לא רצו לבקש עזרה

כולם חשבו שהכל בסדר: שמונת יתומי הרב אילן שמואל ז"ל

הרב אילן שמואל ז"ל נפטר לבית עולמו בערב שביעי של פסח, לאחר מחלה קשה • בני המשפחה לא רצו לבקש עזרה ולא הקימו קרן סיוע ליתומים • אף אחד לא ידע וכולם חשבו שהנושא מטופל • אחרי חודשיים החלו לצוץ הסימנים, וקרן סיוע הוקמה באופן מיידי (חרדים)

הרב אילן שמואל ז"ל (באדיבות המשפחה)

זה כבר הפך לנוהל מסודר בציבור החרדי: כשנפטר אדם, ראש משפחה או אם למשפחה ברוכת ילדים, עוד לפני שמסיימים את סידורי ההלוויה כבר נעשית פניה ראשונית ל'קופת העיר' ומוקמת קרן עזרה וסיוע ליתומים.

"מדובר בתופעה מבורכת", מסביר אחד מהעוסקים במלאכת הקודש, "מאז ומקדם נהגו לגבות צדקה מהמשתתפים בהלוויית המת. זה לימוד זכות גדול מאוד על עם ישראל ובוודאי מגן עלינו מצרות רבות ורעות. ברגע שיהודי נפטר, מיד נרתמים לסייע ליתומיו, זה דבר עצום".

אבל במקרה של הרב אילן שמואל ז"ל, זה לא קרה. הסיבה: לאלמנה והיתומים אין קרובי משפחה שיכולים לסייע ולפנות לאנשים הנכונים, ואילו החברים והמכרים היו בטוחים שמישהו כבר מטפל בעניין.

"אם הם רק היו מרימים אלי טלפון אחד כמובן שהייתי מתגייס", אומר הר' עזרא, חבר של הרב אילן ז"ל. "אבל הייתי בטוח שעוזרים להם, כי ככה זה מקובל, כשאדם נפטר מיד מקימים קרן. אפילו תכננתי לתרום 3,000 שקלים לטובת העניין, חיכיתי שיבואו לבקש ממני כמו שעושים בדרך כלל אחרי שמישהו נפטר ל"ע.

"התפלאתי שלא רואים מודעות ברחובות ושלא מבקשים ממני תרומה, וחשבתי שזה בטח ייקח עוד קצת זמן, כי הוא נפטר בפסח ורוצים לתת לאנשים זמן להתאושש מהוצאות החג. אבל עכשיו, אחרי שעברו כבר חודשיים ואף אחד לא ניגש אלי, הרמתי טלפון ושאלתי בעדינות מי מטפל בעניין כי אולי אני יכול לעזור...".

לתרומה לאלמנה ו-8 היתומים הקליקו כאן

בבית המשפחה לא חשבו לבקש עזרה, מהסיבה הפשוטה. האמא עובדת... הם קיוותה שתצליח להתמודד לבדה עם העול הכספי של גידול שמונה יתומים לא נשואים, ועזרה לבת שהתחתנה רק לפני חצי שנה.

"כשהתקשרתי, זה היה בדיוק בזמן", מספר הר' עזרא, "המשפחה פשוט החלה להרגיש את אותות המחסור. הם צברו חובות של חשמל ומים שלא שולמו כבר כמה חודשים, החשבון במכולת כבר הגיע לממדים מבהילים. זהו, נגמר להם האוויר, הם הבינו באיחור ניכר שמשפחה בלי אבא זאת משפחה שלא יכולה להסתדר לבד, נקודה!".

הטלפון הבא היה ל'קופת העיר', ובתוך זמן קצר הוקמה קרן עזרה לסיוע דחוף.

"מדובר במשפחה מיוחדת במינה", מספרים המכרים, "ילדים צדיקים, כולם שם עדינים וטובי לב, כמו האבא המנוח ז"ל. כמו האם האלמנה שנשארה לגדל אותם לבד, וחשבה שהיא תוכל להימנע מבקשת עזרה... אנשים טובים, פשוט אנשים טובים. לא מגיע להם לסבול ככה, לא מגיע להם לעבור את האי נעימות הנוראה הזאת שהם מבקשים עזרה, אבל אין מה לעשות, אם הם לא יבקשו עזרה, הם פשוט ירעבו ללחם חלילה וחס.

"לכן אנחנו פונים לציבור ומבקשים בשמם, אנא, תעזרו להם. תראו לי איפה יש עוד משפחה כזאת, שיש לה את כל הזכות שבעולם לבקש עזרה, והיא מעדיפה לחיות בצמצום ולא לעשות זאת? לא מגיע להם שנתגייס למענם ונתרום להם כל אחד כמה שהוא יכול???".

לתרומה לאלמנה ו-8 היתומים הקליקו כאן

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר