כיכר השבת

אולפן הבחירות | צפו

בני גנץ תומך בדרישת החרדים לתקציב החינוך; "לא מתרגש מהבטחות נתניהו"

גל הפיגועים והמתיחות הביטחונית | מערכת הבחירות שנכנסה לישורת האחרונה | הסירוב לשבת בממשלה עם נתניהו | הרצון לאחד בין החרדים למפלגות השמאל | ההצהרה שלא יישב עם 'המשותפת' וההתמודדות עם דרישות המפלגות החרדיות • שר הביטחון בני גנץ בריאיון מיוחד לישי כהן (אולפן הבחירות)

44
ישי כהן | כיכר השבת | כ"ג בתשרי | 18.10.22
(צילום: אלעד זהבי)

שבועיים לבחירות 2022, שר הביטחון ויו"ר 'המחנה הממלכתי', בני גנץ, מתארח לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' ומתייחס למתיחות הביטחונית ביו"ש, גל הטרור, ההסכם עם לבנון, הסירוב לשבת בממשלה אחת עם בנימין נתניהו, הרצון לשתף פעולה עם הסיעות החרדיות, השריון למתן כהנא וההצהרה שלא יישב בממשלה הנשענת על 'המשותפת'. צפו בריאיון המלא.

תחילה התייחס גנץ לגל הטרור ואמר: "התקופה האחרונה היא תקופה מאתגרת מבחינה ביטחונית, ראינו לא מעט אירועים, דגש על מרחב שכם וצפון השומרון, תגברנו בצורה משמעותית את הכוחות שלנו. מבצעים פעילות התקפית מאוד גדולה".

באשר לכנופיית 'גוב האריות' בשכם, אומר גנץ: "אני לא יכול כמובן לפרט את שיטות הפעולה שלנו, אנחנו נמשיך לפעול כנגדה, בשיטות שונות, במרחבים שונים. בסוף מדינת ישראל יותר חזקה מכל דבר אחר, לא מזלזלים בשום איום קטן כגדול, הגברנו את ההיערכות סביב מרחב הפעולה שלהם, אני מניח שאנחנו נפגע בהם".

שר הביטחון מתייחס לביקורת על ההסכם הימי עם לבנון, ימים ספורים לפני הבחירות ואומר כי "לא, אני לא מבין את הביקורת, ההסכם הזה חשוב וטוב. הייתי מתחיל להבין את הביקורת אם היו טורחים להבין מה יש בהסכם. אפילו את זה הם לא עושים. נתניהו סיכם הסכמים לבדו, חתם לבדו, ורק חודש ויותר אחר כך - הביא את זה לכנסת".

שר הביטחון בני גנץ בריאיון לישי כהן

יו"ר 'המחנה הממלכתי' נשאל באיזה תרחיש הוא רואה את עצמו מצליח להקים ממשלה, ומשיב: "יש שלושה תרחישים, תרחיש אחד שלנתניהו יהיו 61 - זו תהיה ממשלה קיצונית, מסלימה, מקצינה שנשענת על קיצוניים ואני לא רוצה את זה במדינת ישראל. תרחיש שני, שנלך לבחירות שש, שבע ואילך. אני לא רואה איך יאיר לפיד יכול להרכיב ממשלה. תרחיש שלישי, שאנחנו נהיה מספיק גדולים ונדע לחבר בין מרכיבי הבית".

רק הבוקר יצא יאיר לפיד לקמפיין בו הוא טוען שראש ממשלה בישראל צריך להיות אחד משני ראשי המפלגות הגדולות בישראל, כשהוא רומז לרצון של גנץ להיות ראש ממשלה, על כך, אומר גנץ כי "החוק בישראל אומר שמי שמרכיב את הממשלה, הנשיא מטיל את המנדט על מי שהוא חושב שיש לו את הסיכוי הרב ביותר להרכיב ממשלה. מזכיר שלפיד הקים ממשלה שנשענת על ראש ממשלה עם שישה מנדטים, אח"כ ארבעה, לכן - מעשיך ידברו. אין ספק שיש חשיבות שהמפלגה תהיה גדולה ככל שאפשר".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' לא מתחרט על החיבור עם גדעון סער - למרות שלא הוביל לזינוק המפלגה: "אני מעריך שאנחנו נהיה 16 מנדטים, אולי אף יותר. מערכת הבחירות החלה רק הבוקר. הדבר החשוב ביותר שעשינו בחיבור עם 'תקווה חדשה' זה בעצם שאנחנו היחידים שמייצרים גשר פוליטי ממלכתי במדינת ישראל".

שאלנו את גנץ האם הוא באמת מאמין שיצליח לאחד בין החרדים לאיווט ליברמן, כדוגמא: "אני מניח שיש חילוקי דעות מאוד גדולים, הם יקצינו לקראת הבחירות. אנחנו יודעים שש"ס ישבו עם מרצ בעבר, ליברמן ישב עם חרדים בעבר. אגב, אני מכיר את ליברמן, האיש צם שלוש פעמים בשנה, החדר שלו מלא ספרים".

שר הביטחון בני גנץ באולפן 'כיכר השבת'

שר הביטחון מתייחס לצירוף שר הדתות לשעבר מתן כהנא לרשימתו והביקורת שספג על כך מהחרדים: "אני לא מקבל את הביקורת הזאת, אני אומר עוד פעם: אחדות בישראל היא חשובה לא פחות מהדיון הפוליטי. אי אפשר להגיד על חניך בני עקיבא, לוחם בסיירת מטכ"ל, מפקד טייסת, שהוא לא יכול להיות חלק מהמדינה. אני בעד שנגיע להסכמות המשרתות את כל הצדדים".

באשר לדרישה החרדית בנושא תקציב החינוך של השוואת התקציב לאחוז לימודי הליבה, גנץ מפתיע ותומך: "אני מציע לא להתלהב מהבטחות שמישהו נתן. העמדה שלי שלימודי התורה הן דבר חשוב, צריך בסיס משותף לכולם. מי שילמד לימודי ליבה - צריך לתמרץ אותו יותר".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' מצהיר שלא יסכים לשבת עם נתניהו, בכל מצב: "נתניהו היה זה שפירק את ממשלת האחדות משיקולים אישיים, אני חושב שהוא תרם רבות למדינת ישראל. לא יושב עם נתניהו, בכל הכבוד שיש לי אליו, אני חושב שהוא צריך להתמקד בזיכוי המשפטי שלו. כבר הציעו לי רוטציה ולא הסכמתי. אני עם נתניהו לא יכול לשבת, אני לא יכול להאמין לו מבחינה פוליטית".

גנץ מצהיר שלא יסכים לשבת בממשלה הנשענת על 'המשותפת': "אני לא מקים ממשלה עם 'המשותפת', אם יאיר לפיד רוצה להקים ממשלה עם 'המשותפת' שיגיד שהוא מקים ממשלה עם 'המשותפת' ונראה מי מצטרף אליו, אני לא חלק מזה".

צפו בריאיון המלא

תוכן שאסור לפספס
44 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
33
בני גנץ השר שמתרפס בפני האוייב ומפייס אותו באדמת ישראל
נחום24.10.22
32
אתם מקנאים! סתכלו מה הוא הספיק לעשות בחיים ומה אברך ממוצע עשה! אל תעבדו על עצמכם !
חרדי שפוי19.10.22
הוא לא הספיק כלום במובנים של יהודים הספק הוא נטו כמה תורה הוא למד וכמה הוא השפיע על עם ישראל כקרבתו לקב"ה
אבי19.10.22
ראש מעוות ! כמה הוא ישב בכויילל זה המדד בשמיים?!
אליהו19.10.22
אברך ממוצע עשה כפול!!!!! כל יום ש"אברך ממוצע" יושב ולומד שווה פי כמה וכמה בלי לזלזל במה שהוא עשה הוא באמת עשה הרבה אבל האברכים הרבה הרבה יותר!!!
מישהו19.10.22
תמשיך לעבוד על עצמך
אברך לשעבר19.10.22
31
בושה שיש לנו שר ביטחון כזה בושה ומה שקרה פה בחגים זה טירוף הזוי של כל המערכות מה לנו ולו האיש הזה הזוי סתם מנסה ללקק לחרדים וכל השנה הזו היה נגדם
חבר19.10.22

הצגת כל התגובות

30
אם לא נקבל השכלה בסיסית נמשיך להיות המגזר הכי עני במדינה
גדי19.10.22
מה הקשר ומדוע זה בכלל מעניין אותך כמה כסף יש לנו מספיק שיהיה לנו את הצרכים הבסיסיים וכל השאר רק ללמוד תורה ולעבוד את ה' למה אנחנו צריכים השכלה בשביל לעבוד את ה'
אבי19.10.22
על מי אתה עובד ?! לגנוב כספים. לדפוק על דלתות. להקים מיליון ואחת עמותות. לקבל הנחות על כל דבר. לסחוט גבירים …… וכו …… וכו לא נקרא מינימום במיוחד כשזה על חשבון האחר
חרדי עובד19.10.22
29
אוהבים אותך בני הולך להצביע לך
חרדי18.10.22
תתבייש לך
אבי19.10.22
גאה בזה ורוב הכולל שלי והרבה מהרחוב שלי יצביעו לו
בית שמשי19.10.22
על מה יצביעו לו?? האיש אמנם נחמד אבל הוא נותן לערבים וגוזל מהיהודים, והעיקר מבחינתו, ילך וישב בממשלה עם הערבים ושאר השמאלנים שייכפו עלינו את רצונם
נחום24.10.22
28
שישאר גנץ עם המתן כהנא שלו אנחנו לא נלך עם מי שיורק לנו בפרצוף, מי לה' אלי !
חיים18.10.22
27
כל העם ממתין שהממשלה הזו תיפול
העם23.10.22
26
קשקשן..
חיים19.10.22
25
תעמולת בחירות, בלי בושה.
יוסף19.10.22
24
ואוווו.... החדר שלו "מלא" ספרים!!! ואני עוד התפעלתי מהראש ישיבה שלי.... חבל שלא ידענו
רוסי18.10.22
23
לכאורה גנץ מדבר באויר ..... האם הוא יסכיםצךהצטרף לממשלה בראשות הליכוד שברקת מוביל ? אני לא בטוח איזה ברירות יהיו פה ....
james18.10.22
22
החדר של ליברמן מלא ספרים חחח... השאלה אם אלו ספרי נצרות או אבולוציה
שמעון19.10.22
21
שימו לב שאם בני גנץ כזה אופטימי ובטוח שכל האמירות שלא ישבו והכל זה רק לפני הבחירות זה נשמע שהוא באמת מתכוון שאחרי הבחירות הוא הולך פשוט לפי ה61
ששש19.10.22
20
כל העם ממתין שהממשלה הזו תיפול
העם18.10.22
19
טמטום....
שיר18.10.22
18
זה חינוך זה? על איזה חינוך מדובר.? לשבת בכולל ללמוד תורה ולשלוח האישה לעבוד ולפרנס ולגדל 8 ילדים זה חינוך לאכזריות. לאסור על הילדים ללמוד מקצוע כדי לפרנס את המשפחה זה חינוך? זה חינוך לאכזריות. ללסטם מיליארדים מאנשים שחיים מיגיע כפם זה חינוך? התורה החרדית שניתנה מהרבנים, היא הפך תורת משה מסיני.
נביא אמת17.11.22
17
סליחה ישי מה אתה בכלל מראיין את גנץ מדבר ממלכתי מאוד שתיות במיץ עגבניות דיבורים פיטפוטים בלי כיסוי תסלח לי
משה19.10.22
16
מדהים שהוא חושב שהוא היחיד שיכול להרכיב ממשלה ...... בהחלט מדהים
james18.10.22
15
אתה הזוי וגם יאיר גולן הזוי איך היית רמטכל ואיך הוא סגן.וואלה לא מבין
ספרדי צנוע ושקט18.10.22
14
שקט אבל מסוכן...מעוניין להסדר שלום עם אלו שרוצים לחסל אותנו! דואג לרצות את האוייב עד כדי התרפסות וחולשה צבאית...'אם ה' לא ישמור עיר'
ה' ישמור20.10.22
13
אתה 100 שנה בבטחון
משה19.10.22
12
למה לא עושים ראיון עם ביבי???
יוני18.10.22
11
לפני הבחירות הקירות מדברים אליך, אחרי הבחירות אתה מדבר לקירות
גולש ברשת20.10.22
10
גם תמך בכל הגזירות הנוראיות של ליברמן
בן חיים19.10.22
9
לפני הבחירות כולם מבטיחים שמים וארץ. "מדברים פקה פקה, מבטיחים בולו בולו...."
נפתלי19.10.22
8
שמאל בתחפושת
שיעל'ה קרסטירער19.10.22
7
״אחדות בישראל היא חשובה לא פחות מהדיון הפוליטי. אי אפשר להגיד על חניך בני עקיבא, לוחם בסיירת מטכ"ל, מפקד טייסת, שהוא לא יכול להיות חלק מהמדינה״ - אז תשב עם ביבי. למה להדיר אותו ועוד 30+ מנדטים מהעם שהולכים איתו. כשהם צריכים להצדיק את העוולות שהם עושים הם אומרים ״בשם האחדות״ וכשלא מתחשק שלהם מותר להד
מוריס18.10.22
ביבי במשפט עכשיו , בע"ה יצא זכאי , אך לא יכול להיות ראש ממשלה שאחראי על מערכת המשפט , הבעיה היא ביבי לא הליכוד
משה23.10.22
6
אחלה בני גנץ אדם עם ערכים שקול ומדוד לא מונע משינאה אלא מהצורך לאחד אדם אחראי ובהחלט ראוי . אני מדבר בתור מצביע של ג'
חרדי מציאותי 19.10.22
הוא מדבר יפה ונעים. בפועל במעשיו, הוא מקים מדינה פלסטינית . בשנה האחרונה שלח את הצבא לפחות כל פעם לפנות כל פחון של יהודי, מנגד לערבים הוא מאפשר לבנות לא חוקי חופשי. יכול להיות שר ביטחון של הפלסטינים...לדעתו גם מוסרי מאוד לסכן חיילי צה"ל בשביל שאויב לא ייפגע. הוא מתגאה שזה היה הדרך שלו בצבא כמפקד, כר
יעקב20.10.22
5
אתה לא צריך להתחנף לחרדים אתה חזק בלעדיהם
אברהם18.10.22
4
זה סוד לחיים מאושרים, ספר שיכתוב בני אחרי הכל. איך שלא יהיה, "לא מקבל ביקורת" זה מוטו, זה דרך חיים. החיים המאושרים!
Mexicano18.10.22
3
פספוס של ראיון. במקום להכנס איתו על המצב בשטחי סי, ומה המדיניות שהוא מתכוון לעשות ועושה נגד האויב ---- שאלו שאלות נדושות על הפוליטיקה ואישים
אסף23.10.22
2
גנץ
אורישרואלניק18.10.22
1
לפיד יכול רק לנהל. סוכה של אבטיחים בדרכים
אברהם 18.10.22
אולי גם יעניין אותך
הריאיונות

איפה אלוקים היה בשמחת תורה? הרב מרדכי נויגרשל בריאיון

ישי כהן | 27.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתקפת הפתע, המחדל והחטופים | בכיר השב"כ לשעבר מנתח בריאיון מיוחד

ישי כהן | 25.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

המלחמה, הכישלון וסערת חוק הגיוס | יוסי כהן בריאיון מיוחד

ישי כהן | 24.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

גדעון סער: "לא צריכים להיות פזיזים בתגובה למתקפה של איראן; לתת להם להתבשל"

ישי כהן | 15.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

ח"כ פינדרוס: "ה'פלג' חשבו שאני רוצה לסגור את הישיבות"

ישי כהן | 09.04.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

ח"כ רם בן ברק: "אני פחות מודאג מעימות עם איראן" | צפו בריאיון

ישי כהן | 08.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר שיקלי: השאיפה שלי שגם מי שלומד תורה יעשה שירות

ישי כהן | 02.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

אלקין: "התרעתי בפני ההנהגה החרדית שסוגיית הגיוס תגיע לנקודת שבר, הם התחמקו"

ישי כהן | 21.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתן כהנא בריאיון: "גדעון סער ילד גדול וקיבל החלטות" | צפו

ישי כהן | 19.03.24
ש

פריחתו של יישוב

הפיכתה של גבעת זאב - מפרבר לעיר מתפתחת

כיכר בשיתוף גרין פארק | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

חילי טרופר: גם גנץ רוצה לפעול ברפיח; אין פוליטיקה בקבינט

ישי כהן | 13.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר בן גביר: "גיליתי שהשימוש בבואש נעשה רק מול חרדים, שוקל להשבית את הכלי הזה"

ישי כהן | 03.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן • צפו 

רגע לפני פתיחת הקלפיות; אריה דרעי בראיון סוער | בלעדי

ישי כהן | 25.02.24

בכיר ש"ס עולה להתקפה

חיים כהן: פרוש אחראי לפילוגים במגזר, לא יפלג את הספרדים

ישי כהן | 24.02.24
ש

"על אלה אני בוכיה"

העדויות, הניצולים והזוועות: ספרי השואה שאתם חייבים לקרוא

כיכר בשיתוף מוסד הרב קוק | מקודם

ריאיון באולפן

חבר מועצת העיר ירושלים: "יש ציבור שרוצה ממ"ח" | צפו

ישי כהן | 22.02.24

מדברת על הכל

עליזה בלוך: "אני לא סידור עבודה של אלעד או בני ברק; אין לי דיל חשאי עם ש"ס"

ישי כהן | 21.02.24

מדבר על הכל | צפו

הבחירות, הפילוג וחוק הגיוס | ח"כ יעקב אשר בריאיון סוער

ישי כהן | 20.02.24

הבחירות לרשויות המקומיות

יזכה לתמיכה חרדית? מתן דיל בקרב על ראשות העיר רחובות | צפו בריאיון

ישי כהן | 19.02.24
ש

חופשת חורף באירופה

השיטה: הזמינו מוקדם וחסכו מאות שקלים במחירי הטיסות>>

כיכר בשיתוף אל על | מקודם

הריאיון המלא, צפו

המלחמה, החטופים וחוק הגיוס | יאיר לפיד מדבר בריאיון לישי כהן

ישי כהן | 19.02.24

ריאיון מקיף באולפן | צפו

ישראל פרוש מדבר: "הציעו לי את בית שמש וירושלים, אבל אמרתי לא; אני לא כדורגל"

ישי כהן | 18.02.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר סמוטריץ' מתחייב: לא מדבר על גיוס בחורי ישיבות

ישי כהן | 15.02.24