כיכר השבת

אחרי השלום עם אביו

הרב אליהו עמאר: "השלום המיוחל - עם 'יחד'"

"עדיין אין שלום", אומר היום בנו של הראשל"צ הגר"ש עמאר, "השלום המיוחל, הוא בקרב כלל הציבור הספרדי, גם עם מפלגת 'יחד'" • פגישת 'השלום הספרדי' - היום שאחרי (חרדים)

48
אלי רוטמן | כיכר השבת | י' באייר | 25.04.18
הרב אליהו עמאר לצד אביו הראשל"צ
הרב אליהו עמאר לצד אביו הראשל"צ (צילום ארכיון: שלומי כהן)

הגאון רבי אליהו עמאר, בנו של הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר, התייחס היום (רביעי) למפגש הפסגה של אביו עם הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי ואמר כי השלום רק בתחילתו, וזה יושג דווקא עם מפלגת 'יחד' של אלי ישי.

בשיחה ל'קול ברמה' אמר הרב עמאר: "הייתה שיחה בעיקר של דברי תורה, קצת מנושאי בתי הדין בימים הללו, אתמול היית שיחה תורנית, הקשיים והרדיפות שעוברת מערכת הדיינים בארץ".

לדבריו: "הפגישה עם הרב יצחק יוסף היית פגישת השלמה, בין רבנים - מטבע הדברים - המחלוקות לא גדולות. המחלוקות לצערי הובלו על ידי הפוליטיקה מסיבות פוליטיות".

"הפגישה היותר חשובה", אמר בנו של הגר"ש, "היית ביום חמישי בלילה, שם זה היה יותר משמעותי. כאשר הפוליטיקאים החליטו, אני מקווה, להפסיק לחתור נגד רבנים ונותנים לציבור הספרדים את הרצון לאחדות".

"מאחורי הקלעים, עד כמה שאני יודע, היה עוזר אחד של דרעי מול אדם מטעמינו שידע לתקשר איתו", סיפר הרב עמאר על ההתנהלות בימים האחרונים".

הגר"י יוסף, דרעי והגר"ש עמאר, בפגישה אמש (צילום: כיכר השבת)

באשר ליחסים עם הגר"י יוסף אמר: "תמיד הרב כיבד את הרב יצחק יוסף, גם על גדלותו בתורה וגם שהוא בנו של מרן ע"ה, אני לא חושב שהיית נקודה מסוימת שהיה צריך לגשר עליה. אין ספק שהמנוע של כל המחלוקת הזו זה מנוע פוליטי".

לדבריו, "בפגישה בין הרב לדרעי, חלק מהשיחה התנהלה סביב העתיד, אני חושב שגם ההגעה של דרעי לרב, ההבנה של אריה שאי אפשר להמשיך לעשות מחלוקת, זה פשוט הגיע הזמן שהציבור הספרדי לא בנוי למחלוקת הוא צריך את האחדות, אנחנו רואים שבמחלוקת כולם מפסידים".

"עדיין אין שלום, השלום המיוחל, בקרב כלל הציבור הספרדי", הוסיף הרב אליהו עמאר ואמר: "כשמתחילים תהליך הנעה של שלום כשהכיוון שלו והרצון להגיע לשלום גם עם מפלגת 'יחד', אני חושב שאי אפשר לעשות את זה ביום אחד אלא צריך לעשות את זה בשלבים, השלב הראשון מבחינת ש"ס היה לפנות לרב עמאר, בהבנה שהוא כנראה אחד היחידים שיכול לדבר לכל קצוות הציבור, ולמצוא תמיד את המאחד, ולמצוא את הדרך בעז"ה להגיע לתוצאה המיוחלת של שלום עם כולם, הרב כבר התחיל לפעול בזה".

לדבריו, "אנחנו נותנים את ההזדמנות, אנחנו נראה את המציאות מה קורה בחודשים הקרובים, גם מול 'יחד' בעז"ה, לראות עד כמה הם מוכנים להתאמץ בשלום, וגם איתנו, אף אחד לא טיפש, אנחנו מתנהלים בזהירות, אבל הציבור רוצה שלום ואנחנו בוודאי ניתן את ההזדמנות".

"זה שונה ממפלגת 'יחד' שזה גוף שקיים עם אנשים, ששם בהחלט צריך לראות איך עושים שילוב שנראה לעיין מיידית".

האם מה שאנחנו, כציבור, נוכל לראות מעבר לתמונות שיצאו מהבית, זה לראות גם שלום אמיתי לראות את דרעי יושב עם אלי יש יחד עם ש"ס?

"כולי תקווה שבימים הקרובים, או בשבועות הקרובים נגיע לשם, זו התקווה שלי יחד עם תקוות הציבור", השיב בנו של הראשון לציון הגר"ש עמאר.

תוכן שאסור לפספס
48 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
28
המחבלים האלה . דרעי מחפש רק את טובתו ! שיראה אח''כ בסקרים 6//7 מנדטים ומשם כבר הוא ירוץ הלאה ויזניץ את השלום המזוייף . חלילה מלעשות איתם שלום . לא צריך אותם ולא את מפלגתם . הרי אם דורעי מתחנן לישי שתנאי ראשון זה שלא ירוץ במפלגה עצמאית אז הכל מובן . נ.ב השפל שבשפלים הגורעי הזה נתן ללבנבן גר
ציון26.04.18
27
אחד האברכים מספר שלפני ל"ג בעומר ה'תשעג חיפש עצים למדורה בדרך חזרה מבית הכנסת הביתה עד שהגיע לעץ שליד חלקו התחתון שהיה מחובר לקרקע היו מפוזרים חתיכות עצים, כשחלק היו שייכות לעץ עצמו ומחוברות לשורשיו וחלק היו מנותקים. באופן טבעי חשב הוא לעצמו שעם אלה שהם חלק מהעץ עצמו ומושרשים עמוק בקרקע כמובן שאין מ
ברוך25.04.18
26
ימי הזהר של דרעי . הוא ריסק את שס , מבזה רבנים , מפלג את הספרדים , והגרוע מכל הוא מקריב את ציבור הספרדים עבור ג' וד' התורה . עכשיו תבינו מה גודל הלקקן הזה . הוא לא רוצה שלום ולא רצה מעולם שלום . אלא להציל את עורו הוא ורצה !!!!!!!!!!! ולא יותר . לך תמכור תותים נוכל רמאי שקרן
מנחם25.04.18

הצגת כל התגובות

25
ממתי שלום בית בין בני זוג הופך למשהו ציבורי? (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ללא שם26.04.18
24
לתת לישי להכנס על גבי מצביעי ש"ס זה בגידה. ישי חושש שיפול שוב שהרי בעבר למרות איחוד פסול הוא נפל קל וחומר אם ירוץ לבד. ש"ס לעומתו קבלה שבע. כל מי ששמע למועצת שהשאיר מרן יעשה זאת שוב. שבע זה בלוק לש"ס. עברנו כבר את סיפורי ישי וקבלנו שבע. ומהיכן באה דרישתו החצופה לריץ רץ ? ? הרי אין מאחריו ששה מנדט
דוד 26.04.18
23
איש בעל שיעור קומה. פשוט כיף לשמוע אותו מתראיין. תמיד רגוע תמיד שקול... (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יענקי 25.04.18
22
איך אתה יכול לומר כבוד הרב אליהו שהכל היה פוליטי כשידוע שרצו למנוע מהרב יצחק להיבחר לראשל"צ?
יהודי 25.04.18
21
המפלגה הזאת כבר . תכלס היא לא מועילה לאף אחד חוץ מלמקורבים לצלחת .אם אתם לא מאמנים אפי' תשאלו את דרעי , כן כן הוא יגלה לכם הכל .
אריק25.04.18
20
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יאיר25.04.18
19
לא נמחל על כבודו של מרן הראשל"צ הגר"ש עמאר
יאיר25.04.18
18
ספרדים לא זקוקים לאשכנזים וחסידים שייערכו להם עיתון!!! ועוד גרינבוים שפער פיו נגד מרן שליט"א
יוסלי25.04.18
17
לאחר מערכה ארוכה וממושכת שבה נחלו צבאותיו של המלך, בראשותו של שר הצבא, ניצחון מזהיר, יצאו המלך ושרי הממלכה וקידמו את פניו בתשואות. בגילוי חיבה נדיר ומיוחד נטל המלך את שר הצבא, כשהוא מניח את ידו על כתפו באהבה, ולעיני כל הובילו אל חדרו האישי. שם הודה לו מקרב לב והביע בפניו את כל רחשי תודתו והערכתו.
שמעון25.04.18
16
שלום ספרדי יהיה אך ורק כשאברום דב גרינבויים יעוף מכל המדרגות אחרי השורות המשוקצות והמגעילות שהוא כתב בלעג ובביזוי כבודו של מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א | "אין כבודו מחול". נקודה.
נתנאל ביטון25.04.18
15
ברשות רב הנוכלים מכלופ דורעי . טפו טפו טפוווווווווו לעולם לא נצביע ש"ס . עם אלי ישי או בלי . ש"ס כבר לא קיימת !!!!!!!!!! ככה מרגשים רוב ציבור ש"ס לשעבר .
cbh25.04.18
14
בלי מפלגת יחד זה לא נקרא שלום ספרדי חייב לצרף את מפלגת יחד וכולנו נהיה מאוחדים למען מטרה אחת ליותר מנדטים
דוד25.04.18
מיעוט יהפך לחצי?
י 25.04.18
13
שלום ספרדי יהיה אך ורק כשאברום דב גרינבויים יעוף מכל המדרגות אחרי השורות המשוקצות והמגעילות שהוא כתב בלעג ובביזוי כבודו של מרן הראש"ל הגרש"מ עמאר שליט"א | "אין כבודו מחול". נקודה.
אשר מדינה25.04.18
12
הרב זצל הציע לישי בכתב לעזוב את הכנסת ולעבוד באל המעיין
תלמיד מרן26.04.18
11
בכל המחלוקות וניקה את הרבנים ואמר שהמחלוקות בינהם היו פףמסיבות פוליטיות הינו כבוד ושררה ורדיפה אחריהם וכאילו אמר משהו טוב וכאילו יש שם מחלוקות לשם שמים אין בכל הצדדים כלום מלבד פוליטיקה ברמת אינפלטילית!!! ישי אם היה הפושע בטוח שיעבור את אחוז החסימה היה ממשיך לחרחר ריב עוד ועוד עתה אתה חבל הצלה קח את
ללא שם25.04.18
10
אני מובטל תמצאן לי עבודה בבקשה (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלי ישי 25.04.18
9
אנחנו כעם ישראל מחוייבים לשלום כל המקטרגים אין להם מקום לדבר כלל
יהודה26.04.18
8
אלי ישי חושש לרוץ לבד. הרי בעבר עם איחוד פסול מין באינו מינו הוא נפל קל וחומר אם ירוץ לבד. לעומת זאת ש"ס קבלה שבע למרות הפילוג שיצר ישי. כל מי שהצביע ש"ס בעבר בהוראת מועצת החכמים שהשאיר מרן יעשה זאת שוב. כבר עברנו את ישי וקבלנו שבע . שבע זה בלוק ש"ס. ואם כך מה פתאום ריץ רץ ? לתת לישי להכנס לכנסת ע
דוד 26.04.18
7
של מרן זצוק"ל שלא נצביע ש"ס וכך נעשה .
שסניק25.04.18
6
המסר של פרשת ויחי, הוא להתאחד. לפחות כל אלו הקוראים בשם ד', כל הנאמנים לתורה. "ויקרא יעקב אל בניו ויאמר: האספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים" (בראשית מט ; א). ואמרו חכמים במדרש (בראשית-רבה צח ; ב): רבנן אומרים: ציוה אותם על המחלוקת. אמר להם: תיהיו כולכם באסיפה אחת. וזה מה שכתוב (יחזקאל לז
ישראל25.04.18
5
לתת לישי להכנס על גבי מצביעי ש"ס זה בגידה. ישי חושש שיפול שוב שהרי בעבר למרות איחוד פסול הוא נפל קל וחומר אם ירוץ לבד. ש"ס לעומתו קבלה שבע. כל מי ששמע למועצת שהשאיר מרן יעשה זאת שוב. שבע זה בלוק לש"ס. עברנו כבר את סיפורי ישי וקבלנו שבע. ומהיכן באה דרישתו החצופה לריץ רץ ? ? הרי אין מאחריו ששה מנדט
דוד 26.04.18
4
,,,,,,,,,,,,,,,, דרעי מחפש קורבן אן קוף ע"מ להציל את עורו . ש"ס כיום שווה לא יותר מ 4 מנדטים . אז מה עושים ???? יש ספינים /////// מהלכים ///////תרגלים . אלי ישי יקבל מדרעי תפקיד , דרעי ילקק לו וייתן לו כל מה שיירצה רק שלא ירוץ ברשימה עצמאית . אח"כ בזמן פרעון דרעי לא יה' שמה ולא אף אחד . """אלא ה
יוקי25.04.18
3
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אקסלסי בשטח אריה בלחץ25.04.18
2
משתי המפלגות. ולא , זה ניסיון של דרעי להינצל מהעלמות ושייזכר לדורות שהפיל את ש"ס
א25.04.18
הרי רוב הרבנים של שס ומצביעיה המשיכו בשס חוץ ממרן הרב מאזוז וכ25000 בערך שומעי לקחו. זה נורמלי ריץ רץ השתגעו. לא רוצים שיפרדו זה לא מחלוקת. רק שיכבדו שני הצדדים אחד את השני...
י 25.04.18
1
משום מה אני נזכר במשל הבא: אדם יצא לטיול בג'ונגל. נהנה ממראה החיות המקפצות בין העצים, עקב אחר ציפורים נדירות והתענג על סימפוניית צליליהיער. לפתע, פגש קוף שעמד לידו ובחן אותו בעיניים סקרניות. האיש פנה בנימוס את הקוף, בירך אותו לשלום והתעניין בשלומו. הקוף התגלה כידידותי והציע לאיש להתלוות אליו לסיור
יוסף25.04.18
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

