10 החלטות שאת צריכה לקחת כדי להצליח

בכל שנה את מציבה לעצמך יעדים להשגה שישדרגו את העסק, אך איכשהו הם מתפוגגים והופכים לזיכרון רחוק * 10 החלטות קטנות שיעזרו לך להגיע אל המטרות הגדולות ומשם להצלחה (מאמע עסקים)

אלי רוזן | כיכר השבת |
לפני מספר ימים קבלתי מייל מלקוחה ובו היא כותבת שהיא מבינה היטב שאם היא רוצה להצליח בעסקיה, עליה לבנות מטרות ברורות, "ואכן" היא מוסיפה, "בכל תחילת שנה אני מתיישבת כדי לכתוב רשימה של מטרות שחשוב לי להשיג, ובכל שנה, רשימת המטרות הזו הופכת תוך מספר חודשים, ללא יותר מזיכרון עמום".

בהמשך תהתה הלקוחה כיצד היא יכולה לשנות את המצב בו המטרות שהציבה נשארות כזיכרון רחוק, ולהפוך אותן לכלי עבודה יעיל שימקד אותה בדרך להצלחה.

הגדרה ברורה של המטרה

ראשית, הגדרת מטרות לעסק קריטית להצלחה העסקית. כדי להבטיח שהמטרות אכן יושגו, וודאי שיש להן הגדרה ברורה, ואת מבינה לחלוטין לאן את חותרת. הימנעי מהצהרת כוונות כללית ומעורפלת, אלא הגדירי מטרה בה את יודעת שאת רוצה להגיע ממקום א' למקום ב', וברור לך היטב מהו מקום א' ומהו מקום ב'.

בשביל מטרה גדולה צריך מטרות קטנות

חשוב להבין: הפעולות היומיומיות שלך הן הגורם לכך שתצליחי או לא תצליח לעמוד ביעדים שהצבת לעצמך. כדי להפוך את המטרות לדבר מניע, חשוב לבנות מטרות גדולות שאת רוצה להשיג בתאריך ברור ומוגדר מראש (בדרך כלל אני ממליץ על בניית חזון – מטרות לשנה). עם זאת, כדי להשיג את המטרות הגדולות, עלייך למקד את עצמך בעזרת החלטות קטנות ויומיות.

10 החלטות קטנות שיעזרו לך להגיע אל המטרות שלך ומשם להצלחה:

1. קבלי החלטה שמהיום והלאה יהיה אכפת לך יותר מהלקוחות שלך, מאשר העמלות או הרווחים שלך.

2. קבלי החלטה להאכיל את המוח שלך למשך מספר דקות בכל יום בידע שיוכל לעזור לך להבין יותר את הלקוחות שלך, לתת שירות טוב יותר, למכור טוב יותר וכו'. מספר דקות בכל יום של קריאת ספר רלוונטי בעניינים אלה, יסייע לך לשלש את ההצלחה העסקית שלך.

3. קבלי החלטה להיות בקשר אך ורק עם אנשים שמניעים אותך, מעודדים אותך, ועוזרים לך להתקדם לעבר חלומותייך.

4. קבלי החלטה לא לתת לעבודה להיכנס לתוך החיים הפרטיים שלך, כלומר תעבדי בזמן העבודה, אבל תעשי כל שביכולתך להתנתק לגמרי מהעבודה בזמן המוקדש למשפחתך, בעלך, וילדייך. כיוון שכאשר יש איזון וניתוק בין העבודה לחיים המשפחתיים, את נמצאת במיטבך.

5. קבלי החלטה להציע שירות לקוחות יוצא דופן שעולה על הציפיות של הלקוחות, ולא לעשות רק את מה שנדרש או מה שהלקוחות מצפים ממך לעשות.

6. קבלי החלטה לתת ערך עצום לזמן שלך על ידי כך שתשקיעי את זמנך בדברים שמקדמים אותך ולא בדברים שנראים כאילו הם מקדמים אותך אך באמת רק מבזבזים את זמנך.

7. קבלי החלטה למדוד את ההתקדמות שלך בכל יום. מדידה זו תאפשר לך לזהות במהירות אם את מתקדמת בכיוון הנכון או לא.

8. קבלי החלטה להימנע ממעקפים יקרים שמסווים את עצמם כקיצורי דרך להצלחה (כגון לצאת למסע פרסום לפני שבדקת את השוק שאת רוצה למכור להם).

9. קבלי החלטה לתת לעסק שלך את המשאבים הדרושים לו כדי להצליח ולהתקדם. עסק אינו יכול להתקדם ללא פרסום נכון ותהליך שיווקי שממתג את העסק כייחודי. זה עולה כסף? נכון! וזה שווה כל שקל.

10. קבלי החלטה להתמקד בדברים שאת רוצה להצליח בהם (כמו שיזמים נוהגים לעשות), ולא להתמקד בדברים שאת חוששת שמא הם לא יעבדו (כפי שבעלי עסקים קטנים טיפוסיים נוהגים לעשות).

הכותב הוא אלי רוזן, הינו המנכ"ל של המגזין האינטרנטי העסקי לציבור הדתי והחרדי "מגזין הגביר", מרצה חרדי מבוקש בתחומי השיווק, הניהול, המכירות, והפרסום, ובעל חברה לבניית אתרי אינטרנט. להארות והערות ניתן לכתוב לכתובת info@hagvir.co.il

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית