הרב דוד לאו מכחיש: לא התחייבתי לאף אחד בקשר לשמיטה

הרב הראשי האשכנזי לישראל דוד לאו, טוען כי הוא לא התחייב לדרך כזאת או אחרת בקשר לשנת השמיטה הבאה: "השמועות והפרסומים בשקר יסודם, יש לנו זמן עד השמיטה" (יהדות)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שנה לשמיטה: הפרסומים לפיהם הרב הראשי הנבחר רבי דוד לאו התחייב לשמוע לדעתם של מנהיגי הדור הליטאיים בנוגע לשנת השמיטה, מביאים להתנערות מכיוונו. על פי אותם פרסומים, הרב לאו זכה לתמיכת ההנהגה החרדית בבחירות לרבנות הראשית, בכפוף להתחייבות לנהוג כדעתם של גדולי ישראל בפולמוס השמיטה.

אלא, שבשיחה עם 'מקור ראשון', מכחיש הרב לאו את הפרסומים, ואומר כי לא התחייב לאף אחד בנושא: "לא התחייבתי ולא אתחייב לפני אף אדם לנהוג בדרך זו או אחרת".

"השמועות או הפרסומים בשקר יסודם, יש לנו זמן רב עד שנת השמיטה, ובינתיים עלינו להקים את ועדת השמיטה של הרבנות הראשית, אנחנו נעשה הכל על פי הנהלים והתקנות כדי ששנת השמיטה תשע"ה תהיה שמיטה ישראלית שתתנהל בצורה הטובה ביותר".

השמועות דיברו על התחייבות מצד הרב לאו כלפי בית הרב שטיינמן (צילום: פלאש 90)

הרב לאו מגדיר מהי 'שמיטה ישראלית', לדבריו: "שמיטה שכולם יוכלו להנות ממנה ולקיים אותה, הוועדה תמונה בקרוב היא תגיש מסקנות ותציע דרכי פעולה".

"במשך עשרים שנה בייתי רב בעיר חילונית ברובה, ופעלתי לפי הנחיות הרבנות הראשית" הוסיף הרב לאו, "מועצת הרבנות הראשית תקבל את ההחלטה הטובה ביותר. גם בבחירות לרבנות הצבתי לעצמי מטרה - לעשות כל מה שאפשר למען עם ישראל. ברור שתמיד יימצאו אנשים לא מרוצים ותמיד יהיו מי שיבקרו את מעשינו, ולשם כך נוצרה הועדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר