"הולך למות כשהיד" | האזינו

שעות לאחר כיתור ביתו: איבראהים אל נבולסי חוסל בשכם

"גיבור הרשת" משכם ששלהב צעירים לתעד את עצמם יורים על חיילים, ניצל בעבר מניסיונות חיסול של כוחות הביטחון - הבוקר הוא חוסל • האזינו להקלטה של רגעיו האחרונים: "אל תינטשו" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שכם הבוקר והבכיר שחוסל (צילום: רשתות ערביות)

כוחות צה"ל וימ"מ פשטו הבוקר (שלישי) על שכם, כדי לעצור את המבוקש איברהים אל-נבולסי, במקום החלו חילופי אש עם עשרות פצועים, אל-נבולסי, חוסל לאחר כשעה, יחד עם נאבולסי היה אדם נוסף שחוסל גם הוא, בשעה זו, הכוחות החלו לצאת משכם.

מאז שכוחות הביטחון פרצו לשכם, החלה מהומה בקסבה והתפתחה מהומה שכללה חילופי אש, שעל פי דיווחים ערביים, עשרות ערבים נפצעו, כוחות הביטחון כיתרו את ביתו של המבוקש ולאחר כשעה הוא חוסל. בחסדי שמיים, עד עתה לא ידוע על נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

בזמן שכוחות הביטחון כיתרו את ביתו, אל-נבלוסי, כך דווח ברשתות ערביות, הוציא הקלטה לחבריו בשכם, בה הוא אמר בין היתר: "התפללו, אני נצור והולך למות כשהיד, אל תינטשו את הנשק".

ההקלטה של המבוקש • האזינו

מדובר צה"ל נמסר: "בתום מצוד ופעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסל הבוקר המחבל איבריהם אל נבולסי בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון. אל נבולסי חשוד במספרי פיגועי ירי אל מול אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה, בינהם גם פיגועי ירי לעבר מתחם קבר יוסף".

"במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מספר מחבלים ובניהם המבוקש עצמו שירה לעבר הכוחות מתוך בית בו התבצר יחד עם מחבלים נוספים. לוחמי ימ"מ ירו לעבר הבית והשתמשו באמצעים מיוחדים שכללו טילי כתף. אל נבולסי חוסל יחד עם מחבל נוסף ששהה בבית".

"במקביל", מוסיפים בדובר צה"ל: "התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובירי, זוהו מספר פגיעות. כלל הכוחות יצאו מהעיר, אין נפגעים לכוחותינו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול עבור ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

מדוברות המשטרה נמסר: "במסגרת הפעילות ההתקפית למול ריכוזי הטרור באיו"ש, בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה״ל בלב הקסבה של שכם, נהרג אברהים נאבולסי, פעיל טרור, מבוקש, אשר אחראי על שורה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה. במהלך ניסיון המעצר התנהלו חילופי אש בין כוחותינו לבין חמושים במרחב בהם נהרג פעיל טרור נוסף. בסריקות שבוצעו באיתור בו שהה נמצאו כמות מטענים גדולה ואמצעי לחימה נוספים. נאבולסי היה חבר בחולייה אשר סוכלה בפבר' 2022 בשכם. שב"כ, משמר הגבול וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול כל פעילות טרור המוכוונת כלפי אזרחי מדינת ישראל".

אל-נבולסי - מבוקש זמן רב בישראל - בפברואר האחרון כל חברי החוליה שלו חוסלו בידי צה"ל, המבוקש ניצל לאחרונה מכמה ניסיונות חיסול, כאשר הפעם האחרונה הייתה לפני שבועיים.

בתקופה האחרונה, שב"כ החל לאסוף מודיעין מדויק על המבוקש, וביימה האחרונה הגיע מידע מדויק היכן הוא נמצא, ושב"כ העביר את המידע לכוחות הביטחון האמונים על התפיסה - צה"ל אבטח את הצירים מסביב למקום בו הסתתר המבוקש וימ"מ היו אלו שביצעו את חילופי האש וחיסלו את אל-נבולסי.

החיסול של אל-נבולסי בן ה-18, הוא חשוב עבור ישראל, שכן הוא היה כוכב רשת ונחשב לגיבור בקרב צעירים פלסטיניים, לאחר שתועד יורה מספר פעמים לעבר חיילי צה"ל, ובעקבות כך, החלט מעשי חיקוי של צעירים.

כזכור, בשבוע שעבר כוחות גדולים של צבא פשטו על ביתו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי - ועצרו אותו.

המעצר בוצע לאחר שהתקבל מידע מודיעיני איכותי סמוך לשעת חצות שלפני הפשיטה - בשב"כ ולפיו סהדי חזר לביתו בג'נין לביקור קצר. ככל הנראה כדי להתקלח או כדי לראות את משפחתו. ההחלטה להיכנס אל המחנה ולעצור אותו, על אף השעה החריגה, התקבלה מיד.

במהלך המבצע נתקלו הלוחמים בירי חמושים ונאלצו לפתוח בירי. אחד המחבלים נפגע ונהרג. סהדי עצמו נשלף מביתו ונגרר אל הרכב, כאשר עמו נתפס ציוד מלחמתי. ההערכה, לפי הדיווח בחדשות 12, כי בכוונתו היה להוציא לפועל פיגועים בטווח הקצר המידי.

לפני יותר מחודש, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים, בין היתר בכפר ראשידה ובעיר שכם, ועצרו 13 מבוקשים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר