כיכר השבת

תמיכה מפתיעה

ראשי הישיבות של 'הפלג' במכתב תמיכה

לראשונה יוצאים ראשי הישיבות של הפלג הירושלמי במכתב תמיכה בעיתון הפלס כשהפעם מצטרף באופן ראשוני גם הגאון רבי עזריאל אויערבאך וחותם על מכתב תמיכה בעיתון (חרדים)

48
ישראל כהן | כיכר השבת | י"ג בכסלו | 01.12.17
ראשי הישיבות של 'הפלג' במכתב תמיכה
(צילום ארכיון: דובי קורן, כיכר השבת)

לראשונה יוצאים הבוקר (ו') ראשי הישיבות של הפלג הירושלמי במכתב קריאה לציבור - לעשות מנוי לעיתון הפלס. אם עד היום נשען הפלס על מכתבו של הגר"ש אויערבאך שכתב על עיתון הפלס כי הוא "מרבה כבוד שמים ועומד על משמר התורה והיהדות ואשר הוא יסודה וקיומה של תורה והרבה גופי תורה תלויים בו". הבוקר מבשר עיתון הפלס לקוראיו כי שורת ראשי ישיבות מביעים את תמיכתם המוצהרת בעיתון ופונים לתלמידיהם לעשות מנוי ובכך לתמוך בעיתון.

יצוין, כי מתוך שורת ראשי הישיבות שהביעו את תמיכתם הפומבית בעיתון הפלס, בולטת ביותר תמיכתו המפתיעה של הגאון רבי עזריאל אויערבאך שעד עתה לא תמך בפומבי בעיתון הפלס ובפלג הירושלמי.

במכתבם כותבים ראשי הישיבות כי "רודפי היהדות הנאמנה קמו לעמוד עלינו לכלותנו ח"ו, ועושים הכל על מנת לפגוע ולהשתיק את בטאון עולם התורה הפלס".

עוד מציינים ראשי הישיבות, כי "המצב השורר בשנים האחרונות בגזירת הגיוס ובהרס החינוך, וגם ברדיפות בני התורה בכל האופנים, אשר לולי ד' שהיה לנו אזי חיים בלעונו בחרות אפם בנו".

"כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, וזכו בני התורה המבינים בעם לכונן מבצרי היהדות בכל מקום ומקום, ובטאון עולם התורה הוא אשר נוטל חלק בראש בכינון כל אשר לנו".

"מאויבי תחכמני בראותנו כיצד כל הקמים עלינו מבית ומחוץ מכוונים כל חיציהם נגד ביטאון עולם התורה אשר הוא לבדו העתון היחיד המעמיד את האמת על תילה ועי"ז גודר גדר בפני מזימותיהם."

"מה היה המצב אם חלילה לא היה עומד להציבור החרדי בטאון זה אשר ניצב לבדו בעוז ובגבורה למנוע ולעצור המהרסים מלפרוץ גדרי עולם ח"ו."

"פשיטא שהכל צריכים לקיומו, לכלל ולפרט, לכונן בתים נאמנים לד' ולתורתו, ונחוץ ממש באופן קיומי ממש לכאו"א.... ואין איש יכול לפטור עצמו ממצוה רבה זו."

"ועל כן חוב גמור על כל אשר יראת ד' בלבבו, כאו"א בלי יוצא מן הכלל, לסייע בדבר זה, ואצ"ל לגבי מנוי לעצמו אלא יפעל גם לזיכוי הרבים ע"י שיביא עוד מנוי לכה"פ ולהוסיף ולהעמיד כח הרבים ובשאר דרכים, ואין איש יכול לפטור עצמו ממצוה רבה זו".

"ויתעורר כאו"א לסייע בכל כוחו ומאודו ויותר מכפי יכולתו לענין זה, אשר עליו נאמר כי ברוך אשר יקים את דברי התורה הזאת, ולהיות עושים ומעשים בכל לב. ובזכות זה יזכו הם וכל אשר להם בכל הברכות האמורות בתורה בזה ובבא".

