פסק הלכה מנומק

"להתפלל גם על חולים שהלכו בלי מסכה"

הפוסק החסידי, הגאון רבי אשר וייס נשאל האם יש להתפלל על אדם שנהג ברשלנות, לא שמר מרחק ולא עטה מסכה - וכתוצאה מכך נבדק בנגיף הקורונה • אחרי נימוק הלכתי, פוסק כי חייבים בכך (ארץ)

(צילום: באדיבות קומא)

הגאון רבי אשר וייס מנמק בתשובה הלכתית מפורטת כי חייבים להתפלל גם עבור חולה קורונה שלא שמר על עצמו, לא עטה מסכה ולא הקפיד על כללי הריחוק החברתי.

לפניכם השאלה והתשובה המנומקת במלואה:

במה ששאל לדעתי במי שנהג ברשלנות גמורה ובבואו בין אנשים ל א שמר מרחק ולא לבש מסכה ונדבק בקורונה ומצבו חמור, אם ראוי להתפלל לרפואתו.

ומע"כ ביסס שאל תו על דברי הגמ' בעירובין: "תנו רבנן לא יאכל אדם בצל מפני נחש שבו. ומעשה ברבי חנינא שאכל חצי בצל וחצי נחש שבו, וחלה ונטה למות, ובקשו חביריו רחמים עליו וחיה, מפני שהשעה צריכה לו".

ולכאורה יש לתמוה במה שאמרו שחבריו בקשו עליו רחמים מפני שהשעה צריכה לו, דמשמע הא לאו הכי לא היו מבקשים עליו רחמים. ומצינו בזה שני ביאורים שיש ביניהם נפ"מ להלכה:

א. כתב הריטב"א "ואף על פי שכדאי היה לחוב בעצמו שעבר על דברי חכמים".

ב. בהגהות היעב"ץ כתב שאילולי שהשעה צריכה לו לא היו מתפללין עליו "מפני שגרם רעה לעצמו והכניס עצמו בסכנה, נתחייב בנפשו".

הרי שלדברי שניהם, אכן אילולי שהשעה צריכה לו, לא היו מתפללין לרפואתו, אלא שנחלקו בטעם הדברים, לדברי הריטב"א משום שעבר על דברי חכמים, ולדעת היעב"ץ משום שהכניס עצמו לסכנה.

ונפ"מ לגבי ני"ד, דלפי דברי הריטב"א בנידון דידן, לא עבר על דברי חכמים. שהרי לא מדובר על תקנת חז"ל כמו איסור גילוי, אך לפי היעב"ץ גם בנידון דידן הכניס עצמו לסכנה ואין ראוי להתפלל בשבילו.

ושאל מע"כ אם צריך לחשוש לדברי היעב"ץ ולהמנע מלהתפלל לרפואתו. וטרם אבאר דעתי, תמה אני על ניסוח השאלה, דמשמע מיניה דבמקום ספק יש לחשוש לחומרא לדברי היעב"ץ ולא להתפלל, הלא פשוט דאם יש ספק בדבר ודאי יש להחמיר ולהתפלל לרפואת החולה, דמה עבירה יש להתפלל על החולה, אף אם פשע במחלתו. ומאידך אמרו "כל שאפשר לו לבקש רחמים על חבירו ואינו מבקש נקרא חוטא", וכבר הארכתי במצוה זו לבקש רחמים על החולה במנחת אשר במדבר, עי"ש.

אך מלבד זאת פשיטא לי שמצוה גדולה להתפלל ולבקש רחמים גם על מי שפשע ונסתכן, מתרי ותלת טעמי:

א. כיון שיש בזה שני טעמים ושתי דעות, פשוט שדברי הריטב"א מגדולי רבותינו הראשונים מכריעים כנגד דעת היעב"ץ, שגדול מרבן שמו, אך בכל מקום בהלכה נקטינן כדברי הראשונים כנגד האחרונים שלא ראו דבריהם, ובפרט בנידון דידן, שלשיטת הריטב"א יש להחמיר ולהתפלל לרפואתם.

ב. הלא שערי תירוצים לא ננעלו, והלא שאלה זו לא נשאלה ע"י רש"י ותוס' וכל שאר רבותינו הראשונים, ולא מצינו התייחסות לשאלה זו אלא בדברי הריטב"א בלבד. ונראה שלא ראו בזה כל קושיא, וכשאין קושיא לא צריך לתרץ.

וע"כ נראה שכל שאר הראשונים פירשו כמ"ש בקרן אורה שם שכונת חז"ל שתפילת חבריו נתקבלה ור"ח זכה לרפואה וחיים מפני שהשעה צריכה לו.

וכך משמע מפשטות לשון הגמ' שלא אמרו "ובקשו עליו חבריו מפני שהשעה צריכה לו", אלא אמרו "ובקשו חביריו רחמים עליו וחיה, מפני שהשעה צריכה לו". והרבותא דאעפ"י שנגזרה הגזירה וכבר נטה למות, מ"מ נתקבלה תפלתם משום שהשעה צריכה לו.

ג. הלא שאלה זו שאל גם רבינו המהרש"א שם, וכתב לפרש דאף שרב חנינא בן דוסא היה בעל מעשה ותפילותיו תמיד נתקבלו, לא התפלל על עצמו כיון שהשעה צריכה לו, וחבריו הם שביקשו עליו, עי"ש בפירושו המחודש.

ולפי פירוש המהרש"א אף מי שעבר על דברי חכמים ראוי להת פלל לרפואתו, ולא כדברי הריטב"א.

ולולי דברי המהרש"א היה נראה בדרך אפשר שאין הכונה לרבי חנינא בן דוסא אלא לרבי חנינא בר חמא, ואפשר דכיון שהיה בקי ברפואות כמבואר ביומא ובירושלמי שבת, נתן רפואה לריב"ל כדי לרפאותו. וגם היה בקי במיני הנחשים כמבואר במס' תרומות בירושלמי.

ואפשר שרבי חנינא אמר לחבריו לפי בקיאותו בנחשים ובתורת הרפואה שאין כל חשש לחייו, ואעפ"כ לא סמכו חבריו על חכמתו והרבו בתפילה מפני שהשעה צריכה לו.

ומ"מ נראה עיקר להלכה שאין לקבוע הלכה בענין חמור שכזה להמנע מלהתפלל לרפואתו של אדם מישראל, עפ"י דברי אחד הראשונים, כאשר כל שאר הראשונים לא עסקו בענין זה, ושערי תירוצים לא ננעלו.

הלא יסוד ההלכה הוא שלחנו הערוך של הבית יוסף שעליו פרס משה רבינו את המפה, ולא מצינו בדבריהם הלכה זו.

ומשו"כ נראה פשוט להל כה דאף כאשר האדם הסתכן בפשיעתו, וגם כאשר עבר על דברי חכמים, ודאי עשה תשובה, וחייבין להתפלל ולהעתיר לרפואתו.

רפאנו ה' ונרפא, הושעינו ונושעה, שבורא רפואות ישלח דברו וירפא כל חולי עמו ישראל וימנע מגפה מנחלתנו, ונזכה לבשורות טובות ישועות ונחמות.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

28
צריכים להתפלל שהממשלה תיפול . אמן
ללא שם
27
דברי פי חכם חן.
רפאל
26
הגאון הרב יצחק זילברשטיייןן חלק כפי שפורסם באתר
דוד
וכנראה הוטעה וטעה עם כל הכבוד אין כזה דבר לא להתפלל על יהודי
יהודי
25
כמה חשוב תלמיד חכם שיש בו גם דעת...!
עד 120
24
בוודאי. היום הייארצייט של ר לוי יצחק מברדיטשוב שהיה מתפלל גם על המזידים הכי גרועים גם התנא ר מאיר כל צדיק אמיתי יגיד לכם את זה
הזויים
אוויל! האם הוא התפלל על רודפים?
יהודי
23
הרב שמח להפיץ תורה. אין לו בעיה עם זה. ממש כך. הוא מוכן ליסוע לכל מקום בשביל להעביר שיעורים וגם בעיתונות. יש כאלה שחושבים שאם יגידו דברהם רק למקורבים, והם יעבירו למקורבים וכך יצא החוצה, התורה או שהם ישארו מכובדים. אבל חכמות בחוץ תרונה הענווה האמיצית זה האומץ להביא את דברי התורה לכלל באשר הוא בלי
לבעל הגאווה 21
22
יש גם רופאים האומרים שמסיכה מזיקה לבריאות הגוף והנפש. וגורם למחסור בחמצן ומסכן אנשים שיש להם אסטמה. מי שאינו הולך עם מסיכה יש לו על מי לסמוך
ללא שם
21
לפני כ80 שנה הסבים של אדמורים היום אמרו אין נאצים....היום הם אומרים אין מגיפה.חסידים טיפשים תצילו את עצמכם
אבא
אין נאצים אבל ברחו
קסטנר
כל האדמורים אמרו שיש סכנה וידעו זאת לא אמרו אין נאצים אמרו תחזרו בתשובה ותתרחקו מהציונות ואם לא יהיה אסון כמו שכתוב בגמרא(הריני מתיר בשרכם) אבל לא הקשיבו ואחרי השואה שהיה התעוררות לגאולה שוב הציונים התערבו ויצא העגל הזה מדינת הכפירה העולמית של הערב רב .היום אין מגיפה להגיד חסידים טיפשים זה טמטום כי
עעע
אבל משום מה, לרוב דווקא אלה ששמעו לציונים והשתדלו לברוח הם אלה ששרדו. בעצם, חבל על המילים. את בעלי ה"השקפה הטהורה" אי אפשר לבלבל עם עובדות.
רפאל
20
בלי לקרוא את הכתבה כי אין לי סבלנות לקרוא את השטויות שלכם קל וחומר שזה עובר סינון דרך התקשורת . רק אתם הורגים אחד את השני עם מידת הדין שלכם כן להתפלל לא להתפלל כן מסכה לא מסכה יצאתם מדעתכם לגמרי עם במידת הדין שאתם חיים איתה אנשים חלשים משמשים כל הזמן במילים זה גזל ואני לא מוחל לך ומשמיים יענישו אותך
משה רבינו
19
מעשה בשודד שנתפס באמצע זממו. כשלקחו אותו לחקירה החל לצעוק: מושחתים! שודדים! למה הדבר דומה? -לאלה שמכים שוטרים ומפרים חוק וממש תוך כדי צועקים: בושה! די לאלימות! -או למאבקם באמצעות אנרכיה-תיקים הזויים שנתפרו באמצעים עבריינים, וממש תוך כדי צועקים: די לשחיתות! דמוקרטיה!
שלמה
18
וואי וואי. נו מחלוקת בין פוסקי הדור. לפי ר' יצחק זילברשטיין אסור להתפלל עליו
יוסי
17
זה רב נורמאלי!!!
הנה סוף סוף!!
16
מסיכות לא עוזרות! רק חיסון העדר! תתעוררו, זו התחלת שעבוד מצריים. עוד מעט יוציאו אנשים להורג על זה שהם מעיזים להמשיך לחיות באופן נורמלי.
אבי
הלוואי! אני מוכן להיות התליין.....
מישהו בסיכון...
15
כבוד התורה! האם הגר"א וייס הפך לכתב ככיר השבת כל חצי שעה כתבה?
מאוד מדאוג
14
?
איזה דף בעירובין?
כט:
צרפתי
13
ישר כח נא לא להגיב בזלזול
יחיאל
12
השמאל טוען ''אבל נתוני ההדבקה לא מגיעים מההפגנות שהן בשטח הפתוח'' ובכן 1. אז למה מגבילים קהל בתפילותמגרשיםאירועים בשטח פתוח ? 2. שנראה לכם את האוטובוסים הסגורים והצפופים שבהם אתם מגיעים ל'הפגנה'?.. 3. אתם בקושי נבדקים 4. הסיבה לכך שאין פרסום על שמות המתים היא כי הן מגיעות מכם..
שלמה
11
זכותי להתפלל על מי שאני רוצה
יי
10
חרדים זה עם של משועממים שמעסיקים את עצמם בכל כך הרבה שטויות.
משה
חילוני נבוב שכמוך, לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו, חפש את החברים והחברות החילוניות שלך באינטרנט, ואל תבוא להטיף פה לחרדים, שאינך מגיע לקרסוליהם נחיתי שכמוך!
הקול השפוי
9
רב צדיק
נננח מאומן
8
אז ב"ה גם הרב וויס מבין שצריך להתפלל על כל יהודי שמישו יסביר זאת לאלו עם הכפתורים באחוריים "שסוברים לשיטתם" שהשוטרים צריכים לתת מכות פי 10 או שהם מחוייבים לזרוק הדלי יותר חזק כמלאכים... ע''ז נא' ראו מה בין...
יהודי אמיתי
7
הנימוק הכי פשוט, כי זה שחלה בודאי עשה תשובה, ואין מי שיחלוק לומר שעל עבירה של מסיכה, תשובה לא מועילה.
יוסף
6
לענ"ד כל התשובה לא מתחילה בזה אלא במציאות שיש דעות של רבנים חשובים שלא צריך מסכה וא"כ אינו חייב בזה ולא נקרא שעבר על דברי חכמים וא"כ מה טעם לא נתפלל עליו?
שלמה מרקוביץ
מי שאומר שלא צריך מסיכה הוא לא רב ולבטח לא חשוב. רב יודע שבעניני פיקוח נפש הולכים לפי רופאים (וחוששים אפילו למיעוט!). לגוף השאלה: היא לא נוסחה נכון ולכן על התשובה להשתנות, חולה קורונה שהלך ללא מסיכה קרוב לוודאי שהדביק אחרים וממשיך בכך. לכן קרוב לוודאי שאין להתפלל עליו ואולי מצווה להורגו (מדין רודף!)
יהודי
5
כי זה שבמזיד לא שמר עצמו אולי הסתמך על דעה של רב או אדמור ואפילו אם הרב או האדמור טעו מה הוא אשם שנהג בטעות כהוראתם וגם הרב עצמו אם בטעות לא שמר על עצמו יתכן שזה בגלל הבלבול הגדול השורר אצלם הרופאים לכן טעה אבל וודאי צריך להתפלל עליו
ועוד טעם להתפלל
אפילו אי אפשר לקרוא לו מזיד. הוא או אנוס או שוטה.
רפאל
4
יותר ממחצית חולי הקורונה המבוגרים - חרדים נתוני משרד הבריאות מצביעים על כך שמתוך 6,061 החולים בני 65 ומעלה - 52% משתייכים למגזר החרדי. גם בתמותה החרדים נמצאים במקום מדאיג: בקרב בני 75 ומעלה בבני ברק נפטרו 13 ביחס ל-1,000 תושבים, לעומת ממוצע ארצי של 3.3. מטה ההסברה החרדי יצא בקמפיין בעיתונות המגזרית
חרדים
בדקת כמה אחוזים הולכים להיבדק אצל החרדים וכמה אצל החילונים? שם התשובה!
יוסי
אצל החילונים אין תעמולה לא ללכת להבדק.
רפאל
תבדוק נתונים, מה אתה כותב שטויות? עובדה שאחוזי הבדיקות בערים נמוכים במחצית לפחות מאשר בערים החרדיות. מה שמשרד הבריאות בעזרת התקשורת העויינת את החרדים מסתירה כל הזמן.
יוסי
מאיפה העתקת
ישראל קרביצקי
העתקתי מנתוני משרד הבריאות ,אתה יכול להכניס את הראש לאדמה ,או להכיר במציאות ולהתמודד עימה .
חרדים
הם ליטאים לא חסידים רוב החולים הם ליטאים כך שאתם אלו הרוצחים ולא החסידים אין שום הוכחה שמי שמקפיד על ההוראות לא נדבק אין שום הוכחה שמסיכה עוזרת וגם בריחוק יש אומרים שזה לא קשור כלל ואפשר גם לא להידבק גם שאתה ממש ליד חולה
נננ
אם האדמו"ר מקרלין נדבק, זהו ההוכחה הכי חזקה שהריחוק והמסכה אינם עוזרים במציאות בשטח, אולי מונעת קצת. - אין בעולם מי שנשמר ומי שמקפיד יותר מהאדמו"ר מקרלין.
יוסי
3
עכ"פ מביא ענין מעוניין ולענין מדברי חז"ל, ולא סברות כרסיסות הנובע מחימום השיטה
דוב קריצס
2
איך הרב מסכים שכל הזמן יפרסמו את אמרותיו ותמונותיו , הרי כידוע שהוא סולד מכבוד ופרסום !?!
בנימין
מה את הרוצה???????????????????
מוישע
1
תשובה של תלמיד חכם עם מראי מקומות . אך דעתו של הרב זילברשטיין ישנה רק חוות דעת .
משה

עוד בחדשות חרדים:

יוסי אליטוב מגיש:

פינתו של עורך עיתון 'משפחה', יוסי אליטוב, ב'כיכר השבת': מסר נפלא בפרשתנו: אסור לאגור בלב שום תרעומת על חבר שמולידה לבסוף שנאה בלב. חייבים לעמת ישירות את האדם על כל נזק שעשה. ובאמצעות התוכחה יקרה אחד מהשניים: או שתגלה כי מדובר ברכילות והאיש לא עשה מאומה. או שתווכח לדעת כי אכן הזיק ועל ידי התוכחה, הוא ישוב מדרכו הרעה. בשני המצבים, תינצל מהאיסור של ״לא תשנא את אחיך בלבבך״  (יהדות)

|

פאר תחת אפר

משפחת הילד הקדוש יהושע אהרן טוביה הי"ד שנרצח בפיגוע בביתר, חגגה ביום בו אמור היה להיכנס למצוות, שמחת בר מצווה לחבר | החגיגה נערכה בעצת ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, ובהשתתפות ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר, ובנוכחות חבריו לכיתה | צפו בתיעוד (חרדים)

||
2

שעת הדחק בדרך לרשב"י

רבים רצו רק דבר אחד: להגיע למירון בל"ג בעומר, כמו בכל שנה. הם חיכו לשעה שמונה, נכנסו לאתר, המתינו שעתיים – אבל בסוף יצאו בלי כרטיס | איך קורה שלחלק תמיד יש מקום מובטח, ולרוב הציבור – רק תור ארוך, תסכול ושער סגור? | מסתבר שחלק מהכרטיסים המיועדים לשעות השיא נשמרים מראש עבור קהילות מסוימות | ולאיזה שעות כן יש כרטיסים? (חרדים)

||
60

העמיד אלפי תלמידים

במלאת ח"י שנים להסתלקותו לשמי מרום של הגאון חכם רבי אלעזר מור יוסף זצ"ל, ראש ישיבת "נוה שלום" קזבלנקה, וממקימי עולה של תורה במרוקו, התאספו תלמידיו ומוקירי זכרו לתפילת רבים על קברו בבית העלמין בחלקת הרבנים באשדוד להעתיר לישועת הכלל והפרט (חרדים)

|
ש

קריירה עם שליחות

בתיה קפלן היא מנהלת מרכז חרדי לנערות בסיכון, בוגרת תואר ראשון בחינוך מהקמפוס החרדי של אוניברסיטת בר-אילן וסטודנטית לתואר שני בחינוך וחקר המוח • "מי שיגיע לאוניברסיטה יופתע מהתמיכה ומהליווי שלהם זוכים הסטודנטים החרדים" (בארץ)

אסף מגידו|מקודם

במקום נאצות, הידברות

ישראל שפירא חושף כבדרך קבע מעיינות נדירים וקדושים ברחבי הארץ, אך שני חשיפות כאלו הובילו לתובנה עמוקה | לאחר שפרסם מעיין בקרבת יישוב דתי-לאומי במרכז הארץ - הוא חטף נאצות וניבולי פה | לא כך היה כאשר חשף את "מעיין חרשה", לשם נהרו ההמונים ואיתם הלכלוך. אחד התושבים פנה, דיבר יפה ובלי להכליל - ובני ישיבות התגייסו לבוא ולנקות את המקום - והתושבים יצאו מגדרם להלל ולשבח (חרדים)

||
8

 עֵץ חַיִּים הִיא

בין עתיק לנצחי: בית הכנסת עץ חיים בטבריה - השורשים העמוקים של הסנהדרין, סודות האר"י הקדוש, וחידוש היישוב היהודי על ידי רבי חיים אבולעפיה | מסע של אלפיים שנה אחורה בזמן אל לב הקדושה הטבריינית ומבט אל העתיד של מקום שנאמר עליו "מטבריא עתידין ליגאל" (היסטוריה)

|

אל תתלכלך בלכלוך של אחרים

הוא חיפש וחיפש בערמת המעטפות, ולא מצא את שמי. "בטח אשתו פספסה אותך, זה קורה לה לפעמים", הוא אמר בהלצה והוסיף: "עכשיו אני אעדכן אותה, ומחר אדאג שזה יהיה אצלך". הגעתי לביתי, ואז הטלפון צלצל. זה היה המזכיר, "ר' שמשון, דיברת איתה ממש עכשיו, היא אמרה שתיצור עימה קשר" (מגזין כיכר)

||
18

היסטוריה ואקטואליה

בספר מלכים מתואר היקף מלכותו של שלמה המלך בפסוק: "כִּי הוּא רֹדֶה בְּכׇל עֵבֶר הַנָּהָר מִתִּפְסַח וְעַד עַזָּה" | הפסוק מציין שני מקומות - תפסח ועזה - כגבולות שלטונו של שלמה | ההבנה המקובלת היא שתפסח היא עיר על נהר פרת, במזרח רחוק ואילו עזה נמצאת בפאתי הים התיכון בדרום מערב | אך אחד האמוראים סבר ש"תפסח ועזה" היו ערים סמוכות זו לזו | איך זה ייתכן? (מגזין כיכר)

|
ש

בעיצומו של חג

הרב פנחס ז"ל הלך לעולמו בפתאומיות אחרי ליל הסדר, והותיר אחריו משפחה אובדת עצות • היתומה הקטנה בת חודשים ספורים והבן הגדול כבן 11 לוקח אחריות ומתפקד כאבא לאחיו הצעירים • "היה סדר מאוד יפה וזכיתי להיות עם הילדים כל הסדר" - אמר לאשתו בשמחה לפני שנרדם לנצח • חמישה מהילדים במסגרות חינוך מיוחד • קרן סיוע הוקמה למשפחה המתגוררת בדירת שני חדרים צפופה (חרדים)

אסף מגידו|מקודם

שבוע ל'יבטל'.. 

בצל הכעס והמרמור בציבור הכללי על אי מענה בעניין הכרטיסים וההסעות למירון, הצלם א. אייזנבאך, לא לקח סיכון, וכבר יצא לתעד את מתחם 89 המוכן להילולא הגדולה, שם ידליקו המשפיע החסידי הרה"צ רבי אלימלך בידרמן ועוד אדמו"רים ורבנים כל אחד לפי דרגתו ומעלתו | צפו בתיעוד (חרדים) 

||
9

שבוע אחרי

מראות של הרס: שבוע אחרי השריפה בהרי ירושלים, הצלם ראובן סגרון חזר למקום השריפות, וחזר עם תיעודים מאלפי הדונמים שעלו באש בהרי ירושלים | השריפה הענקית שגרמה לנזק כבד לטבע, כאשר לפי ההערכות נשרפו בין 7,000 ל-10,000 דונם של שטחי יער | צפו בתיעוד (חדשות) 

||
1

הטור השבועי | פרשת אחרי מות קדושים

מדי שנה, אנו עוצרים בימים הללו, מורידים את קצב החיים, ונזכרים במחיר הכבד של שנאת חינם, ושואפים להיות טובים יותר זה לזה. המסר ברור: הסכנה הגדולה לעם שלנו לא מגיעה מבחוץ. השבר האמיתי מתחיל מבפנים, מחוסר הסובלנות, מהריחוק ומהשנאה (מאמרים)

||
2

עיכוב לא קל

קבוצה של 47 חרדים ארגנטינאים בדרך לישראל - כולל תינוקות וסטודנטים - מעוכבת זו היממה השניה בשדה התעופה באתיופיה בעקבות ביטולי הטיסות של החברות הבינלאומיות שנהבלו מהירי החות'י לנתב"ג (חרדים)

||
7

צפו בשיעור

בשיעורו על פרשת השבוע - פרשת אחרי מות - קדושים, מסביר הרב אברהם יוסף שוורץ, מהו המשל שהמשיל ר' אליהו לופיאן זצ"ל מבנייתו של מגדל שלום בתל אביב?וגם, "כַּמַיִם הַפָּנִים לַפָּנִים, כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם". מדוע לא נאמר "כְּמַרְאָה הַפָּנִים לַפָּנִים, כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם"? הרי רגילים להסתכל על הפנים במראה ולא במים?! (יהדות)

|
ש

תשלחו לי שמות!!

לראשונה בחייה, הרבנית לאה קולדצקי תחי', בתו של מרן שר התורה רבי חיים קניבסקי זצוק"ל, יוצאת בהבטחה נדירה ודחופה שלא נראתה כמותה – מקרה חירום של הכנסת כלה (צדקה)

כיכר בשיתוף קופת העיר|מקודם

תלמיד חכם, ברגע!

אל תפספסו והצטרפו ליוזמה שבמסגרתה יתאפשר לסיים את הש״ס בתוך 14 חודשים בלבד | השיעור היומי נמסר על ידי הגאון הרב יעקב דוד סטפנסקי ונמשך כשלוש שעות | והיום: מסכת בבא קמא כ"ד-ל' | צפו בשיעור (יהדות)

|

בסיום הפגישה הדרמטית

ראש הממשלה נתניהו נפגש הערב בלשכתו עם יו"ר ועדת החוץ והביטחון חה"כ יולי אדלשטיין ויו"ר ש"ס אריה דרעי - כדי לנסות להשיג פריצת דרך במגעים לחקיקת חוק גיוס שיהיה מוסכם על החרדים | בסיום הודיע רה"מ על התקדמות חיובית במגעים (פוליטי)

||
28

מלחמת רוסיה-אוקראינה

תקרית ביטחונית חריגה נרשמה היום באומן, סמוך לציונו של רבי נחמן, שם שוהים בדרך קבע חסידי ברסלב ושאר מתפללים הבאים להשתטח במקום הקדוש | טיל מיירט שנורה כחלק מהמלחמה הניטשת בין אוקראינה לרוסיה נפל באזור וגרם לבהלה רבה | המרא דאתרא רבי יעקב ג'אן קרא לכל הבאים לעיר לשמור על זהירות ולהישמע להוראות הבטיחות (חרדים)    

|

אַשְׁרֵי הָעוֹמְדִים עַל סוֹדֶךָ

עשרה ימים להילולת הרשב"י, יצא צלם דוברות ההילולא דוב בער הכטמן לתעד את ההכנות האינטנסיביות לקראת הילולת הרשב"י בל״ג בעומר - וחזר עם גלריית תמונות מרהיבה מההכנות בשטח | צפו (חרדים)

||
3
ש

בהוד השרון- המלאי מוגבל

נופי מגדיאל, שכונת המגדלים החדשה שתקום בהוד השרון, נפתחה הרשמה שקטה למשקיעים לבעלי הון עצמי של 95,000 ש"ח בלבד! מלאי הקרקעות מוגבל למכירה במחיר הנוכחי, לכן כל הקודם זוכה! (נדל"ן)

כיכר בשיתוף נקסוס|מקודם
זמני היוםמזג אווירפנו אלינוקריירהמדיניות פרטיות