מחר החתונה

מצמרר: "בקושי קמה מהשבעה, וכבר לובשת שמלת כלה"

דמעות של שמחה מחליפות את הדמעות של העצב • אבל העצב לא הולך לשום מקום, הוא רק נדחק קצת פנימה, לעומק הלב, כדי לפרוץ מחדש לאחר ימי השבע ברכות • ריקי סיטבון בת ה-27 קמה מהשבעה ביום חמישי האחרון, ובל"ג בעומר היא מתחתנת • אחותה הגדולה ממנה בשנה, התארסה גם היא וצפויה להתפחתן בעוד שבועות אחדים • שתי הכלות יתומות מאב ומאם (חרדים)

שתי הכלות יתומות מאב ומאם (Unsplash)

באחד היישובים החרדים במרכז, עדים בימים אלו לדרמה רגשית עצובה ושמחה כאחד. מדובר בשתי אחיות, בנות משפחת סיטבון. הן גדלו בבית שבו לא הקפידו על קלה כבחמורה, אבל כשבגרו הן החליטו לחזור בתשובה, ולנהל אורח חיים חרדי לכל דבר. כך הפכו השתיים לחלק מהקהילה.

כבר לפני שנים התייתמו השתיים מאביהן, ובאחרונה התארסו שתיהן בשעה טובה, עם בחורים יראים ושלמים, במטרה להקים בתים נאמנים לה' ולתורתו.

אלא שקצת יותר משבוע לפני חתונתה של הצעירה מביניהן, ריקי בת ה-27, נפטרה האם ע"ה. שתי הכלות ישבו שבעה, כשהן יתומות מאב ואם. ביום חמישי האחרון הן קמו מהשבעה, ומיד שבו להתארגן במלוא המרץ לחתונתה של ריקי, כשבמקביל גם החלו ההכנות לחתונת האחות הגדולה, בת ה-28 שתתחתן גם היא אחרי חג השבועות בעז"ה.

אלא שהשתיים מתמודדות עם מחסור בדברים הבסיסיים ביותר. אין להן תמיכה משפחתית, אין להן הורים שיסייעו במימון הוצאות החתונה, אין להם קרוב וגואל שיסייע להן בתשלום שכר הדירה לתקופה הראשונה שאחרי החתונה – אין מי שישלם את הבסיס הכי הכרחי.

להכנסת כלה יתומה עגולה הקליקו כאן

"זה מקרה מאוד מזעזע", אומרת אחת החברות של ריקי, "תחשבו על זה, היא בקושי קמה מהשבעה וכבר לובשת שמלת כלה. האיפור אולי יסתיר את העצב ותחושת היתמות, היא כמובן תשמח ביום חתונתה, אבל זה לא ירפא את הכאב, ובוודאי שלא יחפה על המחסור באמצעים בסיסיים כדי להתחתן בכבוד ולהקים בית בישראל".

בני הקהילה התגייסו לעזרתן של הכלות היתומות, והחלו להתארגן לסייע להן כספית. עם זאת, מדובר בקהילה קטנה יחסית וצעירה למדי, כך שאין להן יכולת להשיג לבד את המימון הנדרש כדי לחתן את שתי היתומות בעלות התשובה.

"אנחנו פונים לעזרת הציבור הרחב", מסביר אחד מאנשי הצדקה ביישוב, "זה מקרה של מצוקה אמיתית, יש כאן כלה שמתחתנת, היא צריכה להקים בית, וכדי שיהיה לה בית בריא בעז"ה, חייבים לעזור לה ברגע האמת, לתת לה את האפשרות המינימלית להתחתן בכבוד, ולהקים בית נאמן בישראל".

להכנסת כלה יתומה עגולה הקליקו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר