יזכור: האפליקציה שעזרה לי בבית הקברות

עולם האפליקציות היהודית באנדרואיד הולך ומתפתח. תלמוד בבלי? יש סידורים בכל הנוסחים? אך אפליקציית "יזכור" הפתיעה גם אותי. סקירה על אפליקציה לא שגרתית (דיגטל)

דניאל אברהם | כיכר השבת |
יזכור (צילום: צילום מסך)

יום היארצייט הוא יום שמתכננים אותו הרבה לפני שהוא מגיע – קרובי המשפחה קובעים באיזה שעה יעלו לקבר, איך יגיעו לבית העלמין, וכמובן לעדכן את הבוס במקום העבודה שבאותו הבוקר לא תוכלו להגיע לעבודה. האם על ידי כך, לדעתכם, אתם מוכנים ומסודרים לעליה לקבר? מסתבר שלא.

לאחרונה יצא לי להיות בהר המנוחות ביום היארצייט של אבא של ידיד, הוא ביקש ממני להגיע בכדי להשלים להם מנין. התקבצנו כולם סמוך לקבר בשעה תשע וחצי בבוקר. למרבה הצער, מתוך כל הציבור רק אחד זכר להביא סדר תפילות האשכבה ליארצייט עם ספר תהילים, ואם לא די בכך, הרי שגם אז היו התלבטויות על סדר אמירת התפילות והנוסחים.

באותה הרגע שלף אחד הנוכחים מתוך כיסו את הסמארטפון שלו והחל להקליד חיפוש בחנות האפליקציות של גוגל - שמא ואולי קיימת אפליקציה אפילו ליארצייט.

למרבה הפלא הוא גם מצא – "יזכור", שמה של האפליקציה. ב"ה לבסוף היה לכל משתתפי המנין את הנוסח המלא של האשכבה, בצורה ברורה בכדי לאמרה במתינות ובכוונה. משמח לראות שישנם אנשים

מלבד זה שניתן למצוא באפליקציה את נוסח האשכבה "אל מלא רחמים" לאיש ולאשה, ואת פרקי התהילים שנוהגים לומר כשבאים לבית העלמין. הרי, ניתן להזין את שם הנפטר לאפליקציה, ומקבלים את הנוסח המדויק של הפסוקים לפי השם ללא צורך לדפדף. כמו כן, מופיע נוסח הקדיש שנאמר בבית הקברות.

כעת, האפליקציה זמינה אמנם לפי מנהגי האשכנזים בלבד. לפי דף המידע של האפליקציה, עדכון לפי מנהגי הספרדים נמצא בשלבי פיתוח. כמו כן, תיתכן אפשרות להכניס תאריך עברי של מועד הזכרה ומיד יתקבל מועד האזכרה בתאריך הלועזי.

האפליקציה בתשלום.

, (צילום: צילום מסך)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר