האפליקציה שתפתור את המשוואות על ידי צילום ותהפוך אתכם לבורים

נתקעתם בתרגיל מסובך בחשבון שאתם לא יודעים איך להסתכל עליו בכלל? כדאי שתכירו את אפליקציית PhotoMath שפותרת משוואות מתמטיות ותרגילים מסובכים על ידי צילום המשוואה • טכנולוגיה מבורכת או מנוונת?

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

האם הטכנולוגיה מייתרת את הצורך בלמידת חשבון או שמדובר דווקא בניוון של המוח? חברת הטכנולוגיה microblink, הציגה באירוע שארגן בלוג הטכנולוגיה המוביל techcrunch באירופה אפליקציה חדשה בשם PhotoMath, שתפתור תרגילים על ידי צילום בלבד.

PhotoMath שבינתיים זמינה להורדה למכשירי אייפון ואייפד ולמכשירים המריצים את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט לניידים Windows Phone, מאפשרת לצלם שלל משוואות מתמטיות - גם כאלה הנחשבות למסובכות - כשהאפליקציה תקרא את המשוואה ותציג את הפתרון. בחברה מבטיחים כי בתחילת שנת 2015, תשחרר גם אפליקציה המיועדת למכשירי האנדרואיד.

האפליקציה עושה שימוש באלגוריתמים המזהים כתב יד אך נדרשים גם לזהות "ולהבין" את משמעותם של הסימונים המתמטיים (מה שמכונה – OCR), תוכלו גם לצלם תרגיל ארוך במיוחד שאינו נקלט כולו בעדשת המצלמה - על ידי צילום בחלקים נפרדים, בסופו של התהליך תוכלו לבקש מהאפליקציה להציג את החשבון במלואו.

נכון לעתה, האפליקציה תומכת רק במשוואות חישוביות פשוטות יחסית, אך היא תומכת גם ב"חזקות" וב"שורשים". היא עדיין לא מסוגלת לפתור משוואות מסובכות יותר. כך שהיא תסייע בעיקר לתלמידי תיכון, או למתקשים במתמטיקה שנתקלו במשוואה פשוטה יחסית שעליהם לפתור.

ב" microbli" מבטיחים שעם הזמן יוסיפו עוד ועוד משוואות שייתמכו, והאפליקציה תתחיל לזהות סימונים רבים יותר. זאת בכפוף לפידבקים שיתקבלו מהמשתמשים ולהתפתחויות הטכנולוגיות.

בינתיים החלו להישמע ביקורות רבות על כך שהאפליקציה תגרום לניוון המוח ותהפוך את הנוער הצעיר לטיפש, לצד ביקורות מהללות שטוענות כי האפליקציה היא ברכה למתקשים במתמטיקה, שמעתה יוכלו להסתדר גם בעולם שדורש ידע בסיסי במתמטיקה.

בעתיד, כך ייתכן, עם ההתפתחות הטכנולוגית, גם חלק מהמבקרים יסתייעו בה. כך למשל במשרד החינוך יוכלו בעתיד, באם תוכח הטכנולוגיה כאמינה ויעילה, לעשות שימוש בה לצורך בדיקת המבחנים השונים במתמטיקה. מה אתם חושבים? טקבקו לנו.

PhotoMath (צילום: יח"צ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר