בהלת ה'קורונה'

גדולי ישראל במכתב מיוחד: אלו הדברים בהם יש להתחזק

עקב התפשטות ה'קורונה', הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין במכתב בו הם מורים במה להתחזק, מסבירים את החלטתם שלא להפסיק את לימוד התורה ומזהירים להישמע לכל ההוראות (אקטואלי)

יענקי כץ | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: נפתלי לרר | עזרא טרבלסי)

"ודאי ראוי להתחזק בלימוד התורה, להיזהר מלשה"ר ורכילות, להתחזק במידת הענווה ולדון לכף זכות", כך כותבים מרנן גדולי ישראל, שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, במכתב חיזוק מיוחד לאור התפשטות נגיף ה'קורונה'.

בפתח מכתבם מציינים גדולי ישראל כי "בעת שזקוקים אנו לרחמי שמים מרובים, לשמור על בריאות עמנו ולבל יגיע דבר ופגע רע, ודאי ראוי להתחזק בלימוד התורה, להיזהר מלשון הרע ורכילות, להתחזק במידת הענווה ולדון לכף זכות".

הרבנים מתייחסים להוראתם להמשיך את הלימודים בהיכלי הישיבות ובתלמודי התורה וכותבים: "וכבר אמרו חז"ל [יומא כ"ח ב'] מימיהם של אבותינו לא פסקה ישיבה מהם, ועוד אמרו [שבת קי"ט ב'] אין העולם מתקיים אלא בשביל הבל תינוקות של בית רבן, והם השמירה הגדולה ביותר שלא יבוא המשחית לחדרי ישראל".

לצד זאת, הרבנים מזהירים לשמור היטב על כל כללי ההיגיינה והזהירות: "מכל מקום ודאי חמירא סכנתא מאיסורא, ועל כולנו להשתדל מאוד בכל הדברים הצריכים זהירות, כגון לחלק את הלומדים ולהניח רווח בין עדר לעדר, גם להקפיד שיהיו חדרי הלימוד ובתי המדרשות מאווררים כראוי, ולמנות משגיחים שישמרו על הנקיון הנצרך מהכרח הבריאות.

"וכל מי שיש לו אפילו ספק ספיקא של חולי אצלו או אצל משפחתו, ואפילו רק נזקק לבידוד לפי ההוראות, ימנע עצמו מבית המדרש ואל יהיה חב לאחרינא, וכל זה בבחינת תנאי קודם למעשה, וראשי הישיבות ומנהלי הת"תים יעמדו על המשמר".

לסיום, כותבים גדולי ישראל: "ובוודאי עלינו להתעורר ליראת שמים ולתשובה וכמאמרם [יבמות ס"ג א'] אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל, ולהתחזק באמונה על מיעוט כוחי ועוצם ידי של כל המדינות בעת הזאת, אמנם לבטוח בהקב"ה שמשגיח על כל יצוריו ואין אדם שיפגע בו הנגיף אם לא יכריזו מלמעלה, וזכות התורה וכל החיזוקים תעמוד לנו לשמירה וישועה".

אמש (ראשון) התגבש מתווה להמשך לימוד התורה בישיבות ובחיידרים, לפיו, הלימוד יחולק לקבוצת של עשרה תלמידים, ולשם כך יעשה שימוש בכל בתי הספר לבנות והסמינרים, בריכוזים החרדים. בנוסף, סוכם כי הפנימיות בישיבות - ייסגרו.

המתווה שגובש לאחר לחצים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי מערכת הבריאות קיבל את הסכמתם של הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין. בהודעה שיצאה מבתיהם נאמר כי "גדולי הדור החליטו בשעה האחרונה - משאירים את כל מוסדות הלימוד (ישיבות קטנות וגדולות תלמודי תורה וכוללים) פתוחים. תוך כדי הקפדה על כללי משרד הבריאות חלוקה לקבוצות וכו'. עדכונים למנהלי המוסדות יובאו בהמשך. המקומות שנתקלים בבעיות, הרשויות ישתפו פעולה למציאת פתרונות הולמים".

במקביל דווח, כי הושג סיכום בין משרד הבריאות למשרד לשירותי דת לאפשרות טבילה במקווה לגברים. על פי הסיכום, תתאפשר טבילה במקוואות בתנאים אלו בלבד: שהות עד 10 איש במתחם המקווה באותו זמן במרחק לפחות 2 מטר בין אחד לשני; רק טובל אחד בבור בכל פעם; כמות כלור במים על פי תקן משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר