המבצע מסמר השיער של זכרון מנחם

מלבד המחלה הנוראה, העדר שיער גורם לסבל נוסף לחולים. ר. אישה חרדית חולקת את רגשותיה בראיון ל'כיכר השבת' ומספרת על 'זכרון מנחם' שעזרו. רוצים לעזור גם? כנסו

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ר. אישה חרדיה שחלתה בסרטן בנעוריה, חולקת רגשות כמוסים בראיון ל'כיכר השבת'. על שיער, על מהות, ועל היעדרם המצמרר.

"כשהשיער נשר, ההורים רצו והזמינו לי פאה. היא היתה כזאתי, נו... פאתית... קונים מוכנה בקופסא, מתאימים קצת לפנים, וזהו- תולים על הראש. אנשים היו עוצרים אותי ואומרים 'הי, מזל טוב! לא ידענו שהתחתנת!'

לקחתי מקל של מטאטא ותליתי עליו את הפאה ההיא. עשיתי מזה צחוק, אבל את לא יודעת איך זה כאב לי... אם את חולה, את צריכה פאה שלא נראית פאה- אחרת מה עשינו?! "

ר. חרדיה קורנת, ואם לשלושה ילדים מקסימים, היתה נערה בת 18, כשסבלה ממחלת הסרטן. אולם יותר מהמחלה עצמה, מהכאבים, ומהפחד- היא סבלה מהמראה שלה.

"אני אחת שאיכפת לה איך אני נראית, אוקי? ואני מאמינה שבפנים, בעומק, לכל אחת איכפת. שיער זה הנשיות שלך, שיער זה את. כשאת קרחת, את מסתכלת במראה ולא מבינה מי זאת המפחידה הזאת... מה הולך פה...

היית יוצאת לרחוב בפיג'מה?! ברור שלא! עכשיו תדמייני שהפיג'מה הזו בלויה ומסמורטטת ועלובה למראה. תנסי להרגיש איך זה להיות מוכרחה לצאת ככה ברבים.

אז קרחת זה קצת ככה, רק פי מאה יותר גרוע...

בעמותת זכרון מנחם מלווים ילדים ונוער חולי סרטן כבר 22 שנה. הנסיון והידע שנובעים מטיפול במאות משפחות, בתמיכה יומיומית מדי שנה, הניב את הפרוייקט המיוחד הזה- תרומות שיער להכנת פאות אונקולוגיות.

"אנחנו מארגנים מחנות וטיולים- דברים גדולים וכיפיים באמת! אבל אני נדהם בכל פעם מחדש, לגלות את הילדה הרגישה הזאת שלא תטוס לדיסנילנד, רק כדי שלא יראו אותה עם הקרחת!" אומר יו"ר זכרון מנחם.

"הבנתי כמה זה חשוב ורציתי שנהיה מסוגלים לתת לצורך הזה מענה."

בזכרון מנחם מגייסים מאות תרומות שיער בשנה, מכל הצבעים והסוגים, ומכל פינה יהודית שעל הגלובוס. קבוצות שיער רגילות, בדיוק כמו אלה שיש לך, שהופכות בסופו של תהליך, לפאת קאסטם איכותית ויקרה, לילדה או נערה- וכן, יש גם בנים שרוצים - שזקוקים לכך מאד.

"תראי אותי," אומרת ר. "לי יש אומץ, אבל לא כל אחת כמוני. אני בחרתי לעשות מזה צחוק, אבל בזכרון מנחם הכרתי את ש. נערה חולה בת 19, שלא יצאה חודשים מהבית. לא ירדה למכולת! זה נראה לך חיים, זה?! הפחד שיראו אותה, ומה יגידו, ואיך יגיבו, ומה זה יעשה לה בשידוכים- הרס אותה לגמרי".

"כשגילינו את זה, הבחורה מזכרון מנחם התקשרה אליה. תוך כמה ימים היתה פאה, ואני לא צריכה לספר לך כמה שבועות עבודה זאת פאת קאסטם!"

"זה משהו שקשה לי להסביר לך, והלוואי ואף פעם-אף פעם לא תביני! אבל שיער, הוא חלק כל כך בסיסי מההגדרה שלך, מהמהות שלך- שלאבד אותו, זה לעבור משבר זהות".

לכולנו יש עליות ומורדות, תקופות טובות יותר ופחות, ושביעות רצון כזו או אחרת מהמראה שלנו, אבל זו עדיין את שם בפנים, ואת מזהה את עצמך שם. באובדן של שיער, שהוא מהיר מאד, את עומדת מול בחורה שאת לא מכירה. וזו את! אמאלה! את קולטת את הפחד?!"

כן. גם את יכולה לתרום שיער!

הערב (שלישי) בבית 'זכרון מנחם', ברחוב ליאו ויסמן 10 בירושלים (ליד בית החולים שערי צדק) יתקיים הפנינג התרמה בין השעות 19:30-22:30. ספריות ופאניות חרדיות יעניקו תספורת, עיצוב ופינוק חינם, לכל תורמת שיער. השיער הנתרם צריך להיות באורך של 30 ס"מ לפחות. בואי לקיים חסד בגופך!

לפרטים והרשמה בטל: 052-457-6348 אביגיל, 02-6433-001

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר