המלחמה בסוריה

חאלב: הפסקת אש בוערת וקטלנית במיוחד

הפסקת אש ים תיכונית: פיצוצים מסתוריים, שריפת אוטובוסים, מצור על כפרים שיעים והשמדת תחמושת מסתורית • הכל על הפסקת האש בחאלב שעדיין בוערת ובגדול (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך העולם הערבי)

ביום חמישי - ה 15/12: בעקבות הסכם בין המורדים ובין משטר אסד והרוסים החל פינויה של חאלב. כפי שחשפנו כאן חלק מהסכם הפסקת האש כלל את זה שהמורדים מתחייבים למאות פצועים ואלפי אזרחים שיעים לצאת מהעיירות הנצורות בשליטת המורדים אל-פועה וכפריא הנמצאות במחוז אידלב. הרוסים שעצביהם כבר נמתחו מדי בשבועות האחרונים הודיעו על הפסקת פינוי חאלב. הסיבה טענו הרוסים היא כי בחאלב נשארו רק "טרוריסטים קיצוניים".

בינתיים חיזבאללה שב ויורה על האזרחים שניסו להתפנות הסיבה הרוסית היא תירוץ מצויין. בשבת בבוקר המורדים הבינו את המשמעות הרוסית למילים טרוריסטים קיצוניים כלומר הם בני מוות ונותנים הוראה לחברים באידלב לשחרר אט אט את השיעים מאל פועה וכפריא שמוחזקים כבני ערובה.

אם היה נדמה כי הסאגה הסתיימה מסתבר שפתאום האוטובוסים בכפריא ואל פועה מתחילים לבעור, מה שמעכב עדיין (ב') את הפינוי. בצילומי וידאו מחאלב והכפרים השיעים נראים אנשים מתוסכלים שמחזיקים בנשק רב ונעים בין אימת מוות ורגשות נקם.

https://twitter.com/C_Military1/status/810476424029208576

אז מה מעכב את הפינוי ולמי יש אינטרס לא לסיים את הלחימה? גורמים בעיר טוענים כי המורדים עסוקים מספר ימים בהשמדה אדירת מימדים של תחמושת ונשק כבד בכמויות אדירות. הדיווחים מספרים על שריפת אלפי ארגזי מסמכים והשמדת רקטות שסופקו על ידי מדינות מערביות וכי לתהליך ההשמדה שותפים גורמי ביון רבים. כמו כן טוענים הסורים כי מדגימות שהם עשו המורדים משמידים פצצות זרחן ופצצות גז בכמויות אדירות. אמש שלחה סוריה דגימות לסוכנות הפיקוח על הנשק הכימי בסוריה המעידות כי המורדים השתמשו בפצצות כלור וגז חרדל.

בתוך כך שגריר רוסיה באו"ם אמר אתמול כי ארצו תשתמש בזכות הווטו שלה כנגד הצעת ההחלטה הצרפתית הקוראת לשלוח משקיפים לפקח על פינוי אזרחים מהעיר חאלב. שגריר רוסיה ויטאלי צ'ורקין אמר "אנחנו לא יכולים להרשות את ההצבעה על הצעת האסון הזו". צפוי כי מועצת הביטחון תתכנס כדי להצביע על החלטה זו, אך היא תדחה על ידי הרוסים.

https://twitter.com/C_Military1/status/810475430104932353

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר