מחזקים את ימי שישי

הגאון רבי דוד כהן: "מי שחי עם 'סוף שבוע' לא יצא גדול בתורה"

שניים מגדולי ראשי הישיבות, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת 'חברון' והגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת 'פורת יוסף' יוצאין במכתב משותף לחיזוק לימוד התורה בימי שישי ובשבת קודש (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"מ צדקה והגר"ד כהן (באדיבות המצלם)

לקראת סוף זמן קיץ בהיכלי הישיבות והתקרבות ימי בין הזמנים יוצאים גדולי ראשי הישיבות, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת "חברון - גבעת מרדכי" והגאון רבי משה צדקה ראש ישיבת "פורת יוסף" במכתב לחיזוק לימוד התורה בימי שישי.

"עתה באנו לעורר על חיזוק לימוד התורה ושקידתה בימי שישי, ובייחוד לבני התורה ועמליה, בפרט בימים הללו ימי הקיץ הארוכים ששבת קודש נכנסת מאוחר, וערבי שבתות שהם זמן מסוגל ומקודש לעליה בתורה נהפך כמעט להפקר, ואולם ביום זה יכול כל בן עליה להתעלות ולהשיג הרבה לגדלות בתורה, ולזכות בו לכתרה של תורה", כותבים שני ראשי הישיבות.

ראשי הישיבות מציינים במכתבם, אותו יזם הרב יוסף חי סימן טוב, שהקים ישיבת מתמידים "אור התורה", את העובדה שבזמן התנאים היו מתקיימים סדרי הישיבה והשיעורים ביום שישי כרגיל, כמו בכל יום.

בסיום המכתב פונים ראשי הישיבות בקריאה נרגשת: "על כן הננו לבוא בזה בקריאת חיזוק לבני התורה ושוחריה בכל אתר ואתר, לקדש את ימי שישי בעסק תורתינו הקדושה ומלבד סדרי הישיבה ביום זה שיש לשמור עליהן מכל משמר, אלא אף בכל השעות הנותרות להשתדל להתחזק בהן, ולייסד בכל אתר ואתר כוללים וישיבות מתמידים לחזק הלומדים ביום מקודש זה, כמו שעושים בימי בין הזמנים, ובשכר הקהלת קהילות ביום שישי לעסק התורה, יחיש השי"ת לגואלינו ויבנה בית מקדשינו".

יצויין כי בשיחה שנשא לאחרונה הגאון רבי דוד כהן בפני תלמידי ישיבה הוא שב ועורר על הצורך להתחזק בלימוד בסופי השבוע. "אם מתבוננים מה המושג של לימוד התורה בימי ששי ושבת, קודם כל צריך להתבונן שזה שני ימים בשבוע. מה אפשר להספיק?! שני ימים זה הרי נורא נוראות, מפסידים שני ימים בשבוע. אני יודע שאני הייתי בחור בישיבה, מי הם אלו שיצאו ת"ח? מי שישב בימי שישי ושבת וחזר על תלמודו!

"ימי שישי ושבת זה ימים שאין סדרי ישיבה רגילים, אבל זה זמנים שאפשר לקנות בהם את כל השבוע. יש את הסדר עיון וסדר בקיאות של הישיבה, לומדים במשך השבוע כמה דפי גמרא. אם לא חוזרים הרי הדברים לא נשארים, מאבדים את הדברים. מה יכול להיות יותר מסוגל לחזרה מאשר ימי שישי ושבת.

"לכן הזכות היא זכות עצומה מאד. חושבני שאין בזה שום ספק, מי שלמד בישיבות יכול לדעת את זה. מי גדל ת"ח?, מי שידע לנצל את סופי השבוע! מי שחי עם סופי שבוע, גדול בתורה לא יצא ממנו. אם רוצים לגדול ולהתעלות בתורה, צריך לנצל את סופי השבוע לחזרה, ולרציפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר