"מוות ליהודים" רוסס בבית-הכנסת בבולגריה

בולגריה המדינה הבלקנית הכל כך מתוירת על ידי ישראלים מציגה שוב אנטישמיות. אלמונים ריססו כתובות נאצה על בית הכנסת בסופיה. המשטרה המקומית עצרה כמה צעירים (יהדות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מוות ליהודים בבולגריה (צילום אילוסטרציה: ארכיון)

ימים אחדים אחרי שחברי הקהילה היהודית בבולגריה התכנסו ודנו בנושא האנטישמיות והדרישה לסובלנות מצד כל האזרחים המתגוררים במדינה השוכנת בחצי האי הבלקני, אלמונים ריססו כתובות נאצה וצלבי קרס על בית-הכנסת בסופיה בירת המדינה.

חברי הקהילה היהודית שהגיעו למקום נחרדו לגלות את אשר התרחש ולנגד עיניהם ראו הם כי בכתובות נכתבו המילים הבאות "מוות ליהודים" וצלבי קרס שרוססו על לוח המודעות בכניסה לבית-הכנסת. לאחר התייעצות שארכה דקות מעטות, חברי הקהילה הזעיקו את כוחות המשטרה המקומית, אלו הגיעו ונטלו מהמקום את מצלמות האבטחה בכדי לנסות ולהתחקות אחר החשודים.

בתום חקריה שנערכה באותו היום, המשטרה עצרה ארבעה צעירים בגילאי 19 ו־ 20 בחשד שהם קשורים לאירוע. החשודים נעצרו והובאו להארכת מעצרם בבית המשפט והם מואשמים באנטישמיות ובאיומים.

האירוע המדובר מגיע בזמן שבו חיי הקהילות היהודיות בעולם נמצאות במצב בכי רע. לפני ימים ספורים התרחש הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל שגבה את חייהם של ארבעה בני אדם בהם בני הזוג מירה ועמנואל ריוה ז"ל, במרכז רבני אירופה אמרו כי זו תוצאה ישירה של חקיקת חוקים אנטי יהודים כמו איסור ברית המילה ואיסור השחיטה.

לפני אחד עשר ימים באירוע ההצתה בבית-כנסת בכביש 6, נשרפו כליל כל ספרי הקודש ותשמישי הקדושה שהיו בקרוואן. לדברי גורם במשטרה, ריח הבנזין במקום הביא לחשד שמדובר בהצתה מכוונת, שהייתה יכולה להסתיים באסון כבד בשל קרבתה לתחנת הדלק.

באירוע נוסף שהתרחש באותה השבת בעיר פתח תקווה, נכנס אלמוני לחדר תפילה בבית הכנסת הגדול בעיר, שפך חומר דליק על כמה ספרי קודש ונמלט מהמקום. צוותי כיבוי האש הגיעו למקום לפני שספרי התורה נפגעו, אך נזק נגרם לארון. טרם ברור אם יש קשר בין המקרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר