'ספרינט' הסירה מהמדפים מכנסיים עם שעטנז

אחד מלקוחות רשת 'ספרינט' הופתע לגלות כי במכנס שרכש נמצא שעטנז. ברבנות הראשית פנו לחברה וזו מיהרה להסיר את המכנסיים מהרשת תוך עריכת בדיקה מדגמית (יהדות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: הרבנות הראשית)

אל רשת החנויות הביגוד 'ספרינט' מגיעים מידי יום לקוחות רבים בהם חרדים ודתיים, אלא שבימים האחרונים נדהם אחד הלקוחות לגלות כי בבדיקת השעטנז שערך במעבדה בירושלים, נתגלה כי במכנס אותו רכש מחנות עודפים של הרשת נמצא שעטנז.

המכנסיים הם של חברת א.ג. אסף, העשויים מאריג שעטנז (צמר ופשתן), כאשר על התווית מופיע הכיתוב "ללא חשש שעטנז", וכן נכתב כי המכנס עשוי מ-100% צמר.

בעקבות פניית הרבנות פעלו ב'ספרינט' להוריד מידית את המכנסיים מהמדפים, וכן התחייבו לערוך בדיקה מדגמית בכלל מלאי החנות כדי למנוע שגיאות מצרכנים נוספים. ברשת הודו לרבנות הראשית על הפנייה.

ראש היחידה לאכיפת הונאה בכשרות, רפי יוחאי אמר כי "בדרך כלל כשאנחנו נתקלים בשעטנז, מדובר באריג צמר ובאריג פשתן, המחוברים יחדיו. המקרה הזה חריג בחומרתו משום שמדובר באריג המשלב את שני סוגי הפתילים בתוכו".

ברבנות מזהירים כי על מנת להימנע מאיסור שעטנז, יש לוודא הימצאות תווית מטעם מעבדה מוכרת. בכל מקרה, אין לסמוך על תוויות "ללא חשש שעטנז", ללא ציון הגורם שביצע את הבדיקה.

ברבנות הראשית מברכים על עליית המודעות לסוגיית השעטנז, ומבקשים מהציבור לפנות למעבדות לבדיקת כל חשש, ולדווח במקרה שמתגלה הכשלה של הציבור.

דובר הרבנות הראשית , זיו מאור, אמר ל"כיכר השבת" כי "קיבלנו דיווח מהמעבדה של הרב גורביץ בירושלים. מדובר במעשה חריג משום שבדרך כלל כשאנחנו נתקלים בשעטנז מדובר באריג אחד מצמר ואריג אחד מפשתן והם מחוברים זה לזה. האריגים עשויים מבדים שונים וכאן היה מדובר באריג שעשוי כולו מתערובת שלא ניתן היה לתקנם".

"מיוזמתם הם בחרו לערך בדיקה מדגמית לכל הבגדים בחנות", הוא אומר. "בדיקה מדגמית לא מכסה את הכול אבל היא מעל למצופה מרשת שיווק. הם התחייבו שכל הבגדים שעליהם מופיע פתק "ללא חשש שטענז" הם ישלחו אותם לבדיקה מעמיקה יותר".

לדבריו, אי אפשר לומר שישנה עלייה במקרים הללו שמדווחים לנו. ישנם עשרות מעבדות ברחבי הארץ שמדווחים לנו על מקרים יוצאי דופן ואנחנו פועלים מול היצרן והמשווק והמקרה מטופל מיידית אך המקרה הזה היה חריג משום שמדובר ברשת גדולה שפונה לציבור הדתי והחרדי ועל הבגד היה כתוב 'ללא חשש שעטנז'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר