רבני הימין הקיצוני: יום עצירת שיחות המו"מ הוא יום חג

רבני הימין הקיצוני התייחסו להשעיית השיחות בין ישראל והרשות הפלסטינית ואמרו כי מדובר ביום חג. הרבנים גילו כי כבר בעבר נקבע חג ביום זה - גם כן מסיבות לאומניות (מדיני,יהדות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב דב וולפא, ראש "המטה להצלת העם והארץ" (צילום: פלאש 90)

בהודעה שפרסמו הערב (חמישי) רבני "המטה להצלת העם והארץ", גוף ימני קיצוני הפועל בשנים האחרונות בישראל, כי היום בו החליטה ישראל לעצור את שיחות המשא ומתן עם הפלסטינים - הוא יום חג. רבני המטה אף מצאו הקשר מהתלמוד, וציינו כי כבר בעבר נקבע חג בתאריך העברי של יום זה (כ"ד בניסן) - גם כן מסיבות לאומניות.

בהודעתם, ברכו רבני הארגון על החלטת הממשלה ואמרו: "עם ישראל נוכח שכל הצ'אנס לשלום הוא שקר וכזב ומדובר באויב מר שמטרתו המוצהרת להשמיד את עם ישראל. עם אויב לא מדברים, זה הזמן להחיל את הריבונות על שטחי יהודה ושומרון ולא לפחד לומר שארץ ישראל שלנו".

"בימים אלו עם ישראל כולו ניצב כאיש אחד מאחורי החלטת הממשלה, ומגבה את נציגי הציבור, לומר לעולם כולו עד כאן, לא ניתן את ידינו לאויבנו להשמידנו. הלקח מהשואה נלמד, לא נסמוך יותר על אומות העולם, אלא נשים את מבטחנו בבורא עולם שנתן לעם ישראל את ארצו", נאמר בהודעת רבני המטה.

בהודעתם, מציינים רבני המטה כי התאריך העברי של השעיית המשא ומתן, כ"ד בניסן, נקבע כבר לפני אלפי שנים בחז"ל (במסכת תענית) כיום חג ליהודים לאחר שניצחו את בני ישמעאל ועמים אחרים שטענו שארץ ישראל ויהודה לא שייך ליהודים, ולאחר ויכוח נוקב ניצחו בני ישראל על ידי גביהא בן פסיסא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר