דו"ח: זינוק בהצעות חוק אנטי דתיות בכנסת ה-19

למרות שבכנסת ה-19 כיהנו יותר ח"כים דתיים וחרדים מהכנסת הקודמת, מספרם של החוקים האנטי דתיים רק עלה - עשרים ושלושה לעומת שני חוקים בכנסת הקודמת. הנתונים (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מליאת הכנסת (צילום: גיל יוחנן - ynet)

עשרות רבנים חרדים ודתיים ובראשם הרבנים הראשיים לישראל יתכנסו הערב (שני) בבנייני האומה בירושלים לכינוס מיוחד כנגד החקיקה האנטי-דתית בכנסת ישראל. הרבנים יקראו לסיעות והמפלגות לתקן באופן אקטיבי את החוקים והתקנות שקודמו בשנתיים האחרונות כנגד התורה והיהדות במדינת ישראל.

לדברי המארגנים: "בשנתיים האחרונות חשים רבים בציבור בישראל, ממגזרים שונים, כי יהדותה של מדינת ישראל בסכנה. החקיקה האנטי דתית, מלווה ברוח גבית מהתקשורת וקמפיין מתוזמר היטב כנגד כל מי שמעז להתבטא כנגדה ותואר מיד כ"חשוך" גרמה להבנה כי חייבים לעשות מעשה".

הם מציינים כי "עשרות חוקים אנטי-דתיים היו עדות ברורה למגמה שמכרסמת באופן בוטה בסטטוס קוו ובמרקם העדין שקיים במדינה כבר שנים רבות. במהלך התקופה הזו נערכו פגישות רבות עם ראשי ישיבות ורבני ערים ברחבי הארץ על ידי אברכים רבים מישיבות שונות בכדי לתאר בפניהם את המצב".

בנוסף לדוברים בכנס, יחולק חומר מחקרי ייחודי אשר יחשוף בפני הרבנים המשתתפים בכנס את המגמות מאחורי החקיקה וההתנהלות בתוך הכנסת ומחוצה לה.

על פי הנתונים, למרות שבכנסת האחרונה כיהנו יותר ח"כים דתיים וחרדים מהכנסת שקדמה לה - 39 לעומת 28 בכנסת הקודמת, מספר החוקים האנטי-דתיים רק עלה - 23 לעומת 2 בכנסת הקודמת.

בנוסף, למרות שמספר חברי הכנסת הדתיים עלה, תקציב הישיבות הקדושות נפגע באופן חמור - כ-40 אחוז פחות.

יש לציין, חברי הכנסת החרדים לא היו שותפים בקואליציה האחרונה ולכן כמעט ולא יכלו לסכל את יוזמות החקיקה המסוכנות. מנגד, חברי הכנסת הדתיים, בעיקר של "הבית היהודי", היו שותפים מלאים בקואליציה ואף הציעו חלק מהחוקים האנטי-דתיים אותם ציינו הרבנים.

לדברי המארגנים, למרות הסמיכות לתאריך הבחירות, הכנס נקבע עוד לפני פיזור הכנסת וכך גם שוריין התאריך בבנייני האומה. בכנס לא ינאמו פוליטיקאים והוא יעסוק בעיקר בגיבוש חזית רבנית מאוחדת, על- מפלגתית, שתוודא כי לא יקודמו עוד הצעות חוק שכאלו בכנסת הבאה.

הרב דרור אריה מסר כי "יהיו בכנס תלמידי חכמים מכל הזרמים שיצביעו לפחות לארבע מפלגות שונות מיהדות התורה ועד הבית היהודי. הכנס לא מכוון כנגד אישים ספציפיים אלא מתכוון לשדר מסר תורני ומרומם לכל המפלגות. המטרה היא לפעול ביחד למניעת הסכנות שבחקיקה כזו. כל פוליטקאי, מכל מפלגה, שדעת תורה חשובה לו, לא יוכל להתעלם מכמות ואיכות תלמידי חכמים כשהם ישתפו פעולה בצורה כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר