כיכר השבת

בעקבות חוק הגיוס

רבי שמואל אריה לוין: ״רוצים למחוק את שמו של הרב שך״

ראש ישיבת 'חפץ חיים' במתקפה חריפה: ״לא יתכן שחבר כנסת שהיה שנים בביתו של הרב שך לא מבין שהחוק הגיוס הוא רשעות. כשמגיעים להכרעה - ההלכה כמותו״ (חדשות חרדים, בארץ)

37
ישראל כהן | כיכר השבת | כ"ו בשבט | 05.02.16
רבי שמואל אריה לוין. מבקר בישראל
רבי שמואל אריה לוין. מבקר בישראל (באדיבות המצלם)

בימים אלו שוהה בישראל הגאון רבי שמואל אריה לוין, ראש ישיבת 'חפץ חיים' בבואנוס איירס שבארגנטינה.

הרב לוין נחשב להוגי הדעות ובעלי האידיאולוגיה של הפלג הירושלמי.

ביום רביעי השבוע נאם הרב לוין בבית המדרש 'הגר"א - נחלת צבי' במודיעין עילית, במעמד קהל רב מתושבי העיר.

כיכר השבת מביא את עיקרי דבריו החריפים.

״ברשות הרבנים קהל קדוש, היום מאד קשה לדבר על המצב הקיים אבל מוכרחים לדבר. הקושי הקשה ביותר זה מתי שיש דיון ומתי שמתחילים ספיקות, פעם רבינו הגדול הרב שך זצ"ל הלך עם בחור על יד הגבול בין בני ברק לרמת גן והוא שאל את הבחור למה נוסעים שם בשבת, ונענה כי כאן זה בני ברק ושם זה רמת גן, שאל אותו מרן הרב שך וכי בגלל שזה רמת גן אז אפשר לנסוע בשבת? והוסיף: דע לך כי הכוח של שמירת השבת שלנו בבני ברק מגיע עד פה ואם היינו מקפידים יותר על שבת זה היה ממשיך גם לרמת גן, וכשלא שומרים שבת ברמת גן אנו אשמים.

״כאשר מתחיל וויכוח על הגיוס, זה לא וויכוחים שהחלו היום, אבל רח"ל לאן שהגענו, ראשי ישיבות בעד גיוס וראשי ישיבות נגד גיוס, ראשי ישיבות מדברים על בחורים חלשים, על דור חלש.

״בחור ישיבה שאל אותי השבוע מדוע אתה בטוח שאתה צודק הרי יש הרבה ראשי ישיבות שסבורים להיפך? שאלתי אותו בחזרה ׳אם יגיעו חמישים ראשי ישיבות ויגידו שהמשנה ברורה טעה וצריכים לבטל את המ"ב׳, מי צודק? אין ספק שהמשנה ברורה הוא הפוסק האחרון והוא אמת ותורתו אמת, כך גם לנו יש לנו משנה ברורה, היה את החזון איש, הבריסקר רב, הסטייפלער, הרב שך והרב אלישיב, יש לנו משנה ברורה.

״כשמשה דיין הגיע עם הצעה לועד הישיבות על חמשת אלפים פטורים, אמר הרב שך שאסור לקבל את זה. ולכאורה מדוע? הרי חמשת אלפי פטורים הרי זה 'הרע במיעוטו' שניתן להצילם, אלא שזה היסוד שקיבלנו מרבותינו; אנו לא יכולים לדחות בן תורה אחד. אנחנו לא בעלי בתים כדי לשלוח בחורים חלשים לצבא. המשנה ברורה שלנו הגדולים שלנו אומרים שאסור, אז אסור.

״לצערינו היום רוצים למחוק את ה'יהרג ואל יעבור'. תדעו לכם שכל הלוחמים למיניהם מתכוונים לדבר אחד, למחוק את השם של ראש הישיבה הרב שך! הכל מסביב זה תירוצים. שמעתי על אחד שרצה לעשות 'קידוש' על החוק החדש, על מה אתה עושה קידוש על הבורסקי? על זה שחתמת על חיוב גיוס לבחורי ישיבות שצריכים ללכת לצבא? כי גם אם זה לא יקרה היום אלא בשנת 2020 והלאה, מאי נפק"מ, למעשה חתמת על חיוב גיוס לצבא.

״ידוע שפרעה חוץ ממה שהיה רשע גדול גם היה חכם גדול וגם הוא הבין וידע שבשבט לוי לא נוגעים, כי לא שייך לגעת לרעה בתורת ד' ובבורא עולם.

״ממתי אנו נבהלים מפרעה, מסטאלין? נתניהו מפחיד יותר מסוכן או מפחיד מהם? לא פחדנו וגם כעת לא מפחדים לא מנתניהו ולא מחוקי הכנסת שלו, כי יש בורא עולם! שרת המשפטים מבינה מה זה תורה? עליה אפשר לסמוך? היא מבינה על מה קיים העולם? בושה! תלכי ללמוד ותדעי מי מקיים את העולם, מי מביא שלום בעולם, מי לא נותן לערבים לכבוש את הארץ? אותם בני ישיבות 'חלשים' שיושבים ולומדים.

״אני בטוח שחברי הכנסת שלנו מקבלים שלמונים רבים, השוחד יעוור עיניי חכמים ויסלף דברי צדיקים. לא יתכן שחבר כנסת שהיה שנים בביתו של הרב שך לא מבין שהחוק הזה הוא רשעות? ומי שישבו בביתו של הרב שך - מגידי שיעורים שישבו וינקו מהרב שך, מסוגלים לעשות ׳קידוש׳ על חוק של חורבן הבית ושל חורבן עם ישראל?

״אחד הרמטכלי"ם (אהוד ברק) הגיע לישיבת פוניבז' ועשו כינוס בחדר האוכל, שאל הרמטכ"ל את מרן הרב שך זצ"ל מדוע צריך אלף תלמידים בישיבה, מדוע שהישיבה לא תיקח את מאתיים התלמידים העילויים והשאר ילכו לצבא? אמר לו מרן זי"ע אתה יכול לדעת מי יצא גדול בישראל? אצלנו אין כלל שהמוכשרים יוצאים גדולים בישראל, אלא הכלל הוא שמי שיותר עמל בתורה הוא יוצא גדול בישראל וממילא יכול להיות שאחד מהאלף תלמידים שהוא לא עילוי הוא יצא הגדול בישראל. לאחר מכן שאלו את הרב שך האם ברק הושפע והשתכנע מדבריו, ענה הרב שך כי אינו יודע אם השתכנע אבל עוקץ השנאה ירד לו.

״לכל אחד יש את הכות להביע דעה לא כמו ראש הישיבה הרב שך זצוק"ל, אבל כשמגיעים להכרעות הלכה כמותו.

״אין דבר שהוא בנה ולא חטפו לו את זה. למרות שהוא בנה את זה עם דם ובכיות. כאשר נוסדה תנועת דגל התורה כמה לילות הראש ישיבה הרב שך לא ישן, הוא לקח על עצמו את האחריות להכניס את כל עולם התורה בסכנה אם ח"ו לא המערכה לא הייתה מצליחה. גם את הבכיות שלו רוצים לחטוף. כמה בכיות ותפילות היו על כל דבר שהקים ולפני כל החלטה. עשר שנים לפני שהוא הקים את דגל התורה הוא אמר לי "מוכרחים לבנות אגודת ישראל חדשה, אך אין לי כוח". לאחר עשר שנים הוא עשה את זה עם פחות כוח מאז והגיעו מים עד נפש, אבל הכל היה במסירות נפש עצומה.

״אם יש עוד ציבור שנאמנים לדבר ד' זה הכל בזכות התפילות של הראש ישיבה זצ"ל בזכות זה אנו קיימים, ובעז"ה נעבור את כל הצרות, יש לנו אבא שעד היום הזה דואג לנו, יש לנו אבא שחושב ויודע כל מה שנעשה פה והוא יציל אותנו מכל הגזירות הרעות״.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
23
זה לגיטימי שרבנים מביעים דעה אחד על השני אבל הבושה היא שכל אחד מגיב פה ומזלזל ברבנים כאילו הם חברים שלו, זו פשיטת רגל של החרדיות והתפרקות.
הכואב07.02.16
22
בושה זורה שנאה. מה לחוצניק להתערב בדעתם של גדולי ישראל. חזור לארגנטינה מהר מי צריך אותך פה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
avi05.02.16
21
לא כמו שהיה פעם שהיינו רגילים להכחשות והבהרות כדי למצוא חן. היום רבותינו הגדולים שליט"א ובראשם מרן רה"י שליט"א אינם שמים על לב מה שפלוני מדבר או מוחה. כך שדברי רב לוין שיצא לעזרת ידידו גרוסמן לא עושים שום רושם!
שמחה05.02.16
דרך שלישית של בריחה מכפיפות לכל רב לצערנו מכל שלטון הנכדים ומשפחות ה... מחיקת האחר וזילזול בחוג השונה עיין ערך "ההתפרקות" זה ניצחון שכולו הפסד
שייקה06.02.16

הצגת כל התגובות

20
שהצבא זה יהרג ואל יעבור. והנה כיום כשהבנים שלי בצבא במסלול קצינים וכו' כנראה שהחולשה היא נמצאת אצלכם . הבחורים עושים חייל ואין בעיה לשלב צבא וישיבה יחד !!! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמואל05.02.16
19
למחוק מחלוקת ושטלתנות מן העולם? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה10.02.16
18
הרב שטיימן ור היים כנראה פחות מבינים מהיום אלינו הביתה לא ייכנס בדל בשר בכשרותך תודה אפילו אף מילה לכבוד גדולי הדור בושה
איציק05.02.16
17
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה05.02.16
16
החרדים שהצבא לא דתי. אם החרדים היו מתגייסים הצבא היה יהודי וחרדי וזה היה משפיע על כל הדתיות במדינה. רק החרדים אשמים בחילוניות.
ארון05.02.16
או שאתה שונא חרדים או שניהם גם יחד
יוסי05.02.16
15
אתה צודק (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
itzi07.02.16
14
אתה באמת משווה את המשנה ברורה לעיסוקים הפוליטיים שלך??? הרב שך בנה אגודת ישראל חדשה או החריב אותה?? את מה הוא לא הרס או ניסה להרוס?? את אגודת ישראל פיצל. את כשרות בני ברק ניסה לקעקע.. את המודיע פיצל.. בקיצ'ר... את היהדות החרדית פיצל והחזיר את המחלוקת בין חסידים לליטאים. וזו היתה הצלחתו הגדוללללללה!
געציל ויינשטיין07.02.16
בחייו לא העזו לומר את האמת והיום מנסים לשכתב את ההסטוריה אבל גדולי הליטאים באמת מתרחקים מדרכו בגלל הסיבות שכתבת
לא לשקר07.02.16
13
בושה לאיש שמתיימר להקרא בשמות גדולים ולבזותם, מציע לכם לבדוק איזה שם ומעמד יש לו בעירו לפני שאתם מכתירים אותה להוגה דעות ועוד בדיחות שונות.
מכיר אותו05.02.16
הבושה הנוראה היא שלך שאתה מזלזל
א07.02.16
בסה"כ מדובר במחרחר ריב ועיתונאי קטן בסגנון זול מאוד והבושה היא שהוא קורא לעצמו רב וכו' שזה בושה לציבור החרדי
ארגנטינאי08.02.16
12
עדנה וטוב משניהם את אשר עדן לא היה אשר לא רעה את המעשה הרע שנעשה תחת השמש
קהלת 05.02.16
11
בארץ הוא אומר שבארגנטינה הוא חשוב, ובארגטינה הוא אומר שבארץ הוא חשוב.
פוניביזער זקן05.02.16
10
דעתם תהא נחשבת הח"ח לא ראשון ובקושי אחרון, החזון איש והרב אליישיב חלקו על המש"נב והרב שטיינמן חולק על הר' אלישיב ור' שמואל על הר' שטיינמן והכל לגיטימי. לחשוב בעצמך זה לגיטימי. (מלבד ר' אשי ורבינא ואלו שלפניהם).
בריגרין05.02.16
9
מה כותב המ"ב שאתה כ"כ אוהב על מחלוקת ועל מי שמחזיק בה ומעודד אותה ב"חפץ חיים" וב"שמירת הלשון". בושה! אפס מאופס! לוין הוא דוגמא חיה שבלי מידות אי אפשר להגיע לכלום!
יהודי06.02.16
אתה יודע ,האפס שלך ועוד אפס כמוך שווה אפס
ב07.02.16
8
דווקא שהקומיוניזם עלה לשלטון רוב בני ישראל ברוסיה ירדו מהדרך רק החסידים נשארו נאמנים ליהדות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי 05.02.16
7
בס"ד ראיתי חובה וצו השעה לפנות אל ציבור נאמני התורה ודרכה בכלל , ולציבור בני התורה בפרט – חובשי ספסלי ב"יהמד ונושאי דגל התורה והאמונה ברמה, להתרחק ריחוק גמור ומוחלט מריב ומדון , רכילות והוצאת דיבה. לאחרונה הופצו כרוזים בעילום שם , המוסיפים חטא על פשע כשנוטלים לעצמם את השם וחותמים "בשם ציבור בני תורה
כת מושכי הזנבות07.02.16
6
רוצה למחוק את בריסק
רובי05.02.16
5
מתוך כבוד לרב הדובר, יש להעיר שחשבתי שהם טוענים שיש מחלוקת בית שמאי ובית הלל, מה קרה שפתאום יש רק צד אחד??? ורק הלכה אחת??? בנוסף, רוב תלמידיו של מרן הרב שך זצוק"ל, צועדים אחר מרן הגראי"ל שליט"א, אז כנראה שלא ברור שמרן הגרא"מ שך היה נוהג כפי שדיבר הרב. מעבר לכך מרן הרב שך שלח ליבדלטו"א מרן הגראי"ל ו
גיבוי מארגנטינה06.02.16
כל מי שהיה באמת פונוביזער אמיתי מרגיש כמו שאמר הרב לוין שהמלחמה היא בדרכו מורשתו הנהגתו וירושותיו של מנהיג הדור מרן הרב שך זצ"ל. אין חולק שהעסקנים השתלטו בצורה גורפת על כל המוסדות שהקים הרב שך בריתחת ליבו ודמו, מימילא המגמה ברורה.
תלמיד הרב שך07.02.16
4
אתם יודעים מי הוא ומה מעמדו בארגנטינה. רק נלחם בכל דבר טוב ורק מעורר ריב ומחלוקת . חוץ מזה אינו יודע כמעט כלום.
רפאל06.02.16
3
פעם רבנים מהארץ היו טסים לארגנטינה כדי לשחוט בהמות היום בהמות מארגנטינה מגיעים לשחוט רבנים בארץ
שחיטה05.02.16
2
האם החזו"א עשה בכל כבריסקר רב ? האם הרב אליישיב עשה בכל כחזו"א וכבריסקר ? לא ולא !!! חלקו זה על זה, מצביעים לכנסת, משתתפים בממשלה ועוד. הנקודה היא אחת: החליט מי שהחליט שהרב שטיינמן ור' חיים אינם גדולי הדור, למרות שמלווים ומנחים את הציבור עשרות שנים בהצלחה, ואשר גדולי הדור הקודם שלחו אליהם, וממי
מזועזע06.02.16
לפני שהחליט מי שהחליט שהם לא גדולי הדור, היה צריך מישהו להחליט שהרב שטיינמן לבדו הוא גדול הדור. אני עוקב כבר שלוש שנים אחרי הפלס, הם אף פעם לא אמרו שהרב שטיינמן לא מנהיג או לא גדול. הם רק אומרים מי שרוצה ללכת אחריו זה בסדר, אבל יש עוד מנהיגים גדולים והוא לא יכול לכפות הנהגתו על מי שבחר ללכת אחרי גדו
בחילה לדורות07.02.16
1
הרב שטיינמן ואנשיו היו משוכנעים שהם יכולים להשתלט על כל הציבור הליטאי ולכן העבירו לשליטתם את יתד נאמן. אך אנשיו של הרב שך מיד הקימו את הפלס ולא נתנו לרב שטיינמן למחוק אותם!! והם מצליחים בגדול, העיתון יוצא כבר שנה רביעית.!!!אשריהם שהם נאמנים לרבם הגדול ולא משנים את משנתם לפי רוח התקופה צל"ש להפלס!!!
מאיר05.02.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מורשת יהדות תימן

בני הישיבות התימנים הקבילו את פני הגר"ש מחפוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

הותר לפרסום

לא ייאמן: זה מה שניסה תושב בני ברק להבריח פנימה לישראל

דוד הכהן | 26.04.24
ש

בעלי עסקים?

כך תזהו חשבונית פיקטיבית • מסייעים למניעת פשיעה וטרור 

כיכר בשיתוף רשות המיסים | מקודם

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

תיעוד בלעדי

הגראי"ש לגר"ד לנדו: "עם הכלי הזה החזו"א היה מודד מרור"

חנני ברייטקופף | 25.04.24