כיכר השבת

טור אישי

מכתב לליצמן // הרב אבא טורצקי

אני פונה אליך, הרב יעקב ליצמן ואל עוזריך הנהדרים: אנא, אנא, זה פשוט לא אנחנו. אין לנו העם שום קשר עם אותם צמאי דם אשר מוכנים ברגע קט לחסל ולשרוף הכל (מאמרים)

28
הרב אבא טורצקי | כיכר השבת | ז' באב | 08.08.19
סגן השר ליצמן
סגן השר ליצמן (צילום: Aharon Krohn/Flash90)

מי מאתנו לא נחשף לתזמון המביש של גורמי אכיפת החוק, כנגד סגן השר הרב יעקב ליצמן. כחודש וחצי לפני הבחירות, ממליצה המשטרה להגיש כתב אישום. עיתוי זה כשלעצמו מעיד על חוסר תום לב מצד אותם גורמים, שגם כך לא נחשדו על יתר ניקיון כפיים.

אך אני מרגיש צורך לשתף אתכם הקוראים איך הופכים תדמית של אדם באבחת רגע.

אישית, אני מכיר את סגן השר הרב יעקב ליצמן. לא פעם פניתי ללשכתו, לעוזריו, בבקשת סיוע זה או אחר. מעולם לא שאלו מיהו האדם, מעולם לא חקרו אם הוא דתי או לא - תמיד ענו ועונים ביעילות ובזריזות.

בעולם משונה כשלנו, כל עזרה אישית לזולת שאינה מחויבת עפ"י חוק, נתפסת כשוחד.

זאת בושה וחרפה לקחת מקרה יחיד של פניה שהופנתה לרב ליצמן ולהפוך אותה כאיזה שהוא מודל קבוע לצורת הפעולה הקבועה במשרד.

אלפי פניות ובקשות של כלל עמך בית ישראל מתקבלות בלשכת סגן השר הרב ליצמן ומטופלות באופן יעיל. העיתונות הצהובה שמחפשת את הטרף הקל להאיר עליו באור זרקורים, בודקת ומחטטת בתוך אלפי מסמכים ובקשות עזרה וסיוע, ומשנמצא מסמך אחד או תיק מפוקפק, דרכו היא בונה תדמית רכילותית וצרת אופק לחיסולו של האדם.

הנזק העצום שייגרם באופן ישיר מאותה פרשיה שטותית, יהיה לנו, הציבור. סגן השר יעקב ליצמן שמטה אוזנו וליבו לכל בקשה ועזרה של כל אדם, ייאטם. בלשוננו הקלוקלת, האיש הזה "פראייר" במלוא מובן המילה, הוא עוזר מסייע ביעילות ובנחישות, ללא קבלת דבר, וזה ייפסק. כי אותם גורמים שחיים על חשבון המדינה ומרוויחים יותר מכולנו, כובלים את ידיהם של אותם צדיקים שמתמסרים להמון העם.

המשפט "כשלא עושים לא טועים" מקבל משמעות חזקה בפרשיה זו.

לקחת דמותו של אדם שעומד בראש מערכת הבריאות על כלל מורכבותה וקשייה, ומסייע לאדם הפרטי בכל פניה, ולהפוך אותו לעפר ואפר מבחינה ציבורית הוא מהפשעים החברתיים החמורים ביותר.

על פי כל מדד חיצוני שאינו קשור למערכת, מתברר שמשרד הבריאות בשנותיו של ליצמן עבר מהפך חיובי בכל הגיזרות.

קשה לי וכואב אני את הרגשת החמיצות שלבטח תופסת מקום בלבם של עובדי הלשכה של סגן השר. אני מדמיין לעצמי איך הם מאוכזבים על כך שאין קמצוץ של הערכה ותודה לפועלם.

לכן, אני פונה אליך, הרב יעקב ליצמן ואל עוזריך הנהדרים: אנא, אנא, לרגע אל תפסיקו את פועלכם ועשייתכם הברוכה. אנו העם והציבור אוהבים אתכם ומעריכים עד בלי די את מסירותכם. זה פשוט לא אנחנו. אין לנו העם שום קשר עם אותם צמאי דם אשר מוכנים ברגע קט לחסל ולשרוף הכל.

תוכן שאסור לפספס
28 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
18
ייתכן שליצמן צדיק אמיתי ועוזר לכל פונה - אינני יודע, ואני מקווה שלעולם לא אזדקק לידיעה - אבל ליצמן איננו "השר של כולם" כפי שהוא מתואר כאן. ליצמן הוא פוליטיקאי סקטוריאלי, ודואג לסקטור שלו, ושלו בלבד. למען האמת, כל הפוליטיקאים החרדים (וגם חלק הגון מהדת"לים) הם פוליטיקאים סקטוריאליים. המדינה חשובה להם
חנן. ב.09.08.19
17
נגיד לצורך הדיון שהכל נכון אבל הפרשה של הארוע החמור הכרוך בהסגרה בלתי נסלח . קשה להאמין שהוא לא היה בקיא בפרטים . אני לכ חושב שבארוע הזה היתה לו ברירה אלא לנסות לפעול בניגוד למצפונו ודי לחכימא. בטוח גם שמצפונו ייסר אותו על אותו עניין ושידע את הסיכון . יש מצבים בהם שליחי ציבור לא יכולים לסרב להתערבות
עקיבא08.08.19
יש מועדון אקסקלוסיבי של הקובעים מי יהיו במקומות הריאליים ברשימת המפלגה לכנסת. חבר כנסת שאינו נחלץ לעזרת אחד מחברי המועדון או בני משפחותו יודע שאחת דתו להיות מורחק ממנעמי השילטון. מי גבר ויעמוד בניסיון?
רפאל08.08.19
מעריך גם מאוד את הנימוס שלכם ושלא מציינים איזה כוחות עומדים מאחורי הניסיון למנוע הסגרתה של פושעת שהורשעה . אז אני אגיד שאני משוכנע כחסיד שהרב שאול לא היה חולם לבקש דבר כזה , לא היה עולה על דעתו.
משה 09.08.19
16
על ידי משטרה מושחתת שעוסקת כל הזמן ברדיפת פוליטיקאים ודוקא מגוש הימין, ולא שכחה את תפקידה האמיתי להלחם בגניבות ורציחות, אבל בינינו, הגיע הזמן שליצמן יפנה את מקומו לנציג אחר, הוא מיצה את עצמו, יש בגור מספיק צעירים מוכשרים שיכולים למלא את מקומו
חיים08.08.19

הצגת כל התגובות

15
ממתי הציבור החרדי מאמין למשטרה, פרקליטות, בית המשפט, תקשורת וכל חבר מריעיהם? ממתי מותר להאמין לכל לשון הרע שדואגים להלעיט אותנו בתקשורת - ולצערינו הרב יש כאלו שמאמינים להם? בואו ונבדוק בשנים האחרונות, כמה כתבי אישום נגד אנשי ציבור יצאו לתקשורת בקול רעש גדול, בטוחים בצדקת הדרך, ובטוחים בנצחונם, ולבסו
מוטי09.08.19
14
תודה לך ליצמן .. מערכת הבריאות חייבת הבראה דחופה
שלמה08.08.19
13
שר בריאות שבמקום להפעיל משרד כמו שצריך עוזר רק למי שבא אליו לבקש עזרה... תגיד אתה רציני? ככה מנהלים מערכת בריאות? חוץ מזה הטיעון שהוא עוזר לכולם פשוט ילדותי. אם אתה מסייע לעבריין גם אתה עבריין, אין לך זכות לא לדעת למי אתה עוזר. ואתה בכלל מאמין שהוא לא ידע???...
ע.b.09.08.19
12
באם החשדות שהיטה את חוות הדעת הפסכיאטרית הינם נכונות אז כדאי שיניח ויעזוב, לעזור לאישה שפגעה בילדות זה שחיתות ורוע. ובכלל מה הקשר שחיתות, ממתי חקירות משטרה משפיעות על הבוחר החרדי בכלל, ועל חסידות גור בפרט.
יהודה08.08.19
11
זה שהואמחרדי לא אומר שהוא לא עשה כלום ולא אומר שכולם ישר צריכים ךהגן עליו כאילו הוא שה תמים... מי שאינו איש מקצוע ומנצל את מעמדו כדי לשכנע אנשי מקצוע לשנות את דעתם המקצועית כדי "לעזור" לאישה שעשתה דבקים איומים, מה הוא אם לא מושחת?????? אז תפסיקו עם ההתקרבנות הזאת כבר!!!! מי שחושב שאני צודק וגם מי
גולדיססס08.08.19
לייפר לא חסידת גור וליצמן לא מכיר אותה ולא אמור לדעת מה עשתה, קיבל פניות מרבנים ועסקנים לדאוג שלא יסגירו אותה לאוסטרליה אלא שתקבל את עונשה בישראל, יכול להיות שעשה טעות בגישה ובצורה שטיפל, אבל להפוך אותו לפושע וכו' ולמחוק ברגע אחד את כל העשיה והעזרה שלו זו רשעות, רק לפני שנה שנתיים היה המאמי הלאומי ה
יוני08.08.19
הנצלים את מעמדם כדי לפעול למען אישה שהורשעה בעבירות האכזרייות ביותר רק בגלל שהיא "ממשפחה חשובה".
רפאל 08.08.19
אין לליצמן אפשרות לדעת מפניה האם מדובר באדם פושע או ישר וכן גם אנשים ישרים נחקרים לפעמים עין ערך ליצמן הוא עוזר פשוט לכולם. ותגיד אתה באמת מאמין שיש פסיכיאטר שמסכים שישכנעו אותו לכתוב ולשנו דוח שכתב????? אתה פשוט לא מכיר את האגו שלהם??
מישהו08.08.19
10
לפחות אלו מתוכנו שיפסיקו להרפות ידיים בתגובות שמקומם לא יכירנו. וד"ל.
מוטי08.08.19
9
אם מערכת הרפואה תחת ליצמן היתה פועלת כנדרש,לא היה צריך לפנות אל הפריץ...כי כולם היו מקבלים את השרות שמגיע להם ללא טובות מאף אחד. רק בשל זאת הוא צריך להתפטר כי לא עושה את העבודה הנידרשת.
mike08.08.19
8
למה לרמוז שליצמן טעה? כך מחזקים את שונאיו שרוצים לראות אותו בכלא.רצה לברך ויצא מקלל.
משיח08.08.19
7
כנראה שגם הוא מקבל שוחד מליצמן וקשור לגור. ליצמן מושחת!!! שר לא צריך לסייע לפושעת, לשר אסור לאיים על כפופים ולהבטיח להם קידום כנגד עשיית חוסר צדק. לשר אסור לפעול כדי לעזור לחבר שלא יסגרו לו מקום מסוכן לבריאות. ליצמן מושחת וזה שהחכים שלנו תומכים בו תמוהה ומשחית
אבריימי09.08.19
6
צריכה בסיס ראייתי איתן. ללא בסיס של ראיות היא נשארת בגדר הוצאת שם רע. יש בציבור שלנו מדינייות רבת שנים של פגיעה באמון שהציבור רוכש למשטרה, לפרקליטות ולבתי המשפט. זה נעשה כהנה למקרים שמישהו חשוב יתפס, ואז, אם יטענו כאילו זרועות החוק פעלו שלא בתום לב הציבור יאמין להם.
רפאל08.08.19
5
מי שנכווה ברותחים נזהר בצונן
שייכל11.08.19
4
מה שעושים לו אנשי סדום זה עוול שזועק לשמים. זה ממש חוקי סדום ועמורה מי שיעזור או יעשה חסד יענש. מה יהיה עם כל מלכות הרשע במדינת ישראל? חייבים לנצח בבחירות ולמחוק את כל הרשעויות מהסוג הנבזה הזה.
שסניק08.08.19
3
הכל טוב ויפה רבי אבא אבל למה לגעת לאנשים בקנאביס...למה..?????????
משה09.08.19
2
'הרב' יעקב ליצמן ו'הרב' אבא טורצקי. אתם אולי אנשים טובים, אבל לא רבנים...
איש יהודי08.08.19
1
מי שיש חששות על פלילים אין צורך ומצוה לעזור לו.
נחמן08.08.19
זו היתה ח"ו אמא שלך לא היית רוצה שיעזרו לה....
יגאל08.08.19
אבל הייתי מבין שיש גבול מה איש ציבור יכול לעשות. לצערי יש בעלי שררה שאינם רואים דבר זולתי האינטרס האישי ומבקשים להפוך את שליחי הציבור לשליחים של עצמם.
רפאל08.08.19
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

הגר"ד לבחורים: "כל אחד מכם מכריז שהקב"ה לא פשט רגל"

איצלה כץ | 19:09
ש

ראיון מרתק

איפה נמצא 'עם הספר' ב- 2024?

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

היסטוריה ואקטואליה

התלמידים חששו שרבם נכשל - עד שהתגלה מהיכן הגיע החרק

ישראל שפירא | 11:29

פני רבו ברגל

הרבנים נעמדו לתפילה נרגשת מול ספרי התורה | תיעוד

חיים רוזנבוים | 10:41
ש

פיתוח ישראלי חדשני

כל אחד יכול להרוויח אלפי שקלים בלי לעשות כלום?

כיכר בשיתוף רייזאפ | מקודם
ש

לשמוע ללמוד ו.. להצליח:

 משכפלים הצלחות; ככה גם אתה תהיה טוען רבני >>

כיכר בשיתוף מל"מ | מקודם

4120

"הקוד" | כך תגלו האם החמץ יוצר לאחר הפסח

חזקי שטרן | 08:18

אשר גאלנו וגאל אבותינו

בעיצומו של הקבלת פני רבו: הראשון לציון נשא תפילת הרש"ש עקב המצב | תיעוד

חיים רוזנבוים | 28.04.24

תיעוד מיוחד

רבנים, אישי ציבור ועמך בית ישראל בהקבלת פני רבו לראש"ל

ישי כהן | 28.04.24

עמדו צפופים גג על גג

המונים בשמחת חג והקבלת פני רבו אצל ראש הישיבה | גלריה

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

הרב זמיר כהן:

"הטענה של אחיכם יצאו למלחמה לא נאמרה על בני תורה"

חיים רוזנבוים | 28.04.24

המונים עלו לרגל

רחוב בן זכאי: ראש הישיבה קיבל את העולים בסבר פנים יפות

חיים רוזנבוים | 28.04.24

כל חמירא 

הגוי התקבל בבית הרב ורכש את החמץ

חיים רוזנבוים | 28.04.24

זמן חרותנו 

המונים עלו ברגל להתברך בחג מהגרמ"ש אדלשטיין 

חיים רוזנבוים | 28.04.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

"בני הישיבות שומרים עלינו"

הראש"ל: "איזה ניסים, בזכות מה זה? בזכות הרמטכ"ל?" | צפו

ישי כהן | 27.04.24