כיכר השבת

ההסתה והמגזר

דודי זילברשלג: לא מבין למה חסיד לא עוטה מסכה

ההסתה נגד המגזר החרדי; הקושי של החרדים לקבל את החינוך החרדי; ההתמודדות עם ההסתה ומדוע חסידים לא עוטים מסכה? איש התקשורת דודי זילברשלג בראיון לישי כהן באולפן • צפו (TV)

37
ישי כהן | כיכר השבת | ה' בחשוון | 23.10.20
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: זאב רוזנברג ומולי הרשקוביץ)

ברקע ההסתה הקשה נגד המגזר החרדי, איש התקשורת דודי זילברשלג התארח לראיון באולפן 'כיכר השבת' והתבטא כי הוא לא זוכר כזו הסתה מעולם. צפו בראיון המלא.

במהלך הראיון התייחס זילברשלג לאי טעיית המסכות במספר קהילות ואמר: "בשיחות שהיו לי עם חסידי בעלזא, אמרתי להם: הלכתי לתמוך בעמדה של הרבי שלכם כשכולכם ברחתם, בעניין של המסכות - קשה לי מאוד מאוד. דווקא החסידים, שלבושים בכל כך הרבה מחלצות, אז עוד סמרטוט על הפה? גם אם זה נועד רק כדי להשכין שלום בין חרדים לחילונים - הוא היה צריך להתקיים".

זילברשלג הסביר את הסיבה להסתה הקשה נגד החרדים: "כשאנחנו מקיימים מלחמה על הנושא של החינוך ההתפרצות כלפינו היא הרבה יותר קשה וזה לא פעם ראשונה שזה קורה.

"ה'אור החיים' הקדוש בפרשת אבימלך אומר על הפסוק "ואתם שנאתם אותי", שכל שנאה שמקורה בקנאה - מכתה עולמית. עד שלא תשרש את הקנאה - לא תשרש את השנאה".

"אני נתקלתי בזה באופן מעשי", מספר זילברשלג: "הייתי בתכניות טלוויזיה, כשדיברו על החינוך והעזתי להגיד בנימוס הכי מתבקש ובעדינות הכי גדולה שהחינוך מעניין אותנו יותר מאשר את החילונים - הם יוצאים מכליהם".

לדבריו: "הנושא של הלימודים מטריף אותם, ואני לא יודע אם שמת לב באחת הכתבות שהתפרסמו היום כותבת מישהי שבכלל לא חשודה באהדת חרדים, שאת מה שעושים החרדים בעניין החינוך היינו צריכים לעשות מזמן.

"וזה אגב חוזר על עצמו, גם שטרסלר שלא חשוד אף פעם במילה טובה על חרדים, חוויתי אתו כל כך הרבה שנים קשות והתנצחויות - פתאום כותב בעד בתי החולים במאה שערים שהיה שולח את כל המטופלים לשם והם מסוגלים לטפל גם בחילונים".

צפו בראיון המלא.

תוכן שאסור לפספס
37 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
24
הרב הירש למד באוניברסיטה (בבון שבגרמניה). תסתכל בויקיפדיה ותראה. חבל שאתה סתם כותב בלי לבדוק.
הרב הירש והאוניברסיטה (למגיב על 19) 25.10.20
23
דודי זילברשלג! אתה מתיימר להיות יותר פיקח וחכם מהרבי מבעלזא שליט"א?
עם כל הכבוד23.10.20
לא רק דודי לא מבין את ההגיון שלו, אלא רוב מניין ובניין של היהדות החרדית לא מבינה את המוח העקום שלו.
נח23.10.20
אל תדבר נגד אחד מגדולי הדור הרבי מבעלזא!!! ויהיו מלעבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנבאיו עד עלות חמת ה' בעמו "עד לאין מרפא": (דברי הימים ב פרק לו פסוק טז)
AMI23.10.20
22
אתה בור ועם הארץ, בתורה יש הכל גם מתמתיקה גם מדעים וכו' אם היית חכם היית יודע את כל החכמה שיש בתורה וחוץ מזה אצל החילונים לא מחנכים רק מלמדים
למגיב 11 טכנולוג23.10.20
איזו מסכת צריך ללמוד חשבון אינפיניטיסמלי? בוא תסביר איפה יש הסבר כיצד לנתח מוח ואיך בדיוק לבנות מעבד של אינטל? ה"טענה" שלך מעוררת גיחוך ואפילו לא מתחילה. גם המוסלמים אגב טוענים שהקוראן מכיל את כל החכמות, אנחנו רואים בדיוק מה רמת ההתפתחות שלהם. אתם בחברה טובה... החרדים הפכו לדעא"ש, אספסוף עדרי משו
עוד מפגר23.10.20

הצגת כל התגובות

21
מאיפה לקח האדמו"ר מבעלזא שהפירוש של, ונשמרתם מאד לנפשותיכם, הכוונה לנפש ולא לגוף??? האם על פי אותו היגיון גם לא צריך לצום ביום הכיפורים כי כתוב ועיניתם את נפשותיכם, אז הכוונה לנפש ולא לגוף?!
אליעזר25.10.20
20
וכי אפשר לסתום את הפה של חסיד ועוד עם מסכה? אין מצב
ללא שם23.10.20
19
חילונים כמו הרופאים שלכם או מדענים שבזכותם אתם נכנסים לאינטרנט המשוקץ וכו׳ אכפת להם פחות מהחינוך מכם? רוב החרדים בורים ועמי ארצות בכמעט כל דבר, גם בדת ובוודאי בלימודי חול. אנגלית שלא קיימת, מתמטיקה ומדעים. העיקר תמשיכו לתאר את החילויינים כאנשים ״מהרחוב״, כאילו כולם הם תגרנים בשוק.
טכנולוג23.10.20
המדענים שהמציאו את האינטרנט קתוליים אדוקים הרבה יותר קרובים לחרדים מאשר לחילונים שכוחי-אל
צא ולמד23.10.20
גם את השטויות האלה "למדת" בכוילל? האינטרנט נולד בצבא האמריקאי, לא בכנסיה ולא במסגד ולא בבית מדרש, אלו שהיו שותפים בכך לא עשו זאת בשם הקתוליות ובטח שלא בגללה, אותה קתוליות רדפה את המדע עד חרמה בימים שהחשיבה המדעית החלה להרים את ראשה. לא לימדו את זה אצלכם בכוילל?! יש הרבה מאוד אנשי מדע דתיים, אף אח
איש מפגר23.10.20
מפגר זה אחד שלא שומר בהדיקות את תורת ישראל .ממש כפי שמפגר זה אחד שלא שומר בהדיקות את כללי הנהיגה שעה שהוא נוהג. תורת ישראל אלו כללי החיים של היהודי -אם אדם לא יודע זאת הוא מפגר. אם הוא יודע זאת ומתכחש או מתחמק הוא כבר רשע.
אורית24.10.20
18
ל 18 . ליצמן וברסי פעלו היטב לבלימת המגיפה . "הם לא רופאים " השמיצו ברשת . אבל כושר אירגון , הבנה בניתוח סטטיסתי ובעיקר שכל ישר שימשו דוגמה לעולם . ובגלל שיקולי פופולריות הרסו המחליפים את הכול .
עוגי25.10.20
17
גם אני לא מבינה למה להסתכן בחיים שלכם וללכת בלי מסכות???
ללא שם23.10.20
16
התורה היא זו שאומרת שחכמה בגויים תאמין וגדולי ישראל למדו מדעים מגויים. הרמב"ם למד רפואה מספרי מדע וכן הרמב"ן. גם בדורות האחרונים, הרש"ר הירש, הרבי מלובביץ' והרב יצחק הוטנר למדו מדעים באוניברסיטה, והשתמשו בידע שלהם לקרב יהודים לתורה. הרב אויערבאך למד שיעורי אלקטרוניקה לפני שכתב את ספרו מאורי האש (כ
למגיב 13 - "עוד מפגר" 25.10.20
הרשר הירש מעולם לא למד באוניברסיטה
+25.10.20
15
כמו שהחילוני לא מבין את החרדים כך מי שלא חסיד לא יכול להבין חסיד.
ללא שם23.10.20
אפילו חסיד גור או קרלין לא מסוגל להבין את ההתנגדות העיקשת של חסידי בעלזא, לא לעטות מסיכה.
שלמה23.10.20
14
לעשות בדק בית בנוגע למסכות. זה לא הדיבר ה11 בעשרת הדיברות. אפילו אירגון הבריאות העולמי טוען שהן כמעט ולא מועילות. יש מחקרים המוכיחים שהן מזיקות. אז קדימה צא לעבודה. לדבר כל אחד יכול
כאדם רציני מצפים ממך23.10.20
13
ל 18 . צודק בהחלט . ואני זיהיתי מיד את חלקו של ברסי בבלימת המגיפה וכאבתי לראות את הגידופים עליו ברשת . " הוא לא רופא אמרו" , אבל הוא היה בעל כושר ארגון. יודע ניתוח סטיטסטי , ומעל הכל - שכל ישר . הבאים אחריו , בגלל שיקולי פופלריות הרסו את הכול .
עוגי25.10.20
12
כל מה שהחסידים עושים זה ונהפוכו
מאיר23.10.20
11
תעשו כבר חשבון נפש - אתם מתנהגים לא כמו שותפים אלא כמו האח הדפוק במשפחה שמטריף את כולם. אין איך לרבע המעגל - פישלתם בגדול.
עופר23.10.20
10
בהתנשאות מכוערת ודוחה, אתה מנסה לנכס את המדע לעצמך, כאילו הוא שייך לסבתא שלך... אתה מעתיק מושגים מתמטיים עם שמות בומבסטיים מויקיפדיה ומנסה להתפאר בידיעות שאין לך. אתה לא מדען ולא נעליים. אתה סתם ממורמר שמנסה להוציא את הרוע שבו על יהודים שומרי תורה ומצוות. הרבה מאד חרדים שמים אותך בכיס הקטן בכל מה שק
ל"עוד מפגר" מתגובה 1325.10.20
9
כל כך הרבה מלים על כלום. לא מחפשים אתכם במיוחד. אתם לא מרכז העולם. הווירוס לא מכוון ספציפית אליכם. אתם יותר פגיעים בגלל אורח החיים שלכם, זה הכול. פשוט תכירו בעובדה הזו ונוכל להסתדר. כל מה שהציבור הכללי מבקש זה שתתנהגו כאילו יש וירוס בסביבה. וירוס שהורג גם בכם. ראינו מה קרה בפעם הקודמת שפתחו את מערכ
יעל23.10.20
הגב' יעל, מה עושים בשבדיה, גרמניה, ספרד, ועוד מדינות רבות בעולם שאין בהם יהודים כלל או אין בהם הרבה יהודים, מציע להם שיפנו אל נתניהו (זה יראה על הידוק קשרים) ויבקשו ממנו לשלוח איזה 2000 חרדים שיבואו להתיישב ביחד בשכונה, ושנתניהו ישלח אליהם גם כמה גמזו-מים עם חטיבות שוטרים יס"מ, הם יטפלו בחרדים ואז כ
אחד מהעם25.10.20
גם ישראל לא מרכז העולם ועדיין אין מדינה שיש לכל כך הרבה אנשים בעולם דעה מוצקה עליה... יש להם כביכול את ההצדקה שלהם שזה נובע מדאגה לפלסטינים ושישראל לא מתנהגים כמו בני אדם, וגם החילונים מצדיקים את השנאה שלהם שקדמה לוירוס בהרבה התירוצים לשנאה מתחלפים, להזכירך את מערכות הבחירות האחרונות... וכמו שכל אדם
ש.23.10.20
8
אז עוד סמרטוט על הפה??? מי רוצה לשים סמרטוט על הפה.. אנשיםרוצים לנשום אוויר .. המסכות לא עוזרות ברוב המקרים ואנשים סומכים על זה בעיניים עצומות
ל23.10.20
אבל הן כן עוזרות! זה בדיוק העניין, הן עוזרות! וזה מוכח באופן מחקרי שהן עוזרות! ודווקא בחברה צפופה במיוחד צריך להקפיד על זה הרבה יותר.
ת23.10.20
שהביא רבנו שר התורה. אז מאיפה החוצפה לחשוב שהתנהגות של שבאבניק מופרע היא הנכונה?
ליטאי23.10.20
7
הרב דוד זילברשלג הוא אלוף בהסברה הוא צריך ליהות דובר של הציבור החרדי ,
שי23.10.20
דודי מינה עצמו לדובר הציבור החרדי.
מוטי23.10.20
6
הרבה מאחינו החסידים אוהבים פרובוקציות... .... .... זה בגלל שהם חיים בקהילות כ"כ מבוגרות ולא מכירים עולם בכלל הם חושבים שהחסידות היא הכל וכל מי שהוא משם הוא לא אמור להביע דעה או עצה וכדו' אחינו אחינו אבל הם צדיקים ...
חסיד ואיש מעשה23.10.20
5
דובי זילברשלג לא מבין את התנהגות החרדים במה בקשור למסיכות ואני עדיין המום מרמת הזלזול שהם הפגינו בקשר למחלה הנוראה. הם גם מתעלמים במופגן ממצוות בתורה שלא מתאימות להם. חלק מהחרדים זה כמו קטר שירד מהפסים ומתנגש בקיר.
ונשמרתם מאד ..23.10.20
4
חה חה אני אומר לכם למה....חסידים אוהבים לדבר מנייעסים ללא הפסקה. כאשר הייתי ילד בירושלים הייתי שומע מהחלון אפילו בחורף איך עומדים וטוחנים...מסיכה רק תפריע.
david7723.10.20
3
דודי ערך ספר על האדמו"ר מהר"א מבעלזא. עכשיו, אחרי הביקורת המרומזת אך גם הברורה על החצר החסידית הזו, הוא יהיה שרוף שם.
מנחם מנדל23.10.20
2
לא הבנתי במה הרב ליצמן כשל ? הוא הראשון שזיהה במבחן האמת את תוצאות הווירוס הנורא הזה, ועצר את כל הטיסות מחו"ל, והציל חיים של רבים. מנכ"ל משרדו בר סימן טוב והוא, ניהלו את הגל הראשון בהצלחה וביעילות. אין חולק על כך. אח"כ בשל ההסתה, עזב מחוסר ברירה.
פרץ הירשנבוים24.10.20
1
כל כך הרבה שטוית!!
יצחק23.10.20
אולי גם יעניין אותך
הריאיונות

גדעון סער: "לא צריכים להיות פזיזים בתגובה למתקפה של איראן; לתת להם להתבשל"

ישי כהן | 15.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

ח"כ פינדרוס: "ה'פלג' חשבו שאני רוצה לסגור את הישיבות"

ישי כהן | 09.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

ח"כ רם בן ברק: "אני פחות מודאג מעימות עם איראן" | צפו בריאיון

ישי כהן | 08.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר שיקלי: השאיפה שלי שגם מי שלומד תורה יעשה שירות

ישי כהן | 02.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

אלקין: "התרעתי בפני ההנהגה החרדית שסוגיית הגיוס תגיע לנקודת שבר, הם התחמקו"

ישי כהן | 21.03.24
ש

בשיתוף אנשי מקצוע

האם אתה תהיה מה"משפיענים" שמשנים באמת אלפי בתים בישראל?

כיכר בשיתוף למען ילמדו | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתן כהנא בריאיון: "גדעון סער ילד גדול וקיבל החלטות" | צפו

ישי כהן | 19.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

חילי טרופר: גם גנץ רוצה לפעול ברפיח; אין פוליטיקה בקבינט

ישי כהן | 13.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר בן גביר: "גיליתי שהשימוש בבואש נעשה רק מול חרדים, שוקל להשבית את הכלי הזה"

ישי כהן | 03.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן • צפו 

רגע לפני פתיחת הקלפיות; אריה דרעי בראיון סוער | בלעדי

ישי כהן | 25.02.24
ש

בזמן המסוגל

הם יהיו שם לבד ביער, במשך כל החג, רק בשביל להתפלל עליכם  במקום הקדוש

כיכר בשיתוף ועד הרבנים | מקודם

בכיר ש"ס עולה להתקפה

חיים כהן: פרוש אחראי לפילוגים במגזר, לא יפלג את הספרדים

ישי כהן | 24.02.24

ריאיון באולפן

חבר מועצת העיר ירושלים: "יש ציבור שרוצה ממ"ח" | צפו

ישי כהן | 22.02.24

מדברת על הכל

עליזה בלוך: "אני לא סידור עבודה של אלעד או בני ברק; אין לי דיל חשאי עם ש"ס"

ישי כהן | 21.02.24

מדבר על הכל | צפו

הבחירות, הפילוג וחוק הגיוס | ח"כ יעקב אשר בריאיון סוער

ישי כהן | 20.02.24
ש

ספיישל לחג

אפילקציה חדשה למהדרין: מטיילים חוויתי בירושלים

כיכר בשיתוף הרל"י | מקודם

הבחירות לרשויות המקומיות

יזכה לתמיכה חרדית? מתן דיל בקרב על ראשות העיר רחובות | צפו בריאיון

ישי כהן | 19.02.24

הריאיון המלא, צפו

המלחמה, החטופים וחוק הגיוס | יאיר לפיד מדבר בריאיון לישי כהן

ישי כהן | 19.02.24

ריאיון מקיף באולפן | צפו

ישראל פרוש מדבר: "הציעו לי את בית שמש וירושלים, אבל אמרתי לא; אני לא כדורגל"

ישי כהן | 18.02.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר סמוטריץ' מתחייב: לא מדבר על גיוס בחורי ישיבות

ישי כהן | 15.02.24
ש

מרגש • צפו בראיון

התפילין של הזולת: סיפורים מרגשים מפרויקט החיבור בין יהודים

אסף מגידו | מקודם