מחקר קובע: חריף יעשה לך טוב

מכל המאכלים הטעימים שבעולם, אחרי מחקר השוקולד בדקו גם את החריף * אז אם את ממש לא מאלו שמתות על חריף כדאי שתתחילי להתרגל לטעם, זה יכול לעשות לך ממש טוב, לבריאות!

יערית אלבז | כיכר השבת |
כמעט רשמי: מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת הרפואי "בריטיש מדיקל" מצא כי אנשים שצרכו חריף באופן קבוע היו בעלי סיכון נמוך יותר ללקות במחלות כגון: לב, סרטן ובעיות נשימה. כן, מזכיר ממש את מחקר השוקולד, אבל קצת יותר חריף הפעם.

במחקר השתתפו מידי שנה 487 אלף סינים בגילאי 30-80, הם שיתפו במחקר את הרגלי האכילה והתזונה היומית שלהם, ונבדקו במשך מס' שנים ברציפות, במהלך המחקר מתו 20,224 מהנבדקים. החוקרים במחקר החריף הזה הדגישו כי המגמה שלו הינה סטטיסטית באופן כללי של מרכיבי החריף והשפעותיו על בריאות האדם, ולא כקביעה חד משמעית. היחס במחקר זה הוא קשר של סיבה ותוצאה. הם ציטטו והתבססו על מחקרים קודמים בהם החומר החריף המצוי בפלפל 'קפסאיצין', נמצא כיעיל נגד השמנה ומניעת התפתחות מחלת הסרטן.

עוד עלה ממחקר זה כי מי שצרך באופן קבוע חריף בתפריט היומי, היה בכ-14 אחוז פחות סיכון לתמותה, לעומת אלו שלא צרכו כלל. החוקרים מאוניברסיטת אוקספורד הדגישו כי יש להתייחס למחקר זה בכבוד אמנם, אך גם לשים לב כי הנבדקים במחקר זה הם סינים בעלי תזונה ואורח חיים שונה מאנשי המערב.

פרופסור קווין מקונווי מהאוניברסיטה אמר: "כי קיימת מערכת יחסים בין אכילת חריף ושיעור תמותה נמוך, אך יש לשים לב כי עם שתיית אלכוהול זה יכול להפיג את היעילות והפעילות של אפקט החריפות".

הרופאים בארץ ובינהם מנהל היחידה למחקרים קליניים בתל השומר, פרופסור מיכאל שכטר טוען: "כי יש ליחס למחקר זה חשיבות אך יחד עם זאת לזכור כי הוא אינו מחקר עובדתי, אלא נערך על סמך סקר קבוצתי ולא בתנאי מעבדה עם קבוצת ביקורת. מה שהופך את הנתנים ההלו אמנם לקיימים אך בעייתיים, לכן לא ניתן להסיק מסקנות מרחיקות לכת, אך ללא ספק יש כאן משהו שניתן להתקדם איתו".

אז בינתיים עד שיהיו נתונים מדויקים יותר שימרו על הבריאות, תזונה נכונה ופעילות גופנית. וקצת חריף לא יזיק לכם...

עוד בנושא בריאות, מאמע: http://mame.kikar.co.il/100693.html

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית