יום אחרי: "שרה נתניהו מביישת אותי כאישה"

ראיתם מה שרה לבשה אתמול לטקס ההשבעה? אם לא ראיתם, אנחנו לא יכולים להראות. היא לא עוברת צנזורה של צניעות בסיסית. הלבוש הפרובוקטיבי שלה מעורר תמיהה גדולה: כשאת מתלבשת כך לטקס ממלכתי בו משתתפים חרדים רבים - האם זו בחירה אופנתית גרועה בלבד, או יותר מכך?

נחמה יצחקי | כיכר השבת |
מבזק חדשות למי שלא מעודכן: אתמול (שלישי) הצהירה הכנסת ה-19 של מדינת ישראל אמונים. בטקס נכחה, כמובן, גם הגברת שרה נתניהו. אשתו של ראש הממשלה היוצא שכנראה גם יכהן כראש הממשלה הבא. עד כאן הכל לגיטימי ואפילו מתבקש.

ההמשך, קצת פחות נעים. שרה בחרה להופיע לטקס לבושה בשמלה מזעזעת. ולא מדובר רק בחוות דעת סטייליסטית על גזרת השמלה והתאמתה לגברת ולאירוע, כי אחרי הכל - זכותה של כל אישה להיראות רע. אין חוק נגד חוסר טעם.

הבעיה שלי עם גברת נתניהו - ואני בהחלט לא חושבת שזו בעיה פרטית שלי - היא הסגנון הבלתי-צנוע בעליל שבו היא בחרה. חלקים נרחבים מחלקה העליון של השמלה היו עשויים מבד תחרה. למעשה, רוב ה'חולצה' של השמלה הייתה פשוט שקופה. ייתכן אמנם שצבע העור שנשקף לעיני המתבונן היה חולצה תחתית בגוון המדובר, אבל אין בכך כדי להסיר מעל "הגברת הראשונה" את חרפת ההשפלה.

שרה שרה שיר משפיל

השפלה. מילה חמורה, אפילו קצת בוטה. אבל זו היא המתאימה יותר מכל חברותיה למילון העברי לבטא את היחס הטמון בטעמה (הרע, יש לציין) של הגברת נתניהו בבחירת השמלה הזו.

לא מדובר בטקס משפחתי בביתם של שרה וביבי, שגם בו מוטב היה לו בחרה אשת ראש הממשלה בסגנון סולידי ומאופק יותר. אבל האירוע אתמול היה אירוע ממלכתי; אירוע מכובד. מספיק היה להאזין אתמול בחטף לאחת מתחנות הרדיו ששידרו את האירוע כדי להבחין בחשיבות הרבה שיוחסה לו, ובצדק.

כאשר אשת ראש הממשלה מגיע לטקס שכזה בביגוד המתאים - תסלחו לי - לפיקניק על שפת הבריכה באחוזה בקיסריה, זו השפלה. השפלה של חברי הכנסת, של נשיא המדינה שהשתתף באירוע, ומעל כולם - של תושבי הארץ הזו שטרחו והצביעו בבחירות לכנסת הזו לפני שבועיים.

בגד כזה אומר במילותיו שלו: אזרחים קטנים, בשבילכם זה אירוע גדול, אבל זה ממש קטן עלי. אני, שרה, לא סופרת אתכם.

המעמד מחייב

נדמיין לרגע מצב תיאורטי, בו הגברת נתניהו מופיעה לטקס הצהרת האמונים של הכנסת במכנסי ג'ינס וחולצה פשוטה. העלבון מהסעיף הקודם עדיין היה צורב, לא נעים כשאשת ראש הממשלה מזלזלת בציבור בוחריו. אבל.

הגברת נתניהו לא רק בחרה בבגד לא מכובד ולא מכבד. היא בחרה בלבוש חושפני, שהוא בעיקר זול אבל גם פרובוקטיבי. לבוש שאשה שמסתובבת בו בחברת אדם חרדי תגרום לו בהכרח הרגשת אי נעימות.

הרבנים הראשיים לישראל נכחו באירוע במשכן הכנסת, עשרות חברי כנסת דתיים שמתוכם אחוז ניכר של חרדים. והם לא באו בהפתעה... חלק אינטגרלי ממערך השלטון בישראל כולל בתוכו אנשים חרדים רבים, והדבר הטבעי ביותר היה שאלו מהם שאמורים על פי כללי הטקס לקחת בו חלק אכן יעשו זאת.

בגד כזה אומר במילותיו שלו: חרדים, לכם לא נעים להסתובב במחיצת אשה בלבוש הזה, אבל זה ממש לא מעניין אותי. אני, שרה, לא סופרת אתכם.

הבחירות של שרה

יותר מכולם, השפילה שרה נתניהו בעיקר את... שרה נתניהו. אשה שלובשת בגד מהסוג הזה מושכת מבטים ותשומת לב, ומסוג מסויים של אנשים היא זוכה אפילו למחמאות. האם הבגד הזה מכבד אותה? ממש לא.

בכל חברה יש קוד לבוש. הסכם לא כתוב ולא חתום דרכו האדם מביע את עצמו באמצעות לבושיו. ובקוד הלבוש המערבי, לבוש כמו זה שלבשה שרה אמש אומר דבר אחד ברור: אני לא חושבת שיש בי מעלות, אבל אני מוכנה להשתמש בגופי ככלי לקידומי בהיררכיה החברתית, להפוך את עצמי לחפץ ובלבד שיהיה זה חפץ בעל מעמד גבוה מזה שאליו הייתי מגיעה כאדם.

שרה נתניהו נכשלה בתפקיד

ומה כל כך אכפת לי משרה נתניהו? למה עצוב לי על החפצת גופה של שרה נתניהו בידיה שלה עצמה? הרי זו היא שרה נתניהו ההיא, שמזלזלת בי כאזרחית ומזלזלת בי כחרדית - למה מעניינת אותי ההשפלה העצמית שלה?

כי שרה נתניהו נשואה. היא אשתו של בנימין נתניהו והמנהלת הלא רשמית של לשכתו. לשכה שהיא לשכת ראש הממשלה. וכשלוקחים בחשבון את זלזולה של הלוחשת לאזנו של ראש הממשלה באזרחי המדינה ובמיוחד בחרדים שבהם, וחמור מכך את הזילות הנמוכה אליה היא מוכנה לרדת בשביל טיפת יחס (יחס מלא בוז מוסתר) - זה בהחלט מתחיל להדאיג...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית