תמיכה מבחוץ

רבנים דת"לים נגד כהנא: "רפורמה - רק בהסכמת הרבנות"

ההתנגדות למהפכת הכשרות של השר לשירותי דת מגיעה גם מקרב רבני הציונות הדתית, בהם הרב חיים דרוקמן והרב יעקב אריאל: "הרבנות היא הגוף המוסמך היחיד לניהול ענייני הדת" (אקטואלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא שואפת לבטל את מתן תעודת הכשרות ע"י הרבנות הראשית אלא ע"י כשרויות פרטיות, והפיכתה למפקחת עליונה על הנעשה בתחום. תוכנית זו הובילה להתנגדות פומבית ראשונה של הרבנות הראשית למעשי השר כהנא, ואזהרה כי צעד זה "יגרום להרס וחורבן הכשרות בישראל".

על אף שעד עכשיו ההתנגדות הפומבית הגיעה רק מרבנים חרדיים, כעת מצטרפים רבנים בכירים בציונות הדתית, שמשלבים זרועות במאבק: איגוד רבני "תורת הארץ הטובה" הכולל, בין היתר, את הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו והרב אליקים לבנון, הוציא מכתב התנגדות לקידום תוכנית השר כהנא.

הרב חיים דרוקמן (צילום: אבי דישי, פלאש 90)

"הרבנות הראשית לישראל הינה הגוף המוסמך היחיד לנהל את ענייני הדת במדינה. לאור זאת כל שינוי בענייני הדת צריך להיות מתואם ומוסכם עמה", הבהירו הרבנים בפתח המכתב. "אמנם יש צורך בשיפורים בנושאים מוגדרים, אבל הכל חייב להיעשות אך ורק בהסכמה עם הרבנות הראשית", הדגישו.

במכתב סופר כי נציגי האיגוד נפגשו עם השר כהנא במוצאי צום תשעה באב, שם עלה דיון על כך שכל שינוי בענייני דת במדינה מחייב תיאום והסכמה של הרבנות הראשית - ויומיים אחר כך פורסמה תוכנית כהנא, המתנגדת לעמדת הרבנות הראשית.

מכתב הרבנים (ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר