כיכר השבת

הדקה התשעים

ההישגים התקציביים של המפלגות החרדיות הם ראשיתו של חורבן

מי שטרח באופוזיציה יאכל בקואליציה, חור, כרפס ותכלת, והשתיה כדת אין אונס, וכאחשוורוש בשעתו מי שנהנה מסעודתה של המדינה כעת, ישלם עליה בעתיד בכפל כפליים (טורים)

38
דוד רוזנטל | כיכר השבת | י"ח באב | 22.08.16
הנציגים החרדים על רקע פעילי יש עתיד
הנציגים החרדים על רקע פעילי יש עתיד (צילום: יונתן זינדל וגילי כהן - פלאש 90 ואוהד צוינברג)

חברי הכנסת החרדים ומנהיגי המפלגות החרדיות גאים בעצמם כעת, הם ניגשים אל התקציב החדש אחרי סדרת איומים (חלקם אמיתיים חלקם מדומים), שבעקבותיהם מלא כל דרישותיהם מאושרות על ידי הממשלה ומעוגנות בתקציב.

מה לא בסל? הכל בו. תקציבים, הקצבות, קצבאות, תמיכות, והכל בלי פיקוח, בלי מיקוח, בלי קיפוח. מלא הטנא ברכות. כל מה שלקח לפיד, חוזר כעת עם פעמונים, רימונים, ציצים ופרחים. לדרעי, ליצמן וגפני הייתה אורה ושמחה וששון ויקר. צר לי לנפץ את זרי הדפנה, כי אנחנו כעת בראשיתו של חורבן.

מי שטרח באופוזיציה יאכל בקואליציה, חור, כרפס ותכלת, והשתיה כדת אין אונס, וכאחשוורוש בשעתו מי שנהנה מסעודתה של המדינה כעת, ישלם עליה בעתיד בכפל כפליים. כל הישג תקציבי כעת של חברי הכנסת החרדים, הוא הנחת תשתית לגזירות הבאות. על כל "הישג" שמצליחים לחצוב באיומים קואליציוניים, עוד נשלם כולנו בריבית דריבית. אין מתנות חינם, אין.

אמר פעם יהודי חכם כי טיפשות זה לנסות שוב ושוב את אותה הפעולה, ולצפות לקבל בכל פעם תוצאה שונה. את הטיפשות הזו של סחטנות קואליציונית כבר ניסינו, יותר מפעם אחת, ראינו את התוצאות, אז למה כעת אתם מצפים? שיאיר לפיד וכל ראשי מפלגות השמאל יגיעו עם זר פרחים ובקבוק משקה, ויציעו לחרדים להרים כוסית לחיים ולחתום על פטור קולקטיבי מגיוס פלוס אבטחת הכנסה לכל האברכים? בעצם, יתכן שהוא באמת ירים כוסית, הרי עכשיו הוא קיבל על מגש של כסף, חינם אין כסף, על חשבון החרדים קצרי הרואי, את קמפיין הבחירות המרהיב הבא. כן, התוצאה כעת היא בדיוק כמו פעם שעברה, ממש יישום מרהיב ופומבי של הגדרת הטיפשות. אותה הפעולה, אותה התוצאה.

חובה להבין דבר פשוט: אף אחד עד היום לא נתן לחרדים משהו מתוך אמונה בצדקת דרכם, גם לא מתוך הזדהות עם האידאל החרדי, וגם לא מתוך הכרה או הערכה כלשהי. מצער, אך זה המצב. הסיבה היחידה שמביאים לחרדים תקציבים היא פשוט הכוח הפוליטי שהוא לשון מאזניים. אי לכך, כאשר מצליחים לחצוב הישגים מתוך אי הסכמה ומתוך עויינות ועל בסיס כוח פוליטי בלבד, התוצאה היחידה היא רגשות כעס עמוקים של הציבור הרחב. ואלה בטווח הבינוני, מתורגמים לכוח פוליטי נגדי. לפיד האב, לפיד הבן, ולא צריך רוח הקודש להבין זאת.

וכך אנו יכולים לשחק נד-נד של טיפשים שאינם רואים את הנולד, רד עלה עלה ורד, פעם מצליחים לקבל "הישגים תקציביים" ולעורר עויינות, ופעם לחטוף את תגובת הנגד הצפויה כל כך – הגזירות. אפילו לא מעלים על הדעת לנסות דרך שלישית, אלא שוב ושוב אל אותה הפעולה ואותה התוצאה. קיראו סקרים, ח"כי ושרי חביבי, חזו חזו, איך כל "הישג תקציבי חרדי" מוסיף מנדט ללפיד בסקרים. דמשתכחין בצרה דיליה, ועסקין בתקציבא דידי. כדיתבין בכנסת.

לחיים, יאיר לפיד, לחיים, שיחקת אותה. לא, אין צורך בפרחים, תודה. שיחקת אותה. או יותר נכון, שיחקו החרדים לידיך. שלחו להם משכוכית עיוורת לבצע הסכמים קואליציוניים, שרק דופקים אותם יותר ויותר מבחירות לבחירות.

החרדים עויינים את המדינה, מגלים חשדנות כלפיה, מתנתקים מרצון מכל מערכותיה, אינם משרתים בשורותיה (הכללה גסה יש כאן, אני יודע), מתנגדים לחינוכה, כופרים בערכיה, עויינים את סמליה, ויחד עם זאת - מכורים ושבויים לתקציביה. חכיהם ושריהם הלכו שבי בפני צר.

את המעגל אי אפשר לרבע, כל תקציב שבא שלא מתוך אהבה או הסכמה אלא מתוך אילוץ קואליציוני, הוא תקציב מעורר שנאה. כאשר הציבור הרחב מתנגד לרעיון החרדי אך נאלץ לממן אותו, הוא גם ישנא אותו.

גורו לכם מן ההישגים הקואליציוניים, שאוטוטו יריבו להם השרים וה"חכים על הקרדיט הנוראי עליהם, גורו לכם מן השנאה שתפרוץ ומיום הבחירות שהיא תבוא בו לידי ביטוי. עוד לא מאוחר לעצור אותם, ולנסות להשיג תוצאה שונה. עבור זה צריך כמובן פעולה שונה.

נסו אולי להגיע להישגים תוך הסכמות, דברים שיכולים להתחבר לציבור הרחב, למצוא פתרונות עומק לסוגיות כואבות כמו הגיוס, העבודה והחינוך. בלי להתפשר על אף אחד מהעקרונות, אפשר לעשות כברת דרך משמעותית. אפשר להעלות לדיון את הצורך בצבא העם, אפשר וחשוב לחשוב מחדש על מתכונת מדינת הרווחה שפוגעת בכולם, אפשר וצריך למצוא פתרונות תעסוקה לכל המעוניין. יש הרבה דרכים שעוד אף אחד לא ניסה אפילו לבדוק, אבל הם יכולים בהחלט לתת תוצאות אחרות. נסו, אפשרת גם אחרת. חבל לדפוק את הראש שוב ושוב באותו הקיר.

זוהי הדקה התשעים לוותר על "הישגים קואליציוניים" ותוצאותיהם הצפויות, זוהי הדקה התשעים למנוע את השנאה העתידה לבוא. זוהי הדקה התשעים לעצור את ההסתה ולמנוע חילול שם שמים. זוהי הדקה התשעים לנסות דרך אחרת, כי את החורבן של הנוכחית אנו מכירים יותר מידי טוב.

תוכן שאסור לפספס
38 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
לפי התגובות המתלהמות (כרגיל בציבור החרדי שרובו לא מסוגל להכיל דעה שונה), ברור שלא רק שהגאולה רחוקה, אלא אפילו לשינוי הכי קטן אין סיכוי. בכל אופן טוב לקרוא כאן סוף סוף דיעות שונות המעיזות לשים מראה מול הפרצוף המדושן של החרדי הממוצע. תודה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נו נו12.09.16
31
הרבה זמן לא קראתי אוסף של שטויות כמו הכתבה הזו. יש עם מי לדבר? יש עם מי להגיע להבנות? יש סיכוי שנקבל משהו אם לא נראה שאנו חזקים? מה מציע החכם הזה שמאחר ובעתיד יורידו לנו שגם עכשיו לא ניקח? המשיכו! כל הישג אפילו לשעה הוא הישג. אם הרווחנו שחודש אחד יקבל אברך הבטחת הכנסה זהו רווח משמעותי. גם בחיים
זאבי כהן23.08.16
30
תמיד שלילי, אף פעם לא שמחים במה שעושים. תירגעו החיים לא כל כך גרועים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מוטי23.08.16

הצגת כל התגובות

29
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שאול ליכט23.08.16
28
א. ארנונא על קברים! ב. מיסים ועוד מיסים! ג. עליית מחירי הדיור ויוקר המחיה! ד. משרד הבריאות ברשותו ממש לתפארת! כך שנכון שהמפלגות החרדיות דואגות לאנטרסים משלהם אבל כלל הציבור מרוויח: א. אין ארנונא על קברים! ב. קצבת ילדים סבירה! ג. טיפולי שיניים לילדים! ד. משרד בריאות שקצת יותר מתעניין בבריאות
יורם חדיקא23.08.16
27
עם ראש כזה אתה יכול לשבת באופוזיציה בלי אחריות ועם המון היגיון . סלח לי אבל למרות שעד היום החרדים היו קדנציה בפנים וקדנציה בחוץ עדיין לא אומר שלא היה שינוי . קח לדוגמא את שנות האופוזיציה האחרונות (2) לעומת השנים שהם בקואליציה הזו שתאריך ימים וזו שלפניה (4) . אז גם אם נשוב לאופוזיציה שנות השובע מרוב
אדם23.08.16
26
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שמעון23.08.16
הבנת מה הוא טוען
שם24.08.16
25
וההמון הנבער מדעת רק מחכה לעריץ אמיתי שינצל השנאה כלפיכם ויעודד את ההמונים לעשות בכם שפטים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי22.08.16
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
איצו 22.08.16
נשארים בלי אלטרנטיבה.
רפאל22.08.16
23
לחרדים אין סיכוי לשיטתך כי כסף מביא לפיד. למי אכפת לפיד. לפיד לוקח את התקציבים. אתה מציע מראש להכנע. איזו גאונות. זו מדינה בריונית. רק בכוח. לפיד? זה גלגל. לוקחים, החילונים והד"ליים מיללים, קואליציה בלי חרדים, חרדים מיללים, קואליציה עם חרדים. הכסף הזה נצבר, קונים בו דירות ופותחים עסקים ומתפרנסים עם
עצבני חם אש23.08.16
22
תכלס מה אתה מציע להשאיר את המצב כמו שהיה עדיף??? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוני23.08.16
להגיע להסכמים על ידי משא ומתן הוגן ומכובד ולא לכפות על החילונים לשלם עליכם ושישנאו אתכם
יונת בחגוי הסלע24.08.16
21
הבעיה שהציבור שלנו מובל באף ע''י אותם אנשים הגיע הזמן לחשוב מחדש ובהיגיון!!!
מקסים23.08.16
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי23.08.16
19
לערבים. בוא ניתן להם את כל מה שהם רוצים, שיהיו מבסוטים, וככה לא נגרום לחמס ולכל הארגונים הקיצוניים להתחזק
אב22.08.16
18
למה תמיד צריך להסתכל בצורה שלילית וגם התגובות כמו של ילדים בגן אתם החרדים צריכים לעשות לימודים ולהיות יותר חברתיים ! (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מקס22.08.16
17
תמשיך דוד תמשיך...
אנא25.08.16
16
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ריאלי23.08.16
15
נכונה!! חוסר אחריות משווע של הפוליטיקאים החרדים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
james22.08.16
14
אני מתפלא על אתר שמכבד את עצמו שנותנים לבן אדם בכזה תת רמה לפרסם כתבה..איכס גועל נפש ירוד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יוסי23.08.16
13
כאשר ה' רוצה להעניש ציבור חוטא, מעמיד בראשם עיזים עיוורות, גפני דרעי, ליצמן,,,,והכסף מעוור עיני חכמים, קל וחומר שוטים.
דן סגל22.08.16
כך כתוב ולא השליחים, לצערינו זה המצב
יענקי22.08.16
12
החילונים אינם מכירים בזכות קיומם של החרדים במדינת ישראל ואינם מכירים בערכים כמו לימוד תורה אין שום סיבה שבעולם שהחרדים יוותרו תמיד היה ותהיה עוינות כלפי החרדים רק אם החרדים יתחלנו (יהיו חילונים) יהיה אפשר להגיע להסכמות וע״ז כבר נכתב בתורה ״ולאום מלאום-יאמץ״ ולבסוף ״ורב יעבוד צעיר״ וכאן אני נותן במ
גדי23.08.16
11
אם המפלגות החרדייות מצליחות להאהיב שם שמים בעיני הברייות.... או חלילה להפך?
רפאל22.08.16
10
בילדותי גדלתי בישוב ותיק הרוב היו חילונים ומעט חרדים חיו בינינו. בלי יוצא מן הכלל כולם היו בעלי משלח-יד, כולל רב הישוב. אחד קצב, אחד בנאי ואחד נהג. הילדים שלהם היו אחה"צ משחקים עם האיתנו, רק הבנים אמנם אבל בכל זאת. ועדיין בבחרותם נשארו חרדים כמו הוריהם. ביום כיפור כל הישוב היה בא לבית הכנסת הגדול, א
עוץ23.08.16
9
לא לקחו שום דבר מועדף. זה הרבה פחות ממה שמגיע לאזרחים משלמי מיסים. השנאה אינה קשורה לכלום. היא כלי להישגים פוליטיים, ואם לפיד יצטרך את החרדים הוא יתן הכל. הדבר היחיד, שהפרסום לכבשת הרש הזו נותן לה תדמית של משהו גדול.
t22.08.16
8
כתבה עם בטחון עצמי ירוד, האם החרדים הם סרח העודף? האם לא מגיע להם בזכות? מה שיעשו עם החרדים תמיד ידברו ,לא יקבלו תקציבים יצעקו על הגיוס, כן יתנו תקציב ,יצעקו גנבים! הנציגים שלנו עובדים יום ולילה כדי שלכותב ומשפ' יהיה מחר פת לחם. ומספיק עם הבכיינות ועם הפחד מפני לפיד וחבר מרעיו ,שמטרתם לעשוק את הצבו
יפית23.08.16
7
הבעיה האמיתית היא שבסופו של דבר הפוליטיקאים החרדים מרויחים מכל הסיפור. ככל שיש יותר שנאה בצד השני יותר קל לשכנע את החרדים שחובה להצביע למפלגות החרדיות והמפלגות מקבלות יותר מנדטים. החכים משכנעים את גדולי ישראל שהחילונים שונאים את החרדים ולכן יש לסחוט מהם כמה שיותר כי אי אפשר להגיע להבנות עימם, וכנבו
יונתן22.08.16
שבכל מיני אמתלאות מונעים מאתנו להתפרנס מיגיע כפינו וגורמים לנו להיות תלויים בתקציבים שהם משיגים, ואז אין לנו ברירה אלא להמשיך להצביע להם.
רפאל22.08.16
6
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
עקיבא22.08.16
5
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה 23.08.16
4
אני מסכים עם רוב הדברים שאתה אומר. אני שותף לתחושה ולרעיון הכללי של דבריך. אך שני דברים חשובים לא טרחת לציין: א. הפוליטיקאים החרדים אמנם בעלי חופש פעולה מסויים אך הגב שלהם מגיע מקרב ההנהגה הרבנית. גם אם גפני הברברן היה רוצה להציע מתווה גיוס חדשני זה חייב לעבור דרך המועצה. הכוח שלהם מוגבל דווקא בחלק
רפי22.08.16
3
כואב לראות אדם יחיד חכם. הלוואי ומישהו ישמע לו.
יהודה רבינוביץ23.08.16
2
זה נשמע שאתה תומך בצד הציוני, תתבונן בעצמך, הלב שלך כבר ציוני, כנראה מחשיפת יתר לתקשורת הציונית.
יענקי23.08.16
1
החזירות של הנציגים שלנו בכנסת הם מה שיפיל אותנו
/22.08.16
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

נגיל ונשיש בזאת התורה

הרבנים ולב לבייב הוקירו את לומדי התורה מבני העדה הבוכרית | גלריה 

חיים רוזנבוים | 26.04.24
ש

הצדיק הבטיח והצדיק מקיים!

הזוי: מזכיר בת"ת ניצל מחוב של מיליון שקל

כיכר בשיתוף הצדיק מיבנאל | מקודם

להרבות בהם בדברי תורה

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24