מאורסים? כך תמנעו את תסמונת החותנת המתערבת

מזל טוב, אתם מאורסים. ימי החג הם ימי היכרות נפלאים עם המשפחות. אך חתן וכלה יקרים! גם אם אתם בתקופה מרחפת יש כמה דברים שכדאי שתדעו, מניעה ושימת לב יכולים לשפר את חייכם העתידיים (משפחה)

יערית אלבז | כיכר השבת |
זוגות מאורסים רבים התווספו לנבחרת המתעתדים להקים בית נאמן בישראל. זהו שלב נפלא להיכרות בין משפחות, בין הכלה לחותנת ובין החתן לחותנו העתידי.

יחסי מחותנים יכולים להיות נפלאים, אם רק תדאגו להיות מודעים לכמה נקודות שיכולים להגשים את מערכת היחסים החדשה הזו במקום טוב בחייכם.

הבהרה והצבת גבולות

נכון שזה עתה בגרתם ואתם הופכים מפרד לזוג, לעיתים תהליך זה הוא קשה מאד עבור ההורים. הניתוק, ההרגשה שפתאום הילד הקט שלך כבר אינו ממש שלך, הוא פורש כנפיו ואוטוטו הקן מתרוקן. אז נכון שאתם רגישים ובעלי הכרת הטוב למי שהיו אלו שהביאוכם עד הלום, אך הצבת גבולות כבר מלכתכילה יכולה למנוע בעית בעתיד הקרוב.

דברו עם הוריכם והביעו את דעתכם, אמרו כי עצותיהם מאד חשובות לכם, אך בסופו של דבר אתם הזוג שבונה כעת חייו ואתםם אלו שתחליטו מה יהיה בסופו של דבר. הבהירו כי אתם מעריכים את דאגתם ומסירותם, אל תיצרו נתק או מרחק פתאומי, תקופת הארוסין יכולה להיות תקופת מעבר והסתגלות טובה לתקופת החתונה שתבוא אחריה.


תכנון ותאום עמדות עם בן הזוג

לפני המפגש עם המחותנים צרו שיח פתוח, ותאמו עמדות עם בן הזוג, תאמו ציפיות והבהירו האחד לשניה מה אתם מצפים ממנו. גבשו דעה אחת ואחידה שתוכלו לעמוד איתן מול חילוקי דעות חלילה אם יווצרו. דאגו לחזק האחד את השניה, זה מה שיקנה לכם את הגבולות הראשוניים והברורים שלכם בתור בני זוג מול המשפחות שלכם.


השתדלו להוריד את מפלס הלחץ לפני הפגישה המשפחתית

ההיכרות הראשונה או שלבי ההיכרות הם תהליך לעיתים מביך וקשה, ניתן להפוך אותם למעניינים ומגובשים ע"י התחושה שאתם תתנו. הורידו את מפלס הלחץ, אל תנסו להרשים יתר על המידה. היו מי שאתם, הצגות סופן להתגלות. לכן היו נינוחים וקחו בעיקר הכל בקלות ובטבעיות.

ניתן בהחלט ליצור מערכת יחסים בריאה ותומכת עם החותנים שלכם. לשם כך דרושה השקעה מודעת ורצון מצד שני בני הזוג. אולם, אם אתם מוכנים להתגבר על כמה מכשולים לא פשוטים ע"י הבלגות וויתורים הנדרשים לאורך הדרך.

אם הינכם מסוגלים לחשוב מראש איך למנוע תקלות על מנת להיטיב עם העתיד שלכם, החותנים יוכלו להוות נכס יקר לזוגיות שלכם ולא חלילה למחוללי מריבות, לכן תכנון מוקדם ושימת לב לפרטים הקטנים ישפר את חייכם.

ראיה נכונה ושימוש מושכל בכלים נכונים, יעזרו לכם לצלוח את תקופת ההסתגלות הראשונית ולצלוח הישר לשלב הבא.. החתונה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית