דו"ח: המוהלים מנוסים, הפיקוח אדוק

ב-2013 פונו 31 תינוקות נימולים לבית החולים. מתוכם, 24 סבלו מדימום יתר ואחד מזיהום. שניים נותחו, שניים נזקקו לתפרים ו-15 לטיפול שמרני. כך עולה מדו"ח העוקב אחר התנהלות המוהלים שאינם רופאים במהלך שנת 2013 (אקטואליה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הוועדה המשותפת למשרד הבריאות והרבנות הראשית לפיקוח על המוהלים ערכה דו"ח העוקב אחר התנהלות המוהלים שאינם רופאים במהלך שנת 2013 לעומת שנים קודמות.

לפי הדו"ח המתפרסם היום ב-ynet, בשנת 2013 פונו 31 תינוקות נימולים לבית החולים. מתוכם, 24 סבלו מדימום יתר ואחד מזיהום. שניים נותחו, שניים נזקקו לתפרים ו-15 לטיפול שמרני, כאשר שלושה לא נזקקו לטיפול כלל. לעומת שנת 2012, בה 38 תינוקות פונו לקבלת טיפול רפואי ומספר ימי האשפוז היה גבוה פי שניים וחצי. רוב הנימולים אושפזו ליום אחד בעקבות הסיבוך, ורק שניים אושפזו למשך שלושה ימים. בסך הכל נרשמו 19 ימי אשפוז בלבד. מדובר בירידה משמעותית של 18% במקרי ההסתבכות בעת ברית מילה.

ב-13 מהמקרים המוזכרים בדו"ח, היו אלו מוהלים שהוסמכו על ידי הרבנות הראשית לבצע ברית מילה.

חבר הוועדה, ד"ר משה וסטרייך, אומר כי עד לפני כשלוש שנים, ממוצע התינוקות שפונו לבתי חולים בשנה עמד על 50-60 נימולים. אולם מאז ישנה מגמת ירידה במספרים, עד ל-31 ב-2013.

ד"ר וסטרייך מציין כי ברוב המקרים, התינוקות פונו לבית החולים ליתר ביטחון, כאשר התופעה ממנה סבלו נחשבת מקובלת, אך למוהל לא היו הכלים להתמודד איתה. עוד הוא מוסיף כי המקרים הבודדים, בהם היה מדובר בפגיעה של ממש, יכלו לקרות גם למוהלים ורופאים בכירים ומנוסים.

לדברי ד"ר וסטרייך, הפיקוח על המוהלים מאוד אדוק, וכאשר תינוק מגיע לבית חולים לאחר סיבוך כזה, לוועדה מועבר דו"ח מפורט על כך.

נקיטה בסנקציה של שלילת רישיון המילה, אינה מקובלת כמעט היום, ומוהלים שברית המילה שביצעו הסתבכה, נשלחו לקורסי הכשרה והשתלמויות כדי לצבור יותר ניסיון ומיומנות, לאחר שהתברר כי לא מדובר ברשלנות או חוסר ידע.

למרות שבסמכות הוועדה לשלול רישיונות מילה, החוק אינו אוסר על מוהלים שאינם מוסמכים לבצע בריתות. כך, יוכלו אלה לפעול גם ללא רישוי. לכן, על ההורים מוטלת האחריות לוודא כי את ברית המילה, מבצע מוהל מוסמך ומיומן.

ברבנות מרוצים מנתוני הדו"ח, המצביעים על ממוצע של פחות מסיבוך אחד לכל אלפיים בריתות מתוך כ-65 אלף הנערכות בשנה. זאת כאשר 57% מהסיבוכים נגרמו בידי מוהלים מוסמכים המבצעים כ-70% מהבריתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר