כיכר השבת

בני ברק סוערת:

עשרות מתפללים פונו מבית הכנסת: "אפליית ספרדים"

מלחמות ספרדים אשכנזים: בערב השבת, פונו עשרות ממתפללי בית הכנסת הספרדי בשיכון ג' בעיר בני ברק, השוהה בתוך מבנה בית ספר באישור העירייה. ארון הקודש, כמו גם חפצי בית הכנסת - הושלכו בביזיון בחצר בית הספר. גורם בעירייה טוען כי מדובר באפלייה על רקע עדתי: "לא נעבור על כך לסדר היום" (חרדים)

96
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"א בתמוז | 29.06.13
הרב זליכה עם חפצי בית הכנסת
הרב זליכה עם חפצי בית הכנסת (צילום: באדיבות המתפללים)

מלחמה עדתית בבני ברק: בעוד חצי שנה יתקיימו הבחירות לרשויות המקומיות, ומתברר כי גם בעיר בני ברק שהיה נדמה כי זוכה לשקט יחסי - הרוחות סוערות ומתלהטות.

'בערב השבת האחרונה, דקות לפני כניסת השבת, התחוללה דרמה בשיכון ג׳ בעיר, כשלטענת מתפללי בית הכנסת הספרדי הממוקם במבנה בית יעקב בשכונה הוזעקה המשטרה ע״י מנהלת ביה״ס במטרה לפנותם.

על פי עדויות שהגיעו לידי 'כיכר השבת', המשטרה בגיבוי העירייה פינתה ממבנה בית הכנסת למעלה ממאה מתפללים שהיו באותה עת במקום.

מדובר בביהכ"נ שירת יוסף, בראשות הרה״ג רבי מנשה זליכה, ובנשיאות רב השכונה הגאון הגדול רבי שלמה בן שמעון שליט״א - הממוקם במרכז הפיס.

מכתב האזהרה שיועד למתפללים (צילום: באדיבות המתפללים)

לדברי המתפללים, קיים אישור לקיום בית הכנסת מסגן ראש העיר ויו"ר מחלקת החינוך אלי דדון, ואכן התפילה מתנהלת למישרין מזה מספר חודשים. אלא שלאחרונה מתנכלים בהנהלת בית הספר האשכנזי מידי שבת למתפללים ע"י נעילת המקום בשלשלאות ברזל וחבלה במערכת החשמל והמזגנים.

הדברים הגיעו לשיא כשהנהלת בית הספר השליכה לטענתם בביזיון נורא את ארון הקודש והתיבה לחצר בית הכנסת ואף הזמינה משטרה למקום.

השוטרים מנעו בגופם את כניסת המרא דאתרא הגר״מ זליכה ומספר מתפללים, אשר הציגו את האישור הרשמי מיו״ר מחלקת החינוך וסגן ראש העיר הרב אליהו דדון על כך שהמקום ניתן למניין זה לשבתות וחגים.

הרב זליכה ליד חפצי התפילה (צילום: באדיבות המתפללים)

לדברי חבר המועצה גדליהו בן שמעון מדובר בהתנכלות מכוונת של העיריה לציבור הספרדי בשכונה. "לא ייתכן שכל בתי הכנסת האשכנזיים באזור נמצאים במבנים מסודרים ואילן בית הכנסת היחיד המיועד לבני עדות המזרח תושבי השכונה סובל מהתנכלויות חוזרות ונשנות כשהשיא התרחש השבוע לפני כניסת השבת".

גורמים נוספים בעירייה הבהירו כי "הציבור הספרדי בעיר מזועזע מהאפליה הבוטה, הפעם זה לא יעבור לסדר היום. לא ייתכן שיזלזלו בנו שוב ושוב תוך גיבוי מהנהלת העיריה" הם אומרים בנחרצות.

את תגובת דובר העירייה ומנהלת בית הספר, לא ניתן היה להשיג בשעה זו. לכשתתבל תגובתם - תפורסם.

תוכן שאסור לפספס
96 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
57
בס"ד וגוזר גזירות בעבור שנאת החינם שיש בקרב החרדים האשכנזים והספרדים , הקב"ה שלח לנו את המן הרשע בדמוים של לפיד ופירון שיגזרו גזירות של בטול התורה, ןגיוס התלמידי הישיבות לצבא ביטול הקצאות כי הקב"ה רוצה לנסות את החרדים באמונתם בבורא עולם שהוא זה שמפרנס ומכלכל את העולם ולא לפיד הרשע ופירון והרשימה א
נוות בית10.07.13
56
פשוטה ביותר: להיפרד מהם באופן מוחלט! כן כן, כמו שהיהודים נפרדו מהכותים, הפרושים נפרדו מהצדוקים, הרבניים מהקראים, האורתודוקסים מהרפורמים.. כך אנו נתנתק מצאצאי הכוזרים, אחת ולתמיד.
ספרדי טהור30.06.13
בכיס ומשם הולך רק לאחי הספרדים
רק ספרדים30.06.13
55
אין להם לב תאמינו לי. אין זה עוד הוכחה,שהם לא יהודים בכלל.... איזה יהודי עושה דבר כזה. המשנה מוכיחה,ספר הכוזרי מוכיח,שאלה לא שייכים לעם. רק גויים יכולים לעשות דבר שכזה. ועוד הם קובעים לנו מי יהודי ומי לא.
יואב30.06.13
יתכן והמצוות שלי לחינם? אשמח לדעת מה המקורות שלך.
אשכנזי01.07.13

הצגת כל התגובות

54
את הבי"ס שלהם ובושה למנהלת . הלוואי שתקבל את עונשה כבר בעולם הזה. על כל החילול ה' וביזוי התורה ולומדיה. בושה וחרפה!!!
משה30.06.13
53
אם ראש העיר מזלזל בבוטות בסגנו ומנתק לו את הטלפון בפרצוף - זה תעודת עניות לסגן. זה מעיד על חולשה. בושה לספרדים שהרב דדון מייצג אותם בעירייה. מוטב שיחזור לכולל. נציג ציבור - הוא לא.
גבריאל30.06.13
52
דעו לכם שאותה מנהלת מרשעת גדולה ולכן אנחנו צריכים להתאחד כולנו ולצאת להפגנות סוערות ביחוד ליד ביתו של ראש העיר דייי כבר לביזיונות האלה מה זה פה אושוויץ
רמי30.06.13
51
לבתי הספר שלהם למרות שהם לא רוצים אתכם. הגיע הזמן שתפנימו - אתם לא נחשבים בעיני החרדים האשכנזים ולא משנה כמה תנסו לדמות להם. הם לא ובלים אתכם - ואתם כמו האישה המוכה שתמיד רוצה לחזור לבעלה - גם אתם מרגישים עמוק בפנים שהם טובים מכם.
יעקב דינור30.06.13
50
החברה החרדית טובעת !! אפליות בתוך המגזר חינוך על הפנים אלימות בישיבות פריצות נוראה שחיתות בכירים מלחמות בחצרות אבל מה זה משנה .... העיקר שח"ו לא ייבחר רב עם כיפה סרוגה!
חסיד דן סגל 30.06.13
49
את הילדים שלהם מתלמודי תורה אשכנזים .רק אם חיעזו לצייץ.
הישועה מש"ס30.06.13
48
ממש לראות ולבכות... מי שלא מוחה על בזיון התורה הוא בבעיה
אנונימי30.06.13
47
מחזיקים לכם אצבעות מירושליים אוהבים ציבור בני התורה בירושלים שלנו כן דואגים... ולמה?? כי ראש העיר הוא נורמלי ולא אשכנזי
יעקב30.06.13
46
האשכנזים מרגישים עליונות...אנו הספרדים נוכיח אחרת
אלעזר30.06.13
45
ישנה מצוקה אמיתית של מקומות תפילה בבני ברק, עד שב"ה נמצא פתרון לפחות לתפילות השבת, גם את זה מונעים. יש מספיק מוסדות חינוך שאינם פעילים בשבת שיפתחו את כולם לרווחת הציבור.
יוסי שמר30.06.13
44
למדונו פוליטיקאינו שכשהתקשורת רוצה לעשות לינץ למישהו בכל מחיר, בסוף הכתבה היא תגיד: ׳מהצד השני לא נמסרה תגובה׳. כמובן שאנו לא מאמינים כנראה שמדובר במאבק של כמה חודשים ואילו היינו שומעים את הצד השני, במקרה הזה האשכנזים, מאוד הגיוני שהיינו מבינים אותם ואף מכבדים את הצעד שעשו. הציבור הספרדי מאוד אוהב ל
אורי30.06.13
43
בושה וחרפה. וחילול ה'. לא נמאס לכם מהמחלוקות המטופשות האלו? אתם ולא אחרים מעכבים את הגאולה ומביאים צרות וחורבן על ישראל. דרככם לגיהנום סלולה ומובטחת.
יעקב30.06.13
42
איפה הנציגים שלנו שצריכים אותם באמת....
יעקב30.06.13
41
כשהיו כמה ריסוסים באבו גוש הוא ידע לרוץ לשם ולפייס. ומה עם הספרדים בבני ברק שמגרשים אותם מבית הכנסת? אנחנו יותר גרועים מערבים??
נועם30.06.13
40
המנהלת מתנהגת כמו השריף השכונתי יום יבוא וכל הרפש יצוץ החוצה מאות הורים שותקים ובולעים את התנהגויותיה מחשש לפגיעה בילדיהם אבל יש דין ויש דיין.
משוכנז לשעבר30.06.13
39
מה בכלל הפרנקים רוצים הרי לא יעיז אשכנזי להכנס לבית כנסת ספרדי ולהתפלל חזן ועוד בנוסח אשכנזי מה שאין כן כשיגיע פרענק להתפלל שליח ציבור אצל אשכנזים אז הוא יתפלל כספרדי ועוד יוסיף חיים ושובע וכל ההוספות שלהם אז בבקשה תסתכלו קודם עליכם ואל תגידו כל היום אפליה וגזענות ועוד בחיים לא תשמעו אשכנזי אומר לספ
אבי30.06.13
38
כולנו זוכרים שבאבו גוש הוא היה ראשון. מעניין למה עכשיו הוא נכלל דום
דוד30.06.13
37
אחיי הספרדים - כל מי שמכניס את עצמו לחברה כזו שבה הוא סוג ב' , זה דינו ושלא יתפלא. היו יהודים בלבבכם , שמרו על ערכים ומסורת ישראל , אבל תתקדמו , תלמדו באוניברסיטאות ותעשו עסקים ... זה לא יהדות , זה הפלגנות שהביאו "האחים" ממזרח אירופה.
חנן03.07.13
36
ראש עיר חרדי?????????????? איפה הרבנים שלו.. צריך לידע אותם במה שהוא עושה לעם ישראל
מנחם30.06.13
35
אסור לכפות על בית הספר את השתמשות במבנה. זה גזל מבית הספר.
אוביקטיבי30.06.13
שאפשר לבזות את ספרי הקודש. אתה מצדיק תעניין לא פלא. ספק יהודים אתם.
יואב30.06.13
34
ואחרי זה תטיפו לנו מוסר על הרב דוד סתיו. תתביישו!
יוסף המספר30.06.13
33
מצחיק שדדון מקבל משכורת בשביל זה יש לנו את דדון רק למשכרות נמאס ממנו כך היה בפרדס כץ אשכנזים מקבלים הכל ודדון גונב את הציבור
נתי30.06.13
32
מה זה ההפקרות הזאת תפסיקו לבלבל את המוח עם ספרדים אשכנזים. אין קשר. גם אשכנזי שירצה להקים בית כנסת במקום יעיפו אותו מכל המדרגות
מסעוד30.06.13
31
אתם בבני ברק תבואו לראות איזה אחדות ואהבה שורה בין אשכנזים וספרדים בארצות הברית ותלמדו מהם. א״א לתקן כולם כל אחד יתקן את עצמו.
צדיק30.06.13
30
עם שנאת חינם כזאת????????????????? למ עושים תענית ט' באב????? מי שידו במעל הזה איננו יהודי זה בטוח גויצ'יק לך לים תעשה סטייקים של חזיר שם זה יותר טוב מהפראק והצביעות שלך
יהודי טהור01.07.13
29
זה מה שיש לגזענים האלה לעשות בימי בין המצרים, במקום להרבות אהבת חינם,מרבים במחלוקת,ושנאה, ועוד לבית-כנסת????
שמעון138101.07.13
28
מתי יבינו שזוהי הסיבה שמשיח צדקינו עוד לא בא, מה צריך עוד לקרות כדי שאנשים יתעוררו?? הקב"ה כועס כעס גדול על גזענות בתוך הציבור החרדי! מילא אצל אחינו החילונים אין תביעה משמיים על כך כמו שיש אצל החרדים. מרן הגר"מ אליהו זצוק"ל אמר פעם שביאת המשיח תלויה באחדות ציבור יראי השם! אשכנזים-ספרדים-ליטאים-דת ל
איש30.06.13
27
בימי בין המצרים יש כזאת שנאת חינם רק אם אני יראה את המנהלת ואאאאו
יוני30.06.13
26
בבני ברק בחסות קרליץ ויעקב אשר ודוחקים את הספרדים מכל מקום. בושה וחרפה
אשכנזי טהור30.06.13
25
מה אתם מבלבלים שאין לכם מבנים מסודרים להתפלל יש מלא מקומות מסביב לספרדים להתפלל וחוץ מזה בימים אלה הסתיים בניין מפואר צמוד לנל שישמש לגנים ולבתי כנסת לספרדים לכו לראות שבנין צמוד לבנין הפיס הסתיים בניין ענק ומפואר לבית כנסת וגנים אז תפסיקו להרגיש מופלים לרעה
אריה30.06.13
24
,,,בתי מקדש,אחד לספרדים, אחד לליטאים ואחד לחסידים, ושם נעבודך כימי עולם וכשנים קדמוניות.
דן סגל30.06.13
23
הרב זליכה מונה רב של פרדס כץ. מה הוא מחפש בשיכון ג'? וחוץ מזה בשיכון ג' יש כבר 4 בתי כנסת בנוסח ספרדי
רוחיק07.07.13
בס"ד אבל הוא גר בבני ברק רוחיק, הבנת ברוך מה יש לו לעשות בבית הכנסת? חוץ מזה אז מה אם יש 4 בתי כנסיות בגלל זה צריך לזלזל בקהל שבא להתפלל? אוי לנו כמו שאמר ר' שמעון בר יוחאי אוי מי שיהיה בדור עקבתא דמשיחא ואשריו מי שיהיה בדור עקבתא דימשיחא תלוי עם מי יש לנו עסק אבל אנשים שכמותך אבוי לנו, חזור בתשובה
נוות בית10.07.13
22
חייבים ליצור ספינים
שאול30.06.13
21
עד שאחינו החרדים מחטטים באשפה של "הדלי"ם" ומכנים אותם בשמות גנאי, ה' ירחם.כדאי שיעשו סדר "בביתם" וימנעו משנאת חינם.
אריה30.06.13
20
אם זה היה באבו גוש דרעי , כבר היה יוצא בשבת עצמו בריצה להגיע לשם ! אבל מה לעשות שדרעי מנחם רק ערבים ולא מתעסק חלילה עם האשכנזים !! ח
יוני30.06.13
דרעקי יודע זאת טוב מאוד
בן כן30.06.13
19
לא פלא שאלפים חוזרים בשאלה בהשפעת הכמיהה למדע ופילוסופיה. העולם החרדי התמלא יתר על המידה בפלגנות, שנאת האחר, וגדרות חונקות, והכל על בסיס בורות ובערות.
חילוני30.06.13
והכי קאמר: שאלפים חוזרים בתשובה בהשפעת וכו'.
דתי30.06.13
18
שנתנו להם רשות להתפלל שם לא שמנו מילה אחת טובה עכשיו שצריך את המקום זה גיזנות בבית ספר קיים בשבת לתלמידות פעילות ולכך צריך את המקום כפיו טובה תלמדו לבנות בתיי כנסת ולא להתלבש על בתי ספר
אחד מהשכונה04.07.13
17
מה אתם מבלבלים גזענות גזענות הרי בבית ספר שיכון ג הרוב שם ספרדים אז מי גזען כאן?
אריה30.06.13
16
החזירו עטרה ליושנה? איזה עטרה? איזה יושנה? במקום לחזק את עדות המזרח הם מתחנפים לליטאים האשכנזים. במקום לנצל את כוחם הפוליטי והתקציבי הם המשיכו את האפליה ונשרכים אחרי האשכנזים. מנהיגי ש"ס מלחכי פינכה במקום להוביל. פעם הצבעתי ש"ס, היום הבנתי שהם מנציחי העוני, הדלות והאפליה. כל משרד שהם היו בו, הם חירב
יהודי ש"ס לשעבר01.07.13
15
ממש גועל נפש ועוד בימי בין המיצרים תתחילו ללמוד את הלקח לא מספיק מה שסבלתם בגלל השנאת חינם הזאת די נמאסתם אתם לא מורמים מעם בגלל מוצאכם בדיוק ההיפך תתחילו לחזור בתשובה
מאיר30.06.13
14
והכי קשה , זה שתיקת "הגדוילים" !! על כל נושה יש לרבנים דעה ... אבל פתאום מנהיגי הדור נעשים אילמים ובלי דעת !! רק חסר להאשים את בנט ולפיד על זה גם ... מישהו עוד שואל למה משיח לא בא ??
סרוג על הראש30.06.13
13
הפסיקו להשתכנז ולרקוד מה יפית לשכנזים מצוה מצוה להיבדל מהם
תבינו כבר30.06.13
וירחיק אותם. אלה כמו בסוף מסכת עדויות,קירבו את אלה שאין ייחוס והרחיקו את אלה שיש להם ייחוס,אתא אליהו וירחיק את אלה שיקרבו ללא צדק בני ציון ויקרב את אלה שהורחקו ללא הצדקה.
יואב30.06.13
12
כשהנאצים עשו פוגרום בבתי כנסת אותו דבר ממש רק שכאן זה " יהודים " שעושים את זה ליהודים בשם התויירא והיר"ש רח"ל כל מי שאחראי לביזיון הזה ייתן את הדין ואין לא מחילה עולמית כדינו של מי שמחרף ומגדף מערכות אלוקים חיים
אלחנן30.06.13
אתה מדבר כמו גוי.
יאיר30.06.13
11
להם שואה מס-2, אלא שהפעם ברוחניות (כאשר יבוא משיח) ! לזרע ע מ ל ק אין קשר לעם ישראל שכן הם לא: ביישנים, רחמנים, גומלי חסדים (אלא כמו החסידה רק עם הדומים לה, ולכן היא לא עוף כשר).
י.30.06.13
10
דבר כזה לא הייתם מוצאים אצל הדת"לים
klozone30.06.13
9
פורק איין מידם .
מני30.06.13
8
ישנם הרבה אזורים בהן, אין מספיק או בכלל אין בתי כנסיות לספרדים, בואו נעשה סיור ותראו איך חלק מהספרדים מתגלגלים מבית כנסת אשכנזי לבית כנסת חסידי מחוסר בית כנסת המיועד לספרדי. ישנם עסקנים או רבנים ספרדיים שהצליחו לגרד לעצמם שטח. אבל בכלליות המצב בשטח קשה ביחס לאשכנזים שחילקו את השלל/הקרקעות. חברה׳ אני
דיי לדמגוגיה30.06.13
7
ישנ לבדוק מיד את "יהדותם של המחללים את הקודש דחוף"
כוזרים30.06.13
6
צריכים להודות להקב"ה על זה שיש פה "ממשלה יהודית". מה היה פה? המנדטורים, אלה האנגלים ימח שמם שונאי ישראל, כל מי שרצה לבא לארץ צריך סרטיפיקט בלי זה לא ייכנס, פרוטקציות וזה וזה. כל איש שהיה בא פה היו עושים לו צרות צרורות. משנהייתה מדינה יהודית "אם רק בשביל שיבואו יהודים כמה שרוצים דיינו". אבל האמת הוא
כובש ארץ ישראל30.06.13
5
אנו ספרדים וגאים על כך שיש לנו קהילה גדולה משל עצמנו ! לא עוד רובינשטיין מחליט !! הבית כנסת יפעל בעל כורחם של כל המסיתים והגזעניים למיניהם !!!!
שלומי30.06.13
4
של אפליה אילו באותם תנאים היה ממוקם לו עכשיו בית כנסת אשכנזי! אפליה זה מושג יחסי ! ואילו פה אתם מתארים סכסוך בין מנהל בית הספר לגבאי בית הכנסת ! יש עשרות סכסוכים כאלה בארץ ! ולא פעם ולא פעמיים מדובר במנינים אשכנזים! לדעתי מישהו פה מנסה לעשות ספין! יכולתי בקלות פה לכתוב שמדובר בחברה פרימיטיבית כ
James30.06.13
3
על מה חרבה ירושלים?
י.מ 30.06.13
2
העסיקו את המשטרה שראתה איך החרדים האשכנזים מתנכלים לספרדים בגזענות.
ומדוע בער"ש30.06.13
1
לא נמשיך לשתוק עוד!!!! מאסנו באפליית האשכנזים בעיר !
שלומי30.06.13
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

צה"ל מבטל את הילולת הרשב"י במירון בגלל המלחמה: "חשש לפגיעה ממשית בחיי אדם"

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24

קידוש השם

הפרס היוקרתי של אירופה הוענק לגר"פ גולדשמידט

חנני ברייטקופף | 09.05.24

התכנית נקבעה

עם 3 אירועים מצומצמים: כך תראה השנה ההילולה במירון

נחמן שטרנהרץ | 09.05.24
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

אשריכם תלמידי חכמים

עשרות מסכתות לע"נ הגר"ש בעדני | מעמד הסיומים נערך בצפת

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

כל מה שצריך לדעת

רווח, הפסד וכאב | השתחררתי אחרי 200 יום במילואים, זה מה שחוויתי שם - כחייל חרדי

מנדי אושר | 09.05.24

פלפול מעמיק

"כל מה שיאמר לך בעל הבית - עשה" | הליצנים הוסיפו "חוץ מצא"?

ישראל שפירא | 09.05.24

הדרך לחיים טובים

מהפרשה אנו למדים: האם יש מושג של "חיה ותן לחיות? | צפו

כיכר השבת | 09.05.24

הלחצים שהופעלו ולמי יש סיכוי?

סערה בקהילה החרדית בשוויץ: התקבלה החלטה לערוך שוב בחירות לרבנות העיר | סיקור

חיים רוזנבוים | 09.05.24
ש

הכרות עמוקה עם המגזר

מחדשים תנור או מקרר לפסח? מצאנו לכם את המחיר המשתלם ביותר

כיכר בשיתוף חשמל הקרן | מקודם

הטור השבועי

מותר כבר לבכות? // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 09.05.24

"המקום שורץ עמלקים"

הפוסק נגד העלייה לקבר יהושע בן נון: "מסכנים חיי חיילים"

ישי כהן | 09.05.24

פרשת השבוע | צפו

האם כל יהודי יכול להיות קדוש, או שרק יהודים רמי מעלה?

כיכר השבת | 09.05.24
ש

עד מתי??

מרטיט: הבכי של היתום הקטן המתחנן וזועק "אמא!" • צפו

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

תיעוד מפעים | צפו

הגר"ד לנדו הדריך את המחנכים איך לטפל בבחורים מתמודדים

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קוד מנצח: 

הזדמנות של פעם בחיים: כך תצטרף להייטק ביחידות העילית

כיכר בשיתוף קודקוד | מקודם

התיעוד המלא של הפגישה | צפו

הגר"ד לנדו לשגריר ארה"ב שבא לביתו: "העם היהודי הכי מיוחד. יש לנו הכרת הטוב גדולה"

חנני ברייטקופף | 08.05.24

ויתר, וקיבל תיק בלי רוטציה

לאחר המו"מ המתיש, חבר המועצה בא לקבל את ברכת מו"ר 

חנני ברייטקופף | 08.05.24
ש

קרקע למכירה ליד ירושלים?

זכות לדירה ירושלמית ב-140 אל"ש - ממש בהישג ידך

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

על ספריו 'ילקוט יוסף'

העתירות נדחו: הראשון לציון הגר"י יוסף - חתן פרס ישראל

ישי כהן | 08.05.24