מה עלול לקרות אם ישנים רק 6 שעות בלילה (או פחות)

יתכן שאתם טובעים בעבודה, מטפלים סביב השעון בתינוק חדש שהצטרף למשפחה או סתם החלטתם לסיים את הספר ההוא שיושב לכם ליד המיטה כבר חצי שנה - יש המון תירוצים טובים למה ישנתם רק 6 שעות הלילה, אבל הנה מה שעשוי לקרות לכם (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
ישנת 6 שעות בלילה? אלה התוצאות (צילום: shutterstock)

9 עובדות כואבות שיגרמו לכם להתחיל להקפיד לישון 7-8 שעות כל לילה:

אתם תגיבו לאט יותר

מהר! אתם צריכים לחשוב מהר! רק שאתם לא יכולים. מחקרים הראו שאנשים שישנים 6 שעות בלילה או פחות סובלים מרמת תפקוד קוגניטיבי כמו אדם שהיה ער 48 שעות ברצף. מלבד העובדה שהזיכרון לטווח קצר נפגע, אתם מאבדים את היכולת להתמקד, מה שהופך פעולות פשוטות כמו למצוא את המפתחות או להחליט מה לאכול - להרבה יותר מסובכות.

אבל תמהרו לכעוס

מחקר נוסף גילה כי חוסר שינה גורם למרכזים הרגשיים במוח להגיב באימפולסיביות ומחדד אותם ב-60 אחוזים יותר מהרגיל. במילים פשוטות: לא תצליחו לעבד את הרגשות שלכם ולהגיב כראוי (אתם יודעים, כמו מבוגרים).

אתם תאכלו יותר מדי

שעות ערות מרובות גורמות להורמון גרלין - האחראי לוויסות הרעב בגוף - להתגבר, ולהורמון לפטין - המעניק תחושת שובע - לרדת. התוצאה: בור ללא תחתית.

ויתכן שתבזבזו בלי חשבון

חוסר בשינה פוגע קשות בפעילותה של אונה המצחית - החלק במוח שאחראי על ריסון דחפים, ואתם זוכים בשיפוט לקוי ותגובות בלתי מרוסנות שלא מתחשבות בהשלכות (כמו, נניח, קנייה של מגפי זמש שמחסלת לכם את כל המסגרת של האשראי. אאוצ').

אתם תראו כחושים וחיוורים

'שנת יופי' זה לא מיתוס, מסתבר. מלבד ההשפעות המידיות שיש לחוסר שינה, כמו עיגולים כהים ופנים כבדות, מחקרים הוכיחו שמחסור כרוני בשינה מאיץ את הזדקנות העור. הגוף משחרר קורטיזול (הורמון הלחץ) בכמויות עודפות, אשר פוגע בפעילותו של הקולגן - החומר ששומר על העור חלק ובריא.

וסביר מאוד שתרגישו לא טוב

מחקר שנערך לאחרונה מראה שלאנשים שישנים פחות משש שעות בלילה, יש סיכוי של פי ארבעה לחלות בשפעת מאלה שישנים 7-9 שעות. מתחילים להרגיש לא טוב? הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות כדי למנוע את התפתחות המחלה, זה להיכנס למיטה.

מצד שני, יש מצב שתרגישו על גג העולם!

תתפלאו, אבל איכות השינה לא נמדדת לפי "ככל המרבה הרי זה משובח". לפעמים, אתם עלולים להתעורר באמצע מחזור שינה (כאן תמצאו הסבר מפורט על כך), מה שפוגע קשות באיכות השינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר