"רק נביא יכול לקבוע"

החתן מבהיר: "מרן הגר"ח קנייבסקי לא יודע מתי המשיח יבוא"

הקלטה שהופצה ברשתות החברתיות על הגעתו הצפויה של המשיח עוד לפני הבחירות - בשמו של מרן הגר"ח קנייבסקי, הובילה להבהרה חריגה מצד חתנו הרב קולדצקי (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק קולדצקי (ארכיון. צילום: יהודה פרקוביץ)

הקלטה שהופצה ברשתות החברתיות על הגעתו הצפויה של המשיח עוד לפני הבחירות לכנסת - בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הובילה להבהרה חריגה מצד חתנו הגאון רבי יצחק קולדצקי.

לפני כשבועיים פורסמה ברשת ובקבוצות הוואטסאפ החרדיות, הקלטה של אישה חרדית שלדבריה נכנסה לרבנית קולדצקי, בתו של מרן שר התורה, ושמעה ממנה כי יהודי ששאל האם להנפיק תעודת זהות לקראת הבחירות לכנסת, נדהם מתשובת מרן שר התורה שענה לו כי עד הבחירות כבר יגיע המשיח ולא יצטרך להצביע.

ההקלטה גרמה להתעניינות רבה ורבים שיגרו שאלות לרבנית קולדצקי. האישה גם הוסיפה בהקלטה לנשים החרדיות כי עליהן להכין את בגדי השבת ותוף מרים לצורך הקבלת פנים למשיח שיגיע בשבועות הקרובים.

אולם חתנו של מרן שר התורה, ובעלה של הרבנית קולדצקי - הגאון רבי יצחק קולדצקי, פרסם 'הבהרה' רשמית לפיה חמיו כלל אינו יודע את התאריך בו תגיע הגאולה משום שאיננו נביא.

הגר"י קולדצקי כתב במכתבו: "גדולי ישראל בכל הדורות שהי"ג עיקרים היה עמוק בנפשם, ומתוך כך חיו כל הזמן בציפיה לביאת המשיח בכל יום וכמבואר ברמב"ם שמי שאינו מצפה בכל יום לביאתו, הרי זה חסר לו בעיקרי האמונה, ולכן בדרך כלל כאשר הם נשאלים על שאלות לטווח רחוק, התשובה פורצת מעצמה, שעד אז מצפים כבר שיבוא המשיח, ומה לך לדאוג מעכשיו דאגת חינם.

"וגם מורי חמי שליט"א חי כל הזמן בהרגשה כזו עמוק בתוך לבו ונפשו, ולכן כאשר השואל שאל שאלה על זמן מאוחר של יותר משלושה חודשים, ומעצמו פרץ בתשובה כנ"ל".

"אבל מעולם לא קבע זמן ותאריך שאז יבוא בוודאי, ורגיל לומר שרק נביא יכול לקבוע כן, והדברים פשוטים וברורים", כתב הגר"י קלדצקי וחתם: "המצפה לרחמי שמים ושנזכה לגאולה קרובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר