הצעת חוק תרומת אברים מבקשת לקבוע כי כל אדם בישראל יתרום את אבריו

הצעת חוק שהובאה לאישור וועדת שרים לענייני חקיקה מבקשת לקבוע כי כל אדם בישראל יתרום את איבריו באופן אוטומטי, אלא אם כן יחתום על טופס בו הוא מסרב לתרום (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מירב מיכאלי, אחת מיוזמות החוק (צילום: פלאש 90)

וועדת השרים לענייני חקיקה תדון הבוקר (ראשון) בהצעת החוק המבקשת לקבוע כי לקבוע כי רק מי שחתם על טופס סירוב לתרומת אברים, איבריו לא יילקחו לתרומה.

את הצעת החוק יזמו ח"כ מירב מיכאלי (העבודה), ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) וח"כ אייל שקד (הבית היהודי).

על פי הצעת החוק, גם משפחתו של הנפטר יכולה לסרב לתרומת האברים. אך בכל אופן לחוק ישנם השלכות הלכתיות מרחיקות לכת, כאשר אדם חרדי או דתי יפטר מן העולם ערירי, או כאשר משפחתו של אדם דתי הנה חילונית, אבריו של אותו אדם יתרמו באופן אוטומטי במידה ולא חתם על טופס סירוב.

הבעיות ההלכתיות שמעורר החוק הן רבות ומרחיקות לכת, החל מהשאלה מתי יקבע מועד המוות, מועד ממנו והלא יהיה ניתן לנתח את האדם כדי ליטול את אבריו. סביר להניח כי אם החוק יאושר יידרשו לכך חברי הכנסת החרדים ופוסקי ההלכה.

ח"כ שקד התייחסה להצעת החוק ואמרה: "מדובר במודל המיושם במדינות שונות באירופה (צרפת, איטליה, אוסטריה, נורבגיה, שבדיה, ספרד ועוד) ויישומו העלה משמעותית את שיעור תורמי האיברים ובהתאמה גדלו גם המקרים שבהם ניצלו חיים".

"במדינת ישראל אחוז התרומות הוא מהנמוך במדינות המערב וחיים רבים נלקחים בשל חוסר מודעות או דעות קדומות. אני מקווה שההצעה תעבור" הוסיפה שקד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר