החתן האלמן: 'זה ההמשכיות של הבית שלי'

כששמעתי הבוקר על נועם האלמן שנישא לאחות אשתו המנוחה, דמעות זלגו מעייני ולו רק בשל העובדה כי אני ממקומי כבת להורים אלמנים, שגדלה לצידם של אחים יתומים מאב ומאם, הבינותי עד כמה חסד עשתה אם הילדות אסתר רינה כהן ז"ל, ששלחה את אחותה לגדל את ילדותיה * נועם במילים מרגשות על האלמנות והארוסין

נחמה כהן | כיכר השבת |

סיפורי אלמנות, הם לא תמיד סיפורי 'הפי הנד', לגדל יתומים קטנים בעוד הבעל או האישה מתמודדים עם אבדן קשה של בן- הזוג, יכולים להוות לפעמים פתח לתהום עמוקה שרק רחמי שמיים יסייעו להוציא את האלמן או האלמנה מהחשכה.

לפני כחודשיים כאשר ראיתי את פנייתו של נועם לעם ישראל שייסיעו לו בתפילות וברחמים לאשתו אסתר רינה כהן ז"ל, הייתי בין המתפללות, ממש התחננתי הידיעה שיש לו בנות קטנות היתה כואבת יותר - רק שלא יתיתמו..

לאחר האובדן, ליבי נכמר עליהן ועל האב הצעיר שצריך לשאת בנטל, על מנת לגדלן בצורה בריאה. היום כאשר התבשרה הבשורה, שמחתי שמחה של ממש. לאחר שקראתי את תגובות הגולשים, פשוט נדהמתי לגלות עד כמה חוסר הבנה, ידע ובכלל התמצאות במרחב היתמות הביאו אנשים לכתוב כל מיני תגובות 'לא חכמות במיוחד ובטח שלא רגשיות'.

הרמתי טלפון לאב האלמן, החתן הטרי - והחלטתי ממקום מבין לחזק אותו על החלטתו האמיצה: בתחילה הוא אמר לי כי הוא אינו מעוניין להתראיין, התגובות של האנשים לא עושות לי טוב, ואני מיהרתי להשחיל את המילים הבאות:

"בדיוק בשביל זה החלטתי להתקשר אלייך: הורי הם אלמנים שנישאו בשנית, הם הציבו לעצמם כמוטו ברור מאד כאשר הם התאלמנו, כי הם לא ינשאו שוב לעולם, לאחר זמן כאשר התרפא הגלד אט אט וגזרת 'שיכחת המת' לא פסחה עליהם, הם היו מוכנים כי הנישואין הבאים שלהם, יהיו רק למי שיודע אלמנות כמה מרה היא. וכך היה הם נישאו וגידלו את היתומים הקטנים שלהם באהבה רבה.

נועם החליט לדבר, לפתע נפתח משהו בקולו והוא הודה לי על העידוד: "לי זה נראה כל-כך טבעי, ההמשכיות הזו חשובה לילדות שלי, במיוחד שזה בא מצד המשפחה והיתה הסכמה מלאה והדדית".

"אני בטוח שהתפילות של עמ"י סייעו בעדי, אמנם לא עזרו לאישתי המנוחה אך ללא ספק זה עשה רעש בשמיים, וה' כיון אותי, אני מעוניין לבנות את ביתי, לגדל את ילדותי, ומודה לעם ישראל שהיה איתי ברגעי העצב והשמחה".

נועם ממשיך בהתרגשות: "אני מקווה שההבנה כי זה בא מתוך שיקול אמיתי להמשכיות שנראית לי כטבעית, תתקבל על כל חלקי העם בהבנה, ואני שוב מודה לכולם".

]]>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית