דיווח: לראשונה תייצא ישראל את 'כיפת ברזל' למדינה מוסלמית

לאחר ביקורו הרשמי של נתניהו, כיפת ברזל ראשונה למדינה מוסלמית. אזרבייג'אן הודיעה כי חתמה עם ישראל על הסכמים ביטחוניים ביניהם אספקת מערכות כיפת ברזל (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: טלוצ'ו, פלאש 90)

מספר ימים לאחר סיום ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו באזרבייג'אן הודיע היום (ראשון) שר התעשייה הצבאית האזרי אהבר ג'אמאלוב כי מדינתו חתמה שורת הסכמים ביטחוניים עם ישראל בעת ביקור ראש הממשלה.

לדבריו בעסקה כלולה גם אספקת מערכות כיפת ברזל עם זאת סרב הדובר להודיע מה היקף העיסקה וכמה מערכות כיפת ברזל תספק ישראל למדינה.

יצוין, כי נשיא אזרבייג'אן אילהם אילייב הודיע בעת ביקורו של ראש הממשלה כי היקף העיסקה יעמוד על חמישה מליארד דולר.

זהו ייצוא מערכת כיפת ברזל ראשונה למדינה מוסלמית ועל פי פרשנים במדינות ערב יש בה בכדי להביע אמון רב בממשל בבאקו.

מעת שקיבלה אזרבייג'אן את עצמאותה בשנת 1991 היא נמצאת במתח מתמיד עם איראן שנמצא בעצימות משתנה מעת לעת. לפני מספר שנים טענו כלי תקשורת בעולם כי ישראל הגיעה להסכמה עם אזרבייג'אן כי תוכל להשתמש במדינה כבסיס יציאה לתקיפה באיראן. כמו כן בין המדינות שורר מתח רב הכולל נוכחות צבאית בגבול ואיום איראני מתמיד על מתקני ייצוא הגז לאירופה וארצות הברית. איראן גם מאיימת על נוכחותה הכלכלית בעיקר סביב ייצוא האנרגיה בים הכספי. מערכת כיפת ברזל אמורה להביא למדינה יכולות חדשות בתחום ההתמודדות עם איראן ינראה כי שיתוף האינטרסים הבטחוניים יביא לקרבה רבה יותר בין המדינות בעתיד הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר