הרב דרוקמן נגד פרסום פסיקת רבני 'בית הלל': "חוסר אחריות"

הרב חיים דרוקמן מבקר את פרסום פסק ארגון הרבנים 'בית הלל' המתיר לקבור חייל גוי בבית עלמין צבאי: "לא יתכן שכל גוף יפרסם את דעתו בעניינים צבאיים שלא דרך הרבנות" (אקטואלי)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
בית עלמין צבאי (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

הרב חיים דרומקן, מבקר את פרסום פסק ההלכה של רבני 'בית הלל' בתקשורת, ולפיו ניתן לקבור חייל גוי בבית עלמין צבאי. בראיון לערות 7 הגדיר הרב דרוקמן את הפרסום "חוסר אחריות", והדגיש כי הוא לא מתייחס לפסק עצמו.

לדברי הרב דרוקמן, פסקי הלכה הנוגעים להתנהלות הצבאית אמורים לעבור דרך הרבנות הצבאית, ולא על ידי גורמים אחרים (תקשורת) שמחלישים לדבריו של הרב דרוקמן את כוחה של הרבנות הצבאית.

"אני מבקש לומר דבר עקרוני והוא החשוב, מבלי להתייחס לפסיקה הספציפית שוודאי יש מקום להתייחס אליה" צוטט הרב דרוקמן בערוץ 7. "כל פסיקה הלכתית שקשורה לצה"ל על ידי כל גוף מחוץ לרבנות הצבאית היא פגיעה קשה ברבנות הצבאית ופגיעה בכל ענייני הדת בצה"ל".

"לא יתכן שכל גוף יפרסם את דעתו בעניינים הנוגעים לצבא שלא דרך הרבנות הצבאית. כך כל מערכת הדת נהרסת".

כזכור, בתשובה שפרסמו אנשי בית המדרש ההלכתי של 'בית הלל', נכתב כי יש לנהוג אחרת מההלכה האוסרת קבורת גויים בבית עלמין יהודי, וזאת במצב שהנקבר הגוי מסר לכאורה את נפשו למען עם ישראל במסגרת שירות בצה"ל.

"יש מקום להבחנה והבדלה בין לא יהודים שנאמנים למדינת ישראל ושומרים על החוק לבין אויבי מדינת ישראל החפצים ברעתה ומעודדים טרור נגד אזרחי המדינה" כתבו הרבנים.

לעצם העניין, התייחסו בבית הלל לשאלות ספציפיות, כמו קבורת חייל גוי בבית עלמין יהודי, ואמרו: "מנהג ישראל מקדמת דנא, שאין קוברים יהודים לצד אלו שאינם יהודים. המקור להלכה זו הוא: ’שאין קוברים צדיק אצל רשע‘. פשוט הדבר שלא ניתן להגדיר כ“רשע“ חייל לא-יהודי שנלחם ומסר את נפשו למען עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר