רוצים לישון טוב בלילה? אל תצבעו את החדר שלכם בבז'

בז' הוא צבע בסיסי שמשתלב היטב עם כל גוון וסגנון ויכול לעבוד עם טרנדים שונים ומשונים, לאורך שנים. אבל כעת, מחקר חדש גורס שבחדר השינה הוא עלול להיות פחות מרגיע ממה שכולנו חושבים (בית וסטייל)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעולם העיצוב, בז' הוא צבע בסיסי למדי ומומלץ לסיוד הסלון, המטבח ושאר חלקי הבית - ולא בכדי. זה משתלב היטב כמעט עם כל גוון וסגנון ויכול לעבוד עם טרנדים שונים ומשונים, לאורך שנים.

אבל כעת, מחקר חדש גורס שיש מקום אחד שבו כדאי לשקול מחדש את השימוש בו. לפי "סליפ ג'אנקי", אתר שנועד לספק טיפים ונתונים לשינת לילה טובה יותר, בז' בחדר ההורים עלול להיות פחות מרגיע ממה שכולנו חושבים.

האתר סקר יותר מ-1,000 אנשים מבוגרים על הרגלי השינה והאסתטיקה של החדר שלהם, שכללה כל דבר, החל מפריסת הרהיטים ועד, כמובן, הגוונים. הממצאים: כמעט שליש מהנשאלים שציינו כי קירות חדרם צבועים בבז', דיווחו שהם לא ישנים טוב (והדבר נכון גם לגבי בן דודו הקרוב של הבז', החום).

אז אילו גוונים כן מקדמים שינה איכותית יותר? על פי נתונים אלה, מוטב שתלכו על כחול וסגול. אם אתם מכירים את הפסיכולוגיה העומדת מאחורי הצבעים, זה למעשה הגיוני לחלוטין. בגלל הקשר שלו לטבע, הכחול מעורר תחושות של רוגע ושלווה וגם מעלה לתודעה יציבות וסדר - תכונות מרגיעות שיכולות לעזור להרחיק לחץ לפני שנרדמים.

הסגול מזוהה לעתים קרובות עם עושר, חוכמה, יצירתיות וקסם, מה שיכול להוסיף קצת השראה בסוף היום (ואולי כמה חלומות מעניינים).

סגולה לשינה טובה? לקחנו בשתי ידיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר