נזיפה פומבית

המלך כעס על העיתונאי: פגע בייחוד הא-ל

נראה שגם למלך הסעודי יש גבולות, ואחד מהם נחצה בשבוע שעבר עם פרסומו של מאמר המשבח ומהלל את המלך הקשיש תוך שימוש במינוחים השמורים לאללה ול"נביא אברהם" (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. המלך סלמאן על אחד השטרות (צילום: shutterstock)

על רקע מהלכיו הדרמטיים של מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז, להקפיץ את בנו לתפקיד יורש העצר במקומו של שר הפנים מוחמד בן נאיף ולנתק את הקשרים עם מדינת קטאר, מתגייסת התקשורת הסעודית לתמיכה מופגנת בו ובשיגיונותיו.

אלא שאחד מהעיתונאים נסחף מדי, גם לטעמו של המלך: הפובליציסט רמדאן אל-ענזי פרסם ביום שישי בעיתון הסעודי 'אל-ג'זירה' מאמר בו הוא מפליג במחמאות: "נצטרך לשים על חזהו עיטורים, אותות הצטיינות וכוכבים. עלינו לכתוב אותיות מזהב, יהלום וכסף ולהניח על ראשו את הכתר הגדול ביותר, כיוון שהוא האחד והיחיד, זה שמגיע לו ללא מתחרים".

"הו, משרת שני המקומות הקדושים (כינויו של מלך סעודיה), כמה שאתה נוהג בשיקול דעת, כמה שאתה רחמן ויודע להעניש בחומרה" - ואלו הן מלים נרדפות לאללה, ולאברהם אבינו הנערץ גם על ידיהם בשל היותו אבי ישמעאל.

רבים בסעודיה מתחו ברשתות החברתיות ביקורת חריפה על החלטת העיתון לאשר את פרסום המאמר, החלה סערה ציבורית שבעקבותיה הורה מלך סעודיה לשר התקשורת לנקוט צעדי ענישה נגד הפובליציסט ועיתונו, ואף להפסיק את עבודתו של אל-ענזי.

"הביטויים שנכללו במאמר עוררו את פליאתנו משום שמדובר בביטויים שבהם נהוג להציג גם את אללה ואת הנביא אברהם. הדבר הזה הרגיז אותנו ולא נסכים לו. אנחנו מודעים לסכנה הטמונה בו ולסכנה הטמונה בהקלת ראש בו, בהתחשב בעובדה שהוא פוגע בייחודו של האל", נכתב בהנחיה הפומבית של המלך.

והפובליצסט נאלץ להתנצל. הוא צייץ בטוויטר: "אני מתנצל בראש ובראשונה בפני אללה ואחר כך גם בפני השליט, המלך סלמאן בן עבד אל-עזיז, שאללה ישמור עליו וידאג לו. בנוסף אני מתנצל בפני כולם על פליטת הפה הזו, שלא הייתה מכוונת בשום אופן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר