מצוקה? משרד הבינוי ישווק אלפי דירות

מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי מכריזים היום על גל נוסף של מכרזים לבניית כ-3,000 יח"ד. המטרה: פתרון מהיר למצוקת הדיור

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
אריאל אטיאס (פלאש 90)

משרד הבינוי והשיכון ומינהל מקרקעי ישראל ישווקו קרקעות ל-2,985 יח"ד ב-21 ערים וישובים ברחבי הארץ, כאשר בפריפריה מסבסד משרד הבינוי והשיכון את עלויות הפיתוח בקרקעות המשווקות.

במחוז מרכז ישווקו ביבנה דרום 117 יח"ד. בשכונת בוכמן דרום במודיעין ישווקו 321 יח"ד ב-5 מתחמים. בכפר סבא ישווקו במתחם הדרים קרקעות לבניית 17 יח"ד, בלוד בשכונת נווה שלום ישווקו 11 מגרשים לבניית 11 יח"ד ומספר דומה גם במושב יסודות.

במחוז דרום, הזוכה לאחרונה לביקושים ערים במיוחד, תשווק כמות גדולה של קרקעות. בבאר שבע ישווקו 288 יח"ד בשכונת רמות הרכס. במצפה רמון ישווקו 24 מגרשים בשכונה הצפונית. בקרית מנחם באופקים מוצעות 235 יח"ד בארבעה מתחמים ובשכונה הצפונית בדימונה יערכו הגרלות למגרשים לבניית 122 בתים. בנתיבות ישווקו בסה"כ בחמישה מכרזים שונים במערב העיר – 661 יח"ד, כאשר 88 מהן יהיו בשיטת מחיר למשתכן, בה זוכה מי שמציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר עבור דירה לצרכן. גם בעומר ובערד ישווקו מגרשים לבנייה עצמית- 25 מגרשים בעומר ו-18 מגרשים במתחם נעורים בערד.

בנתיבות, שם מוצעים 661 יחידות דיור באותו אזור, מחיר הפיתוח לאחר סבסוד (50% סבסוד) עומד בממוצע על 43 אלף שקל ליחידת דיור. באופקים , כאמור, מוצעים 235 יח"ד בשכונת מישור הגפן, כאשר שם המכרז פתוח גם לעמותות. מחיר הפיתוח הממוצע לאחר סבסוד של 50% עומד על 49 אלף שקל ליחידת דיור.

במחוז חיפה ישווקו 204 יח"ד בטירת הכרמל בשני מתחמים, מתוכן 192 יח"ד בשכונת גיורא

במחוז צפון תשווק בשכונת הגליל בנצרת 678 יח"ד בבנייה רוויה לאחר תכנון מדוקדק ושיתוף של האוכלוסייה המקומית. שיווקים נוספים המיועדים במחוז זה למגזרי המיעוטים יהיו 24 יח"ד בכאוכב, 42 יח"ד במתחם בית א-זאעתר בעראבה, ו-36 יח"ד במשהד. בשכונת הבוסתן בחצור הגלילית ישווקו 63 יח"ד, בקצרין 36 יח"ד ובכפר החורש במגדל העמק יפורסמו 16 יח"ד.

משרד הבינוי והשיכון מסבסד בפריפריה 50% מעלות הפיתוח של הקרקעות כאשר מדובר בבנייה רוויה, כך שבשיווק הגדול בנצרת, עלות הפיתוח תעמוד על 22 אלף שקל בלבד במקום 44 אלף שקל.

בבנייה נמוכה כמו במכרז בדימונה המשרד מסבסד ´מחיר טבלה´, כאשר בדימונה הסבסוד בפיתוח יהיה 81 אלף שקל למגרש. המגרשים בעיר ישווקו בצורה של הרשמה והגרלה, כאשר 10% מהמגרשים יינתנו בעדיפות לנכים ו-50% לתושבי מקום. בנוסף, בעקבות המכרזים האחרונים, הוחלט במינהל מקרקעי ישראל שלא ניתן יהיה למכור את המגרשים במשך 5 שנים מיום רכישתם כדי למנוע השתתפות של ספקולנטים במכרזים.

במסגרת האצת שיווק הנדל"ן המשרד משווק בנוסף ל-50% הקבוע, במקומות בהם יש צורך בעידוד הביקושים ובמקומות בהם יש קשיים טופוגרפיים גדולים יותר, מממן משרד הבינוי והשיכון תשתיות-על נוספות של אותו אזור שיוזילו את הפיתוח בנוסף לסבסוד הקבוע של 50% מעלויות הפיתוח. בשיווק הנוכחי הדבר מתבטא בחצור הגלילית ובקצרין, כאשר המשמעות היא הוזלה נוספת של עלויות הפיתוח של 30 אלף שקל למגרש, בנוסף לסבסוד הקבוע.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס מסר היום: "מינהל מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון ממשיכים לפעול במרץ כדי להאיץ את שיווק הנדל"ן בכל רחבי הארץ ובכדי להמשיך ולהדביק את הפער מול הביקושים. הסבסוד בפריפריה נועד להעניק תמריץ שמוזיל מחירים ודוחף צעירים ומשפרי דיור להתגורר שם. זה הוכיח את עצמו בהצלחה הגדולה של השיווקים שנעשו בשיטה זו בשנה האחרונה. אין ספק כי הגדלת ההיצע היא הגורם המשפיע ביותר על הוזלת מחירי הדירות. הנתונים שהתפרסמו אתמול מלמדים כי מספר הדירות הנמצאות בבנייה בסוף המחצית הראשונה של 2010, עומד על המספר הגדול ביותר מאז 2002 – 65.6 אלף דירות".

בהתייחסו לוועדה לשחרור חסמים בתוכניות מגורים במסגרת הרפורמה במינה למקרקעי ישראל, שהתכנסה לראשונה השבוע – הוסיף מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי כי "אני מקווה שאכן אנו רואים התחלה של שינוי סדר העדיפויות של משרדי הממשלה תומכי השיווק – תחבורה, חינוך ומינהל התכנון במשרד הפנים, מה שיאפשר את המשך המגמה של הגברת השיווק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר