צפו: הטלפון השקוף של פיירפוקס

מוזילה השיקה סמארטפון עצמתי ושקוף בשיתוף חברת סלולר יפנית. המכשיר שינסה להתחרות באנדרואיד של ענקית האינטרנט גוגל, לא ייצא נכון לעתה מגבולות יפן. מה המחיר? (טכנולוגי)

חיים אבני | כיכר השבת |
(Engadget JP News)

פיירפוקס מנסה לעבור לשוק של הגדולים: קרן מוזילה, האחראית לדפדפן הפופולרי "פיירפוקס" ולמערכת ההפעלה פיירפוקס OS, השיקה אמש (שלישי) את ה-"Fx0", מכשיר ראשון מבית הקרן העושה שימוש באמצעי חומרה מתקדמים יחסית. המכשיר זכה לעיצוב שקוף שמאפשר לבעליו לראות את הקרביים של המכשיר.

המכשיר יושק במהלך הימים הקרובים ביפן, ויהיה זמין למכירה מוקדמת החל ממחר. הוא יוצר במהלך שיתוף פעולה בין קרן מוזילה לחברת סלולר יפנית מקומית שתשווק את המכשיר ובשיתוף פעולה עם ענקית האלקטרוניקה LG ויצרניות חומרה נוספות.

בניגוד למכשירי העבר שהשיקה החברה שנמכרים במחירים זולים במיוחד של עד מאה שקלים בלבד אך מכילים אמצעי חומרה בסיסיים וחלשים במיוחד, במכשיר הנוכחי דאגה הקרן לאמצעי חומרה חזקים יותר, מה שמייקר את המכשיר למחיר של 50,000 יין (כ-420 דולרים). לא מדובר במכשיר שיכול להתחרות במכשירי הדגל של יצרניות הסלולר הגדולות.

מכשיר ה-Fx0 יציע למשתמשים מעבד סנאפדרגון 400 במהירות שעון של 1.2 גה"צ של ענקית השבבים קוואלקום, יחד עם זיכרון RAM בנפח 1.5 GB, ונפח איחסון בגודל 16GB. המכשיר מציע מסך בגודל של 4.7 אינץ׳ ומצלמה אחורית עם חיישן ברגישות 8 מגה-פיקסל. המצלמה הקדמית ברגישות 2 מגה פיקסל. המכשיר מציע גם סוללה חזקה יחסית בנפח של 2,370 מיליאמפר. המכשיר גם מציע מודם מתקדם שמספק שירותי דור 4.

מערכת ההפעלה של קרן מוזילה מנסה בשנים האחרונות להתחרות במערכת ההפעלה הפופולרית של ענקית האינטרנט גוגל, אנדרואיד. כאשר בדומה לאנדרואיד P (ול-iOS של אפל) מבוססת על ליבת לינוקס ושואלת אלמנטים רבים מהדפדפן הפופולרי של החברה.

אלא שלמרות הניסיון לחדור לשוק, מערכת ההפעלה של פיירפוקס לא הצליחה לחדור למיינסטרים של משתמשי הסמארטפונים, והיא משמשת בעיקר את צמד המכשירים הזולים במיוחד שהשיקה החברה וכן מספר אוהדי טכנולוגיה כבדים, הניסיון הנוכחי של פיירפוקס מצטייר כניסיון לחדור לקהל המשתמשים הרחב יותר, כשהיא קורצת לצעירים עם העיצוב השקוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר