בצל מגיפת ה'קורונה'

תופעה מטרידה בערים החרדיות: 'מסע הציד' של הפועלים

תופעה מזעזעת, מתפתחת לאחרונה בערים החרדיות - בצל ה'קורונה', ומסכנת בתים חרדיים. עדויות קשות ומטלטלות שהגיעו לידינו שופכות אור על הנעשה, והעסקנים זועקים: "אנא, הישמרו" (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: Gili Yaari / Flash90)

תופעה מחרידה ומזעזעת, מתחוללת בתקופה האחרונה בערים החרדיות, בצל מגיפת ה'קורונה', המסכנת לא מעט בתים חרדיים, כך עולה משורת עדויות מטלטלות שהגיעו לידי 'כיכר השבת'.

תחילתה של התופעה באיסור שהוטל על הפועלים מיו"ש, לשוב לביתם מדי ערב בסיום העבודה, כך שהם נשארים ללון בערים החרדיות, ומנצלים זאת למלחמה ופגיעה שלימות הבית היהודי.

רחל, תושבת העיר ביתר עילית, מספרת ל'כיכר השבת': "אני אשת אברך עם חמישה ילדים. בזמן האחרון, בגלל הקורונה, אני עובדת מהבית, ואני בעלי החלטנו לערוך את השיפוץ שתכננו כבר זמן רב - כעת, בשל העובדה שאני נמצאת בבית ויכולה לשהות עם הפועלים בזמן העבודה שלהם".

"כרגיל", מתארת רחל, "כשהשיפוץ התחיל, העובדים הערבים, זרקו לי פה ושם הערות 'לא מתאימות' - בלשון המעטה לאישה חרדית, הבלגתי. לאחרונה, מאז שהכריחו אותם להישאר כל השבוע בעיר ולא לחזור לביתם - בשל התגברות התחלואה באזורי יו"ש, ההצקות הפכו לבלתי נסבלות".

"הם ישנים בדירה בעיר, וכל מטרתם היא להציק לנשים חרדיות", היא מתארת בזעוע, "מי יודע בכמה נשים מדובר והאם אותם פועלים הצליחו במזימתם?! זה נורא".

עסקן מקומי במודיעין עילית, מאשר בשיחה עם 'כיכר השבת', את הפרטים ומוסיף: "צריך להבין, לאותם פועלים אין כל בושה, מבחינתם להציק או לרדוף אחר אישה יהודית, זו אפילו מצווה, לכן הם לא בוחלים בשום פעולה כדי לעשות זאת".

"המצב כאן בעיר מזעזע", הוא מתאר ומספר על מקרה אחד, קשה במיוחד, שהגיע עד לפתחם של רבני העיר, שיושבים על המדוכה ודנים מה לעשות באותו מקרה והאם ליידע את הבעל. "זה פשוט מקרים חמורים שאם לא יטפלו בהם בזמן, זה עלול להביא לפירוק של עשרות בתים", הוא מתריע.

העסקן, מספר לנו על מקרה נוסף, מעיר חרדית אחרת, של אישה שהסתבכה וכעת נמצאת בסבך בלתי אפשרי, מול האיומים שמציב בפניה אותו קבלן ערבי שמשפץ את דירתם.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה כי התופעה הזו מתרחבת בעיקר בערים מודיעין עילית, עמנואל, שכונות בירושלים ובבני ברק, כאשר לדברי עסקנים מקומיים, כעת, בתקופת הקורונה, יש לאותם פועלים כר פעולה נרחב לבצע את זממם.

"יש כאן כמה דברים שגורמים לתופעה, שהייתה עד היום על אש נמוכה, בכל רחבי הארץ, להתגבר דווקא בריכוזים החרדיים", מסביר אחד העסקנים. "הגורם הראשון, זו תקופת הקורונה, אנשים נמצאים במצבי לחץ קיצוניים, ולעתים שוכחים לטפח את שלום הבית כבימי שגרה. צריך גם לזכור שלאותם פועלים, אין כל בושה, הם יכולים להחמיא ב'רחל בתך הקטנה', וכך לאט לאט להיסחף".

"בנוסף", הוא אומר, "אותם פועלים נשארים כל ערב לישון באותן ערים, מה שמשאיר להם הרבה זמן פנוי לצוד את הקורבנות, שכן הם מסיימים את עבודתם בשעות הערב המוקדמות. זהו מסע ציד אכזרי, כפשוטו".

עסקן אחר, שהיה שותף לשיחה, מוסיף נופך משלו ומסביר: "מילת המשחק כאן, היא תשומת לב. בימים כאלו לחוצים, בפרט אחד שגם משפץ את הבית שלו ואין לו ראש עכשיו לכל מה שמסביב, מגיע אותו פועל - שפועל באסטרטגיה ומצליח לשאוב את כל תשומת הלב אליו - מה גם שאם בימים רגילים, הם חוזרים לבתים שלהם, בתקופה הזו, הם נשארים בעיר ויש להם מוטיבציה הרבה יותר גדולה, ובעיקר... הרבה זמן".

לסיכום, אומרים אותם עסקנים, "חייבים להתעורר באופן מיידי, לא מחר ולא בעוד שעה, עכשיו, אלו לא מקרים של משפחות בעייתיות אלא מהאליטה של הציבור החרדי, אנחנו עכשיו מטפלים בשני מקרים חמורים לאין שיעור, שנגרם כתוצאה מאותם הפועלים".

"אנא, שימו לב והשמרו שבעתיים", הם מתחננים.

מ'יד לאחים' נמסר ל'כיכר השבת' כי "השורה הארוכה של מקרים שהגיעו לפתחנו מצביעים על כך שהבעיה האמורה העמיקה שורשים בציבור החרדי בתקופת הקורונה. לצערנו הרב, קמצוץ המקרים שמוזכרים בכתבה זו הם רק קצה הקרחון לבעיה עמוקה ומהותית.

"אין אפוטרופסות לאף אחד וזה יכול לקרות בכל בית - גם בבתים של אברכים בני תורה יראים ושלמים. גם במקרים אלו המשפט 'לנו זה לא יקרה' אינו נכון. הכנסה של פועלים או קבלנים בני מיעוטים לתוך הבית ללא פיקוח הדוק, היא פתח לצרה שאחריתה מי ישורנה. היא לא פוסחת על אף אחת, בכל גיל.

"יחד עם זאת, לצד 'סור מרע' שומה עלינו להוסיף גם ב'עשה טוב': תשומת לב, יחס ומילים טובות עלולים למנוע אירועים שכאלו".

  • אם נתקלתם במישהי עם בעיה כזו, חייגו למוקד החירום של יד לאחים בכל שעה, 9234*. דיסקרטיות מלאה מובטחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר