במפגש באתונה

שר החוץ באתונה: לא נאפשר את התבססות איראן בסוריה

שר החוץ אשכנזי, שנפגש היום באתונה עם עמיתו הרוסי, דן בהסכמים שחתמה ישראל עם מדינות ערב והבהיר שישראל לא תאפשר התבססות צבאית איראנית בסוריה (חדשות, מדיני)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אשכנזי עם שר החוץ הרוסי (צילום: דוברות משרד החוץ)

שר החוץ גבי אשכנזי (כחול לבן), נפגש היום (שני) באתונה שביוון, עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב ודנו בהסכמים האחרונים שחתמה ישראל עם מדינות ערב ועל כך שישראל לא תאפשר התבססות צבאית של איראן בסוריה.

לאחר מספר שיחות בטלפון של שני שרי החוץ. היום, נפגשו השניים פנים אל פנים, במסגרת ביקורו המדיני של השר אשכנזי באתונה.

תחילה השניים, נועדו בארבע עיניים ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת בה נכחו שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני, סמנכ"ל אירו-אסיה, גרי קורן ורמ"ט החוץ, חיים רגב.

שר החוץ אשכנזי הציג בפני השר לברוב את ההתפתחויות החיוביות בתהליך השלום במזרח התיכון, הכוללים; חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והסכמי הנורמליזציה עם בחריין וסודאן.

לאחר מכן דנו בסוגיה האיראנית, חשיבות השמירה על היציבות במזרח התיכון, וההתמודדות מול ארגוני הטרור ובעיקרם, החיזבאללה.

במהלך הפגישה

אשכנזי הבהיר ללברוב: כי "ישראל מעריכה את השיח והתיאום עם ממשלת רוסיה למניעת התבססות איראן בסוריה".

"יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת זליגת אמל"ח ונשק מדויק לידי החיזבאללה בלבנון, הפועל בחסות האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כבת ערובה לפעילות טרור חובקת עולם".

עוד דנו שרי החוץ בקידום סדר היום הבילטרלי הנרחב בין שתי המדינות. ובירכו על ההכנות למפגש המתוכנן בפורמט מקוון של הוועדה המעורבת הבין ממשלתית לשת"פ כלכלי בין רוסיה לישראל.

לסיום, סיכמו השניים לקדם השלמת אשרור הסכם האימוץ בין שתי המדינות ובחינת שיתופי פעולה עתידיים אפשריים במאבק העולמי בקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר