כיכר השבת

אחד על אחד עם ישי כהן 

למה החרדים לא מתגייסים ומה עונים לשאלות באמונה? הרב מרדכי נויגרשל בשיחת חג | צפו

המלחמה הקשה שהובילה לאחדות אך מהר מאוד חזרנו לשיח השנאה של ערב שמחת תורה; ההסתה נגד לומדי התורה; השאלות באמונה אחרי מתקפת הפתע הנוראית; הקריאות ל'חשבון נפש' במגזר החרדי; הדרישה לגיוס חרדים לצה"ל וההתנגדות הנחרצת של ההנהגה החרדית בנושא ומדוע לממשלה אין סיעתא דשמיא, כפי שהזהיר עם השבעת הממשלה | הרב מרדכי נויגרשל בשיחה שכולה אמונה עם ישי כהן • השיחה המלאה (מגזין)

181
ישי כהן | כיכר השבת | י"ט בניסן | 27.04.24
צפו בריאיון המלא (צילום: אשר רוט | עריכה: ידידיה כהן | הפקה: איציק אוחנה)

הרב מרדכי נויגרשל, מגדולי המרצים ואנשי התשובה בישראל, בשיחת חג מיוחדת ל'כיכר השבת', חצי שנה אחרי מתקפת הפתע של חמאס, השאלות באמונה ועל רקע הדרישה מהציבור החרדי להתגייס לצבא והחלטת בג"צ לעצור חלק מהתקציבים לעולם התורה. צפו בשיחה המלאה, שכולה השקפה ואמונה.

קטעים מהריאיון

על רקע ההסתה על לומדי התורה, הרב נויגרשל ממהר להרגיע: "מההסתה על לומדי התורה אני לא מתפעל, אני כבר וותיק בשטח, יש לי מאחורה מספר של 'רכב אספנות', משנות החמישים ועד עכשיו, זה גם עולה ויורד באופן לא ענייני, המאבק בלומדי התורה תמיד מתעורר כשמריחים בחירות".

"אמרתי לכמה בחורי ישיבות ששאלו אותי מה עונים, אמרתי 'אל תענה, תן לו מספר טלפון', תגיד לו 'זה לא רציני לענות בשיחה כזו, בוא נקבע ערב', הם אף פעם לא מתקשרים, למה? כי אנחנו לא מעניינים אותם באמת, הם לא שונאים אותנו, זה חיצוני".

הרב מרדכי נויגרשל בריאיון לישי כהן

בשבועות הראשונים שלאחר מתקפת הפתע של חמאס, ישראל הייתה באווירת אחדות, אך מהר מאוד חזרנו למחלוקת של ערב המלחמה.

הרב נויגרשל מדגיש שגם אז הוא לא האמין באווירת האחדות: "כשהתחילו לדבר על אחדות אני מאוד פקפקתי בזה כבר אז, דברים לא משתנים על ידי דברים חיצוניים אלא תוך כדי עבודה פנימית. לא האמנתי לאווירת האחדות, ידעתי שנחזור לאווירה של ערב שמחת תורה כי על לערך אמיתי לא מגיעים בלי עבודה פנימית".

שישה וחצי חודשים מהאסון הנורא, שאלנו את הרב נויגרשל על השאלות באמונה: "בהחלט שיש שאלות, לכאן או לכאן, אבל אני באופן נחרץ לא מסביר אירועים ספציפיים בהקשר לפעולה ספציפית, בהחלט שאלות באמונה - שום דבר כזה לא מעורר שאלות באמונה אלא הרגשות באמונה.

"בסך הכל זה היה אירוע מקומי, כשאתה מדבר על המבול שמיליוני תינוקות נהרגו במים - אז השאלה יותר קשה, אז למה לא שואלים על המבול? כי זו לא שאלה אלא זעקה".

הרב מרדכי נויגרשל בריאיון ל'כיכר השבת'

שאלנו את הרב איך מסבירים לאמא שבנה נמצא בשטח האש שהתלמיד בישיבה גם הוא מגן על המדינה: "לשואל שאלה בסגנון של אלה מסתכנים ואתה לא - זו חוצפה. אהוד ברק אמר בזמנו כשהיה רמטכ"ל שעל כל חייל קרבי יש עשרות חיילים לא קרביים, בחיל האוויר יש 2% טייסים השאר מסביב, לא באים אליהם בטענות, למה? כי הם תורמים, התרומה של האדם לא נמדדת לפי מידת ההסתכנות.

"האם בני ישיבות תורמים או חלילה לא? אם הם תורמים אז זה שהם לא מסתכנים, לצערנו אחרים כן, זו צורתו של צבא. ואם הם לא תורמים, אז גם אם מסתכנים - צריך לבוא אליהם בטענות. לבוא בטענה של 'נופלים חללים ואחרים לא', זו תקיעת סכין בגבם של הנופלים הקדושים. משתמשים בהם בטענה לא רלוונטית, הרי לא משתמשים בהם לגבי כל האחרים שלא מסתכנים, ואני לא משווה את לימוד התורה לגלצ או ל'במחנה', אני משווה אותם לאנשי בקרה, 8200 למשל, שמושכים בחוטים מאחורה".

על השאלה מדוע צעירים חרדים שלא לומדים - לא מתגייסים: "צבא ההגנה לישראל זה אחד המערכות שהשם שלה לא משקף את מה שהיא באמת, הצבא הוא מערכת שבא לחנך להשקפה פרוגרסיבית כביכול. עושים כל מאמץ שהצבא יהיה מערכת שיקלוט את החרדים הם ישנו את אורח חייהם, זה אנחנו לא מוכנים. אין הבטחה שהם לא הפרו בתחום הזה. אנחנו לא משחקים באש, כשהולך בחור למקום שעושים כל מאמץ שירד ביראת שמיים - הוא ירד ביראת שמיים, הנזק שייגרם למדינה ולצבא לא שווה את כל התועלת".

מיד אחרי השבעת הממשלה, הרב נויגרשל התבטא כי לממשלה לא תהיה סיעתא דשמיא. בזמנו זה היה נשמע תמוה מאוד, שכן היה מדובר בממשלת החלומות, 64 - ימין מלא מלא. אך ככל שהזמן חלף היה ניתן לראות עד כמה הרב צדק ולממשלה - לצערנו - אין סיעתא דשמיא כפי שמודים גם ראשי המפלגות החרדיות.

שאלנו את הרב, מדוע הוא התבטא כך עם השבעת הממשלה: "אני לא אומר את זה בשידור, מי שרוצה לדעת למה אמרתי את זה - אז שביום כיפורים בצהריים שקוראים את פרשת 'אחרי מות' יקשיב טוב למה שכתוב שם ואז יבדוק את הגרליה של אנשי הממשלה. אני מודה שאמרתי שלממשלה לא תהיה סיעתא דשמיא, זאת לא הייתה נבואה אלא זה ברור, כשרואים את גלריית האישיים שהם שמו לעיני כל העולם, כשהפוסקים בפרשת 'אחרי מות' מדברים ברור..." .

צפו בשיחה המלאה

תוכן שאסור לפספס
181 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
79
לא מתגייסים מהסיבה הפשוטה כי זה לא מדינה יהודית! (מדינת יהודית אמיתית לעולם לא היתה נותנת לאוחנה להיות בקואליציה, ולשמש כשליח צבור, ושר ליהודים).
גד27.04.24
רוב מלכות יהודה וישראל היו הרבה יותר רשעים ועובדי עבודה זרה. אנחנו צדיקים גמורים לעומתם.
מדינה יהודית בוודאי. 27.04.24
כלל לא, יש לך טעות גדולה, ואתה מדבר כמו כופר שמדמיין שתוכל לטמא את א"י בתועבות ועוד להישאר בה, אך לפי התורה עוד מעט א"י תקיא אותך ואת כל הרשעים שמחטיאים, י' השבטים נענשו שהוגלו ועד היום לא חזרו כי הם כפרו לחלוטין, ומלכי יהודה שמרו התורה חוץ מע"ז מרוב חוזק היצה"ר נכשלו, וגם על זה נענשו.
תשובה לכופר29.04.24
הלכת רחוק מדי...
שדג04.05.24
אם כן , מדוע הנציגים שלך שיתפו פעולה עם הדבר הזה ?מה תקציבים יותר חשוב ?
רצ28.04.24
למה יש הכצעקתה על אוחנה
חילול שבת יותר גרוע ממעשה אוחנה 28.04.24
לא. מעשי תועבה אין גרוע מהם
טאראב29.04.24
התגובה הכי אינטליגנטית פה ..... וזה אומר הרבה
james27.04.24
צהל בית בושת מקום לשמד נמות או נלך לכלא ולא נתגייס. יהרג ואל יעבור
צהל עוד יותר גרוע28.04.24
האם זה סגנון מתאים לאתר?
למערכת 29.04.24
איזה השקופה יש לך.. ואילו מילים..
14813.05.24
אתה לא מתגייס בשביל המדינה, אלא בשביל אחיך עם ישראל. (הרב נויגרשל בעצמו אמר שהטענה הזו מטופשת, מהטעם הנ"ל, אלא הסיבות הם כפי שביאר הרב שליט"א)
ליטאי נאמן וגאה29.04.24
אחיך עם ישראל אמורים לשמוע בקול התורה ולא למרוד באומות, ולא להילחם בשביל שלטון עצמאי, יהודים נהרגים כאן רק בשביל תאוות שררה ומלוכה שיש לחילונים. הקב"ה הזהיר שאם יכבשו א"י לפני משיח יהיה עונש 'אני מתיר בשרכם' רח"ל
ליטאי גאוותן?02.05.24
אז מדוע אתם יושבים איתו בקואליציה? כסף, שלמונים, פטור מגיוס? ברור
יהודי05.05.24
78
חזק ביותר!
צבי27.04.24
77
חזק וברוך ברור ונאור
ריקו27.04.24

הצגת כל התגובות

76
רוצה להודות על כתבה מלאה בתוכן אמיתי, מאירת עיניים, ומרחיבה את הדעת. יישר כח!
מירי28.04.24
75
החרדים מאז ומעולם התנגדו להקמת מדינה ביד חזקה ע"י מלחמות וכיבוש על הערבים, כי לפי ההלכה אסור לכבוש א"י לפני שבא המשיח, אין סיבה שהחרדים יתאבדו למען חזונו של הרצל, או בן גוריון! תסתכל באיראן, מורוקו, דובאי חיים יהודים כיום בלי פיגועים יומיומיים, רק אצל הציונים נהרגים יהודים, והכל בגלל "הכיבוש"!
לשמוע קצת אמת לא יזיק גם לציוני כמוך27.04.24
יהודים נרצחו גם בגלות. (6 מיליון יהודים בשואה לא היו בא"י). רוב עמ"י נמצא בארץ כך שהסבירות שיהודים ירצחו בארץ ולא במקום אחר יותר גבוהה... ומבחינה הלכתית אתה טועה אין שום הלכה כזאת. גם עליית עזרא בבית שני הייתה לפני בוא המשיח.
פפפ אתה פולט שטויות27.04.24
לציונים יש חלק גדול בשואה, כפי שאמר הרב שטיינמן בראיון להמבשר פסח תשע"ב, וכך גם כתבו אלו שחיו אז, עי' מן המיצר להרב ויסמנדל, 'שרופי הכבשנים מאשימים' ועוד. ידוע שבתרצ"ג הכריזו הציונים חרם על גרמניה והיטלר, ונשמע קולו של היטלר ברדיו שהיהודים הכריזו עליו מלחמה והוא יראה להם מי יותר חזק, ואז עשה השואה
ציוני מתוסכל28.04.24
יש לך טעות ב70 שנה אחרונות חיו בחו"ל יותר יהודים מאשר אצל הציונים (מוזמן לבודק נתונים), ובכל זאת נהרגו ונפצעו יותר יהודים אצל הציונים, וזה לא מתאין באחוזים, זה הוכחה ברורה שהציונים לא הביאו הצלה אלא סכנה לעם ישראל, ויש להם דין רודף!
ציוני מתוסכל שכותב לך האמת 28.04.24
ההלכה היא שיש מצוות יישוב ארץ ישראל. דברי המגילת אסתר דחויים.
אתה טועה ומטעה. 27.04.24
הרמב"ם בעצמו בסוף שורש י"ד, בספר המצוות, כתב שבזמן שאין מלך, וכהן גדול, וסנהדרין אין מצוה לכבוש א"י, ובנוסף כותב שם "מלחמת מצוה" לא חייבים אלא בזמן המקדש (מהדורת פרנקל), כך שהסילוף שלך מופרך מהרמב"ם עצמו. וגם בהלכ' מלכים מדבר מפורש על מלחמת מצוה "ע"י מלך", שזה אין כיום ולא יהיה עד ביאת המשיח.
הקהה את שיניו של הציוני הבור28.04.24
מה הקשר בין מצות "ישוב" א"י, תחת שלטון הנכרים כמו בכל האלפיים שנה אחרונות, ולבין "כיבוש" א"י שאסורה לפי כל הפוסקים? תלמד ותבדוק את הסוגיה, ותראה שלפי רוב הדיעות מצות ישוב הוא רק מדרבנן בזה"ז, אבל כיבוש א"י לכו"ע אסורה, כך כתבו הרשב"ש, היעב"ץ, כפתור ופרח, אוצר החיים קאמרנא, רבי חיים פלאג’י ועוד.
תשובה לעם הארץ29.04.24
אם אתה מתגייס יש אפשרות ......שתמות.
בקיצור28.04.24
מי שאומר שכל מלחמות המצווה מותנות במלך או נביא טועה ומטעה. מלחמת עזרת ישראל מיד צר אינה צריכה רשות לא מנביא ולא מסנהדרין כי יסודה הוא "לא תעמוד על דם רעך" בדיוק כשם שאין צורך בנביא לפני שמזעיקים הצלה או הולכים לרופא.
המשיב לטועים02.05.24
לא קשור, אז תתגייס בשביל העם שלך, לא בשביל המדינה, אלא ע"כ צריך להגיע לדברי רבינו נויגרשל.
ליטאי נאמן וגאה28.04.24
נכון
על פי הרצאה אחרת של הרב נויגרשל30.04.24
וואו אתה יכול לנצח בתחרות כתיבת הכי הרבה שטויות בהכי קצת מילים!!
יהודי28.04.24
אין לך מה לענות עניינית, רק לקרקר איזה משפט שלא לגופו של ענין!
יהודי28.04.24
אז למה פתאום יש בארץ ישראל כל כך הרבה חרדים כפי שלא היה 2000 שנה? למה אתם לא רצים בהמוניכם למדינות מוסלמיות דתיות שיש בשפע בסביבה? מי שחי פה ישא בכל החובות, ומי שלא יעוף. כל הקשקושים שלכם הפסיקו כבר לעניין אותנו. זה נגמר!
הקשקושים שלכם כבר לא מענינים אותנו28.04.24
כמה טפשות
מתנחל28.04.24
שקר! הלכה כזו לא נפסקה מעולם. לא הרמב"ם, לא בשו"ע ולא בנושאי הכלים.רק בעל מגילת אסתר שאינו מוכר כפוסק הביא את זה, ולא כהלכה, אלא כביאור להשמטת הרמב"ם בספר המצוות, שגם הוא אינו ספר הלכה...
חנניה 28.04.24
איסור לא יעלו בחומה ולא ידחקו הקץ נפסקה בעשרות שו"ת פסקי ריא"ז כתובות יג, ו, הריב"ש סי' ק"א, רשב"ש סי' ב, גם הפאת השולחן סי' א, ג, ס"ק ט"ו ישוב א"י אינה מצוה לכל ישראל בגלל איסור לא יעלו בחומה, ועוד הרבה שו"ת.
ציוני בור ועם הארץ28.04.24
סלח לי אבל אתה פשוט ע"ה, המגילת אסתר אינו היחיד שכתב שאסור לעלות בחומה ולכבוש א"י, עשרות גדו"י פוסקים ראשונים ואחרונים פסקו זאת, כגון פסקי ריא"ז (מגדולי הראשונים), הרשב"ש, היעב"ץ, כפתור ופרח, 'אוצר החיים' קאמרנא, רבי חיים פלאג’י, ועוד.
דוד29.04.24
למי שקרה לי בור ועם הארץ, איך דברי אמוראים יכולים לבטל מצוה דאורייתא?! עיין בפתחי תשובה על אבן העזר ותראה מה באמת נפסק על מצות ישוב הארץ. לפי ההבנה השטחית, לדברי המגילת אסתר לא רק מצות ישוב הארץ בטלה אלא גם בנין המקדש אינו לדורות, כי אסור לעלות לארץ! וכן עוד עשרות מצוות. לכן, דבריו אינם הלכה.
חנניה30.04.24
עובדה . העם היהודי איבד בעשרות השנים האחרונות מיליוני יהודים שהתבוללו בגולה .עצם העובדה שיהודים חיים יחד בארץ שומר אותם מפני התבוללות . איללא הייתה מדינת ישראל קמה היה כיום העם היהודי קטן בהרבה.
משה01.05.24
יש לך טעות ב70 שנה אחרונות חיו בחו"ל יותר יהודים מאשר אצל הציונים (מוזמן לבודק נתונים), ובכל זאת נהרגו ונפצעו יותר יהודים אצל הציונים, וזה לא מתאין באחוזים, זה הוכחה ברורה שהציונים לא הביאו הצלה אלא סכנה לעם ישראל, ויש להם דין רודף!
לולא הציונות לא היה מליוני גויים בא"י05.05.24
ברור.... כי הטבח בשנת תרפ"ט היה לאחר הכיבוש!!!...... תפסיק לבלבל את השכל, הם רוצים להרוג אותנו כי אחנחנו יהודים ותו לא, בלי שום קשר לכיבוש או לא, קוראים לזה גלות ישמעאל....
chani06.05.24
74
הסבה האמיתי שלא מתגייסים כי אסור למסור ולסכן את הנפש בידי גנרלים ומנהיגים כופרים שמקריבים חיי חיילים בסיטנאות למען מציאת חן בעיני העם ובעבור אינטרסים אישיים בניגוד גמור לתורתנו הקדושה. בצבא המנוהל לפי הלכות מלחמה של הרמב’’ם החרדים אמורים להיות הראשונים להתגייס כמו מתתיהו כהן גדול ובניו...
מו27.04.24
אולי התכוונת ל "אסור למסור ולסכן...בידי...כופרים שמקריבים... חיילים למען מציאת חן בעיני ה.ע.ו.ל.ם"?
מישהו 28.04.24
ולכן צה"ל צריל להפקיר את כל הערים של החרדים המשתמטים לשחיטות הערבים, מי שלא נושא בחובות לא יהנה מהזכויות. לנשל את כל הפרזיטים המשתמטים מכל הזכויות במדינה הזו כולל זכות הצבעה. ההתנהגות המתועבת שלכם והחילול ה' הבלתי נגמר שלכם יגיעו בקרוב מאוד לקצם
כמה שהצביעות שלכם מבחילה28.04.24
שמע שהדיבור שלך מסריח וצבוע החיילים שלנו הולכים להגן על עם ישראל כנל הבחורים ישיבות רואים שאתה לא משרת ולא נעליים כי אם כן הדבר האחרון שהיית אומר זה להפקיר את הערים החרדיות עזוב שאתה מדבר שטויות אבל לענייננו אם היית משרת או קרוב לכך לא היית אומר את זה כי אם אתה מוכן למות בשביל עמ"י לא היית מדבר ככה
יהודיה גאההההה01.05.24
אדרבה, תקים צבא כשר, כי אתה אמור להיות הראשון להגן. תירוצים עלובים שאינם מצדיקים ביטול מצוה.
חנניה 28.04.24
בצבא המנוהל לפי הלכות מלחמה ברמב"ם, מדינת ישראל כבר מזמן היתה נאשמת בבית הדין בהאג עם חרם נשק מכל מדינות העולם.
אלי28.04.24
מי לימד אותך כאלה שטויות באיזה ישיבה למדת לא מתגייסים רק בגלל שכתוב ברמבם של מי שלומד תורה הוא פטןר מצבא כיון שהוא נקרא שבט לוי לא לענות שטויות תלמדו ותשאלו השקפה ברורה מימי שאתם לומדים בישיבה אני בישיבה תמיד שאלתי לא לענות מהבטן
שטויות29.04.24
73
צודק בכול מילה! בעיקר לגבי אמיר אוחנה שה' יעזור לו לחזור בתשובה אמן אשרי העם שיש לו תלמידי חכמים שדבר ה' בגרונם
ירושלמער27.04.24
לא שמעתי שהוא מדבר עליו
ע.ש28.04.24
72
אז למה לא שואלים על המבול? כי אם ישאלו על המבול, תתחמק בדרך אחרת ותשאל למה לא שואלים על אירוע אחר.
מגיב אחד27.04.24
לא חמוד הרב עונה על הכול פשוט מראה לך מה מטרת השאלה לא הבנת? לא נורא לא לכול אחד יש שכל
רננה מעוז 28.04.24
סעו למסע לפולין עם כבוד הרב ולא יהיה לך יותר שאלות
דוד28.04.24
מדויק. אירוע מקומי... אוי לאוזניים ששומעות ששריפת יהודים חיים זה אירוע מקומי שאינו מעורר שאלה. אברהם שאל אפילו על אנשי סדום.
חנניה 28.04.24
תיסע עם הרב נויגרשל למסע לפולין... תדבר איתי אחר כך יש נשאר לך שאלות...
מיכל27.04.24
71
מדויק ברמות. כיף לשמוע אותו. מעמיק חד ושנון. כיין המשתבח. דברים התיישבים על הלב. אשרי העם שיש לו משיבים רהוטים יראי שמים אמיתיים
אלי27.04.24
70
סוף כל סוף משמיעים מסבירן אמיתי עם רמה גבוהה. משנתו הבהירה מועילה לנו החרדים לא פחות מהצורך להסביר כלפי חוץ. הלוואי שהיינו רואים אותו מדברר אותנו באולפנים ולא את כל האחרים שעם כל הכבוד לא מגיעים לקצה קרסוליו.
חיים27.04.24
הוא אמר שהוא לא מתראיין בגלל שהם לא באמת רוצים להקשיב לו לו ולהאמין, אלא סתם להתריס אותו, ולא יתנו לו לדבר.
ליטאי נאמן וגאה28.04.24
מה בדיוק הוא מסביר? אי אפשר להסביר את ההשתמטות החרדית הבזויה, מי שלא משלם וועד בית לא יהנה משירותיו, מי שלא ישא פה בחובות ישללו ממנו את כל הזכויות, הגיון פשוט שרק החרדים העקומים לא מסוגלים להבין. אז תבינו בדרך הקשה....
תבינו בדרך הקשה28.04.24
אתה מסכן לא רוצה לקבל האמת שמדינת ישראל זה כחבורת גזלנים שהשתלטו בכוח הזרוע על היהודים ולהבדיל הערבים, וכל המלחמות זה רק כי יסדתם מדינה בניגוד להלכה (כך אמר החזו"א 'מעשה איש' ח"ה עמ' קס"ה), אז תתאבדו אתם למדינה האסורה לא אנחנו! אתם עוד חולמים שנתאבד כדי שתוכלו להמשיך למרוד בה' בא"י?
ציוני שמתאבד בשביל בן גוריון29.04.24
ילאאאאאא סתוםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם פה חרדים צבועים שמנסים להתחנףףףףף לשמאלנים ואני מדגישה שמאלנים כי ברוך השם רוב אחינו החילונים מבינים את המשמעןת ואני בהחלט מבינה אותם שהם צריכים ליפעמים הסבר אבל אתם פה בתגובות חבורה של אנשים עם חוסר בושה על הפנים מאחלת לכם חזרה בתשובה כמה שיותר מהר
מישהי01.05.24
נפלת על הראש? לומדי התורה תורמים כמו כל חייל בצה"ל ואף יותר. לחזור שוב? לומדי התורה תורמים כמו כל חייל בצה"ל ואף יותר!!! משלמים ועד בית ונושאים בחובות! וחוץ מזה, תתבייש לך, לקרוא לציבור הכי ערכי במדינת ישראל "עקום".
ונהי כחגבים בעינינו וכו’08.05.24
69
ואווו תורת חיים התורה הזאות
שיראולהגלהמ'ךלד27.04.24
אמת ויציב.
חזק וברוך06.05.24
68
וואו מרתק ומחזק מאד!!! שנשמע את כבוד הרב הרבה. נשמח שכיכר השבת יתנו לרב במה מכובדת ןדברי חיזוק לעם. ישר כח לכם על הראיון המחזק הזה! ממש מלכות!!!
דניאל27.04.24
לא משכנע בכלל חבל שהרב נויגרשל לא מגיע לאימות מול רבני הציונות הדתית ויראה שהוא טועה.
די לעיוות28.04.24
חה חה רבני הציונות הדתית יש כאלה,,אולי רעבנים,,לא שמענו אותם עד היום איפה הם,,
מתי מבני ברק29.04.24
חחח רבני הציונות דתית? כבר כותב הגה"ק רבי אלחנן ואסרמן שציונות דתית זה עבודה זרה בשיתוף, החזון איש אמר שהציונות דתית גרועה מהחילונים (מעשה איש ח"ב עמ' רט"ו). רבני הציונות דתית זה פשוט בדיחה, הם אנשים שמסלפים לך כל התורה, למשל הם אוחזים שאנו כיום אחר ביאת המשיח... כן הזוי, הם פשוט לא שפויים!
גד29.04.24
תחפש יש לרב נויגרשל הרצאה ארוכה בנושא שם הוא פורל כל טענה אפשרית
״עימות״30.04.24
"מלכות" של משתמטים ונצלנים? צה"ל צריך להפקיר את הערים החרדיות לשחיטות של הערבים, שהתורה שלכם תגן עליכם, אסור לסכן שערה אחת משערות ראשו של חייל יהודי להגן על תתי אדם נאלחים שכמוכם.
אה באמת?28.04.24
תתי אדם זה אנשי המריחואנות שמשתמטים משמירת מצוות ,חיים חיי מסיבות וריקנות, ומפוצצים את בתי-הכלא . על חשבון משלם המיסים החרדי!!!!! חילונים תתעוררו על החיים שלכם!!!!!!!!!!!!!!
אבי30.04.24
"למה ישבת בין המשפתיים לשמעו שריקות עדרים" מי שמעולם לא שמעו שריקות כדורים ימשיכו לחטוא לאמת.
קושיית הציבור28.04.24
67
הרב הוא ההשקפה הנכונה יישר כח
אבי 28.04.24
66
מעניין,תשאל אותו למה לא בוטל בין הזמנים הרי עת צרה היא, והתורה מגנה.. לא הקשתה עליו, אין תירוץ לא להתגייס נגמר הסיפור!
היגיון28.04.24
תשאל למה בכלל יש בין הזמנים...כי מי שלמד בחייו מעל 10 שעות ביום רק יבין שלא מציאותי להמשיך אם לא עוצרים קצת
פשוט30.04.24
65
אם הבחורים ישיבות שומרים עלינו איפה הין בשמחת תורה?! גם על זה צריך תחקיר.... ולמה יש בין הזמנים, איפה השמירה ?! בבין הזמנים המלחמה הסתיימה?!
חרדי שפוי28.04.24
בדיוק ההיפך, אם הצבא (שנחשב להכי מקצועי) שומר עליכם היכן הם היו בשמחת תורה? איך נהרגו כ1500 יהודים במדינה שנחשבת הכי בטוחה ליהודים? ודווקא באיראן מורוקו דובאי בריטניה אמריקה אין פיגועים נגד יהודים, אלא מאי מוכח שהציונות סכנה ליהודים! ולכן מאז תש"ח נהרגו הכי הרבה יהודים במדינת ישראל ולא בחו"ל!
גד29.04.24
אדם חולני סורי עלאק חרדי ועלאק שפוי רפואה שלמה כשיש לך ניסים אתה גם שואל איפה זה ואיפה זה שאתה נושם אתה זוכר לשאול מי נותן לך ובזכות ובשביל מה את חי פה ???!! אה?!!!!?
......01.05.24
וואלה צריך לעשות תחקיר אם אתה חרדי ואם אתה שפוי בכלל?!????
🤨🤨🤨🤨01.05.24
יש לך בעיה בשמיעה? הוא ענה על זה בראיון עצמו!
הכול טוב?06.05.24
64
כבוד הרב. הטיעון השני חלול, הרב ביקר בנצח יהודה וראה שיש שם הסדרים שכל מה שהרבנים מבקשים הם מקבלים זה כפיות טובה והוכחה שגם הטיעון הראשון לא נכון. לגבי הרב ראבד כבודו צודק ב100% אברכים שיוצאים מעולם הישיבות לא מסוגלים להתמודד עם המציאות של העולם הפתוח לכן שישרתו במסגרות סגורות.
חיים מאיר ויזניצר 28.04.24
63
טוב שלכם תביאו עוד ראיונות עם אנשים כמוהו. רוצים חכמה . לא פוליטיקאים מטופשים
בני28.04.24
62
אני לא מבין מדוע תביעה לגיטימית לשויון בנטל הביטחוני ודרישה לביטול האפליה בין דם לדם נחשבת כהסתה.במקורותינו : בתורה ישנם 4 פטורים מיציאה למלחמה1 מי האיש אשר בנה בית חדש.. ..לימוד תורה לא נמצא ביניהם. מלחמת מצווה הינה המלחמה הנוכחית לפי הגדרת הרמב"ם ובה יוצא גם חתן מחדרו וכלה מחופתה .
אבי28.04.24
הרב החזון איש ידע לא פחות ממך את ההלכות הנל,,ובכל זאת פסק את מה שפסק
מתי מבני ברק29.04.24
כנס לקול הלשון ותחפש שיחה שלו על גיוס, הוא עונה שם גם על מלחמת מצווה.
נויגרשליסט06.05.24
61
אני גולש אדוק שלכם, זה אחד הראיונות המעניינים ביותר שראיתי פה. חזק!
וואו..28.04.24
60
דברים נדושים ובמחילה סותרים בעליל הלכות מפורשות. ההשוואה ל 8200 היא דמגוגיה
הפוך בה28.04.24
כי לומדי תורה פועלים יותר
נכון30.04.24
59
הרב נויגרשל היה צריך להיות ראש ממשלה.ראיה רחבה מערכתית הגיונית ורציונאלית
רפי28.04.24
למה לערב אותו בתוך כל הסחי והמאוס ששורר שם? אנחנו דורשים אותו איתנו!
הרב נויגרשל מספר 1 בהסברה06.05.24
58
1. ממתי העם היהודי נשען רק על לימוד תורה?? אצל יעקב אבינו שהתכונן לעשו היתה הכנה: דורון, תפילה ומלחמה. 2. ההשוואה לג'ובניקים?? ממתי הציבור החרדי משווה עצמו לקצה המחנה?? האם הם מוכנים לנדב 2% קרביים? 3. לומדי התורה? איזה אחוז בדיוק רשומים בישיבות אחרי גיל 25? למה הם לא גוייסו??
הזיה28.04.24
עי' רבינו בחיי שהקטע השלישי שיעקב התכונן ב'מלחמה', הכוונה בזה"ז לברוח ולא להילחם באומות שזה אסור בגלל לא ימרדו באומות, כל המלחמות במדינת ישראל זה אך ורק כדי לקיים את השלטון האסור שלכם.
גד29.04.24
57
מאוד יפה מרתק ואינטליגנט מישהו הבין את הקטע "למה לא תהיה סייעתא דשמיא לממשלה"? פתחתי את המקורות שאמר ולא מצאתי...
אברהם28.04.24
השר אוחנה
אלי 29.04.24
56
שגיאות סגנון ועריכה לא מוסיפות אף פעם כבוד למדור הזה. למה בעיתונים מתקנים אותן וכאן לא? כדי לשדר שחרדים לא יודעים לדבר? זו המטרה?
שיחת הרב נויגרשל28.04.24
55
מישהו הבין למה לא תהיה סייעתא דשמיא לממשלה? מה הוא התכוון בדקתי את המקורות שאמר ולא מצאתי שום דבר בהקשר
אאאא28.04.24
עיין אמיר אוחנה בוויקיפדיה...
להכ29.04.24
אמיר אוחנה ה..., יו''ר הכנסת
יאיר30.04.24
54
ואווו חזק ביותר, תשובות ברורות וקולעות
אבי28.04.24
53
מי שלא מתגייס ולא מרגיש חלק ממדינת ישראל, אין שום סיבה שיהיה אזרח במדינת ישראל. אזרחותו תישלל והוא ישאר תושב בלבד, ללא זכות הצבעה וללא תקציבים. כמובן שאיש לא יפגע באורח חייו ולא יזיק לו!! לא הגיוני לא להיות אזרח בחובות, אבל כן להיות אזרח בזכויות. זה בא ביחד.
חנן. ב.27.04.24
גם לא יחתנו אותך ולא יקברו אותך ותהיה גוי גמור
יפה30.04.24
לאיזה צבא בדיוק אתה רוצה שלומדים התורה יתגייסו?!!!!! לצבא שהסיכוי למות ואפחד לא יזכור אותך סיכוי שאם יבוא ח"ו מחבל אסור יהיה לך לירות עד שהוא ירה בך ואני לא צוחקת אז תגיד לי לאיזה צבא בדיוק אתה רוצה שלומדים התורה יתגייסו אההה?!!??? צבא שלא איכפת לו מלוחמיו מפקיר אותו בשביל לרצות כמה אנשים... תענההה
גועל נפש01.05.24
52
יש אפשרות להעלות את זה כקובץ mp3 להורדה?
אני28.04.24
כנס לקול הלשון, יש שם הרצאות יותר מפורטות בעניין הגיוס.
אחד06.05.24
51
הרב מרדכי נויגרשל יהודי עם אופקים מאוד רחבים שהפך להיות כזה אך ורק בגלל שהוא לא צמח בחברה החרדית. כמה רבנים כמוהו היהדות החרדית מצליחה לייצר? כמעט אפס. הוא מגן על חברה שמתנגדת לאנשים ודמויות כמוהו. למה? לא יודע, לרב נויגרשל הפתרונים....
אבי28.04.24
איפה הוא צמח ?
שש29.04.24
לחדש לך הרב גדל בציבור החרדי,,כמה רבנים ,,חה ח ה אתה פשוט עם הארץ,,,תשאל את אורי זוהר מיהם הרבנים התרדים
מתי מבני ברק29.04.24
50
חושב בדיוק ההפך יש אחדות השנאת חינם זה רק חיצוני... ביום יום חרדי לא חרדי לא מעניין אף אחד...
שפוי28.04.24
49
אז בעצם לפי הרב נויגרשל המלחמה פרצה בגלל שמינו את אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת.
מאיר28.04.24
בעיה עמוקה בהבנת הנשמע . הרב הזכיר את הרב הוטנר בהקשר זה, כבודו חירש ?
שש29.04.24
המשפט הראשון שייך לרב נויגרשל עצמו. קצת זכויות יוצרים...
הרב נויגרשל מספר 1 בהסברה06.05.24
מעניין מאד, הרב תמיד קובע ככה הצלחות? מרק צוקרברג יהודי מתבולל, הוא בין עשירי העולם, ביבי עצמו זולל שרצים ומצליח בחיים הפרטיים שלו, אפשר להביא עוד מיליון חוטאים שמצליחים. לקבוע כשלון או הצלחה בעולם ע"פ מצוות ועבירות זה פטתי, וגם לוקח את חופש הבחירה שהשם רוצה שנבחר בטוב, בלי לראות בחוש
תחשוב קצת05.05.24
48
לאיזה רמה אוכלוסיה כזו שלא משרתת בצבא ושלא מסוגלת לתרום דבר לכלכלת המדינה אבל כן עסוקה בשאיבת כספים כמעט אינסופית ממנה צריכה להגיע כדי שהמדינה תקרוס, 40% אחוז מהאוכלוסיה? 50%? התשבות שלכם על ה' יעזור וכו' לא מועילות בכלום, אנחנו לא מתאבדים חסרי אחריות כמוכם. אפשר בבקשה תשובות נורמליות?!
לא משכנע בכלל28.04.24
47
מדבר יפה אך חוטא לאמת, בלי צה"ל אין מדינה!
אריאל28.04.24
נכון ואם אין מדינה אין הריגות נגד יהודים, ופיגועים יומיומיים, אלא כמו בזמן האר"י והבית יוסף שחיו תחת המולסמים בא"י. עד שיבא משיח ויכבוש א"י מהם, זה ההלכה האמיתית שמסתירים מכם!
גד29.04.24
ובזמן המוסלמים לא היו פוגרומים? והשואה מבחינתך היתה אולי לאיזה שבט צוענים באירופה? ברור שהקמת המדינה זה חסד ה’, רק שלא אומרים הלל על מדינה שקמה בשביל להכעיס את בורא עולם.
תמה06.05.24
לזה שהגיב בשם "תמה", כשהמוסלמים שלטו בא"י לא היו פיגועים ונסיון שלהם להרוג יהודים בכל יום, זה ברור לפי כל ההסטוריונים, כמובן שהיו לעיתים צרות מהם אך על אש קטנה, תברר מה זה "תור הזהב בספרד", הציונים גורמים סכנה בשביל תאוות השלטון שלהם!
גד08.05.24
46
נפלא , עמוק מחד , בהיר מאידך . יישר כוח.
סנ28.04.24
45
מרתק ממש!!! הייתי מרותק עד המילה האחרונה תביאו עוד הרצאות שלו
ברוך28.04.24
אתה לא היחיד... יש לו ציבור גדול של מעריצים.
הרב נויגרשל מספר 1 בהסברה06.05.24
44
דמוגגיה לא עוזר בפרקטיקה. זה טוב לוויכוחים בחדר אוכל אחרי ארוחת צהרים. תכלס אנחנו חלק מהמדינה תקציבים והנהגה וככל שזה המצב ימשיכו לדרוש ממנו שוויון ולא יהיה פתרון חוקי לענין כי הוא יפסל עי בגץ. זה שהערבים לא כלולים בהסדר זה לא סיבה טובה.
יוני28.04.24
43
דברי פי חכם חן...
תודה!28.04.24
42
שס וג לא מחו על אוחנא מהתחלה הביאו כל החרדים לחרבן. היו צריכים להתנגד מהתחלה בטוח היה מונע מהבגץ לכפות גיוס לכולם
תתביישו לכם ג ושס28.04.24
לשבת בממשלה עם ראש ממשלה שבגד באשתו זה בסדר גמור אבל עם אוחנה לא? למה בעצם?
מה הקשר 02.05.24
41
זה נישמע כמו "עזוב זה לא עיסקה טובה תן לי את חלקת האדמה שלי וחלאס. " השאלה האם תורמים למאמץ הלאומי או לא, בלי לסובב את העיניין למה לא עונים "התורה מגנה" ודאי שהיא מגינה אבל זה התירוץ לא לתת יד? ממתי התורה היא תירוץ לא לקיים לא תעמוד על דם ריעך או לסיע להשמיד איבי ישראל או בכלל לכבוש את הארץ.
Mexicano 28.04.24
אם אתה אדם מאמין אז אתה יודע שללמוד תורה זה נקרא לתת יד וזה לאל עבור על ''לא תעמוד'' וזה נחשב לחלק מהשמדת אויבי ע''י
אאאאאא02.05.24
40
חזק וברוך אמת ממש.
חיים28.04.24
39
פחדן. פוחד שהחרדים ימעדו? למה האמונה לא חזקה מספיק? להשתמש ברופא , מהנדסים שמתחזקים מערכות כמו נסיעה צבורית, מכוניות, טלפונים ניידים, מחשבים, וכו אפשרי לנצל , ביטוח לאומי בסדר לנצל, אבל לא להשתתף רק לנצל. כן זה מה שחינך אלוהים? ניצול?לא מעורבות?
דב28.04.24
דבר ראשון: כתוב "אל תאמין בעצמך עד יום מותך". דבר נוסף: מי מדבר על ניצול? אנחנו מדברים על זה שלומדי התורה תורמים כמו כל חייל צהלי ממוצע ואף יותר.
לא הבנת כלום06.05.24
38
רוצים בטחון 100%? אז תכבדו ותממנו עולם התורה 100%. אי אפשר לחלל שבת ולהסית נגד תורה ולדרוש תמורה. תמורת הסתה ושנאה מקבלים רק צרות
החילונים מוזרים מאוד28.04.24
במשך 75 שנה מדינת ישראל כל מה שהיא עושה זה לממן מאה אחוז מעולם התורה .
מוזר מאוד יא חלול30.04.24
מאה אחוז?! נראה לי שאתה לא מאה.
הכול טוב?06.05.24
37
כאילו שאין חרדים בלי יראת שמיים. אפשר לראות הרבה מאוד בחורי ישיבות שמעניין אותם כדורגל ופוליטיקה ולא הלימוד. אז חלאס עם הצביעות
shira28.04.24
36
מרתקקקקק
יוסי28.04.24
35
איך הרב נויגרשל שליטא אמר פעם "שערי טיפשות לא ננעלו" ועל כך יעידו התגובות המטופשות של החברה הרדודים פה שכויח לרב!!
אריאל קוסובר28.04.24
34
שיחה חשובה מאד בתוך כל הבלגן כדאי לדאוג לפרסם את השיחה הזו
טל28.04.24
33
האם הרב נויגרשל מתגלח בספירת העומר?
מאיר28.04.24
לא, מה פתאום לא גודל לו זקן
יוסף28.04.24
32
מרתק חכם עדיף מנביא
וו29.04.24
31
13,000 זהו מחזור גיוס חרדי השנה ....כולם לומדים בדבקות ? עם ישראל נלחם על חייו ... חלקם יכולים להתגייס כמובן במסגרת תורנית עם כל מה שצריך ....
מנחם29.04.24
30
החרדים חסרי תקנה.
שי30.04.24
29
שיחה מקסימה!! תודה.
אבג30.04.24
28
ואווו חזק ביותר, תשובות ברורות וקולעות!!
אברמוביץ30.04.24
27
חזק וברוך כבוד הרב הגאון על דבריו
חיים30.04.24
26
מי ששואל איפה היה אלוקים בשמחת תורה צריך להגיד לו: 1-כל הכבוד שאתה מחפש את אלוקים 2-כשמחפשים את אלוקים הכי טבעי לחפש אותו בתורה שזה מה שהוא נתן , 3-לחפש שם גם מה הוא מבקש מאיתנו ולא רק מה הוא ״חייב״ לנו.
לאה איילה01.05.24
25
תודה לכל אומרי האמת, ב"האדם ניכר בתגובתו, בבחינת לא רואני אדם, כמה בוז שינאה קלות ראש, אני ואפסי עוד, שאחרים יעבדו בשבילי, ילחמו בשבילי, גם לאלה עם האינטרנט להגיב כאן...הגרוייסע צדיקים, עם אינטרנט...איי כמה מביש וחילול ה'.
תודה רבה01.05.24
24
מדהים איזה תוכן משובח מסבירן בחסד עליון תביאו עוד ראינות כאלו תענוג לשמוע..
גד02.05.24
23
לא צריך להתגייס מסיבה יותר פשוטה מכל הפלפולים כאן... שכל פסקו גדולי הדור, אין לנו זכות לחלוק עליהם אפילו אם מביא הצטדקויות כלשהן
אדיר29.04.24
22
על שאלה אחת אין תשובה למה מליוני אנשים משתמטים ממצוות ,חיים ללא משמעות, צורכים על בסיס קבוע סמים, דוקרים במועדונים, ומפוצצים עד אפס מקום את בתי הכלא!!!!!!!!!אני אשמח לתשובה!!!!!!!!!
אבי29.04.24
אגב, בהרצאה אחרת שלו הוא סיפר שהוא היה בעימות מול קצין בצהל, והקצין השתגע מזה שעל כל דבר היה לו מה לענות, ואז הרב אמר שדבר אחד הוא מוכן לגנות. הקצין שמע את זה והתפרץ: הו, סוף סוף. הרב אמר לו: אתה התפרצת לדברי, חכה ותראה. ואז הוא המשיך ואמר: אני מגנה את כל מי שמשתמט מחובת לימוד תורה.
חזק וברוך06.05.24
21
מי גדול מפורסם יותר דוד המלך או הרב. לדעתי דוד המלך
צונמי02.05.24
מי מוגדר גדול? מי שלבוש כמו גדול? מי שלומד וגם מקיים? מי שרק לומד? מי שאומרים עליו שהוא גדול? גדול המצווה ועשה!
קושיית הציבור03.05.24
תסביר מה הקשר, כי לפי דעתי אתה בעצמך לא הבנת מה אמרת.
תמה06.05.24
20
החרדים לא משרתים כי כך המנהיגים שלהם הרבנים יכולים לשלוט בהם לא משנה להם שהם בוחרים איזה מצוות לקיים מהתורה ואיזה לא
דפנה03.05.24
19
לא מתגייסים כי מדובר בחבורה של אגואיסטים פחדנים מחברה פרימיטיבית ויהירה ..... בקיצור כל מה שהקב״ה שונא ...... התורה שומרת על עם ישראל בחורי הישיבות ממש לא ....יש לנו עובדה מוכחת משמחת תורה ....
james03.05.24
18
אלה שנשמעו להוראות הרבנים שלא לעלות בחומה הגיעו לפני השואה לאושויץ ולא לארץ ישראל . אותם הרבנים (האדמו"ר מסטמאר . האדמו,ר ממונקאש ..) לא יוכלו לרחוץ בניקיון כפיהם ולומר ידינו לא שפכו את הדם הזה ..
צדוק03.05.24
1. זה לא הוראת סאטמר או מונקאטש, אלא הוראת הרשב"ש סי' ב', הריב"ש סי' ק"א ועוד, 2. זה היה הוראת רבי אלחנן ואסרמן, וריי"ץ מחבד, 3. הרב שטיינמן (שלא היה סאטמר) אמר שהציונים גרמו לחלק גדול מהשואה, עי' ראיון הרב שטיינמן להמבשר פסח תשע"ב. 4. החזו"א אמר שמי שמאשים בשואה את גדו"י הוא כופר!
תגובה לכופר 08.05.24
כמה טפשות ובורות, כל גדולי אירופה לא עלו לא"י, לא החפץ חיים רבי חיים עוזר, רבי שמעון שקופ, רבי ברוך בער לייבוביץ, ולא עוד עשרות גדו"י, מה נטפלת בטפשותך על סאטמר או מונקאטש?! זאת ועוד שלפני השואה כבר יצא 'הספר הלבן' מהבריטים שאוסרים ליהודים לבוא לא"י.
יענקל08.05.24
לפני השואה כבר יצא 'הספר הלבן' מהבריטים שאוסרים ליהודים לבוא לא"י, והכל בגלל שהבריטים ראו השאיפות השלטויות של הציונים, לכן הם התחילו לצמצם למנוע יהודים לבוא לא"י, והמעט אישורי עליה לא"י היה בידי הציונים שנתנו זאת רק לחילונים, ומעט שבמעט לחרדים, כך שדווקא הציונים גרמו הן לשואה, והן למנוע עליה לא"י.
יענקל08.05.24
מי שהקים המדינה על ידי מלחמת כיבוש אסורה, לא יכול לומר שלא רצח את 6000 היהודים שנהרגו אז, ואותו דבר לגבי כל היהודים שנהרגו במדינת ישראל מאז ועד היום, שהכל בגלל תאוות שלטון ומלוכה שיש לחילונים. ההוכחה עי' 'תור הזהב של יהודי ספרד', וגם כיום חיים יהודים במורוקו, דובאי, איראן, ואין פיגועים.
דוד08.05.24
אתה ציוני רדוד שלא יודע הסטוריה, הציונים התגרו בהיטלר והכריזו חרם עליו חרם בתרצ"ג, ובשנת תרצ"ט וויצמן פרסם שהוא עם הבריטים נגד גרמניה, והיטלר אמר אני יראה לכם יהודים מי ינצח, יש מקורות מפרופסורים על תגובת היטלר, הציונים גרמו לשואה, עי' 'מן המיצר', 'שרופי הכבשנים מאשימים', ועוד.
הרצחת וגם ירשת?08.05.24
17
מה שקשה לי זה חוסר הכרת הטוב. כאשר יהודי מסכן את נפשו חובה להוקיר לו תודה ולהעריך אותו ואת משפחתו. נשים שנמצאות חודשים בלי הבעלים. כלות שחתניהן מגויסים. אלמנות. יתומים. החובה להגיד תודה מוטלת גם על מנהיגי הציבור הדתי והחרדי. להיות גאים להגיד תודה לחיילים היקרים ולמשפחותיהם לא לחשוש מזה.
מרים30.04.24
על זה כבר השיב החזו"א, ורבי חיים גריינמן, שאילו לא היו הציונים מקימים המדינה האסורה, לא היה כל המלחמות והסכנה מהערבים, יהודים נהרגים כאן רק בגלל תאות שלטון עצמאי שיש לציונים, ממתי אומרים תודה לאלו שהציתו האש בזדון, ואחרי זה מתחפשים למכבי האש?!
תגובה למרים08.05.24
16
אם בזמנים כאלה החרדים מוכנים להתגייס אז עדיף שיישאר ככה
חנן30.04.24
15
השפל עיניך כאשר אתה מתרץ את השתמטותכם ממלחמת מצווה של עזרת ישראל מיד צר. מול פניהם של תלמידי החכמים תופשי התורה שהשליכו חייהם מנגד ולא עמדו על דם אחיהם. נוכח מאות האלפים שהניחו עסק, תינוק ורעיה ועזבו את ביתם לחודשים ארוכים. השפל מבטך!
פרשלופן 01.05.24
אתה דמגוג וציניקן חסר תקנה. הוא ענה בראיון על כל גיבובי שטויותך, הבעיה שלך היא הדעות הקדומות והשטיפת מוח שאתה כבול בה.
נותן בשיניים.06.05.24
14
קרציות
משה01.05.24
13
זה ראיון של אמת !!!!! על רב כזה נאמר כזה ראה וקדש וכן תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם עליך נאמר.
רפאל01.05.24
12
אם לימוד התורה תורם לביטחון העם והחיילים והחטופים, , הוא גם יכול לשמור על החרדים מפני השמד והפיתויים בצבא. שזה יותר קל לשמור כי זה תלוי רק בהם. אבל חיי החיילים תלויים לא רק בנו.
ניצה01.05.24
גם אם טענתך נכונה עדיין זה קצת פרדוקסלי, שהרי ברגע שהם יושפעו מהצבא הם יפסיקו ללמוד ואז לא יהיה מה שיגן עליהם.
החושב06.05.24
11
חחח עלק רב
ראש הכפר01.05.24
10
פתטי. באמצעות פעלולים של מילים הוא בא להצדיק עבירה על "לא תעמוד על דם רעך". רב חסר אומץ. קשקשן. האיש בלא נכון במקום הלא נכון. נויגרשל זה כל כך שנות ה80. לפעמים פשוט צריך לדעת לסתום.
די כבר עם התירוצים01.05.24
לפי הקב"ה הצבא שמרד באומות, ועלה בחומה וכבש את א"י לפני משיח, זה מה שגורם לפקוח נפש, ועונש 'אני מתיר את בשרכם' רח"ל (כתובות דף קי"א, א),
בגלל לא תעמוד על דם רעיך אסור להתגייס05.05.24
יש לך מה לענות על הטיעונים הלוגיים שהוא הציג? אני פשוט אשמח לקבל מיליון דולר. את המשפט האחרון שלך תפנה כלפי עצמך, ויפה שעה אחת קודם.
הרב נויגרשל מספר 1 בהסברה06.05.24
9
גאון ורטוריקן מדהים!!! טעותך הליטאית-לפתוח ת'צינור דווקא ע"י מצווה מעשית כהנחת תפילין-לא חידוש של חב"ד ככתוב:"אחרי הפעולות נמשכים הלבבות"
תודה02.05.24
8
בקשר לממשלה וסיעתא דשמיא, הרי הגדולים תמכו בהקמתה, אז האם זה בניגוד לרצון ד'? אם יכול להיות שלדעתם לא תהיה סיעתא דשמיא? או שהדובר לא מכפיף עצמו באמת לגדולי ישראל אל מהשפה ולחוץ, ויש לו חשיבה עצמאית בניגוד לדעתם?
אתמהה על הדובר06.05.24
7
מענין, אם ניתנת כאן בימה לדעות נוספות שמנוסחות בדרך ארץ?
יחזקאל07.05.24
6
בבוקר יום כיפור גם קראנו "השוכן איתם בתוך טומאתם". עלינו ללמד הרבה זכות על עם ישראל, כמה רבבות שמוכנים למסור נפש בשבילנו והם גם מחפשים יהדות. ישעיהו הנביא ננזף על שאמר "בתוך עם טמא שפתיים" אני יושב.
יחזקאל07.05.24
5
ואיי ממש יפה ומרתק כול מילה בסלע
שירוש07.05.24
4
את אחורי לא תראה מחפשים כותרות מקלקלות. מי אתה הרב שיודע. ומי הגיד לך מה אמר הבורא ומה רצה לעשות לטוב ולרע. עובדה נפלאה הגדה של פסח . לא שרף לא מלאך והיותר חשוב אדם באשר הוא אדם. די לנחש ולחפש תירוץ למה בית ראשון ושני נחרבו בגלל לחפש עתיד ולהשמיע.
אורי03.05.24
3
אין על ההשקפה של הרב הזה. כול כך מסכימה איתו כול מילה בסלע
שירוש04.05.24
2
פשוט מרתק, תודה
אליהו08.05.24
1
לא מתגייסים כי לא רוצים למות כמו אחיהם, למען המדינה וקדושת השם. לקחת כספים מהמדינה כן יודעים ולוקחים ברצון. גיוס עכשיו לכולם!!! הילכו אחיכם למלחמה ואתם תשבו פה???!!!
שמשון הגיבור10.05.24
אולי גם יעניין אותך
הריאיונות

ח"כ ביטון: אנחנו בעד שמי שבאמת לומד תורה - ילמד! אבל מי שלא - שיתגייס לשירות

ישי כהן | 19:00

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתקפת הפתע, המחדל והחטופים | בכיר השב"כ לשעבר מנתח בריאיון מיוחד

ישי כהן | 25.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

המלחמה, הכישלון וסערת חוק הגיוס | יוסי כהן בריאיון מיוחד

ישי כהן | 24.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

גדעון סער: "לא צריכים להיות פזיזים בתגובה למתקפה של איראן; לתת להם להתבשל"

ישי כהן | 15.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

ח"כ פינדרוס: "ה'פלג' חשבו שאני רוצה לסגור את הישיבות"

ישי כהן | 09.04.24
ש

מודל מנצח

להקים עסק דיגיטלי מניב: הכירו את סמרטה

כיכר בשיתוף מרקטיזים | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

ח"כ רם בן ברק: "אני פחות מודאג מעימות עם איראן" | צפו בריאיון

ישי כהן | 08.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר שיקלי: השאיפה שלי שגם מי שלומד תורה יעשה שירות

ישי כהן | 02.04.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו 

אלקין: "התרעתי בפני ההנהגה החרדית שסוגיית הגיוס תגיע לנקודת שבר, הם התחמקו"

ישי כהן | 21.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

מתן כהנא בריאיון: "גדעון סער ילד גדול וקיבל החלטות" | צפו

ישי כהן | 19.03.24
ש

השקעה בטוחה ויציבה

נדל"ן מניב בשליש מחיר? הכירו את ההשקעה החכמה בפתח תקווה

כיכר בשיתוף Lighter life | מקודם

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

חילי טרופר: גם גנץ רוצה לפעול ברפיח; אין פוליטיקה בקבינט

ישי כהן | 13.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן | צפו

השר בן גביר: "גיליתי שהשימוש בבואש נעשה רק מול חרדים, שוקל להשבית את הכלי הזה"

ישי כהן | 03.03.24

אחד על אחד עם ישי כהן • צפו 

רגע לפני פתיחת הקלפיות; אריה דרעי בראיון סוער | בלעדי

ישי כהן | 25.02.24

בכיר ש"ס עולה להתקפה

חיים כהן: פרוש אחראי לפילוגים במגזר, לא יפלג את הספרדים

ישי כהן | 24.02.24
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם

ריאיון באולפן

חבר מועצת העיר ירושלים: "יש ציבור שרוצה ממ"ח" | צפו

ישי כהן | 22.02.24

מדברת על הכל

עליזה בלוך: "אני לא סידור עבודה של אלעד או בני ברק; אין לי דיל חשאי עם ש"ס"

ישי כהן | 21.02.24

מדבר על הכל | צפו

הבחירות, הפילוג וחוק הגיוס | ח"כ יעקב אשר בריאיון סוער

ישי כהן | 20.02.24

הבחירות לרשויות המקומיות

יזכה לתמיכה חרדית? מתן דיל בקרב על ראשות העיר רחובות | צפו בריאיון

ישי כהן | 19.02.24
ש

האיש שחלם חלום:

לא תאמינו מה הוצע לדוד (60) שחלם כל חייו להרוויח מנדל"ן

כיכר בשיתוף סיני השקעות | מקודם

הריאיון המלא, צפו

המלחמה, החטופים וחוק הגיוס | יאיר לפיד מדבר בריאיון לישי כהן

ישי כהן | 19.02.24

ריאיון מקיף באולפן | צפו

ישראל פרוש מדבר: "הציעו לי את בית שמש וירושלים, אבל אמרתי לא; אני לא כדורגל"

ישי כהן | 18.02.24