על המכתב חתומים הרבנים הגאונים: הגר"צ פרידמן גאב"ד מסורת, הגר"צ רוטברג ר"י בית מאיר, הגר"צ שינקר ר"י בית דוד, הגר״ע אויערבאך רבה של שכונת בית וגן בירושלים, הגרב"ש הכהן דויטש מראשי ישיבת קול תורה, הגרב"צ בורודיאנסקי מרבני ישיבת קול תורה, הגר"א הכהן דויטש מראשי ישיבת פוניבז, הגר"א דינר גאב"ד קהל עדת ישראל והגר"מ שמידע ר"י גרודנא.

בהוספה מיוחדת במכתב חותמים ראשי ישיבת פוניבז' וחדרה, הגר"ש מרקוביץ' והגר"י ארנברג, שכותבים "הרינו מצטרפים לקריאת מרן ראש הישיבה שליט"א לחזק את עתון הפלס בטאונם של בני התורה בארה"ק", עליהם מוסיף הגר"ש אויערבאך את חתימתו, וכותב "הנני כופל להצטרף להרבנים הגאונים שליט"א הנ"ל לחיזוקה וקיומה של היהדות הצרופה והנאמנה".

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
22
או עיתון "הפה" "לץ" או עיתון ה"סלף"
צבי03.12.17
21
יסודה וקיומה של תורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ישראל01.12.17
20
תקציבים, יותר תלמידים ,יותר ישיבות , יותר קירוב רחוקים . אף בחור לא נעקר מהסטנדר וגויס . ממש רדיפה . אלא מה ,מקורות המימון אוזלים , אז המציאו תמיכה בפסל . פשוט בדיחה
dvis01.12.17

הצגת כל התגובות

19
חתום קבל כוס מי בואש. אשריך שהסרחת על הפלס.
מבצע01.12.17
18
השוליים של הפראקים בעוד מופע תמהוני... רדו והצליחו
יענקל01.12.17
17
מספר הר"מים הקטן היראים מאיומיו של, אחינו מגיע לכולל אחד בבני ברק. לא ידעתי עד כמה מסכנים הם.
אלי01.12.17
16
נכון שאולי העיתון הזה הוא לא הדרך שלנו אבל כל המגיבים פה סתם אנשים מחוצ'קנים שגולשים באינטרנט כל היום ומטמאים את עצמם לדעת ועוד יכולים לכתוב פה נגד רבנים!! על זה נאמר קשוט עצמך, גם אחרי 200 שנה לא תגיעו לדרגות של הרבנים האלו. שוב אני מדגיש - לא יודע למה הם עם העיתון הזה- מה לעשות גזרת שמיים לפני בי
רגע01.12.17
אני גולש די הרבה וב"ה יש לי מסונן ולא מטמא את עצמי כלל
דן סגל02.12.17
15
שימו לב שהרב מרקוביץ והרב ארנברג לא חתמו על המכתב הרגיל, רק באיזה נוסח של הצטרפות להגר"ש באופן אישי. משהו קורה בתוך הפלג.
הר01.12.17
אבל... תלמידיהם הכריחו אותם...
וכידוע...02.12.17
מאחר ואלו ספקי הקולות הגדולים של העיתון, חייבים לתת להם משהו מעל כל הרבנים האחרים, לכן הם קבלו חתימה נפרדת ומכובדת יותר מר' עזריאל ור' אשר.
עציץ רקוב01.12.17
14
פלס זה כלי ישר שבודק יישור, וכאן איפה היושר ???
יענקל אחי זיסל01.12.17
13
כל המצב הקשה של הציבור החרדי זה בגלל שיש הרבה שלא מקבלים את דעת התורה של גדול הדור וממשיכים להתייצב בלשכות השמד ומסייעים בזה לשלטון להטיל מכסות ויעדי גיוס על עולם התורה. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
בני תורה01.12.17
בעיני הפלג השקר והמושחת, כל העולם שייך להם ולהם בלבד. לראייה המעוות שלהם יש רק בית כנסת אחד בבית וגן כל השאר אינם חרדיים אלא פשרנים ומקררים. איך הפלס יכול לכתוב ״הדים נרחבים וכו׳״ על מכתב שרק היום יצא לאור? אין בו תורה אין בו יראת שמים אלא אג׳נדה של כמה עסקנים קטנים. וגם אין פלא שהגר״ש אוירבך מאמי
מאיר01.12.17
12
רב של בית כנסת חניכי הישיבות (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
משה01.12.17
ר' עזריאל הוא הרב בכל עניני השכונה, ודאי מאז שהרב נויבירט נפטר. יש לו כשרות ופקוח על כל החנויות וכל הנעשה בשכונה. ומקובל על כולם. מוזר מאוד החתימה שלו כאן
בית וגני01.12.17
11
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
שיש01.12.17
10
לא לקרוא את עיתון הפלס! לא להחזיקו! ולא להסתכל בו! וע"ז באעה"ח הגראי"ל שטינמן. הגר"ח קניבסקי. הגרי"ג אדלשטיין. הגר"א פינקל זצ"ל. מן הראוי לפרסם מכתב זה בשנית!
יש מכתב אחר...02.12.17
9
מה יותר חשוב ? לקנות תפילין או לעשות מנוי לפלס ? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אחד חכם01.12.17
8
במה עסוקים ראשי הישיבות והגאון הדור ? לעשות מנוי לעיתון ......????? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
מנחם01.12.17
7
חוץ מכמה אנשים חשובים שחתומים שם. רובם סתם ראשי ישיבות מדרג בינוני. זה כל הרבנים שיש להם להציע בהשוואה לכל גדולי התורה שתומכים בצד השני. זה אומר הכל. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי01.12.17
כל הבלגן החל מר' שמואל אוירבך שהוא ראש ישיבה מאוד מאוד בינונית במקרה הטוב. מי שמע על מעלות התורה לפני כן? מי מכיר בחור אחד יותר מבינוני שיצא משם?
לא עצניק02.12.17
6
אולי הציבור לא יודע... אבל אחיו הגדול זה... ר' שמואל.... המשב"ק שלו זה... נפתלי הירש מבכירי הפלג... אשתו זאת... המחותנת של נתי גרוסמן... בנו הוא מבכירי הפלס... שנעצר בחשד להטרדות.. חשוב מאוד מאוד לזכור ולדעת את כל הנ"ל!!!!
חשוב לזכור!02.12.17
5
כמה ראשי ישיבות וכמה רמי"ם וראש ישיבה קטנה+רב בית כנסת בבית וגן
חיים01.12.17
4
עפרא לפומאיו תינות בני 13 חוסמים כבישים וגופי תורה תלוים בו.כמובן שירדתם מהפסים בלי גדולי הדור אין כלום.ליד מעיני הישועה הוקם בנין שם מקומכם.מי נוגע בסמרטוטון הפלס
יצחק01.12.17
3
אבל מנוי לעיתון אעשה. ביטולה זו היא קיומה ועת לעשות לה' הפרו תורתיך
חסיד ויזניץ01.12.17
2
רק להביא לידיעה, בנו החורג של הגר"ע אויערבך הוא שמוליק אלישיב מנכ"ל העיתון ומתפרנס ממנו, והוא זה ש'שיכנע' אותו לפרסם את המכתב, ודי למבין. המצב הכלכלי בעיתון קשה מנשוא - כמו שכבר אמר טריגר, ולכן גם הופסקה ההפצה המופרזת בימי ששי, ועכשיו מתחננים למנויים שישלמו את משכורותיהם של גרוסמן ושותפיו. מסכנים..
שמוליק אליש01.12.17
הרי אילו היו אומרים לך שר' חיים קנייבסקי חתם נגד הפלס כי הנכד שלו הצדיק שיכנע אותו למרות שהוא לא מבין מה הבעיה בהפלס, היית הרי מתפוצץ מעצבים, וממלא את שורות כיכר השבת בתגובות עניניות יותר ובעיקר עניניות פחות, אז למה כשזה ההיפך זה פשוט לך? תחשוב על זה צדיק!
אנ"ש01.12.17
מה שכתבת לא מציאותי כי ידוע עד כמה ר' חיים קנייבסקי אש נגדם, והוא ניסח את המכתב כצאן ללא רועה. אז למה לכתוב שטויות
תחשוב נורמלי01.12.17
1
עם ר' עזריאל חברותא כל ערב,והיה מקרה שפרסמו בשמו של ר' עזריאל שהוא תומך בפלג,והרב הנ''ל שאל אותו אם זה נכון[?],והוא ענה לו ש ה ו א[במודגש]לא חתם מעולם על מכתב כזה,וד''ל
דוד01.12.17
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

זקן רבני חוג 'חזון איש' בשיעור כללי בענייני חג ומועד | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מאמר

האריז"ל חושף את הסוד: קיבלת סטירה? הגיעה גאולתך!

ורד שאלתיאל | 26.04.24

חג הפסח

מה דין חמץ שנמכר לגוי שהתגייר בפסח? פינתו של ראב"ד ת"א | צפו

כיכר השבת | 26.04.24

"מהסכסוכים הגדולים שנידונו בישראל"

הדרמה במשפט גרטלר גרטנר: הבורר הכריע במשפט העשור

חזקי שטרן | 25.04.24

יומא טבא לרבנן

הדיין הוציא לאור את ספריו - גדולי התורה השתתפו בשמחה

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

פארק מגורים חדשני

דירת החלומות שלכם במיקום הכי מבוקש בירושלים >>

כיכר בשיתוף ווסט פארק | מקודם

המשטרה מבקשת סיוע

נעדר מראשון בלילה: אולי ראיתם את ראובן בן 26 מבני ברק?

דוד הכהן | 25.04.24

"כמה גדלה אהבתה אליכם"

נחשף לראשונה: המכתב של אחד מגדולי הדור לנכדו היתום

חנני ברייטקופף | 25.04.24

ביקור חג 

כשהגר"ש גלאי והגרא"י דינר התפלפלו בלימוד | צפו בגלריה

חיים רוזנבוים | 25.04.24

הטור השבועי

עת הזמיר הגיע // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 25.04.24
ש

בדיקת התאמה בחינם

מחשבון הנחה להסרת משקפיים בלייזר לכל הקופות

כיכר בשיתוף קייר | מקודם

אור זרוע לצדיק

אלפים בהילולא השנתית לאדמו"ר רבי מאיר אבוחצירא זיע"א | תיעוד

חיים רוזנבוים | 25.04.24

היסטוריה ואקטואליה

הניסוי החדשני ב'מצות מכונה' גרר סכסוך בין הרבנים הגיסים

ישראל שפירא | 25.04.24

יְבָרֶכְךָ ה' וְיִשְׁמְרֶךָ

שידור חי | מעמד ברכת כהנים בכותל המערבי • צפו

כיכר השבת | 25.04.24

להוי כעפרא דארעא 

הגרמ"צ ברגמן שרף את החמץ סמוך למעונו | תמונות

חיים רוזנבוים | 25.04.24
ש

משחקים חינם ונהנים

משועממים? נחים מהנקיונות? כנסו למשחק מלא אנרגיה >>

כיכר בשיתוף תנובה | מקודם

ומשפע מצוות תפילין

כך נחגגה בר המצווה לנכד של גדולי הרבנים | תיעוד

חים רוזנבוים | 25.04.24