הדור הרביעי: אורנג' הפעילה את הרשת; פלאפון וסלקום - בקרוב

לאחר שמשרד התקשורת אישר פתיחת תדרי הדור הרביעי. אורנג' פותחת את רשת ה-LTE ללקוחותיה. גם פלאפון סיימה את פריסת הרשת בישראל, סלקום עדיין מאחור (דיגיטל, חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

יומיים אחרי שמשרד התקשורת פרסם כי יפתח באופן מידי את תדרי הרדיו שמאפשרים שימוש בדור הרביעי, ובכך מכשיר את הדרך הלכה למעשה לשימוש בדור הרביעי בארץ. הודיעה היום פרטנר תקשורת (אורנג') כי היא פותחת החל מהיום את רשת הדור הרביעי לכלל לקוחותיה, כדרישת משרד התקשורת, השירות יינתן ללא תשלום נוסף.

החברה סיימה את פריסת הרשת החדשה לפני כמה חודשים, אלא שהמתינה לאישור משרד התקשורת, ולפינוי התדרים על ידי צה"ל שיאפשר את הפעלת התדרים. אורנג' גם פורסת כעת את הרשת המתקדמת יותר ה- LTE Advanced המכונה דור 4.5. שפריסתה צפויה להסתיים בחודשים הקרובים, ותופעל לאחר קבלת האישור ממשרד התקשורת.

גם חברת פלאפון הודיעה לפני כחודש על שסיימה לפרוס את רשת ה-LTE בארץ. וסביר להניח שבקרוב מאוד נראה גם אותה מפעילה את הדור הרביעי. לעומת זאת, חברת סלקום עדיין מאחור, ורק לאחרונה החלה לפרוס את תשתיות הדור הרביעי. יצויין עם זאת כי בסלקום הודיעו שבקרוב יפעילו את הדור הרביעי באזורים בהם סיימו לפרוש את תשתיות ה-LTE.

איך מצטרפים לדור הרביעי

רשת הדור הרביעי כבר פרוסה בלמעלה מ-750 נקודות ברחבי הארץ, ועד סוף השנה תיפרס בכל רחבי הארץ.

על מנת להצטרף לרשת ה-LTE עליכם להצטייד במכשיר שתומך בתדרי הדור הרביעי, רשימת מכשירים תומכים תוכלו למצוא באתר אורנג'. אם בידכם מכשיר תומך, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר הרישום ולהירשם לרשת החדשה. בחלק מהמכשירים (בעיקר במכשירי האייפון) יהיה עליכם לעדכן את גרסת התוכנה.

חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר מסר בהשקה "אנו גאים להיות החברה הראשונה המספקת ללקוחותיה את שירותי הדור הרביעי, בפריסה הרחבה ביותר. חלק מחזונה הארגוני של פרטנר הוא להוביל בקדמה וחדשנות טכנולוגית, והיום אנו שוב שמחים לממש את הבטחתנו זו, ולהשיק את רשת הדור הרביעי, לטובת הציבור בישראל”.

"פניה של פרטנר תמיד נשואות קדימה אל העתיד, אל הקדמה. פרטנר מוכנה כבר היום להשקת של טכנולוגיית LTE Advanced (4.5) בהינתן הקצאת התדרים הדרושים וציוד הקצה תומך".

"ל-Orange כ-750 אתרים משדרים עד סוף החודש, הפרוסים ברחבי הארץ והכוללים ערים מרכזיות כמו גם אזורים פריפריאליים. מידי חודש מתווספים עשרות אתרים חדשים עד פריסת הרשת באופן מלא בסוף השנה", ציין רומנו.

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל שפורסת את הרשת ציין כי "אריקסון ישראל גאה להיות ספקית ציוד התקשורת של פרטנר. רשת הדור הרביעי המתקדמת, שפרטנר משיקה היום, היא בעלת יכולת של LTE Advanced. אריקסון ממשיכה להוביל את טכנולוגית הרשתות בפס רחב ולספק ללקוחותיה טכנולוגיה, שמאפשרת את מהירויות העלאה והורדת תכנים הגבוהות ביותר. לאריקסון מחויבות לשמור גם בעתיד על יתרון טכנולוגי, רק לאחרונה הדגמנו יכולות של דור 5 בקצבים של למעלה מ Gbps5".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר