כיכר השבת

עימות אלים בבית שמש

דת"ל מול חרדים: מי יקבל את מבנה ביה"ס בשכונה החרדית

פרשת מבנה בית הספר הממוקם בלב שכונה חרדית בבית שמש, ומיועד להימסר לידי בית ספר דתי לאומי לבנות, הגיע היום לפיצוץ, כאשר לאחר שנכשלו ניסיונות הפשרה, פרצו היום הורים משני הצדדים למבנה בית הספר, תוך ניסיון לקבוע עובדות בשטח. דובר עיריית בית שמש: "ראש העיר ירצה את שני הצדדים" (בארץ)

155
שושי הלר | כיכר השבת | כ"ט באב | 29.08.11
אילוסטרציה
אילוסטרציה (יוסי פוקס, חדשות 24)

מחריף המאבק על מבנה בית הספר 'אורות' בבית שמש, לאחר שנסיונות הפשרה בין הקבוצה החרדית לקבוצה הדתית לאומית נכשלו. הבוקר הפגינו הורים של תלמידות בית הספר ואף פלשו למבנה, בתגובה פלשו גם הורים חרדים למבנה, ובמקום התלקחו מריבות והתפרעויות, עד לפינוי שני הצדדים על ידי פקחי העירייה וכוחות משטרה.

המדובר בפרשה שראשיתה עוד בימיו של ראש העיר הקודם דני וקנין, שהבטיח את השטח הממוקם בתוככי השכונה החרדית, ומיועד למוסדות החינוך שלה, דווקא עבור החינוך הדתי לאומי. דבר המעורר התנגדות רבה בציבור החרדי בשכונה, בפרט על רקע העובדה כי מדובר במוסד לבנות.

אלא שגם עם חילופי השלטון, לא מיהר ראש העיר משה אבוטבול לשנות את הבטחת קודמו, ולקרוע בכך את החבל הדק המתוח בין הציבורים השונים בבית שמש. אבוטבול ניסה כל העת להגיע להסכמה ולפשרה, שבשלב כלשהו אף סוכמה, אולם למרות זאת מתנגדים לה כרגע הורי החינוך הדתי לאומי.

ביומן ערוץ 7, טען דובר ועד ההורים של בית הספר הדתי לאומי, זאב מוסקוביץ', כי הפלג החרדי מאיים לפגוע בבנות מילולית ופיזית, ליידות בהן אבנים ולירוק עליהם בדרכן לבית הספר. הוא הוסיף, כי גם "ראש העירייה הודיע להם שהוא מאוים על ידי הגורמים הקיצוניים, ולמרות הסיכום שהמבנה מיועד לציבור הדתי לאומי, ראש העירייה אינו מוכן להיות ערב לביטחונן של הבנות ואף אינו סומך על המשטרה שתדע לגונן עליהן".

ההורים גם טוענים, כי בית ספר אחר של הרשת 'שעלי תורה' לבנים נמצא באותו מתחם והחרדים מתנגדים לבית הספר הנוכחי רק מכיוון שמדובר בבנות, "הם רוצים לטעון שאנחנו לא שייכים לפה. הם רוצים להכתיב לנו מי ילמד ואיפה, ורוצים שהבנות יעברו למקום אחר. הם רוצים לנהל את העיר. מטריד אותי שהם מאיימים על ראש העיר שנכנע להם".

לדבריו, "שמות המתפרעים הקיצוניים ידועים להם והועברו למשטרה, בדרישה לטפל בהם גם אם יש צורך להקים מחלקה מיוחדת לשם כך".

הוא גם מספר, כי "אתמול קיימנו ישיבה עם ראש העירייה עד חצות, אך אנו מתנגדים לישיבה משותפת עם התוקפים, שראש העיר ידון איתם, אבל מה שעלול לקרות הוא שמערכת החינוך תשבות כאן".

בשיחה של כיכר השבת עם מתי רוזנצוייג, דובר עיריית בית שמש, עולה שוב התמונה, כי מבנה בית הספר המדובר ממוקם בצמוד ובתוך השכונה החרדית, תושבי השכונה טוענים כי המבנה שייך לתושבי השכונה החרדית ונבנה על שטחי הציבור המיועדים לשכונה. למרות זאת, ראש העיר אינו מעוניין להפר את התחיבות קודמו בתפקיד מר דניאל וקנין ומוכן להקצות את המבנה לבית הספר הדתי לאומי 'שעלי תורה' אשר עבורו נבנה המבנה, אולם 'שעלי תורה' אינם מגלים את הגמישות הנדרשת ומתעקשים למקם במבנה את בית הספר לבנות.

"ראש העיר לא פועל תחת איומים"

הוא מוסיף ומציין כי עם תחילת בניית מבנה בית הספר לפני כשנתיים, נערכו במקום הפגנות סוערות ע"י השכנים שחסמו בגופם את הטרקטורים ועצרו את העבודות במקום, ובעקבות פעילות רבה של ראש העיר שנכנס לעובי הקורה הגיעו לפשרה וסיכום כי המבנה יאוכלס בביה"ס הדתי-לאומי לבנים, ובית הספר לבנות יועבר לרמת בית שמש א'.

לדבריו, ראש העיר אף הציע ל'שעלי תורה' שורה של הטבות מרחיקות לכת בתמורה להסכמתם לפשרה זו, כמו מימון ההעברה, תשלום עבור הסעות, תקצוב להתאמת המבנה, ואפילו הוספת קומה, אולם כעת הם מפרים את הסיכומים וגורמים בכך למאבקים מיותרים בין התושבים.

לדבריו, נכון לרגע זה, העירייה לא הקצתה את המבנה לאף מוסד וראש העיר פועל ללא ליאות להביא את שני הצדדים לשולחן המשא ומתן ולמצוא פשרה הוגנת, שתסיים את הסכסוך בהקדם.

על הטענה כי ראש העיר פועל תחת איומים, הוא אומר: "אין אף איומים, ראש העיר לא פועל מתוך לחצים אלא מתוך אחריות לעיר ולתושביה מכל המגזרים."

תוכן שאסור לפספס
155 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
49
רק נחישות, הגיע זמן שפלג קיצוני של שונאי ישראל יכתיבו לנו מה לעשות, מדמה שיש כאן שלטון חוק אם יש לחרדים איזה טענה יש בית משפט זהו הכתובת, אל תבלבלו לי במוח שאלו ערכאות של נכרים ,אני מזמין אישית כל חרדי לבתי המשפט השונים בארץ ותראו איזה נוף חרדי יש שם. מכל מקום המדינה אם חפצה חיים חייבת להגן על זכוי
אליעזר הברון30.08.11
48
יותר משתלם, יותר דרך ארץ, תרבות, ניקיון, סדר , איכות חיים. חרדים רק בעיות מביאים
חסיד מיוחד 29.08.11
47
אם הפנאטים האלה ממאה שערים ומבית שמש לא היו בעולם, העולם היה זורח ויפה יותר
*סטלנית*29.08.11
כמוך בדיוק.מה את בעצם עושה כאן.מקומך בסיביר.
ס"ט טהור 29.08.11
מוובבןןןן???? באמת עדיף שתלכי לסיבר
*דסי29.08.11

הצגת כל התגובות

46
סוף סוף הקהילה קמה ומתנגד באופן אקטיבי להשתלטות והכתבת אורח החיים ע"י קומץ קיצוני. אין לי בעיה עם חרדים, אבל אסור שקומץ אלים יכתיב לאלפי תושבים איך לחיות.
גאה29.08.11
45
הציבור הדתי לאומי הוא מותקף ואתם מציגים אותו כמתקיף בושה לאתר שכמותכם
יהודי מבית שמש29.08.11
מי שהולך אחרי הציונות שלא יצפה לאהדה מרובה מיהודים שומרי תורה ומצוות. אל תשכח שלכל מטבע יש שני צדדים. חוץ מזה כולם פה לא בסדר, גם אתם וגם הם, מה זה להתפרץ לבית ספר ולעשות עימות אלים? שכחתם על דבר ושמו תפילה?
אליהו רוזנברג29.08.11
דמגוגיה לא תעזור פה,אף אחד לא מונע מן הציבור החרדי לגור,אך מן הראוי שכולם יחיו ביחד ובשלום,לא ייתכן לתת לקומץ להתפרע,ושאר הציבור יושב בשקט ולא פוצה פה.
יהודי מבית שמש29.08.11
44
הציבור הדתי לאומי הוא מותקף ואתם מציגים אותו כמתקיף בושה לאתר שכמותכם
יהודי מבית שמש29.08.11
גם הולכים לצבא ולשירות לאומי ורוצים "לתרום" למדינה ודוגלים בציוניות ובסוף??? מפנים אותכם מישובים
ככה29.08.11
43
במילא הציבור שלנו כל הזמן מקופח רק במלחמה איתם מקבלים שילמדו שאיתנו לא מתעסקים
דוד29.08.11
42
ברצוני לבשר כי בבית שמש נמכרות דירות בריכוזים החרדיים במחיר של 900,000 ש"ח בלבד לדירה. כל הקודם יזכה בדירה בבית שמש המעטירה. הזדרזו, מחיר דירה מסתכם ב- 900,000 ש"ח. זה הכל.
תושב29.08.11
41
תהיו רגועים
רגיעון29.08.11
40
להזכירכם: האתר הוא של חרדים ולא של ערוץ 7
עידית 29.08.11
לא היה לך אינטרנט כל "הגדויילים" שלכם קראים לזה סרטן לא ?? אז אל תהיי צבועה וגם אף אחד לא בודק מי נכנס לאיזה אתר ולכולם יש רשות להשתשמש בו אז חתיכת גזענית פלגים שכמותך תרגעי ומהר ...
מוליק 29.08.11
להזכירכם: אינטרנט הוא של חילונים ולא של המודיע
יתדניק30.08.11
39
מה קרה במגזר ''החרדי'' אנו לא יודעים להתפלל רק אלימות ואלימות מתי יבוא כבר המשיח ייעשה כבר סדר גדול בעם ישראל להרים יד זה ממש ישר לגהנום מה אין דין ואין דיין. ח''ו
אדר29.08.11
38
אצלם הבנות לא לומדות בבי"ס שנמצא בתוך שכונת מגורים? לא הבנתי מה הטענה שלהם?
נחום29.08.11
37
הדיווחים התקשורתיים כולם-לא נכונים בבסיסם (גם באתר זה וגם בכל השאר-תבדקו בהארץ למשל, עובדות לא נכונות). ביה"ס החדש אורות בנות נמצא בשכונה דתית לאומית ושמה "רמת נריה". לידה מספר בניינים המאוכלסים בידי חרדים. בתי הספר היסודיים של הבנים והבנות-הינם *נפרדים* ורק הבניינים סמוכים. כמו כן, אלו בתי ספר יסוד
דפנה30.08.11
36
הכל הגדרות אחי-יש בני אדם פה
סיוון29.08.11
אז אני לא ממליץ לאף אחד להיות "ציוני". זה שבאו אחרי זה אנשים תמימים וטובי לב וחשבו להמציא "ציונות דתית" זה נחמד מאוד, כל עוד לא זזים משולחן ערוך וכו', אבל באמת, לא צריך להיות "ציוני" בשביל לאהוב את ארץ ישראל. אני חרדי ואני הכי אוהב את ארץ ישראל. כי זה מצווה. לא כי זה "ציוני". והצבא המטומטם הזה שמונה
אליהו רוזנברג29.08.11
לחוצפה אין גבולות! כשהצעירים שלכם מתחתנים ומבאים תנוקות הצעירים שלנו מקריבים את עצמם כדי להגן על אדמתנו!!
דת"ל מבית שמש29.08.11
ותתחילו לתרום באמת לחברה הישראלית על ידי לימוד התורה הקדושה בהתמדה ועל ידי הבאת כמה שיותר ילדים יהודים לעולם!!! לא חבל עליכם? עדיין לא הבנתם את שטיפת המח הציונית שעברתם? חבל אתם יהודים טובים, לא חבל עליכם ידידי היקרים? תפסיקו לעשות עבודה מהמדינה הזאת ותתחילו להאמין בממשלת ה' יתברך שהוא זן ומפרנס לכל
אליהו רוזנברג30.08.11
צריך להוסיף "זרה" בין "עבודה" לבין "מהמדינה". דבר שני, תפסיקו כבר להלל ולשבח את המדינה הזאת. מה אין לכם עיניים לראות? אתם לא רואים איך מובילים אתכם שולל? החילונים כבר התחילו להבין יותר ממכם. ואתם עדיין כל כך תפוסים על הרעיון של המדינה הזאת. תהיו אוביקטיבים, בלי דעות קדומות, ותתבוננו האם למדינה באמת
אליהו רוזנברג30.08.11
אתם תמיד אוכלים אותה רצים "לתרום" למדינה ובסוף?? אתה יכול לענות על זה לבד.... מפנים אותכם מישובים!! הללווווו תפתחו את העינים
שפי30.08.11
אתה בנאדם פרטי שלא אכפת לו מכלל ישראל. הכי טוב שאתה תגדל ילדים בשקט, אבל שהציונים "הארורים" יגנו להם על החיים.
דוד30.08.11
35
ביום שבית הספר יעבור לידיים חרדיות תעבור שכונה חדשה שנבנתה שם לטובת הציבור הדתי לאומי לידיים חרדיות. למעשה בית שמש תהפוך לעיר שאומרת בריש גלי לציבור הדתי לאומי שאין לו חלק ונחלה בבית שמש.אני יכול להעיד שמי שהצביע למשה אבוטבול, הרוב המוחלט, רוצה לשמור על הקשרים המצוינים בין הדתי לאומי והחרדי בבית שמש
אילן29.08.11
34
בכתבה עצמה כתוב שה"דתיים" פרצו לשם קודם, ורק אחרי זה בתגובה לכך פרצו גם החרדים. אז למה הכותרת חד צדדית נגד החרדים? ודרך אגב, אני לא בעד אלה ולא בעד אלה וחושב שלריב על מבנה ציבורי בצורה כזאת זה גועל נפש לשני הצדדים, אבל למה להפלות לרעה את החרדים סתם ככה בכותרת שאיננה נכונה או נכונה רק חלקית? זה לא יפ
אליהו רוזנברג29.08.11
33
מה זה המילה הזאת?
שון29.08.11
32
הלל זאגן, טאַקע תלמידים פון אהרן, לאַווינג שלום און פּערסוינג שלום לאָווינג מענטשן און דראָז זיי פאַרמאַכן צו תורה!!
אוי וויי29.08.11
31
בבקשה לדבר בשפה נקיה תודהץ
שוקי29.08.11
30
הוא קנאי במיצוות כל שכן באהבת ישראל
לימור29.08.11
29
הכי טוב לדבר.. לא צריך לריב היום חם...
שלום 29.08.11
28
הסיקריקים הם פושעים מחללי שם ד" שמקומם הוא בכלא !!
אıריע29.08.11
אז מקומך בכלא?
גילוי-דעת29.08.11
27
אבוטבול בנאדם לא טוב בכלל מתייחס רק לאזרחים החרדים ואילו לדת"ל אין בכלל יחס שלא נדבר על החילונים שהם כבר לא נחשבים בעיר הזו יהי רצון שיעיפו אותו מהעירייה
יוני29.08.11
26
"מִי-הָאִישׁ, הֶחָפֵץ חַיִּים; אֹהֵב יָמִים, לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע; וּשְׂפָתֶיךָ, מִדַּבֵּר מִרְמָה..."
שושי29.08.11
25
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי29.08.11
24
אתה ניזנייש קטין און גרך.
קימי29.08.11
23
שהיו פה פעם חיו בשלווה ושלום ועכשיו באו כל הנבלות למיניהם לעשות פה בלאגן. שכרכם בצידכם על הרס האחדות בעיר המקסימה שהיא בית שמש.
מיצי29.08.11
להרגיז אותנו. שחכתם היכן פורעי החוק והגבול של המיזרוחניקים? שכחתם מי רצח את ראש הממשלה רבין אם לא החינוך של הדתיים הלאומיים? שחכתם מי אלו נערי הגבעות?
העדה החרדית29.08.11
עדות המזרח, לא על אשכנזים. לא מהמתנחלים ולא מהחרדים אתם מוצא של פלגנים ואי אפשר לתאר את הביזיון שאתם עושים לתורה לומדיה וחכמיה מכל הצדדים! אז מי זה בא להרגיז את מי?! אתם אורחים בבית שמש וכדאי מאוד שתתנהגו בהתאם. עיר של אחדות, עיר של כהנים - הקב"ה לא יסבול את מי שמזיק לאחדות הנדירה שקיימת בבית שמש.
מיצי29.08.11
לך תחנך את עצמך לפני שאתה מדבר על אחרים !
העידס'30.08.11
כדי שהחרדים ישבו וילמדו תורה "קצת"הכרת הטוב וודאי שלא להשמיץ
יהודה29.08.11
לך ללמוד איך לכתוב ללא שגיאות...ואח"כ דבר על נערי הגבעות והדתיים הלאומיים.
תמי29.08.11
22
הקטנוניים:אל תשכחו שביום חמישי יש לכס לימודים. "ברוכים הבאים לכיתה א'".
שהבדילנו מהתועי29.08.11
21
הקנאים צודקים זה רשעות לעשות מוסד לבנות דתיות בלב לבה של רמה ב' מה הקטע שלהם סתם להתגרות שיתבישו להם כשהחרדים ניסו לעשות גן או כל מוסד ציבורי חרדי באזור חילוני ראינו איך הם הגיבו מי שמדבר.......
יהודה המשתדל29.08.11
ביה"ס נמצא באיזור דתי לאומי בגבעת שרת - לא ברמה ב'. יש בשכנות 2 בנינים מאוכלסים בחרדים שהגיעו לשם לאחר שהחלה בניית ביה"ס לבנים. כל שאר הבתים מסביב הם של דתיים לאומיים, מתלמידי ותלמידות אורות.
אמא אחת29.08.11
20
חרדי זה אחד שאוהב... עובד על המידות
רגיעון29.08.11
19
אנחנו החרדים לא בנו לשכונות שלהם, שלא יבואו לשכונות שלנו.
תושב בית שמש 29.08.11
18
הרה"ג יעקב יוסף והרה"ג דב ליאור הר צדיקים גמורים! אני מתנצל על מה שאמרתי, ומקבל על עצמי לא לדבר על ת"ח.
אוריע.30.08.11
17
להיות חרדי זה מחייב.
רגיעון29.08.11
16
ביום שבית הספר יעבור לידיים חרדיות תעבור שכונה חדשה שנבנתה שם לטובת הציבור הדתי לאומי לידיים חרדיות. למעשה בית שמש תהפוך לעיר שאומרת בריש גלי לציבור הדתי לאומי שאין לו חלק ונחלה בבית שמש.אני יכול להעיד שמי שהצביע למשה אבוטבול, הרוב המוחלט, רוצה לשמור על הקשרים המצוינים בין הדתי לאומי והחרדי בבית שמש
ilanc1329.08.11
15
אז החלטתי שאני לא מגניב.
יופי29.08.11
14
מגיע להם כל הטוב הם מיישבים את הארץ משרתים בצבא. די לכפיה דתית.
סמדר29.08.11
13
עם החברה הללו! אף אחד עדיין לא ניצח אותם... גם אם הכסף והשלטון היה בידיו. עם משוגעים לא מתחילים !
ישראל אהרן קלצק30.08.11
12
אתם מדברים על סיקריקים??? יש כאן באתר מיזרוחניקים מנעי הגבעות הם יותר מסוכנים. הם רצחו ראש ממשלה בישראל!!!
אוריע29.08.11
כואב לך על ראש ממשלה?? אוי אוי אוי... א' יעיד יודע תעלמות, והגולשים שרבני הציונות הדתית מחו על זאת.שקרן! ב' אתה סיקריק עוכר ישראל ארץ ישראל לא רוצהאותך ...טמא צא ממחננו (נישתמש בדייסה שהכנת לעצמך)
גילוי-דעת29.08.11
11
בבקשה
דברו בעיברית29.08.11
10
אתם כבר יודעים שלכיכר השבת יש אינטרס להאשים ולהשניא את הסיקריקים, כל דבר סיקריקים. זה לא נכון זה עיוות הדין! אל תהיו שותפים לעוול הנורא הזה, תראו, אני בכלל העדה החרדית אין לי שום מגע עם נטורי קרתא, אבל דעו, זה עוול להאשים הכל עליהם. מי שהיום פלש לשם זה אנשים חרדים תושבי בית שמש ב', שלא רוצים שבש
אוריע29.08.11
אנחנו הספרדים אוהבים אותך נשמה. שים קצת משקה בוא תהיה בשימחה.. ברוך השם יש מדינה יהודית ככה זה אחרי הגלות. בוא איתנו למילואים יהיה אחלה.
מילואים29.08.11
ואתה הגעת לפני כמה חודשים לגור פה חוצפן אחד אין לך את הזכות להתנגד למקום לך למאה שערים ותטבול במי דגים
תולדות אהרון29.08.11
לך תפגין על מבנה ביה"ח באשקלון או על כל קבר של פגאנים ומוסלמים ותזרוק אבנים על מי שנוסע בשבת ! לשרוף דגלים ביום העצמאות אתה יכול לוותר תתחיל מכאן
ג'בל מוכבר29.08.11
אנחנו מפגינים שמחללים קברים בארץ ישראל, ואתם מפגינים ושורפים פחים בכניסה לירושלים שעוצרים את העווריינים שלכם דוב ליאור ויעקב יוסף
אוריע29.08.11
אנחנו מפגינים על כבוד הרבנים , אתם מפגינים על כבוד הפגאנים !!! ועל המבזה ת"ח נאמר "המבזה ת"ח אין רפואה למכתו" איזה כיף שאני חסין ע"י קדושה, כך כל מה שתגיד אתה טועה!
ג'בל מוכבר29.08.11
וכי מרן הרב יעקב יוסף חבר שלך אתה לא מגיע לעפר כפות רגליו בוש והיכלם אוי לנו מיום הדין שראינו בדורנו אדם חרדי שמדבר סרה בגדולי ישראל שכל עוונם שלא חושבים כמוהו
יהודה29.08.11
מי שמבזה ת"ח - הקב"ה מעניש אותו במקום. בלי הקפות. אוריע - צא טמא! מי שאין לו כבוד לתורה, כנראה שגם בדברים אחרים הוא נכשל. באמת מעניין איך זה שאתה "אברך" אבל כל היום נמצא על האינטרנט ואני לא רוצה לדעת לאן אתה מגיע.
עוף מפה!30.08.11
איך אתה מעיז לקרוא לרב יעקב יוסף עבריין ?? להנהלת ככר השבת תמחקו ותגרשו הרשע הזה מהאתר (אוריע) !!!
תלמיד מרן29.08.11
אתם אוריע מפגינים כי אם אנטי שמים ושונאי ישראל והם מפגינים כי התנכלו לרבנים הצדקים הרב עובדיה אוהב את בנו הרה"ג יעקב יוסף שליט"א ואתה קורא לעצמך חסיד של הרב עובדיה?? תוריד את התמונה של הצדיק ושים תמונה של אחמדינג'אד (ראינו אותך מיתנשק איתו)
גילוי-דעת29.08.11
הדתיים הלאומיים לא ייכנעו לטרור החרדי. ואם אתם רוצים מלחמת אחים, אז בבקשה.
לא נוותר29.08.11
9
בוטבול תמשיך ללקק לאשכנזים חכה חכה את הבעיטה שהם יתנו לך לא תשכח בחיים כל כאלב יבוא יומו ןכל שכן כלב רועה גרמני
חסיד29.08.11
8
אנחנו אוהבים אותכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!! תשנאו אותנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אליהו רוזנברג29.08.11
שאנחנו דורשים שלשכונה החרדית לא יגיעו בנות ובנים ביחד זה פסיכיות? זה שאנחנו שומרים על ילדינו זה פסיכיות?
העדה החרדית29.08.11
מדובר בבית ספר של בנות בלבד, כן כן - בדיוק כמו בית יעקב שנמצא במרחק של פחות ב-1000 מטר משם בליבה של השכונה החרדית.
אבי29.08.11
אז מה כל הרעש? פוליטיקה? מבנה שלי, מבנה שלך? חחח גועל נפש. ולמה שלא ילמדו ביחד? יעשו תקנון צניעות והלכה ושלום על ישראל.
אליהו רוזנברג29.08.11
מיזרוחניקיות הם הולכות בחוסר צניעוותת!! אזזז רבותי!! לחרדים יש זכות למנוע מהדתיים לקבל את המבנה זה השכונה שלהם וזהו .. נראה מי יקרה עם הדתיים יגלו בוקר אחד ש.... אוי ואבוי לידם יש ישיבה שחורה!!
דסי29.08.11
לשמור על הילדים זה לא קשור במה שקורה מחוץ לבית שלך. מה זה עסק שלך מה אנשים אחרים עושים? אם הם מחללים שבת, או עושים בתי ספר מעורבים, מה זה עסק שלך? אתה רוצה לשמור על ילדיך אז תן להם דוגמא חיה של יהודי שמתנהג בדרך ארץ גדול, והולך לבית הכנסת שלוש תפילות במניין, ומתמיד בתורה הקדושה, ודן לכף זכות את כל ה
אליהו רוזנברג29.08.11
מהיהדות!!! אתה קורא לעצמך חרדי? תתבייש לך!!! תתנהג בדרך ארץ ותקבל את השונה ממך באהבה ובסבלנות, זה דבר ה' וזה נקרא להיות חרד לדבר ה'!!!
אליהו רוזנברג29.08.11
7
זה בגרמנית?? מה כוונה
לוחם29.08.11
6
אוריע רשע !!! בתגובה מספר 2 'אוריע' כותב על בנו של מרן פאר ישראל ותפארתו - הרב יעקב יוסף שליט"א שהוא עבריין . מי שמך שופט ושר שבכלל תזכיר את הרב יעקב יוסף - בנו הבכור של גדול הדור - על שפתיך ? איך אתה לא מתבייש ? אתם עדה חרדית אתם ? אולי אתה חרטה חרדית !! מי שהיה לו קצת קמצוץ של יראת שמיים בלב ש
maorlod29.08.11
ידוע שאוריע רשע גמור עוכר ישראל! ועוד מיתיימר ליהיות חסיד של מרן הרב עובדיה
גילוי-דעת29.08.11
5
עכשיו צא בחזרה............חחחחחחח
תרביצאי29.08.11
4
לא צריך לריב
שנל29.08.11
3
אתם חושבים שאם תשקרו אז ילד לכם? ממש לא. אני רוצה לעדכן אתכם שמי שהפגין זה חסידי ויזניץ' במקום וכמה בודדים של ליטאים וספרדים חרדים
העדה החרדית29.08.11
2
ע"ז "מולך".הם המזרחי ודומיהם.שמעבירים בניהם ל"מולך" הציוני
שהבדילנו מהתועי29.08.11
1
מי קובע את הגבולות התושבים החרדים ? ראש העיר לא יודע לנהל עיר ולומר שהשטח בבעלות העירייה יוקצה לדבר פלוני או אלמוני ? נראה כאן איזה אות פחד וכניעה ! ראש העיר יכול לקבוע שבמרכז השכונה החרדית יוקם בית כנסת לציבור הדת"ל בלי לקחת רשות מ"הוד מעלתם" יש לי תחושה שהפחד שורר בב"ש וחבל ראש עיר שפוחד הוא לא רא
סאלם פיאד29.08.11
זה נמצא בגבול בין שתי השכונות, אבל הבניינים הדתיים לאומיים קרובים יותר מאלו החרדים. רואים שמעולם לא הייתם שם, ושמי שכתב את הכתבה נוגע בדבר. ראו כאן תמונה - http://screencast.com/t/
תושב בית שמש29.08.11
ראש העיר הוא חרדי משלנו, ולא לרנר מיזרוחניק משלכם
אוריע29.08.11
אל תדאג אחי.. חרדי זה חרד לאהבת ישראל
שושן29.08.11
מעדות המזרח. זה שאתה מנכס לעצמך אותו כי הוא לובש שחורים זו בעיה בהנבנה הבסיסית שלך את העולם. ראש העיר בא במגע עם האוכלוסיה הותיקה הרבה יותר מאשר עם ה"חרדים". לא נמצא דבר כזה בכלל בקהילות המזרח ספרד ותימן, אז נא להרגע.
שגש29.08.11
זה לא נכון ! אבל לשיטתך אתם פושעים ומושחתים ראש עיר שפועל למען מגזר מסויים הוא יוצר הפלייה ודינו לכלא , ראש עיר צריך להיות נטרלי ואם לא כן הוא מושחת רשע וגזלן!
סאלם פיאד29.08.11
אולי גם יעניין אותך
בארץ

"הפלתי את המחבל לקרקע ונפלתי איתו - ובמקביל יריתי בו"

קובי אטינגר | 14:44

הטרור מרים את ראשו

שני פיגועים | תייר טורקי דקר שוטר בירושלים וחוסל; ניסיון דריסת לוחמי מג"ב בשומרון

דוד הכהן | 12:44

צפו בתיעוד

בשכם הוחרם ציוד צבאי; באחאדר נזרק בקת"ב: מעצרים ביו"ש

ב. ניסני | 11:53

יופעל מערך היסעים

בעקבות עבודות תחזוק, שימו לב! זה השינוי בתנועת הרכבות 

דוד הכהן | 11:24

פעם חמישית ברציפות

הדלק מגיע לשיאים חדשים: זה יהיה מחירו החל מחצות הלילה

קובי אטינגר | 10:32
ש

הבריאות שלכם קודמת

סל הריון מקיף - ההטבה שתלווה אתכן בחוויית ההריון

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

אלו הכללים להנפקה

בלי להגיע, באינטרנט | מהפכת הדרכונים שיוצאת היום לדרך

בני סולומון | 09:56

מזג האוויר

התחזית: ירידה בטמפרטורות | גשם מקומי - בצפון הארץ

כיכר השבת | 06:54

דרמה בקיסריה

היחידה לאבטחת אישים התערבה: נזק לגדרות ליד בית נתניהו

דניאל הרץ | 29.04.24

זעם בהתיישבות

ערב החג: השר גלנט שולח 5 מתיישבים למעצר מנהלי ממושך

דוד הכהן | 28.04.24
ש

עסקת אקזיט נדירה

הייתם מאמינים? התפנו קרקעות בהרצליה!

כיכר בשיתוף פדרמן | מקודם

אלו המצוות

חוסמים את הסיוע לעזה? הרב שמואל אליהו חיבר לכם תפילה

דוד הכהן | 28.04.24

"כניעה מוחלטת"

"העסקה תסכן חיים של עשרות חטופים שיאבדו את הסיכוי"

דוד הכהן | 28.04.24

טל ומטר

הגשם עדיין כאן: ימים חורפיים צפויים עד אחרי חג הפסח

כיכר השבת | 28.04.24

עדכונים שוטפים

הרמטכ"ל אישר את תכנית רפיח | ממתינים לתשובת חמאס

כתבי כיכר השבת | 28.04.24
ש

מוצף בפניות

התעוררות עצומה למצוות תפילין בכל חלקי העם

אסף מגידו | מקודם

הדוקר - נורה ונוטרל

חשד לפיגוע ברמלה: צעירה בת 18 נדקרה ונפצעה קשה

קובי רוזן | 26.04.24

אמונת אלוקי עולם

מאות במעמד הקבלת פני רבו בציונות הדתית | תיעוד

חיים רוזנבוים | 26.04.24

מעמד "הצעקה" נחשף

ערב פסח, חצות לילה: מאות עמדו בלב החווה המסתורית, צעקו להשם ותקעו בשופרות

ישראל שפירא | 26.04.24