כיכר השבת

פרשת רמתי > חשיפת "כיכר השבת"

תחקיר: מה בדיוק התרחש בדירת הנערות של רמתי?

מי אתה אהרן רמתי, שמנהל, לכאורה, כת הפוגעת בבנות חרדיות? מדוע רמתי, עד לא מכבר אברך חרדי נורמטיבי, החליט לפתע להקדיש את רוב זמנו לשיטת חינוך ייחודית שהמציא במו ידיו? ● אחרי החשיפה אמש ב"כיכר השבת": פרופיל ראשוני על האיש המסתורי ● וגם: פסק בית-הדין ● בלעדי (חרדים)

80
צוות כתבי "כיכר השבת" | כיכר השבת | י"א באדר א' | 15.02.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (פלאש 90)

מי אתה אהרן רמתי, שמנהל, לכאורה, כת הפוגעת בבנות חרדיות? מדוע רמתי, עד לא מכבר אברך חרדי נורמטיבי, החליט לפתע להקדיש את רוב זמנו לשיטת חינוך ייחודית שהמציא במו ידיו?

מתחקיר שערך "כיכר השבת" עולה כי רמתי, בוגר ישיבת "באר יעקב", קיבל בעבר הסמכה רבנית מידיהם של רבנים מוכרים - ובהם גם ממרן הגרמ"י לפקוביץ´.

אבל בדרך משהו השתבש. מכרי המשפחה מספרים כי בשלב מסוים החל ללמוד "קבלה", וכאן בא המפנה.

"הוא החליט להגות שיטת חינוך חדשה לבנות חרדיות", הם מספרים. בלב השיטה, עומדים תנאים מחמירים בכל הקשור לצניעות, ובין היתר, רמתי אוסר על הבנות להינשא.

למה? "הוא מסביר להן שהחתן שלהם חייב להיות משורש נשמתו של אברהם אבינו. הוא מלמד אותם שהגברים היום מחפשים רק את הצד החיצוני שלהן. המשמעות היא שהן פשוט לא מתחתנות".

רמתי, מספרים גורמים המכירים את ההתנהלות ב"כת", לכאורה, לא מאשר לבנות לצאת לפגישות שידוכים.

ההוראה: להתרחק מגברים

וזה לא נגמר שם. מטענות ההורים עולה כי אהרן רמתי מלמד אותן שאסור לעבוד במקומות עבודה שיש בהן קשר, גם עקיף בלבד, עם גברים. למשל: גן ילדים. "לפעמים אבות הילדים מגיעים לקחת אותם מהגן, ובנקודה הזאת יכול להיווצר קשר", הוא מסביר.

בני משפחתו של רמתי, מתברר, שותפים נלהבים לשיטתו ולדרכו הייחודית. שתי בנותיו למדו בסמינר הרב מנדלסון, והן אלה שסייעו בשכנוע בנות מהסמינר להצטרף לשיעוריו של האב.

בתחילה הבנות באו רק לשמוע שיעורים, מהר מאוד גם לישון שם ובשלב מאוחר יותר לנתק על קשר עם העולם החיצון.

ומה עם רעייתו? גם היא תומכת בו בהתלהבות. לכמה הורים שבנותיהן נפלו ברשתו של רמתי, היא אמרה: "תשכחו מהבנות שלכן, אם הן יתחתנו אי-פעם זה יהיה רק עם בעלי תשובה".

הקשר של רמתי עם הבנות, אינטנסיבי וכמעט שלא נפסק. "הן מעדכנות אותו בהודעות כתובות על כל תזוזה שלהן. הוא איש הצוות היחיד שם, הוא האב והאם.

אחת הבנות שנישאה אצלו במהלך השנים האחרונות, הודרכה על-ידו טרם החתונה.

"האיש הזה כריזמתי"

לפני כמה חודשים, בעקבות התערבותם של עסקנים בכירים, הגיעה פרשת אהרן רמתי אל בית-הדין לענייני ממונות "הליכות עולם".

למה דווקא ממונות? זה היה המקום המתאים ביותר שנבחר למשימה, בהעדר בית-דין העוסק בענייני צניעות.

ל"כיכר השבת" נודע את הפנייה לבית-הדין יזם חבר-הכנסת ניסים זאב מש"ס, המנהל סמינר לבנות "נוות ישראל" בירושלים.

אחרי דיונים ממושכים, יצא פסק ההלכה המורה לו לעזוב מיידית את הדירה שבה הוא מתגורר, שבינה לבין דירת הבנות אין אפילו דלת שמפרידה.

הרבנים הורו לו, בנוסף, להפסיק את ההתכתבויות עם הבנות, ואסרו עליו להמשיך וללמד בנות סמינר, ללא הסכמת ההורים.

מהו סוד כוחו של אהרן רמתי? למכריו יש תשובה ברורה. "האיש הזה כריזמטי, יש לו קסם. הוא לומד עם הבנות את ספר הזוהר, ומתוכו הוא מוכיח את שיטתו. ככל שיוצאים נגדו, הוא טוען שגם נגד אברהם אבינו היה אחד נגד כולם".

את הציבור החרדי הנורמטיבי הוא שולל מכל וכל. "גדולי ישראל הם כלום, הפוליטקאים שולטים בהם".

יצויין כי רמתי מכחיש מכל וכל אחד החשדות, וכפי שאמר בבית-הדין: "אני פועל רק על-פי דעת תורה". אז עכשיו, מר רמתי, דעת תורה אמרה את דעתה הברורה.

הרבנים במכתב חריף

במכתב חריף בתקיפותו שנחשף אמש לראשונה ב"כיכר השבת", יצאו כל גדולי הדור נגד רמתי. על מכתב גדולי הדור האשכנזים חתומים בין-היתר: מרן הגרי"ש אלישיב, מרן הגראי"ל שטיינמן, מרן הגר"ח קנייבסקי, ועוד.

הרבנים כותבים במכתבם: "והנה יש הורים רבים שבנותיהן נפלו ברשתו ומבכים את מר גורלם, אשר בנותיהן פותו להיכנס למוסד, הממריד אותן נגד הוריהן ומוריהן".

במכתב נוסף, עליו חתומים גדולי הדור הספרדים, ובהם מרן הרב עובדיה יוסף נכתב: "דעתנו היא שאסור לבנות ישראל הכשרות ללמוד אצלו ולא ללכת למקום הנ"ל או לכל סניף אחר שלו, או בהכוונתו".

בראיון ראשון עם רמתי בתקשורת, הוא טען שכל הטענות נגדו - שקריות. "רימו את הרבנים", אמר.

"כיכר השבת" ימשיך לעקוב ולדווח אחר הפרשיה שמסעירה את הציבור החרדי.

תוכן שאסור לפספס
80 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
32
זרע עמלק!
יוסי20.04.15
31
שאנשים יפנימו היטב את המשפט הזה! ההתנהלות בכת הזו לא ראויה ולא מקובלת! התורה לא פאנטית, התורה היא תורת חיים וכדאי שנחיה אותה כראוי, כפי שהיא ולא בפאנטיות מיותרת ובחומרות מיותרות! הנפילה של חווה בחטא באה דווקא בגלל שהוסיפה חומרה מיותרת! "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצוה אתכם היום ולא תגרעו מ
איילה15.02.11
30
המצב שם חמור ממה שאתם חושבים !!! הבנות שם מתות מפחד ולא מורשות לדבר... יש רק אחת שמורשת לדבר... כל השאר לא אומרות מילה!!! אסור להם... במדרשיה הזו יש בנות קטינות... הם חיות במצוקה ותת תנאים!!! יותר מ30 בנות בדירה של 4 חדרים! 2 בנות ישנו במרפסת עד לפני חודש!!! הבגדים שלהן משותפים!! הם מקבלןת הודעה ע
אחת שיודעת15.02.11

הצגת כל התגובות

29
המצב שם חמור ממה שאתם חושבים !!! הבנות שם מתות מפחד ולא מורשות לדבר... יש רק אחת שמורשת לדבר... כל השאר לא אומרות מילה!!! אסור להם... במדרשיה הזו יש בנות קטינות... הם חיות במצוקה ותת תנאים!!! יותר מ30 בנות בדירה של 4 חדרים! 2 בנות ישנו במרפסת עד לפני חודש!!! הבגדים שלהן משותפים!! הם מקבלןת הודעה ע
אחת שיודעת15.02.11
28
המצב שם חמור ממה שאתם חושבים !!! הבנות שם מתות מפחד ולא מורשות לדבר... יש רק אחת שמורשת לדבר... כל השאר לא אומרות מילה!!! אסור להם... במדרשיה הזו יש בנות קטינות... הם חיות במצוקה ותת תנאים!!! יותר מ30 בנות בדירה של 4 חדרים! 2 בנות ישנו במרפסת עד לפני חודש!!! הבגדים שלהן משותפים!! הם מקבלןת הודעה ע
מגיב15.02.11
27
המקום, גם אני מכיר את העניין, אין שם עבירה על שום סעיף בשולחן ערוך, והפיקחים שבינינו שמו לב לניסוח במכתב הרבנים, שהבעיה בשיטתו שהיא לא הדרך המקובלת מרבותינו, זו ורק זו הבעיה. אין ספק שזו בעיה אבל השורש שלה לדעתי היא הסלידה מהחינוך המזויף והבן אדם לחבירו המושחת שבחברה החרדית זה גורם לבנות ולבנים שו
יענקלה15.02.11
26
הצדקה
קראתי ונבהלתי15.02.11
תודה על העדכון, גם אני קראתי ונבהלתי. באמת 'עבודה' בעיניים וגזל עניים. גזל - אין תפילתו נשמעת. דור המבול מתו על הגזל ה"י.
שמעון15.02.11
25
אני שואלת שאלה אחת איפה האמהות של אותן בנות האמהות יכולות להוציא את הבנות משם לפני שיקרה שם משהו ועל חלילה הם יבכו על כך כל חייהם אני קורא לחבריי כנסת להתערב ומייד
נטלי מזרחי13.09.12
24
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אבל אני יודע לבחור בחורות סקסיות15.02.11
23
צריך להזהר ולזהות את הס"מ שמתחפש לטוב ומטיב ויעיל והכל למען הקדושה והוא רק רוצה להפיל תמימים בפח שלו. צריך להזהר גם מעצמנו וכל הזמן, כי היצר הרע בא גם במחשבות להטעות אותנו כל הזמן לגבי בני אדם. לכן אמרו חז"ל, אל יאמין אדם לעצמו גם עד ליום מותו. ולמה? כי היצר הרע בוחש בנו כל הזמן במחשבות כדי לסכס
א. לוי15.02.11
22
חדשים לבנות.כל זה נובע בגלל חוסר מקום לבנות.וההורים הם הקרבן,שלא מוצאים מסגרת מתאימה.אם זה נכון שהוא מלמד זהר לבנות,ועוד ש"מדריך" אותן לפני הנישואין במקום מדריכת כלות,אז צריך לברר,כמה עולה ארון קבורה...
"אדוני משה כלאם05.09.11
21
אני בת בית יעקב נורמטיבית שכמה מחברותי לספסל הלימודים הלכו למדרשיה זו. אכן השינוי נכר בחיצוניות, בהתנהגות מתוך פחד והתרופפות הקשר עם ההורים, אבל נא במקום להתלהב, להעמיד דברים על דיוקם: 1. בנות רבות משם נישאות (כן, גם הבנות שלו) וכבר שמעתי על 2 כלות בחודש האחרון 2. ההתכתבות עימו בסמס היא בצורה מכב
חממי15.02.11
כתבת שהן הולכות לקנות איתו צעיף , זה לא הזוי ? ללכת עם גבר זר לקנות פריט לבוש ? א י כ ס
שיינדי16.02.11
אבל ניסיתי לדלות מידע מהחברה, שאגב,היא היחידה שרואים אותה בוידיאו כאן, עם המעיל...
חממי16.02.11
אני לא רוצה להיכנס לפרטים אבל רמזת לזהותך. אני יודע את כל הפרטים שקשורים לסיפור הספציפי שאת מדברת עליו ואת העובדה שבליל הסדר האחרון הוא ציוה עליהן לא לשבת בבית בלא הפרדה, והעובדה שאחת מהן הפסיקה לשמוע הצעות שידוכים בגלל שאישה. די בעובדה שההורים מספרים על כך.
חיים16.02.11
ונשמע לך נורמלי שהן לא תתחתנה? או שהוא גורם לקשר עם ההורים להיות רופף? מה השלב הבא? פוליגמיה? מסכנות המשפחות.
מגיב15.02.11
(לקנות צעיף)
ענתוששש12.09.12
20
כיכר השבת היקרים! לפני שאתם מפרסמים עובדות שאינן מאומתות - צאו לשטח ובדקו!!! לעז גדול על מקום מקסים שאני מכיר מקרוב, (אני גר בשכנות אליהם)ורוב הדברים כנראה מסתמכים עפ"י סיפורים של הורים שאינם חרדים ולא מעוניינים שהבת שלהם תלמד במקום כזה חזק - אבל בסך הכללי, זה נכון שמבחינה רוחנית המקום מאד שמור וח
שלמה15.02.11
19
אלה שהולכות בצניעות יתירה לא משתמשות בפלאפון כשר?
סתם שאלה14.04.15
18
"הסמכה" הסמכה הסמכה סמיכה סמיכה סמיכה הסמכה הסמכה סמיכה סמיכה הסמוכה הסמוכה הסמוכה.
בבקשה15.02.11
17
הצדקה
קראתי ונבהלתי15.02.11
16
רואה מהצד ולא מבינה למה לא מערבים משטרה?????שמישו יסביר לי!
לא מבינה20.02.11
15
במצלמות האבטחה. יש למנוע אותם מכך.
שירה15.02.11
14
האם הבן אדם הואשם בעבירה על איזשהוא סעיף מהשו"ע או לא?????????
סחור סחור15.02.11
13
הייתה לי שם חברה , היא היתה שם שנה וחצי וכמובן נמשכה למקון וכו' ויצאה לא מזמן משם היא ברחה!!!
מורן18.02.11
בפייס יש איזה אמא שמחפשת בנות שהיו שם אולי תוכלו לעזור לה גם הבת שלה נכנסה לכת והיא לא מצליחה להוציא אותה משם
היי מורן12.04.15
12
הולכת שולל נשים תמימות
גיל15.02.11
11
הרי אנחנו לא יודעים שום דבר מה עם "ודרשת וחקרת וגו'" ???
ארנבוני קטן הלך לגן15.02.11
10
הוא נשוי ןיש לו שתי בנות,לו מותר אישה אההה
לינגוויני15.02.11
9
וכי מדוע קוראים לקבלה קבלה? לא כל אחד יכול ללמוד את זה אנשים תבינו, אתם רק חושבים שאתם מבינים זה הרבה יותר עמוק ממה שזה. וגם בכללי מי שלומד בזוהר הקדוש או/ו בקבלה יכול להשתגע. וההוכחה היא - מר רמתי.
הוכחה13.10.11
8
אולי עובדים עלינו? אם זה היה נכון הרי מזמן לא היה נשאר איש כזה.. אלא אם הפרטים לא כאלו מדוייקים והמשפחות עצמן לא חושבות שיש פה משהו כזה חמור שצריך לטפל באיש.
מגיב15.02.11
7
מסכנה, בחורה תמימה שגררו אותה לשם. הוא ניתק אותה מהמשפחה וכמעט מכל החברות. אחרי עבודה של כמה שבועות הצליחו להוציא אותה משם, אבל היום היא חיה בפחדים ודמיונות. הרס לה את החיים המטומטם הזה.
סטלא דקדושא15.02.11
הוא לא כופה אף בחורה וב"ה היום יש פלאפונים וטלפונים ציבוריים בכל פינת רחוב ואם באמת בת מרגישה שלא בנוח היא מרימה טלפון אחד וזהו, או שפשוט עוזבת את המקום.
דוד15.02.11
מפעילים עליהן לחץ פסיכולוגי שמאוד קשה להחלץ מזה, כמו כן הוא גורם לתלות בו (גורו) כל תזוזה צריך לעדכן ולהתייעץ, יש כאן מאפיינים של כת.
דסי15.02.11
6
כך דרכה של תורה, מי שמקל הוא ליברלי, ולעולם לא יהיה גדול בתורה. המחמיר תבוא עליו ברכה, יזכה לחסידים וחסידות רבות. ויחזיר עטרה ליושנה.
דן סגל15.02.11
השאלה אם על פי ה"חומרות" שלו מותר לו להדריך כלה טרם חתונתה ולהתכתב עם תלמידותיו? ומי התיר לו לגור בסמיכות כה מסוכנת אליהן? איזו חומרה זו? ומה בעניין כיבוד הורים שהוא מונע מהן? זה דומה יותר ל"טובל ושרץ בידו" מאשר לדבר דקדושה. אם הייתי שומע שהוא לא רואה ולא שומע את הבנות והכל מתבצע בשלט רחוק עוד היה
שלמה המלך15.02.11
בדורנו אין חיוב ללכת עם אוהלים וכל הטענות של רמתי המדומיין מראות על אינטרסים ותו לא. אגב, אני לא יודעת מה לחשוב על אשתו שתומכת בו...(והרי אין הפרדה בין הפנימיה לבית, אז איך היא סומכת על תאוותן שכמוהו???)
הברווזה עליזה15.02.11
שאתה לא שווה גם את זה..... גש לרופא עיניים מוסמך, אתה זקוק לבדיקה יסודית הכוללת גם את הפנימיות שלך, ודי לחכימא...
ה' ירחם15.02.11
זה בטוח מפגר ששולט על בנות זה גואל רצון רשע מרושע למה לא מערבים משטרה נגדו אין אפוטרופוס לעריות הרב שומר על בנות זה מותר?הרשע מפחיד אותם זה מותר? תתעורר הוא דפוק
אברהם15.02.11
אתה דן סגל אדם מתוסקל וממש לא מאה רפואה שלימה בקרוב ממש
דסי15.02.11
5
צהרים טובים. מישהו בבקשה שיואיל בטובו לכתוב לנו בבהירות מה קורה פה בדיוק! מי נגד מי, ומדוע יצאו נגדו. זה בדחיפות המירבית ולהצלה
זלמי15.02.11
4
האם רמתי היה תושב הנגב בעבר?
מיכל02.05.11
3
זה ישתלט על כולנו....
חרדי חרד15.02.11
2
כואב לי , אני כל כך רוצה שפיות , אחדות ונועם בישראל, במקום זה אנשים הפכו את הצניעות לחית טרף , איבדו שפיות, ומרוב חרדה הפכו לזן מנוכר ומנותק לכלל עמינו, מתי המילה "חרדים" תתחלף למילה "מאוחדים", מתי הצניעות תהיה בפשטות של אמותינו הקדושות, על גבעות רועות צאן מדלגות על הגבעות , כשיושבים באוטובסים ומפ
שרה15.02.11
1
רק תדעו שהכל שקר וכזב אני מכיר שם את כל הענין וזה סתם לשון הרע ושקר (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
א15.02.11
ואו אשתו, אין אחרת, כולם נגד האיש הלא נורמלי הזה ולדרכיו. מעניין שלאהרון הזה היה מותר להתחתן ולהביא ילדים, ומה עם בנותיו גם בהם הוא מתעלל כך??? אני מקווה שהרשויות יעלו עליו ויעשו קץ לימי הרעה, אני רק מרחם על הבנות שנפלו קרבן, המשקעים שישארו להם זה לכל החיים ומסכנים גם ההורים.
ה' ירחם15.02.11
אולי גם יעניין אותך
חדשות חרדים

מה רבו מעשיך ה' | כך נראה בין הזמנים ניסן במרכז הארץ 

חיים רוזנבוים | 14:41

תן דעתך שלא תחריב

"החרדים אולי לא מלכלכים יותר - אבל הם מתים יותר בתאונות שיכלו להימנע"

משה מנס | 14:22

קבלה מעשית

טיסת המקובלים ושחיטת התרנגולים בשמי הארץ כנגד הנאצים

ישראל שפירא | 14:22

מסר חינוכי להורים

אשתי הצליחה לשבור את רוחי במריבה הקבועה שלנו בערב פסח; השנה - זה רק עזר לי

מרדכי רוט | 14:22

חמץ שבלב

תחנכו את הילדים להחמיר, זה בסדר. אבל בלי 'להוריד' את האחר | טור מטלטל

משה רבי | 14:21
ש

מחלה אוטואימונית

ראש הישיבה מתחנן: "את אחי אני מבקש; צריך לשקם את בית המשפחה שחלתה"

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם
ש

רבים כבר נושעו

זהו הספר של הצדיק, הידוע כסגולה בדוקה לישועה ורפואה

כיכר בשיתוף ניצני הקודש | מקודם

הטור השבועי

"אוקירו לנשייכו" // הרב בן ציון נורדמן

הרב בן ציון נורדמן | 10:00

הדרך לחיים טובים

מה הטעות הגדולה שאנחנו עושים הרבה והקשר לפרשת שבוע

כיכר השבת | 08:27

צפו בשיעור על הפרשה

למה הכהן הגדול יכול להתוודות על חטאים של אנשים אחרים?

כיכר השבת | 07:07
ש

טכנולוגיה חסכנית

כך תתחילו את הקיץ עם עו"ש מאוזן- חודש ראשון חינם>>> 

כיכר בשיתוף רייז אפ | מקודם

רבנים, ראשי ישיבות ו... כינור

כך נראה חג הפסח במחיצת הגאון רבי דב לנדו | תיעוד נרחב

חנני ברייטקופף | 01.05.24

"נרקם דיל בין דרעי לליברמן"

הבחירות לרבנות הראשית | הח"כים שנבחרו לאסיפה הבוחרת

חנני ברייטקופף | 01.05.24

באישור הנציגים החרדים?

המדינה לבג"ץ: עובדים על חוק לגיוס חרדים בטווח המיידי

חנני ברייטקופף | 01.05.24

היסטוריה ואקטואליה

הגאון הקדוש שמשרווליו נפלו חרקי "מילבין" מול החתם סופר

ישראל שפירא | 01.05.24
ש

בצל הכלכלה המעורערת

מקצוע תורני מפרנס: כך תהפוך לדיין מומחה

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

תמיכה נרחבת

קהילת 'אחוות תורה' מתרחבת: הרב מנחם מנדל שפרן מצטרף לנשיאות הארגון לצד הרב דוד לייבל

יוני גבאי | 01.05.24