אור החיים אקטואלי: איך מייקרים ומקדשים את הזמן? צפו

כיכר השבת | 03.05.24

חידוש מגן עדן

לא אוכלים סעודת מלווה מלכה? זה מה שאתם מפסידים

כיכר השבת | 03.05.24

לקראת אישום?

"מודל כלכלי לא ישים": מה קורה בחברת ההשקעות החרדית

דוד הכהן | 03.05.24

תיעוד ענק 

אז נדברו יראי ה': גדולי ישראל התוועדו בכינוס השנתי | גלריה

חיים רוזנבוים | 03.05.24

נגד העתירה

היועמ"שית לבג"ץ: אין להתערב בהחלטה לתת פרס לראשל"צ

חזקי שטרן | 02.05.24
ש

 לא רק מפגע אסתטי

לא תרופות סבתא ולא ניתוח: הטיפול החדשני לפטרת הציפורניים

כיכר בשיתוף סאן קליניק | מקודם

צפו בתיעוד

שנה בלי הבעל מנגן: המונים עלו לקברו במונסי | גלריה

חיים רוזנבוים | 02.05.24

פונתה בטיפול נמרץ

מים רותחים נשפכו על ילדה בשיכון החסידי; מצבה קשה

מישאל לוי | 02.05.24

פרשת

זהירות בל תשחית במצוות קמחא דפסחא | פינתו של ראב"ד ת"א • צפו

כיכר השבת | 02.05.24

וקווי ה' יחליפו כח 

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 02.05.24
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 02.05.24

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 02.05.24

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 02.05.24

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 02.05.24
ש

מודל מנצח

להיות בעל עסק בינלאומי בלי סחורה ושילוח

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 02.05.24