הכירו את Facebook Home - הבית של פייסבוק על אנדרואיד • סיקור מיוחד

בפייסבוק הציגו אמש (חמישי) את Facebook Home, המערכת החדשה של פייסבוק הפועלת על מערכת ההפעלה של אנדרואיד. מארק צוקרברג שאל: "מדוע שאנו נלך אל האפליקציות ולא להיפך?" • הבשורות: מערכת ה"פייסבוק הום" מעוצבת ומרשימה, היא שמה דגש גדול על אנשים, אך ללא הזנחה של האפליקציות, ומכילה אפשרות לשלוח הודעה ללא כניסה לאפליקציה כזו או אחרת • סיקור מיוחד (דיגיטל)

יוסף פאר | כיכר השבת |
"פייסבוק הום" הבית החדש של פייסבוק (צילום: מתוך השידור החי)

פייסבוק נכנסת לזירה הניידת ומציגה את פייסבוק הום: לאחר שבועות בהם חיכו רבים לאירוע עליו הכריזה פייסבוק לפני כשבועיים קיימה אמש (חמישי) החברה אירוע, בו הציגה את ה"פייסבוק הום" שמטרתו העיקרית - יותר דגש על אנשים, ובלי להתעלם מהאפליקציות.

מארק צוקרברג, פתח את האירוע וסיפר על כך שמשתמשי הפייסבוק מבלים כ-20% מזמנם ברשת החברתית כשהם משתמשים בסלולר. צוקרברג הוסיף, כי אם מוסיפים לשקלול גם את אינסטגרם, הנתון גודל ל-25% מהזמן.

קראו גם:

צוקרברג המשיך ואמר כי מכשירי הסלולר נמצאים ברשותינו במשך ימים שלמים, צוקרברג תמה מדוע על המשתמשים לנדוד בין אפליקציות שונות בשביל לבדוק מה אומרים החברים או המשפחה, "למה שאנחנו נלך אל האפליקציות ולא להיפך?" תמה צוקרברג שהוסיף: "הרעיון הוא להפוך את הטלפון למשהו יותר חברתי".

"אנחנו רוצים לתת חוויה משותפת לכלל המשתמשים" אמר צוקרברג, והוסיף, כי לכן בחרה פייסבוק שלא לפתח מכשיר סמארטפון, אלא מערכת שניתן להשתמש בה בכל מכשיר. לדבריו, מערכת ההפעלה אנדרואיד נבחרה, בשל הפתיחות שלה.

"פייסבוק הום", הכירו:

וכאן עבר צוקרברג, והציג את המערכת החדשה של פייסבוק "הום", המתממשקת כאמור עם מערכת ההפעלה של אנדרואיד.

הדבר הראשון שנמצא במערכת החדשה, הוא ה-"Cover Feed". במערכת החדשה, יופיעו על מסך הבית שלכם התראות מאנשים ולא מאפליקציות, מה שאומר שההתראות השונות, משלל האפליקציות והפלטפורמות ירוכזו בדף הבית החי, כך שתקבלו את ההתראות השונות מהאפליקציות (אם נדייק - 'מהחברים') בצורה יותר ברורה ומרוכזת.

מדוע שנלך את האפליקציות ולא להיפך? צוקרברג (מתוך השידור החי)

בעצם, במקום להיכנס לאפליקציות השונות, הכל יופיע עבורכם במסך הבית, החוויה לדברי צוקרברג מהשירות תהיה הרבה יותר גדולה.

ה-Cover Feed (צילום: פייסבוק)

למרות ה-Cover Feed, אם עדיין אתם חפצים באפליקציות, ל'פייסבוק הום' יש גם פלטפורמה מיוחדת, בה גם קל ונוח לעבור מאפליקציה לאפליקציה.

עדיין מחבבים את האפליקציות? אל דאגה, הן לא ברחו (צילום: פייסבוק)

Chat Head, להתכתב, בלי לעזוב את המסך הקודם

אופציה נוספת שנוספה למערכת של פייסבוק על אנדרואיד, היא ה-Chat Head, מה שקורה היום הוא, שבמידה ואתם מקבלים הודעה חדשה, אתם צריכים לעבור לאפליקציה בשביל להגיב ולשלוח הודעה, פייסבוק פותרת את הנקודה הזאת ב'הום', ומעניקה במערכת שלה אפשרות להגיב ישירות, מבלי לעבור לאפליקציה.

תתכתבו, בלי לעבור לאפליקציה, ה-Chat Head בפעולה (צילום : פייסבוק)

ג'ואי גם, מנהל מוצר בחברה, עלה אחרי צוקרברג, והרחיב לגבי הפרטים במערכת החדשה.

"חשוב לדבר עם חברים" אמר ג'ואי, והסביר כי באמצעות ה-Chat Head, תוכלו להתכתב גם כשאתם באמצע לבצע משהו אחר בסלולרי, גם אם אתם באמצע קריאה, או משחק.

אופצית ה-Chat Head, פועלת כאשר על המסך מופיעות חלוניות עם תמונות של שולחי ההודעות, ובמידה ואתם מעוניינים להגיב לשולח ההודעה, תידרשו ללחוץ על תמונתו, לקרוא ולהגיב, זאת כאשר המסך שבו התעסקתם טרם קבלת ההודעה נשאר פתוח, ובלי שתזדקקו לעבור לאפליקציה ממנה אתם שולחים את ההודעה הספציפית.

לעבור מהודעה להודעה בקלות, ה-Chat Head (צילום: פייסבוק)

"הגרסה הכי טובה של פייסבוק"

את "הבית" של פייסבוק ניתן יהיה לנסות באופן חד פעמי, וניתן יהיה להתקין באופן קבוע, כך אמר נציג החברה באירוע. לפי פייסבוק, העובדה שהמערכת רצה על אנדרואיד, תגרום לכך ש"הבית" יגיע להרבה אנשים. כאשר בהמשך, ה'פייסבוק הום' יותאם גם לטאבלטים.

"אנחנו חושבים שזו הגרסה הטובה ביותר של פייסבוק" אמר צוקרברג, שהצהיר כי המערכת תהיה זמינה בעוד כשבוע עבור מספר מכשירים, לדבריו, מספר חברות שעוסקות כעת ביצור מכשירים חדשים משלבים את "פייסבוק הום" בתוך המכשיר.

(צילום מסך) (צילום: פייסבוק)

התאריך המדויק בו יהיה ה'פייסבוק הום" זמין להורדה לאנדרואיד הוא ה-12 לאפריל.

בסופו של האירוע, פיטר צ'ו מענקית הסלולר HTC, עלה לבמה, וסיפר על המכשיר החדש של החברה, שהינו הראשון בעולם שמגיע מובנה עם ה'פייסבוק הום'. "הרצון שלנו הוא להיות ראשונים" אמר צ'ו שהציג את המכשיר החדש של HTC העונה לשם "HTC FIRST".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות