יוקר המחייה בישראל

לא מצליחים לסגור את החודש? הכירו את 'שיטת הקטגוריות'

המחירים בסופר הולכים וממריאים, והקושי הכלכלי הולך ודוחק בנו יותר ויותר. אתם רוצים להתנהל נכון מבחינה כלכלית? אך אתם לא אנשים מאורגנים. זאת השיטה שתסייע לכם (צרכנות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אתם לא סוגרים את החודש, והמשכורת שאתם מקבלים לגמרי לא מספיקה לכם. אתם חיים בלי חשבון ואתם יודעים שאתם צריכים לנהל פנקס של הוצאות והכנסות, אולם יכולת הארגון שלכם לקויה ואתם לא מצליחים לנהל רישומים מסודרים. האם יש דרך שבה תוכלו לקבל פרופורציות של ניהול החשבון מבלי לנהל רישום מדוקדק?

הכירו את "שיטת הקטגוריות":

על פי שיטת הקטגוריות - אתם צריכים לחלק את ההוצאות וההכנסות שלכם על פי קטגוריות מרכזיות, ולנסות לנהל את התקציב החודשי בהתאם לקטגוריות. הנוסחה היא: לכל הוצאה - יש את ההכנסה המוגדרת שלה.

לדוגמה: נניח (תפנטזו) שיש לכם יחידת דיור שבניתם ואתם משכירים אותה: אתם מקבלים מהשכירות 2,000 שקל וגם משלמים משכנתא של 2,000 שקל. את האלפיים שקל האלו לא תכניסו לעובר ושב - אלא תפתחו חשבון נוסף שממנו תרד המשכנתא - ואליו גם תיכנס השכירות. המטרה שלכם אמורה להיות הקטנת התקציב ככל האפשר - בצורה שכמה שיותר הוצאות והכנסות יהיו מקוזזות האחת עם השנייה.

כך למשל - את הוצאות הרכב תכניסו לחשבון מיוחד ואם יש לכם הכנסה צדדית של 2.000 שקל תעבירו אותה לחשבון ההוא - וכך תדעו בדיוק כמה כסף גובה ממכם הרכב והאם אתם צריכים לשנות משהו בהרגלי הנסיעה שלכם, או אפילו למכור את הרכב.

אתם יכולים להמשיך ולבנות רשימה מפורטת של הכנסות שעומדות כנגד הוצאות - וכך כשתגיעו לתקציב אותו אתם מייעדים לניהול השוטף, תדעו בדיוק כמה כסף נותר לכם לרכישות מזדמנות, והאם או בכמה אתם צריכים להגדיל את ההכנסה החודשית שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר