כיכר השבת

תקנות חוק הגיוס

החרדים לא מתנגדים לביטול מעמד ישיבה מישיבות 'הפלג'

חברי הכנסת החרדים לא מתנגדים ל"סעיף 5" שיאפשר לשר הביטחון לשלול 'מעמד ישיבה' מישיבות שיקראו לאלימות, אך מבקשים לשנות את האחוזים בסעיף ה"לא מתייצבים" בישיבות (חדשות חרדים)

35
ישי כהן | כיכר השבת | י"ח בתמוז | 12.07.17
הח"כים החרדים בדיון בוועדה, היום
הח"כים החרדים בדיון בוועדה, היום (באדיבות המצלם)

ועדת חוץ וביטחון דנה בצהריים (רביעי) בתקנות שר הביטחון לגיוס חרדי, כאשר התקנות שהגיעו לדיון בוועדה - שונות לחלוטין מהתקנות שהוכנו. חברי הכנסת החרדים והצוותים פעלו בשבועות האחרונים לשנות את התקנות שיובאו להצבעה בישיבה הבאה.

במהלך הישיבה התייחסו חברי הכנסת לסעיף 5 שקובע כי לשר הביטחון תהיה סמכות לבטל "מעמד ישיבה" לישיבה בה יהיה "קריאה לאלימות או לפעילות פלילית על ידי סגל הישיבה הבכיר".

מי שהתנגדו לחוק הם נציגי הציונות הדתית שחששו שהסעיף יפגע בישיבות המגזר. בתחילה היה נראה כי גם הנציגים החרדים מתגייסים למנוע את הסעיף.

ח"כ אליעזר מנחם מוזס אמר ל"כיכר השבת" כי הוא אכן מתנגד שלשר הביטחון תהיה השפעה לבטל מעמד לישיבה, מה שאין - דוגמא - לשר החינוך.

מנגד, חברי כנסת ב'דגל התורה' אמרו ל"כיכר השבת" כי הם אינם מתנגדים לסעיף שכן בישיבות החרדיות אין קריאות לאלימות והסעיף אינו משפיע על הישיבות החרדיות. כך גם התבטא יו"ר סיעת ש"ס - החבר בוועדת חוץ וביטחון - כי אינו מתנגד לסעיף וכי ההתנגדות היא של הציונות הדתית.

נציין כי הסעיף יכול להשפיע על ישיבות מ'הפלג הירושלמי', שבחלקם יש קריאות לצאת להפגנות בעת מעצר עריקים, מה שיכול לתת אישור לשר הביטחון לבטל את מעמדם כישיבה.

עם זאת, באשר לסעיף אחר הקובע כי שר הביטחון ראשי לשלול מעמד ישיבה לישיבה שבה 20% לא התייצבו בלשכות הגיוס לקבלת דיחוי, ח"כ אורי מקלב ביקש לעלות את האחוזים ל-30%, בכדי להשפיע על ישיבות כדוגמת פוניבז' בראשות הגאון רבי שמואל מרקוביץ', שעל פי נתוני צה"ל כ-80% מהישיבה כן מתייצבים בצה"ל.

על ישיבה כמו 'גרודנא', שם רוב ככל התלמידים לא מתייצבים, יהיה רשאי שר הביטחון לשלול את מעמדם כישיבה גם לאחר התיקון שמקלב מבקש.

ח"כ אורי מקלב, שהיה שותף במו"מ לתיקון 'תקנות הגיוס' אישר ל"כיכר השבת" כי הם אכן לא מתנגדים לסעיף 5 והוסיף: "דבר אחד היה לנגד עינינו להתאים את התקנות לצרכי הישיבות וכוללים. מדובר באמות מידה להכרה בישיבות ולא באמות המידה לבחורי ישיבות, לנגד עינינו היה לפשט את הליך ההכרה, להקל את התנהלות השוטפת בישיבות וכוללים, מדובר במשא ומתן ארוך בין גופים שונים שעיקרו קדם לדיון הבוקר".

תוכן שאסור לפספס
35 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
20
אנחנו לא משרתים בגלל שאנחנו יהודים שומרי תורה ומצוות ולא בגלל שאנחנו לומדים ואם יש לצבא והמדינה בעיה עם זה שיזרקו את כל החרדים לים או לחול אבל להשתתף עם החוק של "בן ישיבה" זה אסון ובכן לא איכפת לנו ממעמעד כי הוא זה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דגל התורה?12.07.17
19
ישיבות של העדה החרדית וחסידויות כמו דושינסקי, אין לכם כל בעיה עם זה ששר הביטחון יבטל להם את המעמד ? תגידו השתבשתם לחלוטין ?
מאיר12.07.17
18
כך כולם יתנגדו לגזירת הגיוס והשמד ותהיה אנרכיה אחת גדולה
הפלס12.07.17

הצגת כל התגובות

17
ההסכם של המדינה עם החרדים מאז ומעולם מבן גוריון עד היום שרק מי שיושב ולומד פטור מהצבא אחרת הוא צריך להתגייס ההסכם הזה היה מקובל על כל גדולי ישראל בקום המדינה גדולי ישראל בעבר אסרו באיסור חמור לרשום בישיבה את מי שלא לומד באמת עד לפני עשרים שנה היה מקובל מאוד בקרב הרבה חרדים לעשות שירות מקוצר למרות
ללא שם13.07.17
16
אנחנו מה זה פוחדים.... וואו... תקחו לנו את התקציבים, אוי ואבוי....
רפי12.07.17
15
שיטענו שהקריאה לאלימות לא באה מתוך צוות הישיבה או רא הישיבה, כי אם מצד מנהיגם שמחוצה לה. ובאופן כזה אין תוקף לחוק.
א12.07.17
14
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
נתי12.07.17
13
אני מנסה לחשוב מה גפני שבעבר היה שלוחא דרבנן חושב לעצמו בימים אלה כשהוא נהפך לנציג של ה...
מאיר12.07.17
12
ישיבות הפלג הנן כר לגידול פרזיטים ומופרעים למיניהם הממררים את חיינו ללא סיבה. אז כיון שהם מפרים את כללי ההסדר של "תורתו אומנותו", יש לשלול ההכרב מהם,ואולי כך יגייסו אותם ולפחות בצבא יעשו משהו מועיל.
אבי12.07.17
11
אוי מי יגלה עפר מעיניכם מרנן הגרמי"ל ליפקוביץ' הגרמ"ש שפירא הגרי"מ פיינשטיין הגר"ז רוטברג, הגרי"ש אלישיב, וילט"א הגר"ש אויערבאך, ועוד רבים מגדולי ישראל שהתנגדו לנח"ל החרדי, ואחר כך לקטעים הבעייתיים בחוק טל (לא כל החוק היה בעייתי). הם אמרו שכל התהליך הזה יוביל בסופו של דבר לריבוי המתגייסים בקרב החרד
הכל מהנחל החרדי12.07.17
נערים (נתי גרוסמן) שולט בכם ובשכמותכם. ולעניין הגיוס, עדיף שאלו שלא לומדים יתגייסו מאשר להיות פרזיטים כמו המחבלים והפלג שנתפסים במקומות של "אינשי דלא מעלי" , ואח"כ משתוללים ועוד קוראים לעצמם "אסירי עולם התורה".
אבי13.07.17
במקום לענות לענין מבלבלים את המוחות בדברי סרק אכן, אוי מה היה לנו...
רפי13.07.17
10
אלפי בחורים ואברכים כבר איבדו את מעמדם במשרד הביטחון ופחות מעשרים מהם זכו גם לקדש ש"ש בכלא
מבין12.07.17
9
הכתב המוכשררר הבליע כאילו בדרך אגב שבפוניבז של הרב מרקוביץ 80% מתייצבים וזה שקר וכזב ולא יעזור כמה פעמים שיכתוב את זה זהו שקר מוחלט אני מסתובב בישיבות מתוקף תפקידי בעניין מסויים וההפך הוא הנכון למעלה מ95% מהבחורים שם לא מתייצבים (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
זישא12.07.17
8
המשך מגמת "הרע במיעוטו" את לא תעביד הכי, שנאמר 'למדו לשונם דבר שקר העוֵה נלאו', ואידך זיל גמור
חגי12.07.17
7
הפלג לא שייכים לכלל הציבור החרדי,שיסתדרו לבד (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
טלי12.07.17
6
איך לא חשבו על זה קודם? אולי צה"ל יתמודד כך גם עם האיום האיראני... פשוט יאמר להם שאם לא ישתפו פעולה עם הציידים - לא יקבלו תקציבים!
יוסי12.07.17
5
בישיבה לומדים תורה, במטה המאבק מארגנים הפגנות וזה כנראה מה שעושים במוסדות הפלג. אם קוראים להם ישיבות אז פוגעים בכבודם של הישיבות שבהם לומדים.
מוישי12.07.17
4
נכון, יש מי שיותר קיצוניים ממכם, העדה החרדית ור' שמואל, ולכן מה ? האם נראה לכם שהחזון איש, הבריסקער רב ועוד היו מסכימים לזה ? פשוט מפלגה מזרוחניקית לכל דבר.
יוסי12.07.17
כי אינכם לומדים, אלא סתם משתוללים ובשעה שאינכם משתוללים הנכם נמצאים במקומות של אינשי דלא מעלי (להזכירך היכן נתפסו "אסירי עולם התורה" שלכם), או משוטטים עם הסלולרי או בלעדיו במרחבי הרשת. אז עדיף לגייסכם וכך "תכבד העבודה עליכם" ואל תשעו בדברי השקר של מנהיגי הפלג הארור שלכם.
אבי12.07.17
3
ואחר כך יגידו אין גזירת גיוס (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
דרעי וגפני12.07.17
2
אין אף ישיבה חרדית שראשיה קוראים לאלימות! גם לא ישיבות גרודנא וחדרה ופונוביז ולא אף ישיבה. הזכות להפגין היא חוקית ודמוקרטית! זו לא קריאה לאלימות!
דני12.07.17
לעשות מה שחלאות הפלג עושים, היינו חסימת צמתים מרכזיים ללא הודעה מראש, והפרעה לתנועה ללא אישור ורשיון הנה בניגוד לחוק ואינה בגדר זכות ההפגנה. אי לכך, כיון שראשי הישיבות הללו קראו לתלמידיהן לעשות מעשים נבזיים אלו, במקום ללמוד, מה שהם אמורים לעשות, הרי שיש לשלול מהישיבות הללו את ההכרה ולגייס את תלמידיה
אבי12.07.17
וההפגנות נגד הקברים, שבהם השתתף גם הרב שטיינמן וכו' וכו' את מי אתם מרמים, אתם פשוט הפכתם למזרוחניקים. הפגנות "ברישיון" חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
לאבי12.07.17
הפגנה גם לא ברשיון הינה חוקית. אמנם זכות המשטרה לפנות בדרכים לגיטימיות לאחר הכרזה על התקהלות לא חוקית. כל זמן שאין הכרזה כזאת, הפגנה הינה חוקית.
עו"ד יוגב הראל13.07.17
1
חברי הכנסת של דגל התורה, האם אתם מאמינים לאן הגעתם. אני ממש לא עם אנשי הפלג, אבל תסלחו לי, הפכתם לנו את המפלגה למפד"ל. בושה וחרפה. למה אתם חושבים שכדי להיות שונים מהפלג אנחנו צריכים להיות מופקרים ומתפשרים על כל דבר. בבחירות הבאות אין לכם בוחרים, תשכחו ממני, עדיף להישאר בבית
מני12.07.17
לא צריך להיות מופקרים ומתפשרים. אבל במקרה זה הפלג עושה כל מאמץ ללכלך את עולם הישיבות בעיני כולם, ובעיקר החילוניים, כדי להשיג את מטרותיו הנלוזות. אי לכך, יש להשיב להמנים אלו כגמולם ואת העץ שהכינו למרדכי לתלות אותם עליו. כך שהם יתגייסו, וממילא כיון שאינם באמת לומדים אלא עסוקים בלהשתולל,לחסום כבישים או
אבי 12.07.17
מזרחקינים בטח לא יכולים לחוות דעה בתוך הציבור החרדי.
רפי 13.07.17
בבחירות הבאות תיגלוש באיטרנט
אא12.07.17
דגלניק טיפוסי ולוזר.
מני צודק13.07.17
העונה לך ולשכמותך לעצם העניין.
משה13.07.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים
ש

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18
ש

10,000 דונם

פארק הירקון בפ"ת? הכירו את מתחם הנדל"ן הכי מדובר בענף

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

טכנולוגיה למהדרין

להתפנק בשבת וגם לקבל מתנה - מתאים לכם?

כיכר בשיתוף נעם2 | מקודם

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24

ארבע שנים להסתלקותו 

נחנך בת המדרש החדש בביתו הראשון לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון זצ"ל

חזקי שטרן | 27.04.24

חג האמונה

חוגגים את המימונה בשידור חי ב'כיכר השבת' | כל הפרטים

כיכר השבת | 27.04.24
ש

מול שריד בית מקדשינו

צפו בסרט המרגש: מאות חולי סרטן ובני משפחותיהם בערב תפילה ושירה

אסף מגידו | מקודם
ש

הזדמנות שלא רואים בכל יום

"פוטנציאל רווח עצום" • הזדמנות להשקעה במרכז גוש דן

כיכר בשיתוף בריטניה-ישראל על הפארק | מקודם

יוסי אליטוב מגיש:

אור החיים אקטואלי: מי שקלקל, יקום ויתקן בעצמו | צפו

יוסי אליטוב | 27.04.24

הילולא דצדיקיא 

המונים השתתפו בהילולת הצדיק שערך בנו באשדוד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24