"העולים להר הבית - ריקים ופוחזים"

המוהרא"ש מיבניאל, נשאל אודות האיסור לעלות לשטח הר הבית והגיב כי מדובר באיסור חמור, והוסיף: "לא להסתכל על הקלים והריקים והפוחזים וכו' שמטהרים את השרץ" (יהדות)

"הצדיק מיבניאל", הרב שיק (צילום ארכיון: אלי הורביץ)

איסור העלייה להר הבית: הרב אליעזר שלמה שיק - המוהרא"ש מיבניאל - נשאל הבוקר (שלישי) אודות האיסור לעלות לשטח הר הבית והגיב כי מדובר באיסור חמור.

בתשובה שכתב לתלמידו ופורסמה באתר ברסלב סיטי נאמר: "אם חכמי ישראל בכל הדורות הזהירו באיסור חמור לא לעלות אל הר הבית כי זה גובל עם איסור כריתות, אזי אין מה להיכנס בשום וויכוחים, וצריכים לזכור שבזמן הזה אסור להיכנס בהר הבית שזה איסור כרת".

המוהרא"ש התייחס לרבנים מתוך הציונות הדתית שמתירים את העלייה להר הבית ותקף: "לא להסתכל על אלו הקלים והריקים והפוחזים וכו' שמטהרים את השרץ בק"נ טעמים ופוסקים שמותר לעלות אל ההר הבית וזה עוד מצווה רבה מאוד, אוי לנו שכך עלתה בימינו שיכולים לסנוור בני אדם ולהסיתם לעלות אל הר הבית בזמן הזה שכולנו טמאי מתים, וזה איסור כרת להיכנס בהר הבית".

"מלבד זאת", הוסיף הרב שיק: "יש בזה איסור חמור של 'התגרות באומות' שאמרו חכמינו הקדושים (כתובות קיא.)שהשביע הקדוש ברוך הוא את ישראל שלא יתגרו באומות, ואמר רבי אלעזר: אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל אם אתם מקיימין את השבועה מוטב, ואם לאו אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה. ורואים בחוש שכל אלו שעלו להר הבית והתגרו בישמעאלים על ידי זה גרמו שהם מתפרעים והורגים יהודים חפים מפשע".

צפו: עלייה להר הבית (צילום: הליב"ה)

בסיום המכתב כותב הרב שיק: "הרי שלך לפניך שאסור באיסור חמור לעלות להר הבית עד עת בא דברו, שהקדוש ברוך הוא בעצמו יבנה לנו את בית המקדש".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

50
לנו יש תורה הקדושה והיא הקובעת ->>> ולא קלים, ריקים ופוחזים ונואפים למינהם !
אסור !
49
הרב המקומי של יבנאל עיר ברסלב המכונה פרנקל הוא פשוט מקנא באימפריה שמוהרא''ש הקים ביבנאל הוא מנע מלבנות בית הכנסת ביבנאל במשך עשרים שנה וזה רק בגלל שהבית כנסת הוא של חסידי ברסלב הוא גרם שנשים יטבלו במקווה לא כשר כי לא היה בכלל מים באוצר וזה איסור כריתות רחמנא ליצלן והכל היה בטענה שהוא משפץ לנו את האו
אחד שיודע
48
בס"ד ירושלים, טבת ה'תשמ"ו. מצוה רבה להשתדל ולהציל כל שניתן משטח הר הבית המקודש, ולהתפלל שם על הפדות והגאולה לשכינה ולישראל, רק במקומות המותרים להתפלל כפי שנהגו רבותינו הקדמונים, ועל פי הוראת חכמינו בדור הזה. עיין זוהר חדש פרשת ויצא – מדרש הנעלם – ענין ר' אלעזר בן עזריה על אבן השתיה. בן ציון בכמוהר"
הגרב"צ מוצפי
47
הרדב"ז בשו"ת סימן תרצ"א פוסק ברור שאבן השתיה שעליה הארון היה מונח בקודש הקודשים, נמצאת ועומדת תחת "מסגד עומר" (הזהב. - אפשר גם לראות אותה כיום). וממשיך הרדב"ז ומפרט היכן הם המקומות המותרים בכניסה. והיכן אסור. [אי אפשר לומר שהכותל המערבי הוא כותל העזרה, אלא בודאי הוא כותל הר הבית, ומותר ליכנס לפנים
רדב"ז
46
היום בדורנו, בשעה שהעמלקים הציונים נכדי המן הרשע ימ"ח עוררו על כלל ישראל כולו את חמת הערביים באופן מבהיל אשר לא היה כמותו מעולם, מצווה עלינו לעשות בדיוק את ההפוך מדעת הרשעים, ולהיכנע ולפייס את הכל ערבים בכל לשון של פיוס, ולהוציא לגמרי מדעתם שיש לנו איזה צד עם הציונים , וחובה עלינו להראות לערביים שאנ
היום בדורנו, בש
45
דעת רבי יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל גאב"ד חיפה. כתב הגאון רבי יעקב ניסן רוזנטל זצ"ל (ראש רשת הכוללים "ישיבת הגר"א" בארץ הקודש, וגאב"ד חיפה), בספרו "משנת יעקב" (עבודה, הלכות בית הבחירה, פרק ז', הלכה א' – עמוד ל"ה): וזה לשונו: "ועיין במאירי בשבועות טז,א, שאחר שהביא את דברי הראב"ד לעיל בפ"ו הט"ו, שס"ל שהנכנ
הגרי"נ רוזנטל
44
כל אדם הגון יבדוק את הנימוקים ההלכתיים שאומרים הרבנים האוסרים את העליה, ולא את ההתלהמות וכינוי הגנאי (רקים ופוחזים, ליגה ד' וכו') כל הפוסקים מחלקים את הר הבית לרמות קדושה שונות כאשר ברמת הקדושה הנמוכה בהר הבית מותר ע"פ הלכה להיכנס לאחר טבילה במקווה עד כאן זה מוסכם על כולם !!!!!! עכשיו יש 2 דעות עיק
אחרת!
אסר וזו גזירה ממש לא חדשה!!!
אליהו
43
לא להסתכל על הקלים והריקים והפוחזים וכו' -> שמטהרים את השרץ!!!
לא להסתכל על הק
42
במדרש שמואל פי"ג הובא ברש"י על הפסוק בהושע (ג, ה) "אחר ישבו בני ישראל ובקשו את ה' אלהיהם ואת דוד מלכם ופחדו אל ה' ואל טובו באחרית הימים. תנא משום רבי שמעון בן יוחי בשלשה דברים מאסו בני ישראל בימי רחבעם, במלכות שמים ובמלכות בית דוד ובבית המקדש... אמר רב שמעון בן מנסיא אין מראין סימן טוב לישראל עד שיח
רש"י
כי פשוט יש עוד הרבה ספרים לפתוח ודי לחכימא וכו'
nnnn
41
דעת רבי מאיר הייזלר חבר בית דין של הגר"נ קרליץ שליט"א מידי ליל שבת - מתקיים בביהכ"נ המרכזי של שכונת נווה אחיעזר בבני ברק - מניין מאוחר של קבלת שבת (מניין ר"ת) - בראשות הרב מאיר הייזלר - חבר ביה"ד של הגר"נ קרליץ, ובשיחתו השבועית בפני המתפללים - אזי הרב הייזלר התעכב על דברי הבית יוסף בהלכות חנוכה (סי
הגר"מ הייזלר
40
[מתוך אתר "הר הבית חדשות" – כתבתו של אסף לרנר] הרב מאזוז - מגדולי רבני דורנו מתיר עליה להר הבית "מותר מן הדין לעלות להר הבית". כך כותב הגאון הרב מאיר מאזוז שליט"א ראש ישיבת כסא רחמים וחבר מועצת החכמים בפסיקה מפתיעה בעולם החרדי הרב מאזוז מסייג את פסיקתו התקדימית, בכך שעל כל אחד שמבקש לעלות להר הבית,
הגר"מ מאזוז
39
לא מתייחסים אליו. כל טוב והמשך חיים יפים רבינו הצדיק והקדוש שאין כמוך בעולם.....
ברסלבר
38
דעת הרב יוסף קאפח זצ"ל, הרב דב ליאור שליט"א, עם עוד רבנים חשובים מכתב: .. פונים אנו אל מעלתכם בקריאה דחופה, לעורר את לב ישראל אל מקום מקדשינו על ידי קביעה ברורה ומפורשת של המקומות בשטח הר הבית המותרים בכניסה על פי דין, עם הגבלותיהם ותנאיהם, כך שאפשר יהיה להקים מקום תפילה קבוע ליהודים על הר הבית בשט
הגר"י קאפח
37
דעת רבי יחיאל מיכל טיקוצינסקי זצ"ל כתב בספרו "עיר הקודש והמקדש" (חלק ה' עמוד פ') לבנות בית כנסת ליהודים בהר הבית, וזה לשונו: גם בזמן שביהמ"ק היה קיים היו בתי תפילה לקהל הציבור הישראלי בהר הבית, כמוכח בסוכה (מא: - מג. נג.) .. ולכשיהיה לנו הרשות והיכולת לבנות בית תפילה אשר כזה בהר הבית בטרם הופעת ב
הגרי"מ טיקוצינס
36
שכל גדולי התורה אומרים. החמומי מח שעולים לכותל מציפים את כל הרשת בקשקושים
יוסף
35
האם כתבת תשובות מקובלות וספרים בהלכה? הרב הראשי לשעבר הגר"ש גורן כן. והוא התיר גם לעלות להר הבית. ואולי גם אותם כינויים תכתוב על הרמב"ם ועוד מגדולי ישראל בכל הדורות שעלו להר????? אתמהה... ונזהרתי מאוד בכבוד הרב. לגופו של ענין- הכניסה למקום המקדש היא באיסור כרת. יש שטחים בהר שלכו"ע אפשר להיכנס לאחר
יצחק5
שהיה הראשון לציון ונשיא מועצת חכמי התורה, ופוסק הדור!!!
אליהו
34
אין פלא לא על האמירות הגלותיות של הרבנים יוסף שליט"א ולא של המוהרא"ש שליט"א. המוהרא"ש מחזיק בדעות של סאטמר בנוגע למדינה והוא אומר זאת בפירוש באמרו שאחת הבעיות היא שלושת השבועות, ובזמן האחרון גם הרבנים הספרדים אימצו את השיטה של סאטמר ואם כך אז לשיטתם אסור להם לשבת בכנסת ולבחור וכו וכו..
שלמה
33
יותר ממוהראש עשרת מונים .כולם עד האחרון שבהם ללא יוצא מן הכלל. מוראש כלל אינו פוסק הלכה.
מנדלי
שיש מכתב מהגראי"ה קוק זצ"ל שאוסר את העלייה להר הבית באיסור חמור.
שווה בדיקה
בור ועם הארץ כמוך לא מבין בגאונים וצדיקים מאומה. איך תדע מי זה מוהרא"ש שליט"א שמלא וגדוש בספרי שו"ת וחסידות וכל מידה טובה?
יהודה
שיש כ-50 פוסקים שאסרו את העלייה להר הבית ב-א-י-ס-ו-ר ח-מ-ו-ר. ביניהם כמה מגדולי ישראל שבית ישראל הלכו לאורם בכל התחומים
אורח
הגראי"ה קוק, הגרא"י אונטרמן, הגר"י נסים, הגר"ע יוסף , הגר"מ אליהו, הגר"א שפירא, הגר"י אברמסקי, הגרש"ז אויערבאך, הגרי"ש אלישיב, הגר"ש ישראלי, הגרצי"ה קוק, הגרא"י וולדינברג, הגר"מ ועקנין, הגר"ש משאש, הגר"ב ז'ולטי, ועוד ועוד
שושו
באתר אינטרנט.
יצחק5
רואים שאתה לא יודע ללמוד. כי אם היית לומד לא היית מדבר ככה. הנחת תפלין היום בבלל? בטח שלא.
nnnn
מצילים אותך מהכרת
יעקב
32
הרי שלך לפניך שאסור באיסור חמור לעלות להר הבית עד עת בא דברו, שהקדוש ברוך הוא בעצמו יבנה לנו את בית המקדש
->>> אסור!
31
הערבים עושים פיגועים כי אנחנו יהודים ובשל כך הם שונאים אותנו, ללא שום קשר לעליה להר הבית או הקמת מדינה. ההסטוריה רווית הדם שלנו מוכיחה כשמש בצהריים שיהודים נרצחו רק בגלל שהם יהודים ולא משנה מה הם עשו או לא עשו. עצם קיומנו זה התגרות בגויים.
ש
30
עם-הארץ ->->"חרדי לשעבר" - כך הוא מגדיר את עצמו !
דוב
29
לולי תורתך שעשעי אז אבדתי בעניי
דוב
28
הנבל אשר כאן מבקש נמוקי=כבוד!-כבוד! -> לחלולו בקודשי ישראל ? כי >"בטהרה"< -> הכל מותר !
י"ש !!
27
הנבל אשר כאן מבקש נמוקי=כבוד!-כבוד! -> לחלולו בקודשי ישראל ? כי >"בטהרה"< -> הכל מותר !
י"ש !!
26
כך קבע הרה'ק רבינו נחמן מברסלב זיע''א
יבנאל עיר ברסלב
25
יבנאל היא שייכת אך ורק לחסידי ברסלב לנו יש כבר 500 משפחות ולפרנקל יש רק 5 משפחות אז תבינו לבד
ברסלבר יבנאלי
24
לנו יש תורה הקדושה והיא הקובעת ->>> ולא קלים, ריקים ופוחזים ונואפים למינהם !
אסור !
23
הרב מיבניאל מצד שני נגד החזרת שטחים
ר
22
לנו יש תורה הקדושה והיא הקובעת ->>> ולא קלים, ריקים ופוחזים ונואפים למינהם !
אסור !
21
דעת רבי משה דוד טנדלר שליט"א – חתנו של רבי משה פיינשטיין זצ"ל. "בין הרבנים שעלו היום להר הבית היה הגאון ר' משה דוד טנדלר שליט"א מאמריקה, חתנו של רשכבה"ג הגר"מ פינשטיין זצוק"ל, אשר עלה להר הבית בקדושה ובטהרה ואף נשא שיעור כללי בפני עשרות מתלמידיו בענייני תשעת הימים, מקום המקדש, סדר העבודה, ובניין ב
הגרמ"ד טנדלר
20
דעת רבי מרדכי אליהו זצ"ל – ארבע מכתבים מכתב א': קריאה לרבנות הראשית בארץ ישראל בית קדשנו ותפארתנו אשר הללוך אבותינו היה לשריפת אש, וכל מחמדינו היה לחרבה. ומקום המקדש המקודש אשר קדושתו לא פקעה ממנו, נהיה למקום פריצים משוקץ ומתועב, נהפך למרמס ברגל תועבה ע"י חילול המקום בכניסת זרים לתוכו וכניסת יהודים
הגר"מ אליהו
19
דעת רבי חיים פסח הורביץ, ממנהיגי הציבור החרדי באשדוד, חבר בית הדין "רבני הקריות", ורבם של חסידי בעלזא באשדוד. בחילוקי הדעות בין החזון איש הסובר שמצוות כיבוש ארץ ישראל היא אף בזמן הזה לשיטת סאטמר שאסור למרוד באומות עד בוא המשיח. סבור הרב הורביץ כשיטת מרן החזון איש זצ"ל, בעקבות כך פנו פעילי הר הבית ח
הגרח"פ הורביץ
18
דעת רבי ישראל יעקב פישר זצ"ל. ראב"ד העדה החרדית. שו"ת אבן ישראל [להגרי"י פישר] חלק ט' סימן קס"ג. מה ששאל מע"כ דנראה לו דלענין כניסה להר הבית אחרי טבילה במקוה, דלא יהני בזמן הזה כיון שגזרו חז"ל על ע"ה שיהיו כזבים לכל דבריהם, וא"כ צריך לספור ז' נקיים וטבילה במים חיים דווקא. לדעתי אין לחוש לזה .. דלא ג
הגרי"י פישר
17
ולא מורידים
בן תורה
בקבורת חמור תיקבר אכי"ר
מוחה
16
סוף סוף מישהו אומר את האמת צדיק וקדוש
יאיר
15
שכתב את כל הדברים השקריים האלה היום כל גדולי ישראל קובעים פרט [לרבני הציונות הדתית] שאסור לעלות להר הבית והעולה להר הבית חייב כרת וכל מי שמביא לנו את הרמב''ם וכו' וכו' אז קודם כל שינהג בכל כמו הרמב''ם ואז יוכל אולי לעלות להר הבית ואני מבטיח לכם שלא יהודה גליק ולא הרב גורן ולא כל החברי כנסת וכו' וכו'
חייםםםם
לנו יש תורה הקדושה והיא הקובעת ->>> ולא קלים, ריקים ופוחזים ונואפים למינהם !
לנו יש תורה הקד
14
הרב צבי עידאן מח"ס עשות משפט, וצבי עדיו, ועוד עיה"ק ירושלים תובב"א בעזהי"ת אייר תשע"א, שם נעלה ונראה בפרוס כ"ח אייר, יום שגאל השי"ת נחלתו מיד האומות, זה 44 שנה ששלטונות ישראל לא שבו מדרכם הרעה ועדיין אינם מאפשרים את הקרבת קרבנות חובותינו, תמידים כסדרן ומוספין כהלכתן. ובפרט קרבן הפסח אשר ביטולו בחיו
הגר"צ עידאן
13
הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל סובר שבעיקרון מותר בהיתר גמור לעלות בימינו להר הבית לאחר טבילה כהלכתה. וכאשר הגבולות מבוררים. וזה לשונו (אורח חיים חלק ב סימן קיג): ומה שתירצת מה שהקשה בספר אומר השכחה מה שבטור וש"ע לא הוזכר הדין דאסור לרקוק בזה"ז בהר הבית, משום שלא יצוייר למעשה דאסור ליכנס טמאי מתים לש
הגר"מ פיינשטיין
12
דעת רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא. [מסכת מכות דף כ"ד] "וכבר היה רבן גמליאל ורבי אלעזר בן עזריה ורבי יהושע ורבי עקיבא מהלכין בדרך... שוב פעם אחת היו עולין לירושלים, כיון שהגיעו להר הצופים קרעו בגדיהם, **כיון שהגיעו להר הבית** ראו שועל שיצא מבית קדשי הקדשים, התחילו הן בוכין ור''
ר"ג וראב"ע
11
הגאון רבי דב קוק שליט"א מטבריה, עלה בעצמו להר הבית. [ראה בויקיפדיה "כניסה להר הבית (הלכה)". וכן באתר "חדשות הר הבית", שהוזכר ברשימת "רבנים שמתירים או מעודדים כניסת יהודים להר הבית"].
הגר"ד קוק
10
תשובה שהתקבלה מהרב שמואל אליהו' בתאריך ח´ אב ה´תשס"ג, מתוך האתר כיפה השאלה: שלום כבוד הרב. מדוע אסור ליהודים להכנס להר הבית(לפי ההלכה)? בברכה, בתודה מראש! התשובה: אין איסור לעלות על כל הר הבית. יש איסור למי שהוא טמא להכנס לעזרה. ויש איסור למי שאינו כהן להכנס למקום הקודש - או לקודש הקודשים. בודאי
הגר"ש אליהו
9
ברסלב ממוצע גדוש בראשו בהרבה דמיונות. כל ה"תורה" שלהם דמיונות. כמו שאמרו חז"ל "כל תורה שאין לה בית אב, אינה תורה".
בני תורה
8
עדיף שיהיה בשקט לפני שנדע מה הוא בלילות, גמרא מפורשת מי שמוציא לעז על ירושלים ועל ת"ח צריך לבדוק באמו (מאיפה המקור שלו) ואידך זיל גמור
חרדי לשעבר
שוטים? בתגובה הזו אתה מראה כמה אתה שוטה. ולא פלא שאתה "חרדי לשעבר" - כבר כפרת בעיקר
אליהו
קודם כל תחזור בתשובה. ותעשה משהוא מעצמך כי אתה אפס גמור
nnnn
7
יש מעדיפים לישון על ה"כרית", מאשר לילחם על הר הבית. ולכן ממציאים "כרת" שלא היה ולא נברא - במקום ש"מצוה" ליכנס (במחנה לויה, ולאחר טבילה) – ובזמן ש"חיוב" לכבוש את הר הבית מידי הערבים העושים בהר הבית כבשלהם, ומשם הם מסיתים לילחם בכל ארץ ישראל, היה לא תהיה!!!
לישון
יכרת ה' כל שפתי חלקות, לשון מדברת גדלות !
יכרת ה' כל שפתי
6
הרב שיק זה אותו רב שאמר ששורש נשמתו של הרב ברלנד הוא במשיח בן דוד וכל מה שהוא עושה אין בזה השגה כלל? סליחה, אבל מי שנותן ידו לעוברי עבירה לא יטיף ברבים על איסורי כרת.
ירושלמי
תפסיקו להמציא שטויות
ירושלמיאמיתי
5
דעת המקובל רבי חיים כהן (החלבן) שליט"א. המקובל רבי חיים כהן (החלבן) שליט"א כתב בכתב ידו: "מברך על המפעל העצום בהקמת בית כנסת בהר הבית, ומברך על זה בברכת כהנים, עלו והצליחו להקים שכינתא מעפרא אמן". הרבנים יוסף אלבום ויעקב היימן מחשובי העולים החרדים להר הבית פנו אל המקובל 'החלבן', הרב חיים כהן, ותיארו
המקובל
4
משיחתו בליל ב' דחג הסוכות התנש"א: "ועורכים עכשיו שמחת בית השואבה במקום המקדש במקומות המותרים להכנס שם, ואדרבה צריך להכנס שם ולערוך שמחת בית השואבה בשלימות כפי שיהי' לעתיד לבוא". והנה ציטוט מדברי הג"ר יצחק גינזבורג שליט"א מחשובי רבני חב"ד (מתוך הספר "קומו ונעלה" עמוד 301): "ברור הדבר, וכך אמר הרבי מ
חב"ד
איזה אידיוטים... למה להוציא את דבריו מהקשרם? הרב גינזבורג לא מייצג את דעת הרבי
פוסק הדור
3
רמב"ם הלכות ביאת מקדש פרק ג' הלכה ד': "טמא מת אפילו המת עצמו מותר להכנס להר הבית. שנאמר (שמות יג-יט) 'ויקח משה את עצמות יוסף עמו' - עמו במחנה לוויה". * ספר חרדים, מצוות התשובה, פרק ג' (ובמהדורת הרב דוד אברהמי, שנת תדש"ם - הוא בפרק ס"ה, עמוד רנ"ד), וכן הוא בשל"ה הקדוש (מסכת יומא, פרק נר מצוה, סעיף צ
רמב"ם
2
דעת החפץ חיים זיע"א, והג"ר צבי הירש קלישר זיע"א. הגאון רבי צבי הירש קלישר זצוק"ל בספרו "דרישת ציון" מדבר על כך שיש לחדש עבודת הקרבנות בזמן הזה על הר הבית. ובהקדמת המו"ל הרב דז'ימטרובסקי לספר "דרישת ציון" עמוד 3. כתב: "ושמעתי מאבי מו"ר מוה"ר יצחק שליט"א, כי בעת שיצא הספר הזה (דרישת ציון) בפעם הראשונה
חפץ חיים
1
כל מי שטוען שמדובר באיסור כרת הוא עם הארץ גמור, וחמור מכך הוא בריון הלכתי. אפשר לטעון ולהתווכח שזו הנהגה לא טובה מאחר ויהודים אחרים עשויים להכנס ללא טבילה ולמקומות האסורים, אבל זה ויכוח השקפתי בלבד. תלמיד חכם שאין בו דעת, אפילו נבילה טובה הימנו !
עמית
עם הארץ???
אליהו
אז הוא עם הארץ???
מאיר

אולי גם יעניין אותך:

עוד באקטואלי: