יום רישעון או יום ראשון?

'הכל עניין של גישה', משפט קלישאתי משהו - לא הכל, בפירוש לא! יש את יום ראשון בשבוע שגורם לנו להבין שלכל מערכת יש מודל התנעה מיוחד משלה, כך גם לנו כבני אדם המעבר בין הקודש לחול לא מעבר פשוט, איך זה קורה? ראשון או רישעון, מה את מרגישה? (תרבות)

טליה אדר | כיכר השבת |
על סיפורי נשמות, גילגולים, קדושה, ניצוצות ועוד כאלו כולם שמעו אי פעם בחייהם. יום ראשון הוא אחד מהימים השנויים במחלוקת, האם התחושה הקשה הנלווית ליום זה נובעת מתחושה על בסיס טכני גשמי, או שבכלל זוהי תחושה שכרוכה במעבר הרוחני בין קודש לחול? ראשון או רישעון מה אתן חושבות?

אחד הסיבות לתחושת יום ראשון היא שיבוש בשעון הביולוגי, מסתבר שאנחנו לא תמיד יכולים לשלוט בשעות השינה שלנו, אם אתם מאלו שישנים הרבה בשבת סביר להניח שבמוצ"ש תשלמו על זה ביוקר, לא תוכלו להירדם, ובראשון זה יבוא לידי ביטוי בתחושת עצבנות, עייפות וחוסר תפקוד לפחות בחצי היום הראשון.

מחקר שנערך באוניברסיטה באוסטרליה, הביא פתרון לפתירת קושי היקיצה שנלווה לתחילת השבוע, לא בטוח שכולם יהיו מרוצים אבל אם תלכו לישון מאוחר יותר ב-2 ימי סוף השבוע ז"א בחמישי ושישי, במוצאי שבת כבר תהיו עייפים ותוכלו ללכת לישון מוקדם יותר, מה שלא נותן פתרון לאלו שישנים צהריים בשבת, מה שניתן לעשות הוא - פשוט לישון פחות, כך שמוצ"ש יעבור בכמה שפחות שעות ערנות.

אבל עזבו אתכם מחקרים אוסטרליים הסיבה האמתית למה אנחנו עייפים בימי ראשון, היא בכלל נעוצה בעניינים רוחניים יותר, המעבר בין קודש לחול מכלה את האנרגיה ומותיר אותנו עייפים מתמיד. על ההנחה הזו שככל שאתם 'נשמות גבוהות' יותר כך קשה לכם יותר כבר שמעתם?

מסתבר שזו אינה רק הנחה אלא ממש מדע, סקר שנערך בקרב שומרי שבת הביא לתוצאות כי מוצאי שבת וימי ראשון אכן קשים עבורם. הן במצב הרוח והן מבחינת סדר בזמנים, לוקח לגוף לפחות 12 שעות כדי לווסת את עצמו במעבר שבין קדושת השבת לחולין , הירידה בדרגת הקדושה האופפת את השבת, ההתנתקות מהסביבה, העבודה והחיבור למשפחה. גורם לנו שיבוש במעבר חזרה לחיי השיגרה. וקושי בתפקוד בתחילת השבוע, במיוחד דווחו הנסקרים כי בשבתות הקיץ הארוכות המעבר קשה יותר.

בחו"ל יום השבתון הוא יום ראשון , מחקר שווקי שנערך לגבי נשים אודות מכירת מוצרי קוסמטיקה, דווח כי ביום שני, נשים מרגישות כי הן נראות נורא ביחס לשאר ימות השבוע, על פי הסקר מצב הרוח שלהן ירוד והן רוכשות מוצרי קוסמטיקה דווקא בימי שני על מנת להשיב לעצמן את ביטחונן האבוד.

מה שמראה הסקר הזה כי המעבר בין יום בליווי המשפחה וחזרה לשיגרה גורם לאנשים להרגיש פחות טוב עם עצמן. מלבד ההרגשה החיצונית המלווה נשים רבות, יש את המערך הרוחני שמקשה על התפקוד הרגיל בימיי ראשון, לכן על מנת להקל על הסימפטומים, פשוט תשנו פחות בשעות הצהריים, צאו עם הילדים לטיול, ובמוצש הקדימו את שנתכם. ככה אולי תצליחו למזער את תחושת יום ראשון כרישעון..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית